Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 651 ggr
Anonym
Anonym
4/3/17, 6:08 PM

Kan bebisen födas med nån form av fel?

Jag har precis fått reda på att jag är gravid. Pappan är en drogmissbrukare som röker gräs dagligen. Jag själv röker inte men är ändå livrädd att bebisen ska födas med nån form av fel. Hur stor risk är det?

Annons:
Djurälskaren87
4/3/17, 6:11 PM
#1

Tror risken är väldigt liten om pappan missbrukar det. Det är en annan sak om du gör det.

tlover
4/3/17, 6:16 PM
#2

Det är däremot större risk än om ingen gör det vad jag förstår (man har ganska nyligen fått fram att även vad mannen gör spelar roll). Men det är betydligt mindre risk än om mamman missbrukar. (man ska komma ihåg att det alltid finns risk däremot och man inte ska söka efter att det är någons fel om det sker)

Men bäst är det att ta upp oron med barnmorska

l'm back

Anonym
Anonym
4/3/17, 7:03 PM
#3

#2 Ska ta upp det med barnmorskan när jag ska dit. 

Nu kommer jag självklart älska mitt barn oavsett men vill ändå vara lite förberedd utifall att det blir något.

tlover
4/3/17, 7:08 PM
#4

#3 ni båda kan uppföra er exemplariskt och det kan ändå bli något fel. Slumpen spelar också roll när det gäller detta

l'm back

Anonym
Anonym
4/3/17, 7:11 PM
#5

#4 Så är det ju också ja. Ska inte oroa mig för mycket om detta. Utan jag får se helt enkelt

EjNot
4/3/17, 8:36 PM
#6

Jag tänker snarare på framtiden, bor du och pappan ihop? Känns inte som en bra miljö för ett barn:( Men han kanske omprioriterar i livet nu.

Annons:
Anonym
Anonym
4/3/17, 8:48 PM
#7

#6 Nej jag och han har ingen form av förhållande. Träffats nån gång och haft sex bara. Barnet kommer bara bo hos mig.

Upp till toppen
Annons: