Annons:
Etikettallmänt
Läst 891 ggr
Elsa
4/5/17, 9:04 PM

Graviditetspenning

Jag ska söka graviditetspenning. Jag jobbar på förskola med barn 1-2 år och är nu i vecka 25.

Min chef har skrivit i sitt utlåtande att hon kan omplacera mig till en avdelning med större barn den 1 maj, då är jag i v29. Kan jag begära att bli omplacerad tidigare, så att jag vet om jag klarar av det eller inte och därefter kan söka graviditetspenningen?

Skickar jag in utlåtandet nu kommer det nog knappast bli godkänt, så jag vill isåfall prova på att bli omplacerad tidigare än 1 maj. Hoppas någon förstår min fråga och att någon har lite mer koll än vad jag har..


Annons:
Alexzandra630
4/5/17, 9:07 PM
#1

Det bästa är ju att du lyfter den frågan med din chef. Jag håller med dig om att din ansökan knappast kommer bli godkänd om du kan bli omplacerad.

Madde
4/5/17, 9:14 PM
#2

De ska anpassa sig till dig redan nu om du inte klarar av dina arbetsuppgifter där du jobbar. På mitt jobb blev jag omplacerad och fick testa andra avdelningar för att underlätta och då kunde vi konstatera att det inte heller fungerade och då blev jag sjukskriven. Men skickade in om graviditetspenning och blev beviljad det.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Alexzandra630
4/5/17, 9:20 PM
#3

Tänk på att sjukskrivning går före graviditetspenning. Så om du blir sjukskriven innan 60 dagar före BF behöver du inte ansöka om graviditetspenning.

Elsa
4/7/17, 1:27 PM
#4

Jag har bestämt mig för att skippa graviditetspenning, det kommer inte gå igenom och chefen vill inte ändra till att jag inte kan omplaceras.

Var till sjukgymnast idag och pratade om min foglossning, fick övningar och sådär. Men ska ringa läkare om tid för sjukskrivning, vill gå ner lite i tid då kroppen inte orkar 8 timmars dagar längre :)


Upp till toppen
Annons: