Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 550 ggr
Bea&Tyra
4/20/17, 1:20 PM

Babyshower

Ska ha babyshower för min syster om 2 veckor. Jag har lite ide torka på roliga babyshower lekar. Har googlat lite men har svårt att hitta något riktigt roligt. Jag har stor trädgård så där kan vi också vara om vädret tillåter. Det kommer även vara barn med. Min syster är en riktig tävlingsmänniska som älskar tävlingar.

Annons:
mollyt
4/20/17, 2:29 PM
#1

Hm, några grejer vi gjorde var att alla kompisar hade tagit med bebisbilder på sig själva och att det sedan blev en frågesport i vilken bild som hörde till vilken gäst, mycket uppskattat! Sedan hade vi att alla fick uppskatta en längd på ett snöra för att gissa omfånget på min mage - när alla klippt önskad längd så provmätte vi och närmast vann (detta kan dock vara känsligt för den blivande mamman, så känn in först om hon kommer uppskatta denna lek eller om hon kan ta illa upp (alla gillar inte hur kroppen förändras)). Vi testade även att tävla i att äta smälta chokladgodisar i blöjor och skulle gissa vilken choklad vi åt… Uppskattat av många men inte av alla!

Bea&Tyra
4/20/17, 7:54 PM
#2

Tack :) Ja det lät som bra idéer. Krävs mycket för att min syster ska ta illa upp och hon brukar inte vara rädd att bjuda på sig själv. Goda chokladen låter som något hon skulle gilla, ju knasigare tävlingar desto bättre. Ska föreslå dem i vår baby shower grupp och även be folk ta med bilder. Min syster springer trots att hon är i v33 en halvmil om dagen så undrar om man ska ha några mer fysiska tävlingar också om det nu finns något som passar på babyshower.

Upp till toppen
Annons: