Annons:
Etiketthälsa
Läst 1002 ggr
Memliwicca
4/2/17, 9:42 AM

Sjukdom

Vet inte vilken gång i ordningen jag är sjuk nu! Förkyld, hostar , snorar, ögonen rinner och så rosslig i halsen att jag inte kan ligga ner och sova. Är dessutom fruktansvärt trött över lag pga graviditet. Har man sämre imunförsvar när man är gravid? Påverkar hosta och förkylning bebisen? Eller har jag bara otur som blir sjuk typ var tredje vecka för att det är den årstiden nu och jobbar inom barnomsorgen? Börjar bli så trött och utmattad av detta! 😫😔 Vad kan man göra!? Eller är det bara att härda ut….

Annons:
Fien
4/2/17, 9:51 AM
#1

Jag är i vecka 28 icke nog inne på min tioende sjukdom den här graviditeten…. var inte alls så förra gången men med en tvååring hemma och ja man får sämre immunförsvar så är det nog bara att gilla läget…

fluffis
4/2/17, 9:58 AM
#2

Ja, man har sämre immunförsvar som gravid.

Själv är jag i vecka 40 och inne på min åttonde förkylning. Har dessutom haft två magsjukor, en öroninflammation och en urinvägsinfektion. Jag som sällan blir sjuk annars. Att blivande storebror började på förskola i höstas har säkert gjort sitt till också.

fluffis
4/2/17, 10:06 AM
soundtrack
4/2/17, 10:12 AM
#4

Jag har i vanliga fall väldigt bra immunförsvar (förkyld några gånger per år bara, brukar gå över på 1 v, feber ett fåtal gånger i vuxen ålder). Men under bägge mina graviditeter nu så har jag haft mängder av förkylningar, mer långdragna än annars, och även ett par svängar med feber.

Upp till toppen
Annons: