Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 1637 ggr
[Smulan_88]
2017-03-30 12:04

När man tycker att nedräkningen tar alldeles för lång tid :-P

Precis som rubriken lyder… varför får man (säkert inte alla, men jag iaf) så dåligt tålamod att vänta på bebisen ju närmare BF man kommer? Jag vet att det finns dem som har en högsta önskan att bli gravid och att de skulle göra vad som helst för att byta. MEN det blir på något vis lite långtråkigt dom sista veckorna… jag har idag 44 dagar kvar till BF, och idag är en sådan dag så det känns som om det vore en evighet!! Har vi räknat rätt verkligen? Är det inte om en vecka?!? Hehe… nej då! Men vad ska man hitta på för att inte tänka så mycket under själva "slutspurten"? Mina tidigare två har varit punktliga och kommit +- någon dag hit eller dit runt BF. Men med denna finns det pga tidigare komplikationer, en möjlighet för tidigare igångsättning. Men känns ändå så avlägset på något vis! Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, men kändes lite bra att få skriva av sig ;) Ni som haft samma känsla och fått barn sedan tidigare och då positivt överraskas av att förlossningen startat innan BF, kan inte ni dela med er lite om hur det var för er, där och då?

Annons:
MinnaJosefin
2017-03-30 12:20
#1

Andra barnet och 24 dagar till bf…. tiden har fan aldrig stått mer still! Haha

Pontiac57
2017-03-30 13:43
#2

När jag vänta första kändes sista tiden som en evighet och man blev så avundsjuk på dom som fick barn före :p

Niini
2017-03-30 13:52
#3

Känner så igen mig från när jag väntade första! Sprang mest på loppis och pysslade med babykläder och -saker. "Nossade på" som vi säger häromkring ;)
Med andra satt jag på britsen vid BB på bf+3 och tänkte Nää-ää, inte redan?! Har inte tid/lust med detta nu :D Var liksom inte samma tid att fundera då med en busunge som krävde uppmärksamhet :)

[Smulan_88]
2017-03-30 14:09
#4

Känns skönt att man inte är ensam… detta är ändå bebis 3, så tycker ju att de andra 2 borde lyckas tillräckligt med att sysselsätta för att hålla "tänket" borta.. men icke. Just nu Längtar jag SÅ efter att få se vad det är fören liten som gömmer sig där inne i. Sen längtar jag enormt efter att få ta tillbaka kontrollen över min kropp, att känna sig "snygg". Nu kommer jag ju knappt i mina gamla trosor för att baken kommit på att den ska bli bred som en lastbil :*D Hehehe…längtar efter långa snabba (nu går man allt annat än snabbt) långpromenader!! Sen skulle jag mer än gärna ta ett glas vitt mosserande med en ostbricka till :-D Hehe, (i-lands problem jag vet) men jag längtar lite efter "mig själv", och den spännande bonusen bebis ❤

[Thiah]
2017-03-30 14:09
#5

Jag är igångsatt i V.39 men jo, sista veckorna var bara en seg plåga. Minns när jag fick veta att jag borde orka en vecka till för att sen sättas igång. Gaaaah

Niini
2017-03-30 15:41
#6

Jaa.. åååh va trött man blir på att vara bred på alla led på slutet. Och sen amningen på det då allt skulle vara amningsvänligt…  Är så otroligt härligt nu när jag
1. kan ha min vanliga bh:n!
2. börjar komma i vanliga kläder, lagom till sommaren o allt ;)

Håller tummarna att du iaf inte behöver gå över tiden!

Annons:
Upp till toppen
Annons: