Annons:
Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
[Thiah]
4/1/17, 6:01 AM

Vi som planerar bebis 2017 #4

Den förra började nå sitt slut så vi fortsätter på ny kula.

Gamla

Annons:
ForestSpirit
4/1/17, 8:59 PM
#1

Seriöst, jag blir knäpp. Tog ett till test bara för att visa mig själv att jag verkligen inte äe gravid, och Jaa, negativt var det. Men varför har brösten blivit större och gör ont? -.- vilket som aldrig gör?? Mensvärk efter att mensen är över och igår kändes det som foglossning från helvete var tillbaka, som Jag hade när jag var gravid med sonen. Blir knäpp. Tog ett jävla test så jag skulle kunna släppa det men tydligen inte -.- förlåt för gnället men måste bara ventilera.

Förväntansfull
4/3/17, 12:32 PM
#2

Föregående sida #270 Jobbigt att du måste leta aktivt själv. Kunde de inget göra för dig med ditt besvär? Själv var jag på gyn idag och allt såg jättefint ut så han trodde jag skulle bli gravid snart sa han så hoppas ju såklart på det. Fick ingen förklaring till varför jag har molande värk och stickningar mellan ÄL o mens men verkar som de kan vara så. Fanns ju en lösning om man inte ville ha ont men det var ju att använda preventivmedel och det är ju inte aktuellt 😊

RoxannaS
4/3/17, 2:07 PM
#3

#2 De enda hon kunde göra där var att skriva ut något för att kunna få mens mer regelbundet. Men de behöver jag ju inte. Jag blöder ju skapligt regelbundet nu jämfört med vad jag har gjort. Och preventivmedel vill jag ju inte heller ha för de hjälper ju inte. Jag blir ju inte mer gravid för det. Men jag blir ju inte gravid utan heller så vad spelar de liksom då för roll? Jag vill ju bli gravid.. :( Så de enda hon kunde råda mig att göra var att kolla runt med andra kliniker och se om dem börjat använda de preparatet nu och försöka få de via dem istället. Annars visste hon inte hur lång tid de skulle ta innan dem fått utbildning med de preparatet i det syftet.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
4/4/17, 4:31 PM
#4

Mensen kom på besök idag. Jag tror det kan nog ta ett tag innan det tar sig här. Jag har dock inget emot att vänta då vi har bara försökt i två månader nu. Jag gissar på att det kan ta ett år innan det blir till något. 

Det jobbigaste med allt det här är ju att jag inte mera kan ta p-piller och det var det enda som fick bukt på mina svåra menssmärtor.. Jag försöker dock lära mig "acceptera" smärtan så det inte gör fullt så ont. Värkmediciner fungerar ju ingenstans ändå.

#1 Låter lite konstigt faktiskt. Skengravid kanske? Vet dock inte mycket om det fenomenet.

RoxannaS
4/5/17, 12:40 PM
#5

#4 Du har alltså samma problem som jag. Mensvärk från helvetet. Fy fasen vad drygt det är. Jag har ju även problem med magen så jag bör för allt i världen undvika Ipren. Så jag fick 665 mg alvedon istället att ta. Det har faktiskt funkat skapligt. Man ska inte behöva lida av det. Så sök hjälp för det. Kan man tona ner det i alla fall så brukar de underlätta en hel del. Annars typ värmekudde på magen eller något sådant. Gäller att hitta något som funkar för dig. :) .


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
4/5/17, 4:47 PM
#6

#5 Ja det är inget kul det här med menssmärta. Jag har dock valt att inte ta någon värkmedicin mera. Innan jag började med p-piller så kunde jag ta 15 värktabletter på en dag då menssmärtan kickade in. Det var säkert en sorts misshandel mot min stackars kropp så nu unvdviker jag helst all sorts värkmedicin. Det är inte lätt då jag ibland får så ont att jag måste spy men jag försöker intala mig att ja förbereder mig inför den dagen jag ska föda barn. Lika bra att försöka lära mig att hantera smärta redan nu. ;)

Annons:
RoxannaS
4/5/17, 7:43 PM
#7

#6 Men fy vad jobbigt. Då är din värre än min. Men sen är ju alla olika och hanterar och tål smärta olika. :/. Tråkigt att de ska behöva gå så långt så du spyr. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
4/5/17, 8:19 PM
#8

Jobbigt att vi kvinnor behöver gå igenom sånt här! Här har mycket förändrats på kort tid och smärtan har blivit värre men allt förändras ju med tiden. Man blir ledsen över att mensen ens kommer också får man grym värk på det, som om de inte räcker liksom? Hur är era humör under "den värsta tiden?" Själv blir jag jättegrinig av ingen anledning alls..och för att inte tala om trött.. håller tummarna för oss vi får varsina plus snart :)

NinniH
4/8/17, 5:23 PM
#9

Då verkar ÄL vara här, så få se hur lång lutealfas det blir den här gången. Hittills har den bara varit på 12 dagar, jämfört med mina 14 dagar jag hade innan. Tempar denna gången också för att få lite mer koll på kroppen. Vi försöker dock inte i samma mening den här gången, utan blir det så blir det.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
4/8/17, 7:05 PM
#10

#4 ja jag var säkert enormt skengravid! Men nu känns det bättre. Hade nog mensvärk för att ägglossningen var på g, får det ungefär 9 dagar efter mens. Nya tag i slutet av månaden då sambon är hemma från jobbet :D Devya, jag blev gravid 3 månader efter att jag slutat med p pillrena, så tappa inte hoppet :) Jobbigt att ni har sån menssmärta :/ hade det innan jag var gravid, men det kom aldrig tillbaka tack o lov… känner med er!

NinniH
4/14/17, 6:53 AM
#11

Den där evighetslånga väntan på BIM… 😴 Är på ÄL+6 idag och har i några få dagar haft lätt molvärk, påminner om "växtvärken" i början med sonen. Brukar inte känna av något mellan ÄL och BIM annars. Idag tog dessutom tempen ytterligare ett hopp uppåt, nästan uppe i 37 grader. Brukar inte alls ha så hög temp. Senast jag kan komma ihåg att den blev så hög, var när jag blev gravid med sonen. Så vi får se om det blir ett plus om ett par dagar, eller inte. Har BIM redan den 21:a, då min lutealfas verkar kortats ner.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
4/14/17, 11:52 AM
#12

#10 Lycka till med det. :)

Ja, inte kul med menssmärta. Sen igen tanker jag att den här smärtan är bara förberedelser inför den stora dagen då man föder barn. ;)

Jag förväntas ha ägglossning nästa vecka på måndag men idag på morgonen märkte jag att mina flytningar var genomskinliga och sådär sega och blev till långa "trådar". Betyder det att ägglossningen är redan på gång ? Vi hade sex igår kväll men kanske vi borde då ha sex igen ikväll? Kanske bäst att passa på ifall vi nu inte är alltför trötta förstås. Min kille kommer hem sent och kanske är lite för trött för att hitta på något skoj. :)

[Fialisa94]
4/14/17, 3:16 PM
#13

Jag och min kille har ju sagt att vi ska börja om några månader, men nu här om dagen så struntade han i att avbryta när vi myste (det är han som vill vänta, han vet att jag vill nu). Snacka om att jag blev chockad!

Annons:
[Devya]
4/14/17, 3:40 PM
#14

#13 Hehe, okej så han har inget emot att redan börja nu då. :)

Djurälskaren87
4/14/17, 4:20 PM
#15

13# Min kille gjorde exakt samma :)

Förväntansfull
4/14/17, 5:14 PM
#16

#13 det gjorde min sambo med, kanske är "lättare" för dem att göra så än att säga det rakt ut först ?;)

DenLin
4/14/17, 5:14 PM
#17

#13 samma hände här, vi hade börjat försöka i januari, februari, sedan kom han på att han nog inte var redo ändå, så det sköts upp. Denna cykeln fullföljdes dock sexet ändå, vid ägglossning, två gånger. Hoppas, hoppas att det tog sig, för just nu känns det som att enda chansen till utökning av familjen är av "oaktsamhet"..

DenLin
4/17/17, 1:16 PM
#18

Då är hoppas-perioden i full gång! Beräknad mens på fredag eller lördag. Och såklart så känner jag småsymptom. Det första var egentligen bara en känsla/spontan tanke/uppenbarelse strax efter sex, " såklart att det skulle vara såhär". Nu de senaste dagarna värksticker det så långt ner i magen man kan komma. Så ja, hoppet är det sista som överger en, åter igen 😜 ( ser också att jag vill förtydliga lite mitt inlägg ovan, det är inte så att min man inte vill ha barn, han till och med säger att han längtar, men tror att det där slutgiltiga bestämma-sig-steget är för stort, därav min tanke att oaktsamhet är enda vägen. )

[Fialisa94]
4/17/17, 8:39 PM
#19

Förstår fullt ut. Min kille har sagt till mig att han önskar lite att det ska ske av misstag, för han vill inte att vi ska gå igenom "försöka bli gravid-stressen" typ! Så jag tror att det bara är så för vissa män. Att det känns bättre om det bara sker automatiskt. Jag ska ha ÄL om ca 1 vecka, så jag hoppas han vill fullfölja en gång till hihi! :D

DenLin
4/17/17, 9:10 PM
#20

Det är ju en inte helt okomplicerad process att försöka bli gravid, denna ständiga koll på kroppen, "krav" på sex vid vissa tidpunkter, och väntan, väntan, väntan. Så jag kan väl på sätt och vis också förstå att man inte vill ta det beslutet, men samtidigt känner jag att det är värt det omständliga i slutändan, och då kan jag gå med på villkoren. Men man relaterar olika såklart.

Annons:
[Devya]
4/18/17, 7:11 AM
#21

Ojj, vad jag är glad för att min kille är verkligen engagerad i att skaffa barn. Alltså han är gärna med och väntar, väntar, försöker, väntar och så vidare. Visst, han blir ju lite besviken då det visar sig att jag är inte är gravid men sen igen så blir det nya tag.

Det lustiga är väl att han blir mer besviken än jag. Jag ser nämligen inte så mycket fram emot att se min kropp förändras så jag njuter så länge jag kan av min kropp som jag för en gångs skull är väldigt nöjd med. :)

[Fialisa94]
4/18/17, 4:28 PM
#22

Just nu ser jag jättemycket fram emot allting som har med graviditet, förlossning och barnuppfostran att göra! Jag tänker inte på något annat haha. Vad kvinnokroppen kan klara av, hur fascinerande det är. Jag känner ingen rädsla för något alls (men det kommer!).  Men har äntligen kunnat börja njuta av nuet också. Har haft sån enorm barnlängtan att det varit jobbigt, men nu är det bara roligt!

[Fialisa94]
4/19/17, 11:38 AM
#23

Nu är äl-flytningarna i full gång! Håll tummarna för mig idag kära medsystrar! :D

DenLin
4/19/17, 4:28 PM
#24

Tummar hålls!

RoxannaS
4/19/17, 6:29 PM
#25

Okej det här var mysko. Jag har typ aldrig ömma bröstvårtor. Men idag är dem hemska. Så frågan är, ÄL, mens eller gravid? :O


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
4/19/17, 7:23 PM
#26

#23 Samma här men inget positivt ÄL test ännu men känner att de blir i dagarna :) Håller tummarna för dig! :)

Förväntansfull
4/20/17, 3:52 PM
#27

Positivt ÄL test nu, hade de på känn :D

Annons:
DenLin
4/20/17, 5:15 PM
#28

Och där kom mensen…

[Thiah]
4/21/17, 6:10 AM
#29

mollyt skapade en ny tråd "Vi som planerar barn  2018 #1så jag tycker att vi alla kan komma dit och umgås vidare.    Cool

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: