Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 15122 ggr
mollyt
2017-04-21 05:24

Vi som planerar barn 2018 #1

Jag har letat genom de tidigare inläggen men hittar ingen sådan här tråd så nu skapar jag en och hoppas att det är OK.

Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon till vår ettåring. Jag har troligen haft ägglossning precis i veckan så vi satsar på nästa månad! 😉

Annons:
[Thiah]
2017-04-21 06:12
#1

Det har inte funnits en sådan här tråd för de flesta har varit i 2017 tråden.   Jag länkar hit dom nu så får vi samlas här eftersom det är mer aktuellt nu med en 2018 tråd. 🙂

2017 tråden

mollyt
2017-04-21 07:02
#2

Tack #1

ForestSpirit
2017-04-21 07:33
#3

Här är mensen 3 dagar sen.. det är den aldrig. Grejen är kunde att skulle drt vara något så är det inte från senaste ÄL, sambon var inte hemma då & jag hade självklart inte sex med någon annan. Vill inte fiska för mycket i det men ändå, men mens är aldrig 3 dagar sen och har ju tagit 2 neg test.

mollyt
2017-04-21 08:32
#4

Mystiskt #3!

Själv har min mens inte blivit regelbunden efter förra graviditeten så nu blir det mer "varannandas-sex" för vår del. Min mens har varit allt ifrån 1v tidig till 1,5v sen sedan den kom tillbaka när dottern var 7 månader.

RoxannaS
2017-04-21 09:43
#5

Jag går fortfarande runt med ömma bröstvårtor… Mensen ska enligt mina förra perioder inte komma förrän 1 maj. Misstänker att jag inte haft ÄL heller. Får vanligtvis aldrig ömma bröstvårtor. Har tagit 2 negativa test nu också. Så jag vet inte vad jag ska tro heller..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2017-04-21 15:04
#6

När ni försöker bli gravida, kör ni på i som vanligt med vardagliga grejer eller tänker ni er för lite vad ni gör så ni inte lyfter tungt mm? För de ska väl inte spela nån roll eller hur gör ni? Man försöker ju leva som vanligt men kan ju inte låta bli att tänka sig för lite..

Annons:
EjNot
2017-04-21 15:42
#7

#6 Jag körde på som vanligt med o lyfta och springa i trappor osv. Jag märkte när kroppen började säga emot när jag väl var gravid:)

mollyt
2017-04-21 16:19
#8

#6 Jag lever helt som vanligt (enda undantaget är att jag inte dricker lika mycket kaffe och att jag börjat äta folsyra nu) men jag kommer sluta med alkohol nu som jag annars dricker vid finare middagar eller andra tillställningar men förvisso inte till vardags. Men ja… med en ettåring hemma så blir det massor av lyft och jag ser det mer som att jag lever "aktivt", bor i bostadsrätt utan hiss så det blir mycket trappor att gå i med vagnen och bär dottern i bärsjal dagligen.

LaSadie
2017-04-21 18:35
#9

Även om oddsen är sådär (1/3 efter 3 behandlingar 2/3) så börjar vår ivf i slutet av maj. Om vi har någon tur öht så blir det barn 2018.

mollyt
2017-04-21 19:02
#10

Håller tummarna #9

[Devya]
2017-04-21 21:04
#11

#6 Finns ju ingen anledning överhuvudtaget till att bli mindre aktiv bara för att man försöker bli gravid, tvärtom! Här så motionerar vi varje dag och jag har ett väldigt tungt jobb som innebär en massa tunga lyft så min kropp är alldeles utmattad i slutet av dagen. :)

Tunga lyft och ett aktivt liv lär nog inte avgöra om man blir gravid eller ej eller om man får missfall eller ej. Det jag däremot har ändrat är vad jag äter. Jag äter mer hälsosamt och tar d-vitamin och järntabletter  (har väldigt låga värden just nu enligt läkaren så därför tar jag tillskott). Det enda som jag kämpar med nu är kolesterolet som var alltför högt. Vissa säger att detär dåligt med högt kolesterol och andra säger att det har ingen betydelse så jag upplever lite ångest just nu då jag inte vet vilken väg jag ska gå. Vill ju se till att ha kroppen i så bra skick som möjligt om jag råkar bli gravid.

mollyt
2017-04-21 22:36
#12

Ja, eller hur #9 man vill he kroppen goda förutsättningar. Jag tänker på vad jag äter och äter varierad kost men det är mer för att jag fortfarande ammar och att jag är mån om vad dottern äter - inte så mycket just nu för att jag tänker att jag vill bli gravid igen. Jag kan rekommendera Järnrike/palttunnbröd för järnets skull om du inte redan testar det. Under min förra graviditet hjälpte det mig så bra att jag kunde sluta med järntabletter.

zakkris
2017-04-22 06:59
#13

Jag får väl sätta min tass här :D
Vi ska göra våran första insättning på IVF om 2 veckor, funkar det på första försöket blir de bebis jan/feb 2018

Och om det inte funkar blir de ju försök 2 i juni/juli
3e i sep/okt

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
mollyt
2017-04-22 07:27
#14

Vad kul #13, jag håller tummarna för er!

ForestSpirit
2017-04-22 15:00
#15

Håller tummarna #13! :) Har fått en mörkröd typ av mens nu, men är yr, mår illa och ont i huvudet som fan. Man har ju läst om genombrottsblödning, men vettefan om.man vågar hoppas på nåt sånt. Men det är så mycket som inte brukar vara när man har mens. Är på ett lekland nu med sonen och lillmoster som är 7 år, efter lite lek är jag alldeles illamående och yr så det känns som jag ska kräkas snart. Men man vill ju inte hoppas för mycket heller xD

mollyt
2017-04-22 18:44
#16

Hehe det är ju aldrig så att man annars hoppas och blir glad över att må illa #15

ForestSpirit
2017-04-22 22:08
#17

Så konstigt jag har känt mig idag, allt har smakat äckligt och mår skit illa från och till hela tiden.. nä jag köper mig ett test imorgon, men det är nog inget ändå. Om det är ett plus så är jag ju fan i vecka 7 typ.

RoxannaS
2017-04-23 10:33
#18

Håller på att bli helt dum i huvudet. Så less på den här kroppen nu… Varför kan den inte bara funka som den ska? Går runt med ömma bröst nu sen en jäkla vecka… Ingen ÄL.. Ingen mens… Negativt gravtest. Men vad i hela …. beror det på då?????


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-04-23 12:57
#19

#18 ibland kan det ju faktiskt ta längre tid för att få ett plus av någon anledning, varför vet jag inte. Förstår att du blir knäpp, blir det jag med när saker inte är som det brukar :/ när hade du mens sist då?

[Devya]
2017-04-23 15:38
#20

#18 Någon sorts hormon obalans? =/

Sen igen, ska du först ha mens 1maj så kommer nog inga tester visa redan nu att du är gravid.

Annons:
RoxannaS
2017-04-23 20:07
#21

Jag har pco. Fick mens nu. Ingen ÄL sen juni förra året .. :'(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-04-23 22:19
#22

Nä. Mensen kom igen .. vad less jag är 😭


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2017-04-23 22:40
#23

Va mycket skit man får stå ut med , besvikelse och undran. Skickar lite styrka till dig #22

RoxannaS
2017-04-24 10:15
#24

#23 Tack snälla. Måste fasen få hjälp alltså. Snart ett helt år utan äl


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-04-24 19:37
#25

#21 usch vad trist! Jag tycker absolut att du ska söka hjälp! Ett år… väldigt långt mellan ÄL!

RoxannaS
2017-04-24 20:45
#26

#25 Ja de suger ordentligt. Fick sån mensvärk idag så jag fick gå dubbelvikt :'(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2017-04-24 22:41
#27

#26 jag hade nog ringt och bokat tid för att kolla upp det nu, så man kan få hjälp så de återgår till de "normala". Även om man kanske drar sig för att gå till gyn så är de ju helt värt det i slutändan! Styrkekram! Hoppas värken släpper!!

Annons:
RoxannaS
2017-04-24 22:47
#28

#27 Var hos gyn den sista mars. Dem gör ingenting åt att jag inte har ÄL. Dem "kan inte". Man behöver inte ha ÄL enligt dem så länge man har mens är dem nöjda.. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2017-04-24 23:07
#29

Himla märkligt !! Vad säger dem om att bli gravid då? En ägglossning måste ju ske då?! Tycker faktiskt de låter konstigt att de inget gör..

mollyt
2017-04-25 08:53
#30

#28 … fast jag har 2 vänner som fått hormonbehandling för att framkalla ägglossning. Alltså de har sökt utredning efter att de försökt få barn i ett år och sedan fått hjälp. Den ena fick fortsätta med IVF medan den andra blev gravid på egen hand (med med lite hormonhjälp). Jag tycker det låter jätteorättvist om du inte kan få hjälp!

Sarah
2017-04-25 09:02
#31

Tycker också att det låter konstigt att du inte får hjälp med ägglossningen, det är ju det kvinnor med pcos får hjälp med.

teezan
2017-04-25 19:23
#32

#28 har också pcos och jag fick hjälp i form av provera för att få igång kroppen, sen kan man väl få pergotime utskrivet? Vet inte om dessa framkallar ägglossning dock, är för dåligt insatt dessvärre. Men NÅGONTING måste ju kunna göras. Väldigt tråkigt för dig att inte bli hjälpt. Vet de om att du vill bli gravid bör de inte nöja sig med att du har mens, det är ju som sagt inte det som är problemet (som det var för mig, hade bara mens 2-3 gånger om året, om ens det).

mollyt
2017-04-25 19:30
#33

Jag känner mig helt knäpp nu - räknar typ dagarna tills nästa ägglossning men det är ju inte fören nästa månad… Jag ska liksom hinna få mensen nästa vecka först. Nu börjar jag googla och fundera på om jag inte ska testa att köpa ÄL-stickor för att testa med under nästa månad, något som jag aldrig använt förut och egentligen inte riktigt ser varför jag skulle behöva använda, har vi regelbundet sex så har jag lika stor chans att pricka ägglossning oavsett om jag kissar på ett test och får en ägglossning bekräftad (befruktningen blir ju inte bättre eller sämre bara för att jag gjort ett positivt ÄL-test).

Förra gången så bestämde min man och jag att "från nu är en bebis välkommen" i slutet av vår bröllopsresa och vi hann bara komma hem från semestern för att gå på min brors bröllop och vips så tog det sig på första ägglossningen. Det kändes så…odramatiskt! 

Nu har vi (precis) bestämt oss för att vi vill ha ett småsyskon och nu känner jag mig som besatt av tanken. Även om grundinställningen är "från nu är det välkommet" och jag vet att det kan ta tid så går jag nu verkligen och dagdrömmer om att få kissa ett positivt graviditetstest (och typ hur jag ska slå in det och ge min man, vilken syskonvagn vi vill köpa och att jag ska ta och gå igenom storasysters alla bebiskläder). Så himla knäppt att hjärnan kan låsa sig såhär. Min man tar det mycket mer med ro, mer lutar sig tillbaka och njuter av att vi har bestämt oss. Jag vill gärna vara typ i v.18 imorgon och gå på RUL 🤓🤪

Miia74
2017-04-27 11:49
#34

Sätter en tass här å hoppas på ett syskon till min sladdis som snart blir 10 mån :) (har 3 från ett tidigare förhållande) Funderar på att köpa ägglossningstest, men verkar vara en djungel av tester å tillverkare 🤔

Annons:
Förväntansfull
2017-04-27 12:52
#35

#34 graviditetskollen.nu har billiga, tänker då på deras egna märke. De funkar minst lika bra :)

jackiejohn
2017-04-27 15:26
#36

Sätter en liten tass här, vi kanske kvalar in för bebis 2018 annars kör vi nog på 2019 :) Beror sig lite på då jag sökt lite nya olika jobb då jag är trött på mitt gamla för jag napp på nåt så jobbar jag nog gärna in mig en stund innan bebis men får jag inte napp kör vi på bebis och kanske skola för mig :) Har två döttrar född -14 och -16 och vi vill gärna ha minst 1 bebis till ;)

Dexterr
2017-04-27 16:32
#37

Hoppar oxå in här! Vill gärna ha 1 1/2 - 2 år mellan så blir nog att försöka i år ev nästa :). Är dock orolig hur nästa graviditet kommer att bli. Fick havandeskapsförgiftning denna gång o är rädd att det ska bli likadant igen.. vet inte hur jag skulle orka om de blir likadant, att vi får sondmata o hela köret igen.. :/

jackiejohn
2017-04-27 17:14
#38

37# Inte för att det går att jämnföra exakt så men min äldsta är född 9v förtidigt så det var sond, kuvös, katetrar, syresättning 24/7 provtagningar, ultraljud av hjärta och hjärna flertalet ggr etc… så jag var orolig inför tvåan, men försökte samtidigt tänka positivt att fasen jag har ju gjort detta en gång innan jag kan detta jag vet bad jag har att vänta mig osv (varje gång är unik på sitt sätt med i stora drag..) Nu gick jag tiden ut nästan (37+0v) och allt har flutit på fel fritt och jättebra inga problem eller extra grejer alls utan helt vanlig förlossning och bebistid :) Jag förstår din oro men ville peppa dig lite :)

DenLin
2017-04-30 22:31
#39

Ny cykel, nya tag! Som jag berättade i förra tråden så har min man velat skjuta upp försöken lite, men förra månaden prickade vi in ÄL ändå, och nog blev det sex trots trolig ägglossning även denna månaden. Börjar ana att det han vill egentligen är att strunta i ägglossningstest osv, det uppstyrda, och det kan jag köpa!

[Thiah]
2017-05-01 05:38
#40

#39 så tyckte min man också. Han ville låta det gå som det går och leva livet som vanligt under tiden.

[Devya]
2017-05-01 09:45
#41

Det gick inte den här gången trots väldigt aktiva försök och nu börjar mensvärken bli lika jobbig som tidigare. Hade ont hela natten så blev inte mycket sömn och mensvärken fortsätter även nu på morgonen lika intensivt.. Saknar p-pillren jättemycket. :\

Annons:
ForestSpirit
2017-05-01 09:57
#42

Åh, sambon började läsa på INTENSIVT på hur man kan förbereda sig inför graviditet. Fine, absolut kan jag börja träna, börja äta folsyra och självklart äta bra mat (vilket jag alltid gör ändå…) men att sticka till tandläkare och läkare för att undersökas känns.. överdrivet! -.- någon annan som gjort det?? Annars så har jag nog ÄL idag tror jag (enligt app och sekret). Sexat 6 dagar i rad, fast inte än idag, så hoppas det tar sig :D

[Thiah]
2017-05-01 11:21
#43

#42 Nä har inte ens tänkt tanken på sånt som tandläkare och läkare bara för att man ska börja försöka skaffa barn. Här har jag dessutom fått vänta i 6 månader på en tid till tandhygienist så….

ForestSpirit
2017-05-01 11:28
#44

Nä alltså tydligen hade han läst att om man har bra handhygien så kan det förhindra missfall med 70%.. men går inte direkt omkring med hål i tänderna.

ForestSpirit
2017-05-01 11:28
#45

Tandhygien ska det såklart stå!

[Thiah]
2017-05-01 11:47
#46

#44 vart har han läst det? Aldrig hört nämligen :)

[Devya]
2017-05-01 12:55
#47

Det är faktiskt jätteviktigt att kolla upp tänderna och otroligt bra att göra det på förhand istället för just då man blir gravid. Så han har nog läst på bra där och det är inte överdrivet. :)

Även då man är gravid måste man regelbundet gå till tandläkaren.

Min bästa vän fick det rådet från sin läkare/barnmorska? Hon gick flera gånger till tandläkaren under den tid hon var gravid, just på grund av att det var rekommendationen som hon fick. Man måste vara extra mån om sina tänder då man är gravid.

Edit: Har dock inte hört om missfallsrisken så det är något nytt för mig. Har endast hört att det är bra att ta hand om sina tänder för då minskas risken för att de blir för tidigt födda.

[Thiah]
2017-05-01 13:43
#48

#47 här rekommenderar de att man går till tandläkaren när man är gravid men annars har jag inte hört mycket om det. Som sagt är köerna helt sjukt långa här så man skulle kanske kunna få en tid under de månader man är gravid. Gravida har ingen förkö där jag bor.

Annons:
mollyt
2017-05-01 18:41
#49

Där ser man… jag borde kanske boka en tid till tandläkaren då jag också, var länge sedan! Annars tänkte jag inte förbereda mer än att jag började ta folsyra igen. Jag förstår era män, känner också igen mig i att bara vilja "glida med" och ha sex och låta en befruktning komma som en härlig överraskning när det väl blir. Jag tror att en mens känns mindre jobbig då än om man satsat 100% procent på att pricka ägglossning och haft planerat/schemalagt sex. Jag väntar fortfarande på mensen denna vecka, sen hoppas hoppas och hoppas jag ännu mer!

RoxannaS
2017-05-01 20:24
#50

#29 Ja det måste det ju, men dem anser att jag är så pass ung att det inte är något brådskande… 😢

#30 Ja jo, men jag får ingen hjälp så snabbt eftersom jag varit gravid 4 ggr på egen hand.. Först 2012? 1 missfall, 2013 1 missfall, 2014 en son, 2016 ett MA. Så jag har ju mer missfall än barn så något fel är det ju.. 😭

#31 Ja det är helt sjukt, men det är ju för att jag varit gravid av mig själv 4 ggr nu. Och sen att jag enligt dem är "så pass ung"

#32 Jo men provera framkallar ju bara mens, och slemhinna och blödningar har jag ju, inte regelbundet, men minst varannan månad i alla fall. Oftast varje. Så det behövs ju inte. (har provat dem förr och de blev bara kaos med min kropp med de hormonerna, blödde konstant av dem.) Dem har tagit bort pergotime.. De var enligt min läkare en för "billig" metod. Så dem har bytt ut dem mot ett annat preparat som heter Letrozol har jag för mig. Och då var ju ursäkten att dem inte hunnit lära in sig på hur det preparatet fungerar för att dem "ligger efter" i utbildningarna för att det är ett så litet sjukhus typ. Hon bad mig ringa andra kliniker och fråga om dem börjat med det nya preparatet. Min kompis fick det direkt när hon sökte hjälp i Eskilstuna.. Hon fick diagnosen PCOS direkt där och då och hjälp på en gång.. Jag har inte ens fått diagnos på det bara i journalen att det "finns misstankar" på det..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2017-05-01 20:33
#51

Aha, ja då är det ju svårare. Du har inte alltså inte så svårt att bli gravid när du väl har ägglossning, du har svårt att behålla bebis i magen :( det är ju svårare för dem att hantera missfall. En god vän fick 4 missfall på raken då de började försöka. Läkarna hade väldigt svårt att hanter det. Nu är hon gravid igen och det har funkat bra då bebis kommer snart. Men, helt utan hjälp från vården.

RoxannaS
2017-05-01 22:48
#52

#51 Får ju så sällan ägglossning också så lätt att bli gravid har jag inte heller. Tog mig 3 1/2 år av oskyddat sex innan första missfallet


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-05-01 22:53
#53

#50 har de kollat sköldskörteln? För har man rubbning på den och inte äter levaxin så kan det göra att men har svårare att behåll graviditeten. Min svägerska fick börja med lägsta dosen vilket gjorde TT hon kunde fullfölja sin graviditet efter 3 missfall. Själv har jag problem i kombination med pcos men det gör att jag har svårare att bli gravid, men när jag väl blivit har kroppen behållt graviditeten iaf.

Sarah
2017-05-01 23:21
RoxannaS
2017-05-01 23:53
#55

#53 vid 3 tillfällen. Dem hittar inget fel med den :/ #54 Känns så hopplöst. Blir så ledsen när alla andra lyckas och gråter inombords när jag ser flera av mina vänner med deras små :'(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Pontiac57
2017-05-02 13:20
#56

Du har inte fått prova trombyl när du väl lyckats bli gravid? En kompis som fått 6 missfall fick trombyl vilket gjorde att graviditeten höll sig kvar :)

RoxannaS
2017-05-02 14:45
#57

#56 Nej :( sista var ett ma. Så vi trodde de skulle gå vägen men nä. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2017-05-02 15:19
#58

Jättetråkigt att höra RoxannaS. Jag vet av en bekant som har liknande problem men bara med skillnaden att hon har nu redan hunnit bli 35 år gammal och har inga barn alls, bara några missfall samt problem med att få ägglossning och ingen hjälp att få. Jag förstår inte varför man inte får hjälp då man har problem med ägglossningen samt en del missfall i bagaget. =/

[langtan09]
2017-05-02 17:17
#59

RoxannaS, har du provat bioidentisk progesteronkräm? Jag hade också misstankar om pco och hade ingen regelbunden mens överhuvudtaget. Sökte många gånger till vården när vi ville försöka få barn och upplevde det otroligt svårt att få hjälp. Läste då på en hel del hemma och hittade krämen Progesterall. Den är till för att användas mot besvär som pco och infertilitet och kan till och med hjälpa till att behålla graviditet. Vet inte hur du ställer dig till naturprodukter och sådant, men jag bestämde mig för att testa och krämen funkade superbra på mig :) Min mens som spontant kom fram endast några gånger per år började plötsligt komma varje månad och jag fick en stabiliserad regelbunden cykel. Efter sex månader plussade jag och nu är jag i vecka 29.  Jag är fullt övertygad om att krämen faktiskt hjälpte mig :) Jag använde den också genom första och andra trimestern av graviditeten. 

Jag vet hur frustrerande det är när kroppen bara bråkar och jag hoppas verkligen att du kan få ordning på det! 🤗

RoxannaS
2017-05-02 21:42
#60

#58 Tack för allt stöd <3 #59 År villig att prova vad som. Satt även och kollade på punkt massage för att påverka livmodern, äggstockarna och sköldkörteln. Så den ska jag absolut kolla upp. Vart hittar man den?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[langtan09]
2017-05-03 12:41
#61

#60 Jag köpte min på Gravidkollen HÄR är en direktlänk! :) Hoppas den funkar (och att det är ok att länka!) 

Kan även tipsa om sidan Hormoni där jag tycker att det står en hel del bra information om progesteronkräm. Det finns en stor fråga/svarbank på sidan som man kan ta del av om man blir medlem (det är gratis). Man kan också maila kvinnan som har den om man har några funderingar. Jag har ju använt den själv så det är även helt ok att fråga mig om det är något ifall du bestämmer dig för att testa också 🙂

EjNot
2017-05-03 16:39
#62

Jag gick till en healer några gånger som berättade att hon hjälpte kvinnor till att kunna få barn. Hokus pokus? Ingen aning.. Men det kanske inte skadar:)

Annons:
RoxannaS
2017-05-03 17:27
#63

#61 Läste om den. Verkar ju kanon bra. Ska absolut testa. Så fort killen känner att han vill försöka på riktigt :) vi valde att lägga de lite på is ett tag. Mycket runt om just nu :/ #62 Jaså? Hmm. Kanske värt att kolla upp. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-05-04 22:47
#64

Ägglossningen har kommit o gått, och har en sån där riktig känsla att det ändå inte blir nåt. Blä! Förra graviditeten "visste" jag det direkt, känsla liksom. Hoppas dock jag har fel! Hur går det för er? :)

Förväntansfull
2017-05-05 06:58
#65

#64 Jag trodde verkligen inte på denna gång, hade räknat med att de skulle "bli som vanligt" , att mensen kom.. Fick på bim-3 en känsla av på kvällen att jag skulle göra ett graviditetstest av nån anledning och vips så var det ett positivt test :D Trodde inte mina ögon, så har niu gjort nya test på mornarna och strecken blir bara starkare :D Idag är det BIM men ingen mens i sikte :D

NinniH
2017-05-05 18:18
#66

Fick ett tidigt missfall i slutet på januari, efter svaga tester i en vecka. Så nu försöker vi igen och hoppas att kroppen inte blivit helknas. I sådana fall väntas ÄL om några dagar.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-05-05 20:37
#67

Jag har beräknad mens idag men än så länge ingen, men jag tycker att flytningarna är lite pre-mens så den kommer säkert i natt eller imorgon.

Nu vill jag bara att mensen ska komma, så att vi kan försöka med den kommande ägglossningen.

ForestSpirit
2017-05-06 14:24
#68

#65 men vad kul! Grattis! Hoppas allt går som det ska :) och då kanske det finns hopp då för mig hehe xD #66 tråkigt att höra, hoppas ni får till det nu den här gången :) #67 hoppas den håller sig borta! Sitter o funderar om det ens är möjligt att ha den där klassiska "mensvärken" såhär tidigt… ska ha mens 10 maj.

ForestSpirit
2017-05-06 20:32
#69

Eller 15 maj ska jag ha mens, hehe. :)

Annons:
mollyt
2017-05-06 21:09
#70

… fortfarande ingen mens. Förvisso 2 dagar sen är ingenting märkvärdigt numer då den inte hittat tillbaka till sin gamla exakta cykel efter den förra graviditeten/förlossningen. Påverkas säkert av att jag fortfarande ammar… Men ja, kanske går och köper ett test imorgon utifall att. Annars är det ju bara att fortsätta vänta…

NinniH
2017-05-06 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Hm, verkar som om min kropp försöker få till en tidig ÄL, eller ja, att den redan skett. Har haft lite mol idag, som jag brukar ha vid ÄL. Fick hem mina tester igår och de visade relativt starkt men långt ifrån positivt. Det i morse är starkare, men sen har det bara blivit svagare. Aja, det återstår väl att se vad sjutton kroppen håller på med. :P Några hcg-rester ska det inte vara, för jag testade negativt redan förra veckan.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-05-07 18:11
#72

Oj vad spännande att det kan vända så fort över en dag bara #71! Jag har aldrig testat ÄL-stickor, ska man testa flera under samma dag? Finns det risk att man missar om man bara skulle testa en gång om dagen? Igen mens har kommit ännu, men gjorde ett graviditetstest idag som var negativt. Nu har ju jag förvisso haft lite oregelbunden mens (+/- upp till en 1 vecka) sedan mensen kom tillbaka när dottern blivit 7 månader. Visst borde jag kunna lita på att jag inte är gravid nu om jag på BIM +2 testar negativt? För testerna är väl så känsliga att de borde ge utslag tidigare än BIM om jag skulle haft en lite längre cykel? Vi försökte ju inte bli gravida vid förra ägglossningen men hade valt bort kondom och hade bara avbrutet samlag istället. Så det känns som om chansen är rätt liten? Det var ju först veckan efter ÄL som min man sa att han ville att vi skulle börja försöka aktivt.

NinniH
2017-05-07 18:16
#73

#72: Alla har olika hur fort man "peakar". Har man en väldigt kort peak kan man missa den och kan behöva testa mer än en gång om dagen. Men sånt är svårt att veta i förhand också. Jag får sällan positivt om jag bara testar en gång om dagen, utan måste testa flera gånger. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-05-07 18:21
#74

#73 okej, vad intressant! Då ska jag ha det i åtanke om jag testar. Varvat göra flera gånger då första gången så att man vet!

ForestSpirit
2017-05-08 13:22
#75

Igårkväll fick jag som ett rejält hugg i högra äggstocken, eller däromkring. Höll i sig i typ 10 sekunder. Sen inatt vaknade jag av att jag hade så magont i mellangärdet, vilket höll i sig en stund.. idag mår jag så illa att jag är hemma från jobbet.. nån annan som varit med om det?

mollyt
2017-05-09 20:21
#76

Usch det låter inte kul #75 Har det blivit bättre nu?

Annons:
ForestSpirit
2017-05-10 11:56
#77

#76 små sticker lite hela tiden på högra sidan där det högg till rejält, men också i tjejmagen också. Illamåendet håller i sig, varjedag sen lördag kväll. Svider i brösten också, sådär som det känns när mjölken rinner till! Har fått nåt tydligare blodkärl, men inget märkvärdigt ändå.. sambon hittade en liten knöl (?) Liksom intill ett nytt blodkärl som inte funnits där förut. Snacka om att leta efter tecken. xD livmodertappen är mycket mjukare än vad den brukar vara inför mens också. Haha men det blir nog inget ändå! Lika bra att vara inställd på det..

Glow487
2017-05-10 12:08
#78

Hade gärna hoppats på bebis 2018, men 2019 går också bra. ;) Har varit utan preventivmedel sedan hösten 2015 och har sedan dess fått två missfall. Men nu äntligen har vår utredning börjat. :) Vi ska kolla upp om det ligger fler fel hos mig, än min pcos diagnos, och hur det ligger till med min partner. När vi sedan har ett resultat ska vi gå igenom vilken behandlingsmetod som är bäst lämpad för oss. Jag vet inte hur lång tid det tar innan vi får ett resultat men jag räknar med några veckor i alla fall. Jag lämnade in mina första blodprover idag. Första milstolpen nådd känner jag nu! Känns jättespännande. :) Ville bara dela med mig av glädjen, hihi.

mollyt
2017-05-10 13:18
#79

Åh jag förstår er #77 Vad spännande #78! Håller tummarna för er!

mollyt
2017-05-10 13:19
#80

Idag kom mensen. Så om det skulle bli en befruktning denna kommande ÄL så blir BF på alla hjärtans dag om jag inte räknat fel, haha! Det vore något!

RoxannaS
2017-05-10 16:36
#81

Men varför inte all skit på en gång? Fick svar på cellprovet idag och det visar en "lätt förändring"… Så mycket cancer som vi har i släkten blir det väl sjävklart jag som åker på det här skiten. Fy f*n vad leds jag är …


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-05-10 16:39
#82

#80 tråkigt att mensen kom :/ men Ja ett alla hjärtans dags barn vore väl intw helt fel heller 😉

ForestSpirit
2017-05-10 16:41
#83

Försök att tänka positivt RoxannaS, din tur kommer nog snart ska du se!

Annons:
RoxannaS
2017-05-10 16:50
#84

#83 Får ingen ägglossning av mig själv heller.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-05-10 21:08
#85

#81 tråkigt att höra, men förhoppningsvis är det ingen fara. Men bra att du går på cellproven! Det är tur att de finns trotts allt … Jag har två kompisar (vad jag vet) som haft förändringar på cellprov varav det gick väldigt bra för båda sen, så jag hoppas att det kommer gå bra för dig.

[Devya]
2017-05-10 22:21
#86

Tråkiga nyheter RoxannaS. Men jag håller ännu tummarna för att det går vägen för er.

Här försöker vi för fjärde gången. Den här gången testar vi på något nytt. Nu har vi haft sex varje dag sedan lördag och tänker fortsätta så veckan ut bara för att se om det skulle lyckas. Om det inte fungerar så tar vi nog det lugnare nästa månad. ;)

Anonym
Anonym
2017-05-11 00:36
#87

Vi väntar bebis 2018, BF (enligt mina egna beräkningar) är den 3 januari-18. Men chansen är stor att bebis kommer några dagar tidigare, som storasyster gjorde :) Så det kan ju lika gärna bli en 2017-bebis. Är iallafall i vecka 7 nu :)

ForestSpirit
2017-05-11 07:14
#88

#86 vi körde oxå varje dag i en vecka i sträck nu den här månaden, dels oxå så mycket att vi varit ifrån varandra i 3 veckor, haha :D På väg till jobbet nu och måste verkligen kämpa för att inte gå och hulka i bussens sopnedkast.. hur troligt är det att plussa på bim-5? Ska troligen ha mens på måndag om jag ska följa min menstrationsapp.

ForestSpirit
2017-05-11 07:15
#89

Och grattis #87! :D

Glow487
2017-05-11 08:39
#90

#84 Känner med dig. :( Förra året hade jag också lätta cellförändringar och tog ut massor av oro i förskott. På återkontrollen visade det sig att allt såg fint ut. Jag var på cellprovtagning för ca 2v igen, eftersom dem gärna vill hålla koll året efter förändringarna. Har inte fått nått resultat än, men jag är inte orolig. Och vi har också cancer i släkten. Och då specifikt livmoderhalsvarianten. Som någon annan sa är det jättebra att det finns cellprov. Själv kommer jag envisas med att gå och göra prov varje år, istället för var tredje, eller vad det nu är dem rekommenderar för oss som är närmre 30. Testar hellre för ofta faktiskt. :) Lycka till med din återkontroll. Berätta gärna hur det går för dig.

Annons:
Förväntansfull
2017-05-11 09:57
#91

Grattis #87 ! :) Om jag räknat rätt så har jag bf 10 januari men vet ju inte helt säkert såklart :) En liten fråga bara, mina bröst har ömmat ända fram till idag, idag känns de bara jättelite men är ju fortfarande svullna osv men är detta vanligt, att de kan komma och gå? Är i v 6 idag :)

RoxannaS
2017-05-11 12:40
#92

Tack alla för erat underbara stöd. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-05-11 12:49
#93

#91 man kommer ju in i nån sådär "spökvecka" när man inte alls känner sig gravid med det kanske är senare kom jag på, men i första trimestern. Mina bröst slutade att ömma runt vecka 9 tror jag, med sonen alltså.

[Thiah]
2017-05-11 15:55
#94

#91 mina kom och gick i ömhet också.

DenLin
2017-05-11 17:59
#95

#88 spännande med dina symptom! Hoppas att det visar sig att en liten flyttat in 😊 Jag har också BIM på måndag, men jag känner inte av något särskilt alls, möjligtvis att jag är sugen väldigt mycket oftare än vanligt, som en konstant ÄL typ haha 😂

ForestSpirit
2017-05-11 18:36
#96

Ja alltså listan med symtom är lång, men det som är mest utstickande är nog att min livmodertapp är otroligt mycket mjukare än vad det brukar vara innan mens! Vet ni något om det? :)

RoxannaS
2017-05-12 12:17
#97

#61 Jag beställde en sån där så jag ska prova med den och se om de hjälper. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Devya]
2017-05-13 06:44
#98

Vi tänkte ju ha sex alla dagar under min fertila period men efter sjunde dagen orkade jag inte längre. Det fick mig endast att avsky sex så nu får det vara slut med att hålla på och pricka in alla fertila dagar. Jag orkar inte om man måste ha sex. Det tar bort allt det roliga! Inte kul att ha sex fast man har huvudvärk eller är så trött att man lika bra kunde somna under samlaget. Nej, nu får det vara även om det tar fler år innan jag blir gravid för det här är absolut inte värt det. Vårt förhållande och välmående måste komma före allt annat. Fy tusan vad jag är less på att ha sex!!! Nu får det nog ta ett par månader innan jag har sex igen! Gubben blir väl ej glad av det men jag är bara så otroligt "fed up". Måste få klaga lite. :p Hinner väl ändra mig sen men just nu känns det så här. -.-

[langtan09]
2017-05-13 07:44
#99

#97 spännande! Hoppas att det funkar för dig! :-)

DenLin
2017-05-13 09:00
#100

#98 känner igen känslan, även om vi inte kört så intensivt som ni gjort! 😮 Den där tvingande känslan är inte bra för förhållandet alls, och der är ju bra att man stoppar när man känner den, annars kan det nog lätt gå ganska så snett.

[Devya]
2017-05-13 10:33
#101

#100 Nämen precis. 😊 Man måste nog se till att det känns rätt. Så nu tänker jag faktiskt inte bry mig utan det får hända när det händer. Orkar inte med en sådan där press tydligen. Sen är det väl mindre kul att höra hur min killes släkt och vänner får barn till höger. De lyckas med sådant bara på första eller andra försöket. Min mamma och min syster har också lätt för att bli gravida. De lyckades alltjämt på första försöket. Jag tycks inte ha samma tur då vi är inne på fjärde försöket. Men det är ju inte ändå en så lång tid som har gått ännu. Man ska ju räkna med ett år åtminstone. Jag funderar dock om jag faktiskt får ägglossning varje månad. Det är inte varje månad som jag har fått flytningar som liknar äggvita. Får det bara ibland och då ja får det så märks det ordentligt att jag faktiskt har ägglossning (massa värk och dylikt).

DenLin
2017-05-13 11:17
#102

#101 Ja, det där med "alla andra" verkar få till det snabbt är ju också en press i sig. Jag har en kollega som jag vet har börjat försöka bli gravid också, och fast jag vet att det är dumt så blir det någon slags tävlingskänsla över det, vem hinner först liksom. Skitdumt, men jag kan inte riktigt stoppa det. Och jag är absolut ingen tävlingsmänniska i övrigt 😛 Vet inte riktigt hur det är med ägglossning, men har fått för mig att det inte är ovanligt om någon enstaka månad hoppas över ibland?

[Devya]
2017-05-13 15:46
#103

#102 Haha, nämen precis. Det blir att kännas som en tävling fast det är ju helt löjligt! Därför vill jag nu bara skita i allt och låta allt bara ske naturligt utan att man måste börja planera in när man borde ha sex (USCH). :D

Alltså det skulle vara vettigt om det är så att ägglossningen uteblir vissa månader. Jag brukar nämligen känna av min ägglossning väldigt bra men vissa månader känner jag inte av något alls och jag får inga flytningar som skulle tyda på ägglossning (brukar annars jämt ha rikliga flytningar kring ägglossning och just sådant där som liknar äggvita).

DenLin
2017-05-14 16:37
#104

Hm, illamående både igårkväll och idag efter att jag ätit. Imorgon bör mensen komma så jag antar att det kan vara kopplat till det, men ändå så kan man ju inte låta bli att tänka "kanske, kanske?"

Annons:
ForestSpirit
2017-05-14 18:09
#105

#104 hoppas på ett plus för dig imorgon då! Har själv BIM imorgon :) För övrigt så läcker det mjölk från mina bröst… :o

DenLin
2017-05-14 18:22
#106

#105 :o Det känns det ju inte som att det börjar göra bara sådär? Utan att det är något på gång? Vi får hålla tummarna för att tant röd håller sig borta för oss båda två imorgon!

ForestSpirit
2017-05-14 19:08
#107

#106 nej så tänkte jag med! Kanske vågar hoppas lite ändå fast jag tog ett cb test imorse som visade negativt.. livmodertappen är fortfarande mjuk :) Jaa jag blir lite sur om mensen kommer alltså 😂 nu är sambon borta i 3 veckor igen..

DenLin
2017-05-14 19:35
#108

# Det där med livmodertappen har jag inte riktigt fått kläm på, tycker att jag läser olika på nätet? Men det kanske är lite olika och det handlar om att lära sig sin egen kropps mönster eller?

ForestSpirit
2017-05-14 19:41
#109

Jaa jag tror det mer handlar om att man ska känna sin egen kropp, min brukar vara hård innan mens men nu är den mjuk som en Puss mun. Sen kanske det är vanligast att den är mjuk men vad vet jag :)

ForestSpirit
2017-05-15 17:44
#110

BIM idag och ingen mens än så länge! Våågaar inte testa haha… har inget test hemma ändå..

DenLin
2017-05-15 18:26
#111

Ngn mens här heller, men negativt på testet ( och det var ett sånt där early test från cv så det borde ju ha känt av om det var något tycker jag), så den är väl senare än väntat bara…

Annons:
ForestSpirit
2017-05-15 18:49
#112

Många plussar ju först efter några dagar efter BIM, tänk på det :)

DenLin
2017-05-15 19:23
#113

Tack för peppen, men nu kom blodet tyvärr. 😕 Tog nog lite hårdare på mig än vanligt denna månaden.

NinniH
2017-05-15 20:52
#114

BIM på lördag och har haft molvärk sen efter ÄL nu. Konstant gasig och börjar känna mig febrig (vilket jag gjorde även med sonen). Idag har jag haft en obehagskänsla i magen, ungefär som när man varit åksjuk och bilen precis stannat så man äntligen kunnat kliva ur. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
2017-05-15 21:37
#115

#113 tråkigt att höra DenLin :( kommer en till månad snart. Kram!

DenLin
2017-05-15 21:44
#116

#115 tack! Får hålla tummarna för dig istället nu!

[Devya]
2017-05-15 22:21
#117

Har haft stickningar just där vid äggstockarna och livmodern idag och blir lite förvirrad då jag borde redan ha haft ägglossning förra torsdagen. Blir dock ingen myskväll då vi båda inte har någon lust ikväll :)

ForestSpirit
2017-05-15 23:16
#118

#116 tack :) #117 ägg fästning kanske?? Sker ju allt från 3-10 dagar efter ÄL.

Annons:
[Devya]
2017-05-16 07:11
#119

#118 Njaa, tror knappast att det är det.

Har idag lite molvärk i nedre delen av magen och funderar om min ägglossning har skett mycket senare än vad jag trodde. Känns typ som om mensen är på kommande fast det är 10 dagar kvar tills den.

Jag har annars en cykel på 26 dagar.

Jag fick hem mina stickor igår så ska väl testa idag och se hur det står till med ägglossningen.

ForestSpirit
2017-05-16 11:31
#120

Och där kom den där j*vla tant röd………

DenLin
2017-05-16 12:38
#121

#120 Nej!! 😞

ForestSpirit
2017-05-16 16:31
#122

Jag som var stensäker just för att tappen var mjuk. Den är ALDRIG mjuk innan mens… Det där med att klämma ut mjölk ska tydligen vara vanligare än man tror innan mens fick jag reda på idag. Skumt, har aldrig hört talas om det!

ForestSpirit
2017-05-16 16:31
#123

Är fortfarande mjuk också kan jag tillägga.

[Devya]
2017-05-16 17:20
#124

#123/124 Men ska den inte vara mjuk innan man har mens och under ens mens?

Den ska ju öppnas och bli mjuk då blodet ska ut, eller?

mollyt
2017-05-17 07:38
#125

Vad tråkigt #120!

Jag tycker det där med att känna på tappen var man är i cykeln är svår… jag har ändå försökt att känna och lära känna min i… 2år? men tycker inte alls att det är så himla lätt.

Annons:
ForestSpirit
2017-05-17 12:00
#126

#124 det där med tappen är ju individuellt för alla, och för mig brukar den vara hård innan mens. Blir lite osäker hur den är under mens nu faktiskt… #125 tycker du att det är olika varje månad eller hur menar du?

RoxannaS
2017-05-17 12:54
#127

Min brukar vara mjuk och öppen när mensen kommer. Hård och stängd annars. Samma vid ÄL. Mjuk och öppen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2017-05-17 15:59
#128

#126 Det förstås men det kan ju också vara att det varierar vissa månader, vilket skulle förklara din situation. :)

mollyt
2017-05-17 20:09
#129

#126 Jag menade att jag tycker att det är svårt att upptäcka någon större skillnad på mjukheten, så jag försöker mer känna efter om hur öppen den känns - och ibland tycker jag den känns lite öppen även om den inte "borde" det (vid ägglossning/mens).

NinniH
2017-05-18 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Jag tror att jag plussade idag. 🙂 Nu är det bara att hoppas att det fortsätter bli starkare.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-05-18 20:04
#131

#130 Jag ser. Grattis. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-05-18 20:43
#132

#130 grattis!

Annons:
NinniH
2017-05-18 20:52
#133

#131 & #132: Tack. 🙂 Vågar dock inte fira riktigt än, då jag gärna vill se en ökning först.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-05-18 22:14
#134

Åh #130 jag ser också! Vad roligt! Testa igen om några dagar om du vill se ett kraftigare streck, jag håller tummarna! Här har vi haft sex både i förrgår och igår, jag försöker att inte tänka så mycket utan bara njuta av oskyddat sex, haha! Precis som ni skrivit tidigre vill jag också undvika att ha planerar nu-ska-vi-göra-barn-sex utan lust och glädje, utan försöka låta bara lusten avgöra. Jag vill tänka "det kommer när det kommer" men känner ändå någon inre prestationsångest då jag blev gravid så lätt på första (ganska halvhjärtade) försöket förra gången. Men då hade jag trotts allt koll på min regelbundna ägglossning/mens. Men nu har jag ju ingen regelbunden cykel längre - allt ifrån 1 vecka tidig till 1,5 vecka sen har mensen varit det senaste halvåret sen den kom tillbaka….

ForestSpirit
2017-05-18 22:29
#135

#130 åh grattis, vad roligt för er!

ForestSpirit
2017-05-19 13:10
#136

Alltså jag mår fortfarande illa och blodkärlen på brösten blir bara tydligare. Känner mig helt plötsligt deppig av ingen som helst anledning, sen igår. Helt otroligt -.-

[Thiah]
2017-05-19 14:49
#137

#136 kan det ha varit ett tidigt missfall och inte tant röd?

[Devya]
2017-05-19 20:11
#138

Väntar ivrigt tills nästa vecka för att se om mensen kommer på besök eller ej. Jag känner dock av att det inte blev något den här gången heller. Jag är typ 100% säker på saken.

Min livmoder/äggstockar har varit lite knepiga på sista tiden. Då jag sträcker på mig i sängen så drar det och småsticks lite där nere. Funderar på om jag borde gå och kolla upp mig hos gynekologen så att det inte har kommit fler cystor för ett par sådana har jag ju.

ForestSpirit
2017-05-19 21:56
#139

#137 jag vet inte, blöder man inte ganska när man får missfall? Blödde lite mindre än en vanlig mens, 2 1/2 dag (blöder 3 dagar i vanliga fall) Och inte direkt så mycket som jag brukar blöda under andra dygnet. Inga klumpar. Börjar fan fundera om man ändå är gravid och fick en genombrottsblödning. Fast det är väl å hoppas på för mycket…. livmodertappen är ännu mjukare nu ändå. Har funderat på om jag ska köpa ett test för att se efter.

Annons:
Lilolizeit
2017-05-20 09:39
#140

#139 jag hade ju "mens" i 3 dagar fast mycket mindre än i vanliga fall, tyckte de va märkligt och sambon sa åt mig att testa och jag var gravid. är i v 34+5 nu.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Devya]
2017-05-20 13:08
#141

#139 Lönar sig alltid att testa ifall du är fundersam.

Jag har dock fått uppleva att mensen kan vara jätteknasig ibland (sker dock absolut INTE ofta, utan någon enstaka gång). En gång blödde jag knappt i två dagar (brukar ha 6 dagar) och jag började fundera om jag var gravid då mensen hade varit sen och allt möjligt men det var jag tydligen inte. Då hade jag även upplevt en del andra symptom som kunde tyda på graviditet men näpp, det var nog bara mensen som flippade ut.

[Devya]
2017-05-20 15:56
#142

Nu börjar jag nog bli lite fundersam öven om jag tidigare var bergsäker på att det inte tog sig den här månaden. Det drar och har sig just vid livmodern. Har haft lite molvärk nu som då samt illamående (fast jag inte ens tagit folsyra som gör mig illamående). Lite spännande börjar dt bli. 6 dagar tills min mens borde komma på besök.

ForestSpirit
2017-05-20 18:55
#143

#140-1 ja alltså att hoppas att man är gravid är ju egentligen att hoppas för mycket, det vet jag. Men kan inte riktigt lämna tanken.. fick aldrig tillfälle att köpa ett idag så får göra det imorgon . #142 spännande! Håller tummen för ett plus för dig :)

ForestSpirit
2017-05-20 23:39
#144

#140-1 ja alltså att hoppas på att man ändå är gravid känns lite hhopplöst, men kan inte riktigt skaka av mig känslan ändå. Ligger och mår illa nu som, sticker fortfarande där nere vid livmodern. Swear to god att det kändes som foglossning idag också, vid blygdbenet. Har aldrig haft det efter att jag var gravid (då hade jag fruktansvärd foglossning både fram o bak..) fick aldrig tillfälle att köpa test idag sån det får bli imorgon. #142 spännande! Håller tummen för ett plus :)

Charlotte94
2017-05-25 09:29
#145

Hej har varit inne här flera gånger förut men mina tidigare graviditeter har slutat i missfall. Nu är de så att jag försöker igen men är väldigt orolig, har fått 3 missfall på raken. Nu till min fråga är detta posetivt eller ser jag bara de jag vill se ? Mvh Charlotte

NinniH
2017-05-25 09:41
#146

Det ville inte gå vägen den här gången heller, så missfall nr 2 nu. På exakt samma dag också.. Bara bryta ihop och komma igen och hoppas jag fått min beskärda del av missfall nu..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Charlotte94
2017-05-25 09:48
#147

Lider med dig #146 Vet hur de känns men förhoppningsvis lyckas vi alla till sist, Styrke kramar till dig.

NinniH
2017-05-25 11:24
#148

#147: Tack. Ja, det är jag övertygad om. Är glad att jag åtminstone har min son. Lite ovant med missfall bara. Med sonen upplevde jag inga sådana alls, utan då tog det bara tid istället (1½ år). Nu plockade jag ut spiralen i januari och har hunnit med en kemisk graviditet och 2 missfall, på 3 cykler.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-05-26 19:13
#149

Usch vad tungt #148 kag beklagar! Välkommen #145 ☺ Här är jag inne på mitt 4 dygn med dygnet-runt-huvudvärk. Verkligen hemskt men jag försöker tänka positiv då jag hade sådan huvudvärk i 4-5 månader av min förra graviditet …. så kanske har det tagit sig och blivit en befruktning(?) så att det är hormonpåslag som triggar huvudvärken. Får kanske testa redan i slutet av nästa vecka. BIM är på vår bröllopsdag 6/6.

[Devya]
2017-05-26 22:49
#150

Min kille ville att jag skulle testa mig redan i onsdags fast jag ville vänta tills nästa vecka (min mens borde komma idag men gissar på att den dyker upp imorgon). Testet visade negativt så bättre lycka nästa månad istället då. Jag är helt hundra på att mensen är nu på kommande då jag har haft förkänningar samt vräkt i mig en massa sötsaker i form av frukter. Ha också ätit otroligt mycket mat så jepp, mensen kommer strax.

DenLin
2017-05-26 23:22
#151

#144 hur har det gått för dig, ForestSpirit? Själv är det ÄL nu i dagarna, men just för stunden känns det lite hopplöst. Fick reda på att en kompis är gravid, och även fast jag såklart är glad för henne, känns mina "misslyckanden" plötsligt ännu mer.

[Devya]
2017-05-28 07:14
#152

Hmm, min mens är lite sen den här gången. Två dagar sen enligt min app. Hade menssmärtor hela dagen igår och inget idag men väntar ännu. Om den inte har kommit idag så testar jag imorgon. Drömde om att jag var gravid och att vi fick en pojke. :p

ForestSpirit
2017-05-30 18:16
#153

#151 ja jag tog ett test och det var negativt.. precis haft ägglossning igen men sambon är borta på jobb, kommer hem till veckan. Kanske blir ett midsommar barn tillverkat! :'D fast jag har fortfarande som foglossning i framfogarna.. konstigt. Gör skit ont så fort jag blir minsta kissnödig och står upp. #152 håller tummarna för ett plus! :)

Annons:
[Devya]
2017-05-30 18:24
#154

#153 Min mens kom fyra dagar senare än vad den borde ha gjort. Lustigt men nåja. Bättre lycka nästa gång antar jag! Min sambo blev otroligt besviken den här gången.

Jag blev förstås även besviken men sen igen kände jag mig inte gravid (psykiskt åtminstone). Så jag är inte så väldigt förvånad även om jag innerst inne önskade att mensen kunde ha hållt sig borta. :)

mollyt
2017-05-31 20:11
#155

Hur många dagar före BIM kan man testa?

mollyt
2017-06-01 07:45
#156

Imorse hade efter toabesök kom det slem med lite färskt (ljusrött) blod på. Men det är BIM-6 så vill inte tro att det kan vara mens? Min mens brukar vara mörkare i färg. Kunde inte riktigt bestämma vad jag tror så jag beställde hem ett "testa tidigt" som är känsligt på redan 10mlU/ml från graviditetskollen.se Så jag låter det vara lite till, men kanske att jag "testar tidigt" i helgen (BIM på tisdag)…. Eller vad tror ni, min cykel har ju varit lite oregelbunden så jag tänkte att ett test som man kan testa 7 dagar tidigt med borde räcka för att jag ska ha lite marginal när jag testar. "Testet är 99% säkert och känsligheten är 10 mIU/ml, vilket innebär att testet kan upptäcka graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning." Finns det någon nackdel med de känsliga testerna?

[Thiah]
2017-06-01 11:21
#157

#156 kunde du testa tidigt med dottern? Jag testar ju så svaga streck fast mensen borde kommit så skulle säkert inte ens se nått så tidigt.

[Devya]
2017-06-01 15:44
#158

#156 ´Nackdelen är väl att det ändå inte registrerar något om hcg nivån råkar vara väldigt låg. Det är  ju olika för alla, givetvis men om jag vore du så skulle jag ändå vänta åtminstone en vecka till. Det finns ingen orsak till att testa för tidigt. Men om du har en del test att förbruka så kör på om du bara vill. :)

Min sambo "tvingar" mig alltid till att testa för tidigt fast jag aldrig vill det. Jättejobbigt! Från och med nu lär jag endast göra ett test om jag är 10 dagar sen med min mens. Jag blir för besviken om jag börjar på med tester. Lättare att vänta på mensen.

mollyt
2017-06-01 17:27
#159

Tack det är bra input tjejer. Vill ju inte bli besviken i onödan. Det har fortsatt att komma liiiiite blod på pappret nu efter middagen, det ser inte riktigt ut som mens i färg men jag får väl se - mensen kanske kommer imorgon. Jag får vänta och se.

mollyt
2017-06-01 21:21
#160

Fortsatt att komma mer blod, nu mer som segare klumpar också. Så jag räknar med mens i natt så menskoppen sattes i. ☹️ Känns så trist, jag hade en så bra magkänsla innan att detta skulle gå vägen. Hoppar nog över att försöka bli gravid kommande ägglossning i så fall, för jag vill inte ha ett nytt BF bara dagar ifrån dotterns födelsedag … känner mig jättefånig över det - men min mamma är född på sin storasysters födelsedag och systern "förlät" aldrig mamma för det … 😕

Annons:
NinniH
2017-06-02 18:52
#161

Nu blöder jag inte längre, så nu provar vi igen och hoppas på tredje gången gillt. Den här gången med hjälp av progesteronkräm.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
2017-06-02 19:53
#162

Lättare sagt än gjort, men jag ska banne mig försöka att tänka så lite som möjligt på barntillverkning den kommande ÄL.. om jag ska följa appen så har jag det runt 19 juni. Sambons födelsedag :) men tror inte det kommer att gå bra, att INTE tänka på det alltså xD

RoxannaS
2017-06-03 02:25
#163

#161 Vilken kräm då? Progesterall?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-06-03 10:40
#164

#163: Japp. Sen om den ger någon effekt eller inte, återstår att se. Kanske kan rätta till min lutealfas så att den blev som innan hormonspiralen i alla fall. Även om jag hoppas att den kan hjälpa på traven vad gäller mina tidiga missfall.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-06-03 11:55
#165

#164 Kör också med den. Använt 1 cykel nu. Den gjorde att mensen kom 11-14 dagar tidigare än mina senaste gånger. Håller tummarna för oss <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-06-03 14:18
#166

Hur använder ni en sån kräm? Jag antar att det är hormoner i(?). Jag håller tummarna för oss allihopa!

RoxannaS
2017-06-03 14:48
#167

#166 Man smörjer in sig morgon och kväll på delar på kroppen som har tunnare hud. Tex hals, bröst, mage, insidan av låren osv. Sen är det mellan ÄL fram till nästa mens. Sen gör man uppehåll.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
JonnaB
2017-06-06 09:45
#168

Vi förlorade vår son i magen v 22+5 nu i maj . Så nu gör vi ett nytt försök och att w ska bli storebror.

Lilolizeit
2017-06-06 09:47
#169

#168 så hemskt! :( jag beklagar verkligen. Kram

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

DenLin
2017-06-06 10:08
#170

#168 beklagar 😞

[Thiah]
2017-06-06 11:43
#171

#168 oj nej jag beklagar! :(

soundtrack
2017-06-06 11:53
#172

#168 beklagar!

ForestSpirit
2017-06-06 22:59
#173

#168 beklagar stort! Hoppas ni mår bra trots omständigheterna.

mollyt
2017-06-07 15:41
#174

Men usch #168 Kan inte föreställa mig det! Beklagar verkligen!

Annons:
NinniH
2017-06-07 20:34
#175

#168: Beklagar verkligen!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

DenLin
2017-06-08 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Visst är det här positivt? 🙊

RoxannaS
2017-06-08 23:50
#177

#176 Japp. De är positivt. :) Självklart så är man ju dunderförkyld och nerver i kläm i ryggen nu när det är meningen att man ska ha sex istället. Ifall att ÄL skulle få för sig att dyka upp.. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-06-09 15:24
#178

#177 så typiskt! Hoppas att du känner dig bättre snarast! Jag trodde faktiskt väldigt lite på den här omgången, vi hade verkligen hur mycket som helst planerat när ÄL var, vi fick till det en gång, ett par dagar innan och det var det.

RoxannaS
2017-06-09 17:27
#179

#178 Så typiskt min tur. Får försöka lura omkull karln i alla fall. Haha. Tror dock inte de blir någon ÄL nu heller. Ska ringa på måndag till en annan klinik här och se om dem kan hjälpa mig :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tessan-86
2017-06-10 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Har försökt ett tag och gått 5dagar över mensen Så idag bestämde jag mig för att ta ett test Visst är det plus?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lilolizeit
2017-06-10 00:09
#182

Solklart plus! Grattis Tessan! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
2017-06-10 00:17
#183

Grattis Tessan !


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-06-10 08:19
#184

Grattis till alla plus!

Har knappt en vecka kvar till BIM om jag ska gå efter när ÄL sattes ut av Fertility Friend, men den kan ha skett någon dag eller två senare än så. Så vi får se. Smörjer ju med progesteron också, så blir ett test om ett par dagar. Tempen dippade ordentligt idag och det har den gjort någon annan gång när jag smort med progesteron. Sen kan det ju vara en positiv dipp också, det återstår att se. Har inga känningar alls i kroppen direkt, mer än molvärken som kommer och går.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

DenLin
2017-06-10 09:11
#185

Grattis Tessan! Hoppas att vi får följas åt hela vägen till februari nu! *håller tummarna*

Tessan-86
2017-06-10 10:12
#186

Tack allihopa:) ☀️ Ja nu håller vi tummarna😊

Lilolizeit
2017-06-10 12:15
#187

#184 spännande de där med progestoron krämen, jag har haft progestoron behandling i form av vagitorier 2ggr/dag för att minska risken för förtidig födsel..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
2017-06-10 12:47
#188

#184 Jag kör också med créme. Fick kortare cykel av den förra månaden. Får se om de ger nå mer än så denna månaden. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Devya]
2017-06-10 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Positivt resultat för att ägglossningen är igång?

[Devya]
2017-06-11 01:12
#190

När ska man ha sex då man har fått ett positivt resultat? Nu på kvällen så syns inget streck alls.  Jag tog tre test idag och mitt på dagen så hade det redan börjat blekna, vid andra testet och nu som sagt så är det borta.

Fien
2017-06-11 06:54
#191

#190 Innan och efter stegringen. Stegringen visar ju att du har en ökning av hormonet som gör det möjligt för ert ägg att släppa, det förväntas släppa ca ett dygn efter din stegring. Stegringen är dock ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper. Men det är bara att köra på nu :)

Isabella.O
2017-06-11 15:46
#192

Nyfiken, vad är det för ålder på er andra som planerar barn nästa år? :)

Ceciliaolucifer
2017-06-12 21:25
#193

#190 Vi hade sex tre dagar innan ÄL och blev gravida :)

RoxannaS
2017-06-12 21:39
#194

#192 Jag är 23, försöker men de är väl inte direkt planerat från början. Utan vi har valt att köra oskyddat och så blir de när de blir. Men nu lutar de åt nästa år, om jag nu får igång ägglossningen vill säga. De är de avgörande.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-06-13 15:56
#195

#192 jag är 27 år nu, jag var 25 när jag blev gravid med dottern. Min man är 2 år äldre än mig.

Annons:
NinniH
2017-06-17 13:23
#196

Bara supersvaga/negativa test (och ett defekt), ÄL+12 nu och tempkurvan ser fin ut. Men jag smörjer ju med progesteron, så jag vet inte ifall den också påverkar tempen så den helt plötsligt har stigit. Den gjorde inte det senast jag använde, men men. Börjar bli så less på att få svaga tester som sen blir negativa och sen kommer mensen runt ÄL+18.. Om en vecka går jag på 3 veckors semester och då blir det paus från allt vad tempande och ÄL-testande heter.. Och sen i bakhuvudet finns oron om att det kan ta lika lång tid som med sonen (17 månader) eller ännu längre tid..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

LaSadie
2017-06-19 18:26
#197

Well, är nu närmre 2018 bäbis än på länge. Så om två veckor får jag testa

RoxannaS
2017-06-20 07:41
#198

Efter desperata försök att få tag på den här kliniken här i stan som man inte ens kan ringa till på deras telefontider så har jag gett upp dem. Fick dog tag på en annan klinik som jag ska till idag vid 11.40. I hopp om att få hjälp att sätta igång ägglossningen. Nu är det över ett år sedan jag hade ägglossning sist.. Fy vad orättvist det är.. Så jag ber er här inne att hålla tummarna för att jag får hjälp idag. 😢


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilolizeit
2017-06-20 08:06
#199

Håller verkligen tummarna för dig!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
2017-06-20 08:19
#200

Tack snälla. Så sjukt nervös


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
2017-06-20 13:59
#201

Hur tidigt kan man testa om man är gravid? Ska man vänta till då man borde ha mens eller hur gör man?

Carpe diem!

oh-la
2017-06-20 14:09
#202

#201, vänta helst tills mensen är försenad. Då slösar du inte bort tester :) det finns tidig tester som man kan ta 4 dagar innan beräknad mens, tidigare är hormonnivåerna så låga att testen inte kan läsa. Vänta då hellre lite. Kommer mensen så kommer den ju, och gör den det inte kan man ju testa :)

Annons:
RoxannaS
2017-06-20 15:00
#203

#199 Jag fick tabletterna! 😃 Lyckan är totalt! Hoppas bara de funkar!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilolizeit
2017-06-20 15:04
#204

Åh va glad jag blir för din skull! Hoppas verkligen det funkar :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

DenLin
2017-06-20 18:18
#205

#203 åh så roligt! Äntligen! Själv kommer jag tillbaka hit till planera barn-tråden, då mitt positiva besked tyvärr blev till missfall efter att bara ha vetat om graviditeten 1vecka. Så nu blir det nya tag när blödningen slutat!

[Thiah]
2017-06-20 18:47
#206

#203 åh äntligen kanske det börjar röra på sig!! Yay

mollyt
2017-06-20 19:44
#207

#203 Guuuuu vad härligt att höra! Nu håller vi tummarna!
#205 Tråkigt, men välkommen tillbaka!

Jag har en fundering, nu har jag haft en högt placerad livmoderhalstapp (svårt att känna och avgöra om den är hård eller mjuk, har alltid tyckt den känns ungefär lika hård) och sådär… trådigt/slemmigt/äggvitesekret i flera dagar! Är det rimligt att det är så så länge? Tidigare har jag kanske inte tänkt så jättemycket på det men ja, nu vet jag inte vad jag ska tro… har tänkt "Hmm, nog ägglossnig idag!" i flera dagar i rad nu, haha. Har haft lite molvärk runt högra äggstocken sedan i förrgår. Jaja, det var mest en spännande iaktagelse från min sida. Men jag hoppas på en så tidig ägglossning som möjligt - då jag gärna har ett BF så långt ifrån dotterns födelsedan (21 mars) som möjligt. Jag var ju inne på att vi skulle försöka "hoppa över" den här ägglossningen men min man höll inte alls med mig så vi har fortsatt ha sex som vanligt när andan faller på (vilket förvisso är så gott som dagligen för oss normalt). 🥳 Men jaaaa, jag blir lite nervös… Har inga problem med två mars-barn, men vill helst inte att de ska dela födelsedag (om man får vara så egoistisk och tänka så).

RoxannaS
2017-06-20 19:56
#208

#204 Tack <3 #205 Ja verkligen. Tråkigt. Beklagar :( <3 #206 Tack :D <3 #207 Tack snälla <3 :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-06-21 23:49
#209

#208 härligt att du äntligen fått hjälp! Hoppas innerligt att det fungerar nu :) En fråga! Hur länge låter ni sperman vara i er innan ni låter det rinna ur vid ÄL? Haha konstigt fråga kanske men läste nånstans att man skulle försöka låta det vara kvar i 15 min (!) För högst chans att det ska bli nåt :o Segt sekret i förrgår och lite igår så vi körde på igår och i förrgår :D

Annons:
soundtrack
2017-06-22 07:52
#210

#209 jag är en sån som går på toa direkt efteråt och har inte haft svårt stt bli gravid för det.

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2017-06-22 09:24
#212

#209 Tack <3 Jag ligger kvar 15-20 min med rumpan på en kudde innan jag går på toa


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-06-23 06:07
#213

#209 jag har också läst det, så har det lite i bakhuvudet. Vid min förra graviditet gick jag upp direkt och kissade/duschade och lät det rinna ut. Men ja, blev ju gravid ändå. Under de här försöken så har jag legat kvar några minuter då min man går upp först och tvättar av sig och sen går jag.

Lena90
2017-06-23 10:39
#214

Går runt med ömma bröst och bara väntar på att kunna testa mig. Har varit öm i dom sedan måndags. Planerad mens är nästa helg runt den 1-2 juli. Känns som en halv evighet innan jag kan testa :P

Carpe diem!

NinniH
2017-06-23 13:08
#215

Testerna har gått från svaga till negativa. Brösten ömmar visserligen, men det har de gjort tidigare också när det gått åt skogen.. Så om ett par dagar lär det börja blöda. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-06-23 13:35
#216

#215 Åh nej. Beklagar. 😞❤️❤️ Kram!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
NinniH
2017-06-23 15:38
#217

#216: Tack.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-06-23 21:28
#218

Hm… jag har tänkt att det skulle vara en mjölkstockning på väg nu och försökt "amma bort smärtan" och inte tänkt att ömheten i brösten skulle kunna vara på grund av en graviditet. Men brösten är inte hårda eller röda utan mest obehagligt vid bröstvårtorna. Men jag har bestämt att jag inte kommer testa mig fören nästa helg om inte mensen har kommit tidigare än så.

RoxannaS
2017-06-23 22:53
#219

#218 När är mensen beräknad då? 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2017-06-24 09:11
#220

Om ett par dagar får man se om det har lyckats här men det känns inte så om jag är ärlig. Får väl försöka igen efter bröllopet och se om man har bättre tur då. :)

NicoleK
2017-06-24 10:01
#221

Hänger också på den här tråden :) 

Vi bestämde oss för att börja försöka förra månaden. Har lite svårt att räkna ut när ÄL är eftersom jag inte har någon koll på hur lång cykel jag har. Förra var 35 dagar… Funderar på om jag kunde ha fått ett tidigt missfall då jag vanligtvis blöder 5-7 dagar men förra gången så hade jag en kraftig blödning på ca 3 dagar.

I vilket fall, nu tar vi nya tag och hoppas på att vi lyckas pricka in ÄL. Spännande att se hur det går för er andra och grattis till de som redan har plussat! :)

NinniH
2017-06-24 13:34
#222

Bruna flytningar och känns som "nålhugg" i livmodern, dvs precis som det brukar vara innan jag börjar blöda. Bara ställa in sig på försök 7 nu då. Jag vet att det är normalt att det kan ta ett par månader, men ändå kommer tankarna och en viss oro över att det kommer ta minst lika lång tid som med sonen. 😐 Utredningen vi gjorde för 5 år sedan visade inget på mig, men däremot hade maken lägre antal levande simmare (dock typ 3-dubbla mängden mot referensvärdet). Har haft hormonspiral sen sonen och dels haft problem med cystor och sen även att den var svår att få ur då den börjat växa fast.. Tror ni det går att få en koll av livmoder+äggstockar redan i höst, med tanke på historiken?


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2017-06-24 19:45
#223

#219 BIM på torsdag, så därför känns det OK att testa till helgen om mensen inte kommit tills dess. 

#222 Jag tycker absolut att du ska prata med MVC/gyn om historiken och be om att få en utredning till hösten om du vill det.

Annons:
DenLin
2017-06-25 15:01
#224

Idag blev det dubbla test på morgonen här hemma. Först ett graviditetstest ( för att se så att alla hormoner efter missfallet var borta ) och det visade negativt ( tänk att bli så glad för ett negativt test), och sedan ett äl-test som visade ett svagt streck, så nu kör vi på igen de närmaste dagarna och håller tummarna för att det dels ska gå vägen, och dels gå bättre än sist.

NinniH
2017-06-25 21:54
#225

Hm, fortfarande ingen mens.. Bara ljusrosa/ljusbruna flytningar än så länge. Mensen brukar alltid komma några timmar efter att de ljusrosa/ljusbruna flytningarna startar. Brösten ömmar fortfarande också. Aja, den kanske bara är segstartad denna gången. Men det blir ett test imorgon för säkerhets skull, så slipper jag fundera.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2017-06-26 07:08
#226

Där kom mensen.. Bara ställa om sig för ett nytt försök och hoppas att semestern gör susen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
2017-06-26 23:45
#227

Min tremänning drömde för nån natt sedan att jag var gravid. Hon vet inte om att vi försöker. Så hon var tvungen att fråga xD man kan väl hoppas att hon har en bra intuition! Har dockntyp räknat ut att vi hade sex typ 2 dagar innan ÄL så stora förhoppningar har jag nog inte.

Sarah
2017-06-27 03:06
#228

#227 2 dagar innan är ju jättebra.

RoxannaS
2017-06-27 12:31
#229

Sitter och väntar på mensen. Trodde den var på G redan i förrgår då jag fick bruna flytningar. Hade dock trådiga flytningar igår konstigt nog… Men nä. Ingen mens än. Tog gravtest i morse i förebyggande. Men Nepp. De var negativt. Så förhoppningsvis kommer väl eländet snart. Ska ju in och lämna blodprov när mensen kommit för att bekräfta pco diagnosen. Och sen börja med tabletterna. Så den får ju gärna komma nu. Hur går de för er andra då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-06-27 16:21
#230

#229 kanske har tagit sig ändå då? Man kan ju hoppas :) Jag har BIM 7 juli. Så ett tag kvar. Tycker att ända sen vi började försöka så har jag fått en massa nya "innan mens symtom" som man skulle kunna koppla till graviditet så jag orkar inte hålla på och analysera känner jag. Blir bara besviken -.-

Annons:
RoxannaS
2017-06-27 20:44
#231

#230 Nä verkar som mensen är på inkommande nu. Mensvärken här och har blivit små ljusa fläckar i bindan nu :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2017-06-27 22:25
#232

Mensen kom den här månaden också men jag hade det på känn. Den här gången blev jag inte besviken för jag hade inga förhoppningar. Får väl försöka pricka in ägglossningen i juli men jag har inte stora förhoppningar. Jag är ju ganska gammal nu så det lär nog bli svårt efter vad jag har fått höra från vänner och min läkare. Fick senast idag höra att jaa, din klocka tickar. Ni borde skynda på er….

DenLin
2017-06-27 22:37
#233

#227 håller med Sarah, 2 dagar innan är väl bra! Det var så vi lyckades bli gravida. Sedan att det inte gick hela vägen är ju en annan sak, men det tog sig allt fast vi var ett par dagar "för tidigt" ute. #232 men denna kommentar! Jag blir så upprörd, det är ju inte precis så att man är omedveten om att man har begränsad tid på sig, att säga så hjälper ju ingenting…

ForestSpirit
2017-06-27 22:58
#234

#232 men va?? Hur fan kan man haspla ur sig nåt sånt? Inre stress för att kunna bli gravid är ju för i helvete en jävla pers som sätter käppar i hjulen ändå -.- usch va arg jag blir på vissa….

RoxannaS
2017-06-28 00:15
#235

#230 Som jag trodde. Mensen dök upp nu på kvällen. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2017-06-28 07:04
#236

#233 & 234 Hon har ju rätt men jo inte kul att höra för nu har jag fått in i huvudet att jag är för gammal. Dessutom pratade hon om risken för downs syndrom och andra saker som kan gå fel pga min ålder och frågade vad vi skulle göra ifall det händer. Funderar om vi borde kanske adoptera istället fast det kan ta väldigt många år. Alternativt fungera som stödfamilj vilket är något som både jag och min kille är intresserad av.

NicoleK
2017-06-28 11:26
#237

Har BIM den 6 Juli men började tänka på när man ska testa.. Hur många dagar innan BIM brukar ni testa? Eller vänta ni tills efter?

Annons:
Lilolizeit
2017-06-28 11:51
#238

#237 jag har testat från 2-3 dagar innan BIM men aldrig synts något fören efter BIM så helt onödigt har det varit.. jag skulle rekommendera att testa tidigast på BIM, även om jag själv aldrig kan hålla mig :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

NicoleK
2017-06-28 18:33
#239

#238 Tack! Låter som att jag får försöka hålla mig till BIM! vill inte testa negativt i onödan :)

Förväntansfull
2017-06-28 20:54
#240

#237 jag testa 2 dagar innan BIM och fixk ett svagt steck, så hade jag testat dagen innan hade de troligen inte synts något så de bästa är ju egentligen att vänta in BIM :)

Denna kommentar har tagits bort.
Lena90
2017-06-29 07:49
#242

Hur vet man skillnaden på nidblödning och vanlig mens? Fick nu på morgonen lite blödning. Har haft ömma bröstvårtor sedan förra måndagen, svag molvärk sedan måndag, lite mer flytningar och tycker att jag blir snabbare hungrig denna veckan. Känner mig lite halvt illamående/ konstig med nu idag. När jag åt p piller började jag alltid på socker veckan en torsdag men mensen kom typ alltid igång på lördag-söndag. Så även sista gången innan jag slutade nu. Tog första socker pillret den 1 juni och mensen kom svagt på lördagen den 3:e och mer igång på söndagen den 4. Sen mensen upphörde har vi haft sex ofta. Planerad mens borde vara nu denna helgen. Tror ni det finns någon chans att jag kan vara gravid trots att jag blöder lite nu?

Carpe diem!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lena90
2017-06-29 08:18
#245

Min vanliga mens brukar alltid vara rätt mörk men de som kom nu var rätt ljust mot rött. Var en reflektion jag kom på nu.

Carpe diem!

RoxannaS
2017-06-29 09:53
#246

#245 Skulle inte hoppas på för mycket. Du har ätit hormon vilket brukar ligga kvar i kroppen ett tag även fast man slutar. Så de kan ta uppåt ett år efter du slutat innan kroppen har hamnat tillbaka i sin naturliga fas igen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
2017-06-29 10:51
#247

Ja jag försöker att inte göra det fast det är svårt och man blir otålig ;) jag får ge det några dagar och se.

Carpe diem!

[Thiah]
2017-06-29 11:27
#248

Jag blev gravid 2v efter jag tagit sista pillret så chansen finns ju. Men kroppen kan absolut spela spratt med dig utan att något är fel. Kanske ska vänta över helgen och sen ta test ifall mensen inte kommit? Jag brukar ta test bara för att intala hjärnan, typ. :P

RoxannaS
2017-06-29 11:29
#249

#247 Ja hoppas kan man. De gör jag varje månad också och jag vet att jag inte har ägglossning heller. Så jag håller tummarna för dig. Men vill inte ge dig några falska förhoppningar. När jag tar gravtest (oftare än nödvändigt egentligen) så ställer jag alltid in mig på att dem kommer vara negativa. För då blir jag inte lika besviken när de är negativa sen. Och hoppas på att en dag bli glatt överraskad istället med att de blir positivt. Du kan ju prova den metoden också. Negativa test kan ofta göra en besviken och nere annars.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-06-29 20:49
#250

BIM idag och ingen mens har kommit ännu. Min hjärna säger att jag är gravid vilket känns lite jobbigt, men försöker tänka att "nästa månad vore ju himla roligt annars" för att balansera upp tankarna med ett negativt test. 
Har bestämt att vänta till helgen innan vi testar - om inte mensen kommit före det vill säga.
PS: Fick idag typ som kramp i området vid högra äggstocken när vi var ute på långpromenad. Inte alls som mensvärk eller liknande utan mer som… håll? Märklig känsla och det gjorde mig då lite ledsen och orolig men det gick över när vi satte oss ner sen så har inte tänkt så mycket mer på det under eftermiddag/kväll.

Surpan
2017-06-30 16:05
#251

#250 Om det tagit sig nu så blir det samma månad som dottern väl? Spännande! Håller tummarna för er! :)

/Surpan

Annons:
mollyt
2017-06-30 18:35
#252

#251 ja, exakt! Men mer typ att veckan i mars och dottern är född tredje veckan. Men en liten risk för igångsättning på hennes födelsedag fanns och det har jag varit rädd och skeptisk mot. Men nu känns det som om mensen är på väg… haft mensvärk idag och är övertygad om att mensen kommer under kvällen eller natten. Så det var nog ödet att vi inte skulle ha två mars-barn! Får hoppas på en aprilbebis, det vore ju perfekt! Sådär lagom efter stressen efter tvåårskalaset! Hehe

Surpan
2017-06-30 20:32
#253

#252 Jag har några bekanta som nyligen fick barn, det barnet kom på storasysters födelsedag. Det kommer nog inte bli helt poppis senare… April/Maj blir perfekt tid, näst efter mars då! ;D

/Surpan

Förväntansfull
2017-07-01 15:18
#254

Är det någon som haft liten blodig flytning efter v 12? Är v 13 o kom lite grann nyss :( Verkar ju inte som man bör vara orolig men man blir ju de ändå…

[Thiah]
2017-07-01 15:28
#255

#254 jag har blött ganska mycket med båda ungarna (andra är i magen i v20nu) så det behöver inte betyda nått alls.

soundtrack
2017-07-01 15:44
#256

#254 och när jag fick blodiga flytningar i v 13 så berodde det på MA.

[Thiah]
2017-07-01 16:53
#257

#256 precis, kan betyda vad som :/ knepigt sånt där

ForestSpirit
2017-07-01 17:12
#258

Helt sjuk dröm jag hade inatt! Drömde att jag var gravid och kände hur bebisen sparkade, då jävla tydligt! Riktigt sådär en fot rakt ut som magen blir deformerad xD Haft riktigt konstiga drömmar senaste tiden, tydliga. Och förbannat trött i några dagar. Undrat om det beror på värmen faktiskt. Hur går det för er? När har ni BIM? :)

Annons:
Förväntansfull
2017-07-01 21:26
#259

Har inte sett skymten av det på några timmar nu så känns ganska hoppfullt, Var jättelite bruna flytningar bara så då bör de va lugnt hoppas jag.

Lena90
2017-07-03 21:22
#260

Har nu svaret på mitt inlägg 242. Blödningen var mensen som kom. I två dagar bara flödade det ut för att sedan trappa ner :P för att vara helt säker så inte kroppen leker med mig testade jag i eftermiddag och det var som jag trodde negativt. Så nu tar vi nya tag med denna cykel istället. 
Kom på en anledning till att jag gillade p pillrena var att jag knappt blödde något. Och ingen mensvärk. Nu är det värsta syndafloden och ännu så länge mindre värk till och från.

Carpe diem!

ForestSpirit
2017-07-04 10:51
#261

#260 tråkigt att höra! Men på't nästa månad :) kram

ForestSpirit
2017-07-04 17:37
#262

Seriöst den här hungern är hysterisk :o kastar i mig mat som aldrig förr!

RoxannaS
2017-07-04 21:50
#263

Först kuren med tabletter intagen. Haft sex en gång också. Tog sista tabletten igår och hade sex igår. Haha. Nu är frågan. Hur tätt inpå tabletterna kommer ÄL? Min app räknar med ÄL om 17 dagar. Men jag antar att de inte kommer bli de om tabletterna funkar. Vi fick order om att ha sex varannan dag tills nästa mens. Men hallå? Jag har mens med allt från 28-48 dagars mellanrum? Hur ska jag veta när nästa ska komma? Känns som att jag glömde frågan en hel del. Ska försöka i alla fall att ha sex varannan dag och hoppas på att redan första kuren ger resultat då min pco var så pass lindrig.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-07-04 22:03
#264

#263 håller tummarna!! Det här med sex varannan dag - är det en generell rekommendation som "alla" borde följa eller är det mer om man har haft svårt att bli gravid? Jag inbillar mig att det bara påverkar spermierna att glesa ut sexet till varannan dag? Någon som vet? Vi har gärna ofta sex varje dag nämligen - är det "för ofta"?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Devya]
2017-07-04 22:52
#266

#26 Ha sex varje dag om du så vill. Det är bara bra för spermierna.

https://www.babycenter.com/404_can-having-too-much-sex-affect-our-chances-of-conception_6145.bc

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: