Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 2100 ggr
NinniH
2017-04-22 12:18

Erfarenheter av utomkveds?

Jag hoppas att jag oroar mig i onödan, men jag kan inte bli kvitt den där känslan av att något inte står rätt till med denna graviditet. Är i vecka 5 nu (4+0) / ÄL+14. Fick mitt första svaga plus på ÄL+9, åtminstone på stav från billiga-tester. Det blev lite starkare 2 dagar senare, men ingen ökning sen dess. Stickorna har under hela tiden visat knappt synliga streck. Under de lite mer än 3 åren jag hade hormonspiral, fick jag problem med cystor och jag gick på regelbundna kontroller för dessa. Jag kan ju inte mer än avvakta och ta nytt test om någon dag eller två för att se.. Med sonen var det en solklar ökning från en dag till en annan och det digitala visade plus redan på ÄL+13.

Bild på stegringen

Stegring från ÄL+11 - ÄL+14


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
mollyt
2017-04-22 18:45
#1

Tyvärr ingen erfarenhet men håller tummarna att färgen bara inte ser ut att öka av någon helt vanlig anledning.

[Devya]
2017-04-23 15:53
#2

Gå till en gynekolog för att kolla upp dig själv om du är orolig. Jag har dock läst om de som har varit gravida och inte vetat om det för testerna har varit negativa. Läste om en tjej som var gravid i vecka 10 och alla test visade negativa och även blodprovet visade negativt.. Då hon kom tillbaka två veckor senare för att ta ett blodprov så visade det positivt. Hon födde ett friskt barn.

Om du läser omkring på nätet så hittar du även de som har varit i femte månaden och de kände barnet sparka och så vidare men alla test de tog visade ändå på negativt! De fick dock ändå föda fram ett friskt barn.

Så det där behöver inte betyda någonting annat än att du har väldigt lite av hcg. Men som sagt, kolla gärna upp det så att du får lite ro.

NinniH
2017-04-23 17:47
#3

#2: Jag tänkte ringa till MVC under veckan och prata med dem.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: