Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1207 ggr
elliaslund
4/18/17, 10:27 AM

Njursten eller inte?

Hej alla glada där ute!

Jag är i vecka 10 och behöver få lite råd känner jag, de senaste 3 dagarna har jag haft lite ont i höger sida av ryggen, revbenen samt lite strålade ner till högra jumsken, vissa "ställningar" där jag står och sitter gör det ont och 2 kvällar i rad har jag haft super ont och har fått sitta som en kråka i soffan. Sambon som har och har haft njursten är säker på att det kan vara det, men jag vet ju inte om det kan vara så eller om det kan vara något inom att jag är gravid? Är det någon annan som känner eller har känt så och vad gjorde ni då? Har möte hos BM nästa vecka så jag tänkte ta upp det hos henne och fråga, men är nyfiken på om jag bör åka in till läkaren för att kolla om jag har njursten eller om det är normalt? Kramar!

Annons:
[Wijnja]
4/18/17, 10:34 AM
#1

Gallsten då

Niseeu
4/18/17, 10:47 AM
#2

Ingen här kan veta om du har njursten eller inte det kan endast en läkare diagnosera. Boka en tid på din vårdcentral så du får träffa en läkare.

elliaslund
4/18/17, 10:59 AM
#3

Niseeu, nej det förstår ju jag också. Jag menade bara om någon här är gravid och har haft ont där jag beskriver, om det tillhör graviditet eller om dem VET vad det kan bero på om dem har känt samma som jag gör nu.

[langtan09]
4/18/17, 11:05 AM
#4

Jag skulle ringa 1177 och rådfråga. Jag har under min graviditet haft ont både "här och där" så jag skulle tro att det tillhör graviditeten men för säkerhets skull så skulle jag ringa 1177 om jag var du. Eller höra med vårdcentralen om det blir värre. :-)

Djurälskaren87
4/18/17, 11:06 AM
#5

Kolla om de inte är Uvi med

Fien
4/18/17, 11:48 AM
#6

Har du riktigt ont så besök en läkare. Annars kan det kanske vara tidig foglossning, det är dock tidigt redan i vecka 10 även om det drabbar ett fåtal. Jag hade nog ändå i alla fall ringt min vårdcentral eller barnmorska för att diskutera…

Annons:
Alexzandra630
4/18/17, 3:56 PM
#7

Din barnmorska är ju ingen läkare så jag hade nog ringt mvc/vc för att rådfråga. Tycker inte du ska ha så ont så du inte kan sitta ordentligt i en vecka innan du kollar upp det.

elliaslund
4/18/17, 4:09 PM
#8

Tack snälla för eran kommentarer, jag gör nog så att jag avvaktar och se om det blir bättre eller sämre, blir det värre så ringer jag vill vårdcentralen!

Upp till toppen
Annons: