Annons:
Etikettallmänt
Läst 5057 ggr
Djurälskaren87
3/30/17, 11:50 AM

BF Augusti 2017#4

Vi fortsätter på ny tråd då den gamla snart är full med max kommentarer. Senaste inlägget handlade om hur mycket kläder och i vilken storlek man tänkt köpa i början?

Ny tråd

http://gravid.ifokus.se/discussions/59088cd1ce12c415d9000315-bf-augusti-2017-5?discussions-1

Annons:
PerhapsimAnna
3/30/17, 11:55 AM
#1

Jag har hur mycket kläder som helst efter dottern och nästan bara killkläder (för jag var så anti rosa så det är ju hur bra som helst!)

soundtrack
3/30/17, 11:58 AM
#2

Lägger mig i kläddiskussionen lite också. Om man känner att man har råd osv så tycker jag att man ändå ska köpa på sig lite i i 50 o 56. Min dotter hade 50 i nästan en månad och en hel del plagg i 56 tills hon var närmre 3 månader, så set här att som växer ur det på 1 vecka stämmer inte alltid ;) (hon var 51 cm o 3,3 kg när hon föddes så ingen bjässe men inte jätteliten heller). Jag hade köpt på tok förs lite i små storlekar, och vi fick mest kläder i strl 62, så fick panikköpa mer rätt snart. Det går ju det med, men jag jade tyckt att hade varit skönt att ha haft mer hemma.

Djurälskaren87
3/30/17, 12:01 PM
#3

2# Nu tillhör jag en som är lycklig lottad att ärva av min systers två pojkar så har en hel del i 50 med mest omlott bodys. Det jag tänker på är när det kommer till byxor kan man ju köpa i storlek 56 och bara boka upp isåfall om dom är lite för långa. Dock tycker jag det är bra att köpa på sig ca 8 bodys i storlek 50 också.

soundtrack
3/30/17, 12:07 PM
#4

#3 på en del byxor funkar det kanon att göra så, men en del kan vara på tok för rymliga i midjan så man får tänka sig för lite vad man köper för modell :) sen är det inte ovanligt att dom drar en storlek mindre på byxor än överdelar.

Djurälskaren87
3/30/17, 12:12 PM
#5

4# Nej det är klart. Jag har några byxor å två pyjamas i storlek 50 :)

Djurälskaren87
3/30/17, 12:28 PM
#6

Hur.mår alla idag och vilken vecka är ni i? Jag är i v 23 och idag har jag molvärk i både ryggen och magen. Inte haft det på ett tag och har inte saknat det.

Annons:
Pontiac57
3/30/17, 12:52 PM
#7

Jag skulle säga att det är bra att köpa på sig i 50 några plagg. Jag köpte ffa 56 och 62 till sonen men eftersom han va så liten (2400g och 47 cm) så kunde han ha 50 i 3 månader och 56 i ytterligare 3 månader så alla plagg i 62 va iprincip oanvända innan 5 månadersålder då det helt enkelt va alldeles för stort. Han va även en kräkbebis så det gick åt myyycket kläder

[Nalaa]
3/30/17, 1:02 PM
#8

Jag är i vecka 17:-) Magen börjar synas, det känns även i fötterna som svullnar lätt. Jag hoppas jag kommer i bröllopsskorna:-p

[Nalaa]
3/30/17, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag är större nu i vecka 17 än jag var ned dottern i vecka 17. Trots det har jag inte gått upp alls så mycket, med dottern vägde jag typ 66 kilo men nu väger jag 61. Det måste ju ändå betyda att rumpan är mindre?! Hehe:-p

Djurälskaren87
3/30/17, 1:10 PM
#10

9# Oftast blir magen större med andra barnet :)

[Nalaa]
3/30/17, 1:17 PM
#11

Ja, det märks:-p Jag har ett par veckor "till godo" i storlek:-p Häromdagen kände sambon rörelser i magen:-) Jag längtar till man känner mer och hela tiden:-)

Marre_88
3/30/17, 4:05 PM
#12

Jag kör på 10 bodys, 10 byxor och 5 pyjamaser. Min bästa kompis har gjort det med sina två barn och klarat sig bra. Då slipper man tvätta hela tiden också :) Vi har ungefär 5 byxor, 3 pyjamaser och 4 par sockar kvar sen har han kläder för hela sitt första halvår haha :D Det är farligt kul med bebiskläder. Första storlekarna i 50 och 56 har jag dock delat upp så att de blir sammanlagt 10 par bodys och 10 par byxor, sen har jag köpt 5 pyjamaser i strl 50/56. Sen har de väl blivit något extra plagg då vi redan börjat fått presenter av en del av mina vänner. Jag lägger upp en lista om de är någon som behöver :) Kläder (0-1 m & 1-2 m) Byxor✔️ - strl 50 = 3 - strl 56 = 7 Body ✔️ - strl 50 = 3 - strl 50/56 = 2 - strl 56 = 7 Sockar ✔️ - strl 0-1 m = 2 - strl 1-4 m = 2 Pyjamas✔️ - strl 50/56 = 3 - Strl 56 = 3 Fleeceoverall ✔️ - strl 56 - Kläder (2-4 m & 4-6 m) Byxor - strl 62 = 12 ✔️ - strl 68 = 5 Body ✔️ - strl 62 = 8 - strl 62/68 = 2 - strl 68 = 10 Sockar - strl 4-9 m = 2 Pyjamas - strl 62 = 4 - Strl 68 = 3 Overall - strl 62 - strl 68 ✔️

PerhapsimAnna
3/30/17, 4:51 PM
#13

Tips från mig är att försöka skaffa så många omlott bodys som möjligt, i början bajsar dom från naveln upp till skuldrorna och då är det skönt att slippa dra bodyn över huvudet full med bajs😂

Annons:
Djurälskaren87
3/30/17, 5:35 PM
#14

13# fick samma tips från min syster så köpte bara omlott :)

[Nalaa]
3/30/17, 7:01 PM
#15

Varken jag eller sambon ät något big fan av omlottbodies, visst är det smidigt att inte behöva dra över huvudet men de flesta bodies (som vi har i alla fall:-)) är så pass breda vid öppningen vid huvudet att man lika gärna kunde dra bodien neråt istället för upp över huvudet:-) Men det är ju himla gulligt med omlottbodies:-D

[Kijsen]
3/30/17, 7:12 PM
#16

#12 tack!! Jag snor den listan ;) Ja absolut kommer man köpa på sig i 50 och 56 också, det har jag redan börjat med :) men för att få någon form av struktur i inhandlandet så kan det vara bra o få tips från andras checklistor osv. Just nu har jag bara köpt lite här o där som man sett och fastnat för på stan. Med gravidhjärnan dessutom så är det ju lätt att man glömmer bort och när man väl står där på tex Ullared och köper alldeles för många av samma storlek ;)

Djurälskaren87
3/30/17, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är dagens magbild och är i v 23.

PerhapsimAnna
3/30/17, 10:01 PM
#18

#17 Vilken härlig bula du har!

Marre_88
3/30/17, 11:06 PM
#19

#13 jag har försökt att köpa bara omlott men det är inte alla som tänker på de när dem köper presenter, så ett par stycken har jag utan omlott vare sig jag vill eller inte :P #17 Gud vilken fin och mysig mage du har. Tänk om man kunde få känna sig så fin. Tyvärr så hann jag inte gå ner dom 20 kg som jag ville innan jag blev gravid så jag får glatt acceptera för många kilon. Tack och lov så har jag bara gått upp 2 kg och jag är i v.19 så det glädjs jag iaf över.

Marre_88
3/30/17, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Så här såg min mage ut igår i v.19 (18+1) och igår var han en riktig vilding ;) Jag brukar känna honom ungefär en gång om dag men igår sparka han och gjorde kullerbyttor minst 7-8 ggr. Vilken underbar och häftig känsla alltså <3

Annons:
Djurälskaren87
3/30/17, 11:56 PM
#21

18# Tack! Känns overkligt att HAN är där inne. 19# tack så mycket. Nu hade jag inga extra kilon innan jag blev gravid men jag tycker alla gtavidmagar är så fina! Tycker gravida kvinnor är de vackraste som finns! Vi ska vara stolta! 20# Jättefin är du och vad skönt att känna din lille varje dag. Jag gör också det vissa dagar mer.

Djurälskaren87
3/31/17, 10:20 AM
#22

Har ni något namn ännu?

Djurälskaren87
3/31/17, 2:27 PM
#23

Vet ni varför man får håll? Jag har börjat få det när jag promenerar.

[Kijsen]
3/31/17, 6:51 PM
#24

Vad för madrass har/kommer ni ha i spjälsängen? Och ska man även ha bäddmadrass?

Djurälskaren87
3/31/17, 7:07 PM
#25

24# Rätt start madrassen har jag köpt. Bäddmadrass har jag inte haft någon tanke på fakriskt.

[Kijsen]
3/31/17, 8:08 PM
#26

25# vilken av dom? Basic, exklusive eller Diamond?

Djurälskaren87
3/31/17, 8:27 PM
#27

26# Exklusive. Vad för babyskydd ska ni köpa ?

Annons:
Pontiac57
3/31/17, 9:10 PM
#28

Till sonen har vi den dyraste från ikea och en tunn bäddmadrass till och han verkar trivas bra med de. Lilltjejen får ärva sonens acta graco logico s babyskydd som vi vart jätte nöjda med.

[Kijsen]
4/1/17, 9:18 AM
#29

Okej! Kikade lite på både Ikeas och rätt start madrasser :) tänker också att man kan köpa bäddmadrass på Ikea till vilken madrass man än väljer, den är ju så tunn ändå. Babyskydd har vi kollat på antingen besafe eller maxicosi. Dels för dom har fått bäst betyg och att dom passar till vår vagn :)

Hills
4/1/17, 8:35 PM
#30

#13 så var det ja! Jag hade mantrat i huvudet: bara omlottbodies, bara omlottbodies. Men hade helt glömt varför! Ida bajsade bara en gång i veckan så när hon gjorde det kom det också en hel del. Nu var hon väldigt punktlig och satte det alltid på fredagar så var vi ute var vi förberedda. Det kan ni ju komma ihåg: för bebisar som ammar kan det vara normalt att det går långt mellan varven.

Djurälskaren87
4/1/17, 8:39 PM
#31

Nu har jag varit på ullared och handlat en del. Blev: spjälsängskydd, filtar, dra på lakan, bäddset, barn Galgar, babyolja, Plast hink med olika fack för vatten och soppåsehållare, snuttefilt och gosedjur, leksak som spelar melodi.

[Nalaa]
4/1/17, 10:13 PM
#32

Härligt att ha handlat hem lite saker:-) Åh, vår dotte bajsade ungefär fyra gånger om dagen när jag helammade:-p Men hon är lite speciellt med mat- och sovrutiner med:-p

Pontiac57
4/1/17, 11:38 PM
#33

Min son bajsade minst 10-15 ggr om dagen första månaderna när jag helamma -.- Lillskrutt i magen är riktigt kvällslivlig och härjar för fullt. Va hos bm igår och fick lyssna på hjärtat för första gången och hon va precis som sin bror och sparkade bort dopplern och sen tillslut la sig helknepigt haha. Hon hade även samma antal slag per minut som sonen :)

Marre_88
4/2/17, 2:05 PM
#34

Jag har köpt en madrass till spjälsängen från jysk. En skummadrass GOLD F85 WELLPUR, som formar sig exakt efter kroppens konturer. Babyskydd med Isofix bas ska jag hämta till veckan och det blir en maxi-cosi cabriofix då den passar vår barnvagn, har fått bra recensioner och är den lättaste som finns på marknaden :) Den är ”Bäst i test” av Råd & Röns årliga bilbarnstols-test 2007-2010 i kategorin 0-13 kg.

Annons:
Marre_88
4/2/17, 2:12 PM
#35

#22 Vi har ett namn som vi är rätt bestämda på även om vi inget bestämt ännu. Det får vi se när han väl är ute, han kanske inte alls ser ut som en Milo utan kanske passar i ett helt annat namn. Men vi är rätt säkra på det namnet ändå ;) Leon gillar jag/vi också. Men Milo är favoriten hos både jag och min sambo, de har sån fin betydelse och då både jag och min sambo har längtat efter barn i ca 10 år men aldrig hittat den rätta att skaffa barn med så är namnet Milo perfekt då det betyder efterlängtad kärlek i Sverige <3 Så han kommer heta det oavsett hur han ser ut ;) Har du/ni något namn på lager? :)

Djurälskaren87
4/2/17, 2:33 PM
#36

35# Ja vi har bestämt oss för Willhelm! Får se om det känns lika rätt när han kommer ut! Hur mår alla idag? Jag är i slutet av vecka 23 och börjar få lite ryggont. Var dock på ullared igår så kanske har en bidragande orsak.

[Kijsen]
4/2/17, 4:01 PM
#37

Åh, så kul att ni bestämt er för namn! Själv så har jag och min sambo ett varsitt namn som vi vill ha, men den andra inte vill ha haha så vi kampanjar emot varandra och får se vem som vinner ;)

Djurälskaren87
4/2/17, 4:16 PM
#38

Spjälsängen är äntligen uppe. Känns så overkligt allting..

[Kijsen]
4/2/17, 6:26 PM
#39

#36 fint namn! Mår fortfarande oförskämt bra, halsbrännan sitter fortfarande i så novalucolen köps flitigt, men annars ingenting att klaga över. :) hoppas det håller i sig hehe.. hur mår du?

Djurälskaren87
4/2/17, 7:52 PM
#40

39# Tack. Svullna ben är ett minne blott nu när jag började med stödstrumpor. Halsbränna har jag inte fått men känner lite ryggont emellenaåt och även håll i sidorna men läst det kan komma i v 23 annars mår jag bra

[Nalaa]
4/2/17, 8:03 PM
#41

Jag har börjat få ont överallt, inte ont som typ ryggont eller så utan som att jag har blåmärken över hela kroppen. Det syns ingenting men det ömmar och känns precis som blåmärken. Det känns så på överarmarna, utsidan av höfterna, högt upp på baksida lår/rumpa och igår kände jag plötsligt det på magen med. Jag hade ju kommit ihåg om jag hade slagit mig i magen liksom!

Annons:
Djurälskaren87
4/2/17, 8:54 PM
#42

41$ Så har jag med haft! Men gick över när jag började med järn

Marre_88
4/2/17, 9:17 PM
#43

#36 Jobbigt med ryggont men sprang du på Ullared så har du nog en stor bidragande faktor där ;) Jag har haft rätt ont i ländryggen/svanken de senast dagarna själv. Har fruktansvärt ont i typ ena blygdbenet sen ultraljudet förra fredagen också, de gör jätte ont när jag rör mig, går, lyfter benet ja typ så fort jag använder högra benet. Vette tusan vad som hänt! Jag är i slutet av vecka 19 :) Willhelm var jätte fint. Kul att ni också bestämt namn. Känns skönt att slippa fundera och leta efter namn i flera månader och inte veta. Sen får man bara se när bebisen väl föds om han är en Milo eller för er en Willhelm :)

Djurälskaren87
4/2/17, 9:31 PM
#44

43# Ja det kan varit så sedan sitter jag 8 timmar på kontorsstol med på jobbet som inte är bra. Känner molvärk/ stickande smärta vid underlivet idag och det har kommit och gått sen vecka 16. Verkligen obehagligt.

mikkan01
4/2/17, 10:02 PM
#45

Imponerande att ni redan bestämt er för ett namn! jag och sambon kommer nog fortfarande diskutera namn när jag ligger i sjukhussängen redo att föda haha. Går in i vecka 23 imorgon och mår väldigt bra än så länge, hoppas det håller i sig :)

~mikkan

Djurälskaren87
4/2/17, 10:40 PM
#46

43# Angående namn så var vi inte helt överens om vissa namn men tillslut så. Känns skönt att ha ett namn som man kan kalla honom :)

Djurälskaren87
4/2/17, 10:41 PM
#47

45# Är endast 6 dagar skillnad mellan oss då😊

Djurälskaren87
4/2/17, 11:03 PM
#48

En liten början. Är inte klar helt ännu. Ska ordna med Ljud mobil som jag köpt och sätta upp sen ska täcke osv in med.

Annons:
Djurälskaren87
4/2/17, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49
Djurälskaren87
4/2/17, 11:12 PM
#50

Dessa Galgarna köpte jag. Så söta.

Djurälskaren87
4/2/17, 11:13 PM
#51
Djurälskaren87
4/2/17, 11:13 PM
#52
Djurälskaren87
4/2/17, 11:13 PM
#53

Ingen bild verkar komma?

Djurälskaren87
4/2/17, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Gör ett nytt försök :)

[Kijsen]
4/2/17, 11:43 PM
#55

Vad fint!! Kul att kunna pyssla med såna saker :) får vänta ett tag till för min del. Måste kännas lite mer "på riktigt" nu?

Annons:
Djurälskaren87
4/3/17, 12:11 AM
#56

55# Ja det känns kul! Har gjort en planering vad jag ska handla osv varje månad så denna månaden blev det spjälsäng. Varför ska du vänta?

Lilolizeit
4/3/17, 9:06 AM
#57

#43 låter ju helt klart som foglossning. Jag har också jätte ont vid blygdbenet vid rörelse. Så fint du fixat djurälskaren87, helt plötsligt blir det så verkligt. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mikkan01
4/3/17, 10:03 AM
#58

Så mysigt du fått till det, vill också kunna börja pyssla med sånt men det får vänta för min del också:)

~mikkan

Djurälskaren87
4/3/17, 10:24 AM
#59

varför ska ni vänta haha? Alla är ju olika iofs. Jag gillar att ha lite saker klart innan sommaren. Tiden går så fort nu tycker jag.

Lilolizeit
4/3/17, 10:41 AM
#60

#59 låter klokt att vara ute i god tid. När min son kom i v.30+6 så hade jag bara köpt ett pat Vans till honom. Haha Det blev att "akut-handla" massor, även om man tog det lite allt efter som. Barnvagnens blev första bästa nästan (bytte senare), spjälsäng blev ny fast jag ville köpa begagnat osv. Blev en rätt dyr historia när det kunde ha blivit betydligt billigare om man hade haft tid att kolla och jämföra..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/3/17, 10:43 AM
#61

60# Precis. Jag fyller 30 i juni med så har massa att fixa inför det. Börjar känna ryggont nu. Känns mer som ryggont för att hålla uppe magen som växt. Barnet dubblar ju sin vikt med under dessa fyra veckor. Hur mår du? Är du kvar på sjukhuset ?

Lilolizeit
4/3/17, 10:45 AM
#62

#61 kom precis hem -Utskriven :) lycklig som få!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Ceet
4/3/17, 10:51 AM
#63

Vad ni har fixat och köpt saker! Det är så kul att följa och komma in och läsa.

Jag har inte fixat en pinal än. Men kommer vi vara lediga ca 2 månader innan den kommer så tänker att vi kan ordna det mesta då. Kommer ärva en del kläder och en barnsäng av en vän så inväntar även det så jag vet vad vi behöver komplettera med.

Har varit på RUL nu på morgonen. Är ju helt galet att det faktiskt bor en bebis i min magen. I allas våra magar :)

Är i vecka 19 nu (18+3) och känner buffar nästa varje dag. Har moderkakan i framvägg (var det inte någon mer som precis skrivit om det) och ska på ett extra UL i vecka 33.

Har fortfarande ont i ryggen och undviker att böja mig fram och ligga på rygg i sängen/soffa, det lindrar. Ska träffa sjukgymnast i em, i min kommun så är det träffar 1 gång/månaden då alla gravida är välkomna för att få info om hur graviditeten påverkar kroppen om vad en kan göra. Någon mer som har det så?

Djurälskaren87
4/3/17, 11:01 AM
#64

63# Ja jag har fått ärva massa av min syster. Rena lyxen. Vad härligt att känna rörelser. Varför extra UL i v 33 ? Jag ska nämligen med på extra UL så därför jag undrar :) Ville du veta könet? Skönt att vara ledig två mån innan. Vad jobbar du med, jag måste ju jobba tills jag föder men ska ta ut semester innan!

mikkan01
4/3/17, 11:06 AM
#65

#59 Vi har precis flyttat till hus och håller på att renovera så det ser ut som ett bombnedslag hos oss, det rum som är tänkt att bli bebisens har blivit ett förråd för alla verktyg helt plötsligt haha. Får hoppas att vi får lite ordning ett tag innan bebis är beräknad iaf :) #63 Kul med RUL :) gick det bra? tog ni reda på kön eller blir det en överraskning? Får också ont i ryggen speciellt när jag sitter en längre stund eller går för länge och för mig hjälper det att ligga ner haha. Hade varit kul om vår kommun erbjöd sånt men tyvärr inte.

~mikkan

Lilolizeit
4/3/17, 11:19 AM
#66

#64 kanske extra ul ifall moderkakan sitter lite lågt? Det skulle jag också på i v.32-33, moderkakan har en tendens att "flytta sig lite" under tiden som livmodern växer och ofta till det bättre förklarade dom, men om den ligger kvar lågt eller täcker för "utgången" så vill dom ha koll på det inför kommande förlossning. .

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/3/17, 11:34 AM
#67

66# Ja precis jag ska också dit i v 30-32 för lågsittande moderkaka. Vart lite orolig över det för är rädd att de kan göra så barn föds för tidigt men enligt min BM har de inte med det att göra. Vi får hoppas den flyttat upp sig.

Lilolizeit
4/3/17, 12:14 PM
#68

#67 det ska inte alls höra ihop! Tro mig, jag har frågat om alla möjliga senarion ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/3/17, 2:39 PM
#69

65# Då förstår jag! Grattis till huset! 68# Jaha haha det förstår jag du gjort. Man vill ju veta

Annons:
Djurälskaren87
4/3/17, 4:22 PM
#70

När ska ni gå och kolla SF mått ?

[Kijsen]
4/3/17, 5:09 PM
#71

#56 vi håller på att bygga hus för tillfället, så vi har inget rum att pula med än. :) därför måste vi vänta haha #70 den 28/4 har jag nästa besök hos BM och då börjar dom även mäta magen. Är då i 24+2.

Djurälskaren87
4/3/17, 5:17 PM
#72

71# Wow grattis till huset. Kommer ju lägligt! Hehe Okej kul! Jag har nästa vecka. Ska bli spännande

Ceet
4/3/17, 6:38 PM
#73

#64 Som Lilolizeit skriver så beror det på att den också sitter lite långt ner, de vill kolla att den har flyttat på sig. Känner mig inte så orolig, det hjälper ju ändå inte att oroa sig :) Könet får gärna vara en överraskning, men en har ju sina aningar… Även om det såklart är svårt att se säkert på bilden. Jag kommer ha semester juli/halva aug och tänkte sedan ta ut föräldraledigt två veckor innan bf, så därför blir det så länge. Ska bli riktigt skönt! Även om jag misstänker att jag kommer blir rätt rastlös av allt väntande. Men tänker att jag ska åka runt på alla härliga sommarloppisar här på landen och köpa barnkläder och fina saker till huset!

#64 Nope, vi tog inte reda på könet. Men sluter nog in i pojk-mamma trenden i den här tråden om mina aningar stämmer ;) Har varit på infon som sjukgymmasten höll nu i em. Vad jag förstått så är mina symptom typiska för smärtor i bäckenbotten. Jag får inte ont av att sitta länge men att gå med långa steg, hastiga rörelser i trappa, upp och ner i sängen, in/ut ur bilen, tömma diskmaskinen etc. då hugger det till. Är väldigt glad att jag inte har en molande smärta hela tiden utan mer som hugg när jag rör mig, hon misstänkte att det var en lindrigare variant och har jag tur så blir det inte så mkt värre än så här.  Håll tummarna!

Någon mer som varit med om  kramp i benen/benet? Jag låg och sträckte mig lite i sängen igår morse, lyssnade på fågelkvittret och hade det skönt. Och så spänner jag ena benet och så krampade det som bara den. Gjorde ont varje gång jag hade suttit stilla sedan resten av dagen. Och idag har jag träningsvärk i vaden + baksidalår + rumpa på det benet. Fick höra idag att det kan vara järnbristen som visare sig, men är osäker på om det hänger ihop.

Lilolizeit
4/3/17, 6:56 PM
Ceet
4/3/17, 7:35 PM
#75

#74 Tack! Precis, precis så är det jag upplever det. Nu ska här börjas på vattenträning för gravida och drickas massa vatten!

Djurälskaren87
4/3/17, 7:40 PM
#76

Någon mer som upplevt lite stickande och ömmande i underlivet? Jag har haft detta från och till sen vecka 17 men nu har de nästan vart dagligen sedan vecka 22. Har ingen aning vad det bero på om det är pga blodkärl bildas i underlivet och mer blod strömmar genom kroppen?

Annons:
[Smulan_88]
4/3/17, 7:42 PM
#77

Om man får sendrag i vaden, dvs att den låsersig eller är på väg att låsa sig, vinkla tårna i vinkel upp mot knät och hälen ner. Fick jag lära mig och har funkat de gånger jag känt att det hugger till.

Ceet
4/3/17, 9:21 PM
#78

#76 På informationen jag var på idag för gravida så pratade sjukgymnasten om att foglossning oftas börjar kännas på tre ställen. I nederdelen av ryggen (under svanken) på höger eller vänster sida eller mitt fram över blygdbenet. Och så här står det på 1177 "Du kan då få ont i bäckenet, korsryggen, ljumskarna, höfterna, på skinkorna, baksidan av låren och över blygdbenet.", https://www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Foglossning/

#77 Tack för tipset! Det ska jag prova :)

Djurälskaren87
4/3/17, 10:39 PM
#79

78# Hmm känner ju av lite i ryggen och längre ner vid ryggen. Hmm är mer lite nedanför blygdbenet vid blygdläpparna typ. Det ömmar. Haft samma känsla innan jag va gravid innan mens me

mikkan01
4/4/17, 1:12 PM
#80

Blää så då är det antagligen foglossning jag känner för jag får ont i blygdbenet i tid och otid. Läste i gravidappen idag att man kan känna kroppsdelar på bebisen genom magen. Är det någon som lyckats göra det? Hade ju varit himla häftigt. Jag och sambon försökte när han låg och kickboxades igår men jag tror nog vi får vänta någon vecka till innan vi känner något. Är för övrigt i v.23 :)

~mikkan

Pontiac57
4/4/17, 1:16 PM
#81

Det enda jag känt har varit ryggen och med sonen var det enda jag kunde urskilja hans rumpa och huvud hehe

SFalkbring
4/4/17, 1:17 PM
#82

Hej! Oj vad ni skriver :)

Jag gick på gravidyoga igår, man gör ju väldigt lugna och små rörelser, men det var sjukt skönt för rygg och höfter!

Går in i v23 idag och kan säga att min mage är omöjlig att missa 😃 Men fick en gullig kommentar igår, var en kollega som kommenterade att jag var så fin i min mage.

Vi har inte handlat nästan nåt än. Tror dels det är för att vi är lite veliga :) dels kan vi få en hel del, och dels har vi inte riktigt vågat börja köpa saker för tidigt, om det skulle ha gått snett (igen). Men vi ska nog se till att faktiskt börja göra en ordentlig planering vad vi ska ha och var och hur… misstänker att den där sista tiden bara flyger iväg så är nog dags att ta tag i det!

Djurälskaren87
4/4/17, 1:22 PM
#83

80# Nej inte sett någon kroppsdel faktiskt. Har dock min i framvägg om de kan ha betydelse. 82# Kul med en ny vecka. Alltid lika spännande vad den veckan har att erbjuda haha. Ja det är smart att iallfall ha en plan och kolla lite vad man behöver handla osv för jag tycker tiden flyger förbi nu. Självklart kan allting hända men har man kommit såhär lång i graviditeten är riskerna små.

Annons:
SFalkbring
4/4/17, 1:30 PM
#84

#83 Ja visst är det roligt med ny vecka :)

Jo, nu känner vi oss rätt trygga med att det ska gå vägen. Men vi har dels försökt länge, haft två missfall (ett efter v 12) och den här gången gjort en ivf, så vi vågade knappt börja tro på det på riktigt förrän efter RUL. 🙂

#80 Jag har inte heller känt någon kroppsdel, men jag har också modferkaka i fram. kan du/ ni känna rörelserna utanpå med? Jag känner ju lite småsprattel, men längtar till att sambon ska få göra det med!

Djurälskaren87
4/4/17, 2:27 PM
#85

84# jag förstår din oro men nu har ni ert mirakel här. Fantastisk resa ni har framför er. Jag längtar så till sommaren nu. Min sambo har känt ett par gånger. Jag känner mest sprattel inget som gör ont eller liknande men min BM sa att de är inte säkert man känner rejäla sparkar alls när man har i framvägg. Dock har jag sedan förra veckan börjar få lite håll vid sidan av magen då och då.

mikkan01
4/4/17, 2:48 PM
#86

#81 Gud vad roligt ändå, jag vet ju knappt vad jag testar känna efter haha så vet inte om jag kommer lyckas urskilja något. #84 jag har min i bak så jag känner sparkar väldigt tydligt, ser även på magen när bebis gör kullerbyttor därinne. Har hört att de som har moderkakan fram kan få vänta lite längre på att känna något på utsidan men att det kommer längre fram och ska gå att känna dagligen senare i graviditeten. :)

~mikkan

Djurälskaren87
4/4/17, 3:31 PM
#87

Det är säkert jättekul upplevelse att se bebis utanpå men läst att inte alla gör det heller. Jag är tacksam för att jag känner honom dagligen och är glad att han inte väcker mig på nätterna å sparkar och härjar haha.

Pontiac57
4/4/17, 7:38 PM
#88

Jag har i bak nu och hade fram sist. Den här gången har jag känt mycke tidigare från ca v 17. Med sonen kände jag inge sprattel utan buffar utanpå magen direkt och det va ca v 22 23 och närmare v 30 ca det rejäla sparkar som syntes utanpå. Så jag är övertygad om a0tt du kommer se utanpå :)

Djurälskaren87
4/4/17, 7:41 PM
#89

88# Vi får se hehe

SFalkbring
4/5/17, 8:03 AM
#90

#85 Ja jag vet, så nu njuter vi! Känns som ett litet mirakel :)

#86 Åh vad häftigt! VI kommer nog känna det utanpå med så småningom, får ha tålamod helt enkelt.

Annons:
Djurälskaren87
4/5/17, 8:25 AM
#91

Fan.. Man ska inte svära men detta är inte kul. Börjar känna av foglossning. Strålar ner mot underlivet och ljumskarna. Sjukgymnasten ska ringa upp mig för en tid hos dom

mikkan01
4/5/17, 8:37 AM
#92

#91 Usch, inte kul alls… hoppas du får tid dit snabbt så du får all hjälp du behöver. Läst omkring här på forumet och det är jättetrist o se hur många som får ont av sin foglossning så jag försöker förebygga med "träning". Hoppas du får bra tips från sjukgymnasten :)

~mikkan

Djurälskaren87
4/5/17, 8:46 AM
#93

92# Tack. Har du mee foglossning? Hjälper träningen? Vart ömmar de mest för dig?

mikkan01
4/5/17, 8:53 AM
#94

#93 Får känningar lite då och då, har jag överansträngt mig så kan det sitta i rätt så länge. Får ont i ljumskar och över blygdbenet och får känningar då och då i vänster skinka haha. Tycker helt klart att de övningar jag gör hjälper. :)

~mikkan

Lilolizeit
4/5/17, 10:12 AM
#95

#93 jag har övningar från sjukgymnast om du vill kan jag fota dom å lägga upp.?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/5/17, 10:24 AM
#96

94# Vad skönt det hjälper. Kan du jobba och så? Jag känner tom av lite när jag är sängliggande med men inte lika mycket men de strålar. Igår innan läggdags så sära de jag på benen för att se om de verkligen gjorde så ont eller inte. Borde aldrig gjort det. 95# Gärna!

Djurälskaren87
4/5/17, 10:27 AM
#97

Funderar på att ta en Alvedon. Det kan man ta som gravid va?

Annons:
Lilolizeit
4/5/17, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Goda råd

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
4/5/17, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Övningar

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[ann.svenn]
4/5/17, 11:00 AM
#100

Supersnällt Lilo att dela med dig! Tror många kommer ha nytta av detta. Tack!

Djurälskaren87
4/5/17, 11:04 AM
#101

Tack så mycket för detta. Sjukgymnasten hade tid senaste 8/5:(

[Nalaa]
4/5/17, 2:46 PM
#102

Vilka bra råd och övningar! Dock svårt att följa alla när man har en ettåring hemma och man bor på andra våningen så man springer upp och ner i trappan tio gånger per dag:-p Men ska absolut börja med övningarna:-)

Djurälskaren87
4/5/17, 3:01 PM
#103

Jag fick en akuttitd imorgon hos sjukgymnasten.

[Nalaa]
4/5/17, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Vecka 18:-)

Annons:
Lilolizeit
4/5/17, 3:23 PM
#105

Va bra att de kommer till användning för fler! :) Tyckte själv det var bra övningar och råd.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/5/17, 3:26 PM
#106

104# Kul när man ser magen växa.

[Thiah]
4/5/17, 4:14 PM
#107

Ett till tips vid foglossning är faktiskt att inte sitta med benen i kors eller t.ez. skräddare. Man får snällt sitta med båda fötterna i golvet när man sitter i soffan. Jäkla irriterande tyckte jag.

MikaelaS_
4/5/17, 5:16 PM
#108

Det jag tyckte var jobbigast var det där med att resa sig med benen ihop, lyckades väl komma ihåg det en gång av tio kanske. Aj. Vet inte hur många gånger jag "snabbt" klev ur bilen och sedan blev hängandes över bildörren för att benen nästan lagt av :o Tror att det är mycke därför jag fortfarande såhär 20 månader senare har en del problem med främre fogen. Det är så viktigt att ta hand som sig, fast det känns omständigt och jobbigt just då.

Djurälskaren87
4/5/17, 5:59 PM
#109

Fick akutttid imorgon hos sjukgymnast. Känns bra! Är det någon som inhandlat något till bebis ännu?

Djurälskaren87
4/5/17, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Jag undrar hur mycket man gått upp totalt.. känner mig som en flodhäst.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Nalaa]
4/6/17, 1:13 PM
#114

Du ser inte ut som en flodhäst:-p Du har ju en jättefin bebismage! Jag får ofta höra att magen är liten trots att det är halvtid om typ en vecka… Ska bli jättespännande att se hur stor jag blur den här gången… Blir nog jobbigt att vara höggravid i sommar!

mikkan01
4/6/17, 2:08 PM
#115

Tycker att ni är jättefina tjejor :) Min mage fick en växtspurt denna vecka, nu får jag knappt på mig mina gamla byxor eller på kommer dom men dom sitter fruktansvärt obekvämt. Jobbigast är väl att jag är en trogen användare av high waist, så jag har absolut ingenting att ha på mig förutom gubbens mjukisbyxor. I-landsproblem? ;)

~mikkan

Ceet
4/6/17, 5:51 PM
#116

#115 Har samma problem, inget är bekvämt. Mer än strumpbyxor och en lös klänning (jobbet) eller min flanellpyjamas (hemma). Har även hittat sambons löpartights, de blir härligt baggy och är mycket längre i grenen än tjejvarianten. Men hur jag ser ut i dem, det är en annan sak hehehe. Hade en vän på lunch hemma idag och hon bad mig genast sluta med att trycka ner mig i min gamla jeans, så hon skulle hem och leta upp om hon har sina gravidjeans kvar som jag kan ha. Nästan så hon tyckte det såg värre ut än vad jag tycker, borde kanske ta mig en titt i spegel.

Det där "tricket" med långa linnen för att täcka glipan över magen fungerar inte på mig. Det bara kasar upp. Något som har något annat tips?

Hills
4/6/17, 6:31 PM
#117

Jag kör på pennkjol i trikåtyg, kostymbyxor i helstretch och låga, tidigare för stora, jeans som jag sparar enbart för att ha för den här graviditeten. Ogillar gravidbyxor, tycker de bara glider ner hela tiden men till slut åker väl även de på. Kör hellre tight än stort men det är just längden på kläder som blir problematiskt. Gravidlinnen funkar iaf för mig.

Djurälskaren87
4/6/17, 6:39 PM
#118

Hade alla här tänkt att amma?

Annons:
[Nalaa]
4/6/17, 7:24 PM
#119

Jag ska absolut amma om jag kan:-) Gick bra med dottern men man vet ju aldrig.

Marre_88
4/6/17, 7:48 PM
#120

Ja jag tänker självklart amma, så länge de funkar förstås :)

Djurälskaren87
4/6/17, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Nu är iallfall sängen klar. Skönt! Ett moment mindre!

Denna kommentar har tagits bort.
[Nalaa]
4/6/17, 8:48 PM
#123

Vad fint:-)

Lilolizeit
4/6/17, 8:52 PM
#124

Så fint det ser ut! Längtar tills jag kan fixa iordning lite till bäbis också . Vårat flyttlass går den 28/5, så någon gång efter det får det bli.. :/

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/6/17, 9:28 PM
#125

124# ska ni flytta till större?

Annons:
Lilolizeit
4/6/17, 10:22 PM
#126

#125 ja det ska vi, men framför allt så ska vi helt byta stad! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/6/17, 10:49 PM
#127

126# Spännande! Vilken omställning! Vart bor ni nu och vart flyttar ni?

Hills
4/7/17, 6:50 AM
#128

Jo, det hade jag tänkt. Men varvar nog ändå ganska tidigt med flaska (pumpad mjölk eller ersättning). Sist började jag jobba lite efter en månad och tyckte det var skönt att inte behöva dra fram tutten mitt i möten. Sen tyckte jag det även var skönt att min sambo lättare kunde avlasta så jag kunde åka iväg och hitta på ngt ngr timmar.

mikkan01
4/7/17, 7:43 AM
#129

Ska nog också försöka mig på att amma och hoppas att det går :) Nu tycker jag att det börjar gå långsamt i graviditeten. Sitter och kollar igenom april tråden och önskar att det var min tur, haha

~mikkan

Djurälskaren87
4/7/17, 7:59 AM
#130

129# Håller mee tycker också det går långsamt just nu :( vill bara ha vecka 28 här. Känns som de går snabbare efter man passerar det. Bara 3.5 vecka kvar ;)

[Kijsen]
4/7/17, 8:06 AM
#131

Vecka 28 låter så himla långt borta för mig! Gick precis in i vecka 22.. Tanken att man faktiskt ska föda ett barn är fortfarande sjuk .. haha

Djurälskaren87
4/7/17, 8:09 AM
#132

#131 Man har sina mål. För mig har de varit 28 av någon anledning.

Annons:
SFalkbring
4/7/17, 8:42 AM
#133

#115, 116, 177, För mig har gravidjeans varit det enda som fungerat sedan typ v.10… superskönt tycker jag :) Jag håller med om att vissa kasar ner lite, men tycker det funkar att ha bälte isf, om det finns hällor (men jag har fått göra nya hål…😛). 

#118 Jag har också tänkt amma, förutsatt att det fungerar.

#121 Så fint det blev!

#131 Jag håller med, det är väldigt abstrakt, trots att jag känner att det sprattlar i magen (vilket också känns rätt absurt, även om det är mysigt såklart!) :)

Lilolizeit
4/7/17, 10:22 AM
#134

#127 vi flyttar från Sthlm till Gotland :) Jag är från Gotland men har bott i Sthlm i 10 år snart, så nu får det vara nog med storstad för min del :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/7/17, 10:29 AM
#135

134# OH vilken flytt och vad spännande! Börjar gör ont i min mage av järntabletterna. Känns som magkatarr nästan. Vad kan man göra ?

[Nalaa]
4/7/17, 10:33 AM
#136

Läste precis anteckningarna från från dotterns förlossning. Herregud. Varför gjorde jag det? Jag får nästan lite panik! Tänk om det inte hade gått bra, vår lilla älskling! De tog henne direkt, sprang ut till akutbordet och gjorde HLR och sög ut fostervatten. Efter 14 min skrek hon. Jag fick ingen info på länge, över en timme, och då kändes varje sekund som en evighet. Och det här ska jag göra om?! Tänk om det blir likadant den här gången? Och tänk om något hade hänt vår lilla tjej?! Usch… Varför skulle jag läsa detta? :-(

Lilolizeit
4/7/17, 10:33 AM
#137

#135 ja det ska bli jätte spännande. Från Sthlms förort till litet flerfamiljshus med trädgård, pool, växthus och 3min promenad till havet :) tror det blir toppen för barnen. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Pontiac57
4/7/17, 2:34 PM
#138

#136 vet hur det känns, blev akutsnittad och barnläkare va med och tog sonen direkt och satte andningsmask för att få igång andningen och sen tog det 5 h innan jag fick träffa honom :/

[Nalaa]
4/7/17, 2:55 PM
#139

Fy, vad jobbigt! Vi träffade henne efter två timmar, tror jag det var men vi var helt utan info i en timme. Mannen skyndade ju efter när de tog med henne och gjorde HLR så jag var ensam med två bm som inte sa någonting…

Annons:
mikkan01
4/7/17, 3:19 PM
#140

#133 Och jag har inte ens vågat kika på mammabyxor ännu. Känner mig inte riktigt där än men med tanke på att mina vanliga byxor inte går på längre så lever jag väl fortfarande i någon slags fantasi haha. #136 Men oj, förstår att det var jobbigt att läsa. Skönt att det gick så bra ändå och den här gången kan det bara bli bättre.

~mikkan

[Nalaa]
4/7/17, 9:44 PM
#141

Jag ångrar att jah läste det. Nu kan jag inte sluta tänka på det. Jag ser fram emot nästa besök hos bm, då måste jag åtta av mig lite. Jag har legat vaken ibland på nätterna och känt hur paniken kommer smygandes och jag liksom trycker tillbaka den. Jag älskar dem här bebisen och är inte det minsta osäker på om vi verkligen skulle skaffa en till eller inte. Det är förlossningen jag börjar nu rädd för…

Pontiac57
4/8/17, 12:37 AM
#142

Du får se det så att det oftast går bättre som omföderska ocj har man en komplicerad förlossning bakom sig brukar dom ha bra koll :) det bästa för bebis är att inte oroa sig utan blicka framåt och se till att det blir bättre den här gången. Så tänker jag iaf :)

[Kijsen]
4/8/17, 9:39 AM
#143

Igår köpte vi äntligen spjälsäng :) yay

Djurälskaren87
4/8/17, 10:07 AM
#144

143# kul! Blev e den från Ikea .

[Kijsen]
4/8/17, 2:35 PM
#145

#144 Ja det blev den gråa som heter Gonatt :) planerar en resa till Ullared inom kort också, ska bli skönt att köpa allt smått på samma ställe (förhoppningsvis!)

Lojs
4/8/17, 2:41 PM
#146

Vad bra det är med ställen som tänkt på tillgänglighet och sådär! Jag har väldig foglossning och tar mig fram med kryckor om jag ska gå i affär eller liknande (sjukskriven 100% och sitter/ligger större delen av dagarna hemma). Jag och maken ville åka på scifi-mässan på svenska mässan nu i helgen, men jag klarar inte att vara på fötter så länge ens med kryckor så vi tänkte att vi nog fick skippa det. Men så googlade jag och svenska mässan har rullstolar att låna ut, så nu finns en rullstol bokad till mig som väntar på oss när vi kommer dit imorgon och maken får uppfylla sin livslånga dröm att äntligen få komma till en scifi-mässa. :)

Även Gekås i Ullared har rullstolar att låna ut, det får det bli nästa gång jag åker så jag slipper gå igenom jättefort, missa hälften av vad jag skulle titta på och vara jättearg av smärta när vi kommit till sista avdelningarna. 
Så om ni har samma problem och ska till något stort ställe, kolla om det kanske finns rullstolar som lånas ut så kanske ni slipper hoppa över roliga saker. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[Kijsen]
4/8/17, 11:29 PM
#147

Blä. Idag var en dålig dag på jobbet. Blev väldigt nedtryckt och utskälld av en kund idag (arbetar i kassa) så tårarna var på väg. Brukar annars ha lätt att skaka av mig sånt här, då det händer oftare än man tror, men det var första gången det hände under graviditeten och jag har inte kunnat släppa det än! Fruktansvärt jobbigt då jag annars är hårdhudad och kan hålla mig lugn, men nu blev jag istället helt tvärtom. Känsligheten visade sig verkligen idag! Hur har ni andra det med hormonerna? Är ni känsligare nu än innan? Och har ni stött på något tillfälle då det visat sig extra mycket?

Marre_88
4/9/17, 3:07 AM
#148

Hahaha om man är känslig, oja! Jag lipar för ingenting hela tiden 😂

Djurälskaren87
4/9/17, 12:50 PM
#149

På tisdag ska jag på första träff angående SF mått och höra min sons hjärtljud!

Pontiac57
4/9/17, 5:03 PM
#150

Ja hormonerna gör sig påminda nästan jämt, jag kör lastbil och tidigare i veckan fick jag köra en bil jag inte vill ha så då blev jag arg och ledsen och nära att börja lipa 🤣 haha

[Kijsen]
4/9/17, 6:59 PM
#151

#150 åh, låter precis som mig! Låter roligt när man tänker på det i efterhand haha

mikkan01
4/9/17, 7:23 PM
#152

Haha om man är känslig, sambon har fått höra både det ena och det andra de senaste veckorna… nu när man tänker efter så förstår jag inte alls mina små utbrott. :P Brukar ta det mesta med ro men för några veckor sen försökte en gubbe läxa upp mig om att jag "skräpade ner" när jag hade tappat en sak och behövde peppa mig själv för att ta upp det pga ischias. Han hann påpeka det och då fick han plocka bort det själv. Haha :P man känner sig så löjlig numer.

~mikkan

SFalkbring
4/10/17, 9:55 AM
#153

Ja jag blir också lipig av ingenting alls! Både för att något är nästan lite sorgligt eller att någon gjort något snällt. Man känner sig inte alls fånig :)

#140 Jag tycker att mammabyxor är sjukt skönt! Bara en stor mudd över hela magen och inget som trycker eller spänner, förstår inte hur jag ska kunna återgå till vanliga hårda jeans sen :) Så jag rekommenderar att gå och prova ett par.

Tror jag överansträngt mig lite i helgen med bilstädning, husstädning och lite trädgårdsfix, har lite känningar i fogarna (antar jag att det är iaf), särskilt fram, så ser fram emot lite yoga i em!

Annons:
Lojs
4/10/17, 10:09 AM
#154

Jag har så himla irriterande inbillningslukt i näsan. Vissa dagar känner jag cigarettlukt hela dagen, sticker i näsan och ögonen, men maken känner ingenting, inte ute heller (om någon granne röker). Måste vara någon dum graviditetsinbillning.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Djurälskaren87
4/10/17, 10:16 AM
#155

6 dagen med magkatarr :(

SFalkbring
4/10/17, 1:22 PM
#156

#155 Stackare :( Testa att äta gröna bananer, ska hjälpa hävdar sambon.

Appropå känslomässig, är det bara jag som har börjat rodna hela tiden? Kan vara ett helt vanligt lugnt samtal så känner jag plötsligt att jag blir illröd i ansiktet, skitstörigt!

Djurälskaren87
4/10/17, 1:33 PM
#157

156# Ja jag rodnar lättare nu än förrut. Mer generat.

Ceet
4/11/17, 3:20 PM
#158

Hur har ni det idag? För mig så stramar det ordentligt på höger sida från nere vid höften och upp över magen när jag går lite för hastigt från sittande till stående. Någon som känner igen sig?

Djurälskaren87
4/11/17, 3:42 PM
#159

Varit hos BM nu. Lyssnade på hans hjärta och tog vikt. Gått upp 10 kg. Trodde jag skulle kolla SF mått med men enligt henne är det i vecka 28 då det inte visar rätt resultat nu i vecka 25 ändå.

Djurälskaren87
4/11/17, 3:43 PM
#160

158# Jag brukar känna som håll på sidan

Annons:
mikkan01
4/11/17, 7:40 PM
#161

Har fått grym klåda på benen, det svider och sticker till jämt. Även under fötter och på händerna. Känns inte som att jag är torr alls, testat smörja och håller nu på att bli galen på att riva upp såren på benen. Kommer väl sätta sig psykiskt till slut ;P

~mikkan

Lilolizeit
4/11/17, 7:42 PM
#162

#161 brukar vara skönt att ställa in salvan i kylen så det även svalkar när man smörjer

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mikkan01
4/11/17, 7:51 PM
#163

#162 Tack får testa det :)

~mikkan

[Thiah]
4/11/17, 8:10 PM
#164

#163 kall salva är ett bra tips. Är det riktigt illa brukar jag sätta nnaturell yoghurt på. (Har det på brännskador också :p )

Ceet
4/11/17, 8:43 PM
#165

#160 Ja, lite liknande håll stämmer nog på mig med. Hittade en bra sida med bild som förklarar lite mer, tror det är ligamenten det drar i:

http://bakingbabies.se/2016/03/12/vaxtvark-magen-graviditet/

[ann.svenn]
4/11/17, 9:21 PM
#166

Var hos BM idag och hon mätte min mage, jag är lika stor som en vanlig graviditet är i v 29 och jag är bara i v 22…jättekul att magen växer men börjar bli orolig/få panik över hur stor jag blir! Tycker att magen är i vägen redan och klippa tånaglarna är nåt jag kan göra efter förlossningen hahaha

Djurälskaren87
4/11/17, 9:32 PM
#167

#166 vad tidigt hon mätte på dig. Är väll inte så rätt mått så tidigt när man mäter? Min BM ville inte ens mäta min mage i vecka 25 idag för hon sa att de är inte 100 procentiga måtten ändå så istället för att oroa sig om något inte skulle stämma är de bättre att vänta till vecka 28 men är kanske olika ställen :)

Annons:
Lilolizeit
4/11/17, 9:53 PM
#168

#167 ann.svenn väntar väl tvillingar om jag inte minns fel, så kanske man mäter tidigare.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Kijsen]
4/11/17, 9:59 PM
#169

Här så börjar man mäta i 24 fullgångna veckor, så alltså när man är i v.25. :)

Djurälskaren87
4/11/17, 10:04 PM
#170

#169 ja det gör man egentligen hos mig också men min BM ville inte mäta idag utan sa att vi tar de i vecka 29 istället när jag gått 28 fulla veckor för att få ett mer normalt mått. Blev lite besviken då jag såg framemot att mäta men men.

Djurälskaren87
4/11/17, 10:04 PM
#171

Dock växer magen iallafall hehe

Djurälskaren87
4/11/17, 10:05 PM
#172

168# Jaha ja det kan nog stämma att de är skillnad då.

[Kijsen]
4/11/17, 10:06 PM
#173

Ja magen växer ju på ändå ;)

[ann.svenn]
4/11/17, 10:32 PM
#174

Jo precis som Lilo säger, tvillingar här. Blir ju lite annorlunda med allt..många fler kontroller och TUL. Dessutom rekommenderas det att göra alla ultraljud på sjukhuset där jag ska föda och koppla på specialistmödravården redan nu inom någon vecka

Annons:
Djurälskaren87
4/11/17, 10:38 PM
#175

174# Då förstår jag. Vad bra de har sådan koll! Måste kännas tryggt ändå.

SFalkbring
4/12/17, 9:10 AM
#176

#165 Känner igen mig precis! Tyckte det kändes obehagligt i början, men märkte snabbt att det gick över när jag tog det lite lugnare. Jättebra bild, tycker att det ser väldigt logiskt ut.

[Kijsen]
4/12/17, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Tänkte köpa en topp till en byrå och använda som skötbord, men är det någon som vet hur man fäster den i själva byrån? Blir inte riktigt klok haha

Djurälskaren87
4/12/17, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Skötbord inhandlat. Dagens fynd! Endast 500 kr

PerhapsimAnna
4/13/17, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Tiden går så himla fort och min mage är redan superstor och min buse där inne är mer vild än lugn!

Djurälskaren87
4/13/17, 7:29 PM
#180

179# Härligt när det rullar på!

[Kijsen]
4/13/17, 8:17 PM
#181

Är det någon mer som dricker enorma mängder vatten? Måste ha med mig vattenflaska överallt, även när jag bara ska köra till affären en snabbis, 6km bort haha

Annons:
[Thiah]
4/13/17, 8:53 PM
#182

#181 jag dricker och dricker och dricker. Och helst bara iskallt vatten.

Lilolizeit
4/13/17, 9:06 PM
#183

#181 Jag får halsbränna av vatten så jag dricker väldigt dåligt! Kolsyrat, rumstempererat vatten funkar aningen bättre..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Kijsen]
4/13/17, 9:26 PM
#184

#182 exakt! Helst iskallt kranvatten, mums! #183 ojdå, tråkigt o få det av vatten :( det som är så gott haha. För mig funkar enbart kranvatten, helst iskallt :) inga bubblor

Djurälskaren87
4/13/17, 9:49 PM
#185

Dricker massa vatten, kallt ska de vara.

Djurälskaren87
4/14/17, 4:21 PM
#186

Glad påsk alla! Hur mår ni idag och vilken vecka är ni i? Själv mår jag bra. Magkatarren är äntligen borta och hoppas den inte kommer åter. Känner att ligamenten drar i magen och lite öm i underlivet.

Muminmamman3
4/14/17, 4:31 PM
#187

Går precis in i v 30. Yay!!! Mår bra, men måste sitta och vila ofta. Känner mig lat, men det funkar inte annars. Mina två pöjkar får härja fritt ibland :-)

[Kijsen]
4/14/17, 4:55 PM
#188

Glad påsk! Håller tummarna att du slipper mer magkatarr! Mår bra, har passat på att städa hemmet idag och märkt att det börjar ta emot när man böjer sig ner :) är i vecka 23. Firar ni andra påsken? Eller hur ser er påskhelg ut? :)

Annons:
Muminmamman3
4/14/17, 5:31 PM
#189

Såg nu att jag är inne i augustitråden och härjar… :-0 sorry! Men det är kul att se hur andra mår som ligger lite senare i tid än jag… glad påsk! :-)

Hills
4/14/17, 9:01 PM
#190

Rullar på även här. Skulle åka till Sälen i går men så slog magsjukan till på lillfisen. Hoppas att vi andra får gå friska iaf, i sådana fall åker vi upp i morgon ist (om vi får för övriga familjen dvs 😜) för då har det gått nästan 48 h sedan sista spyan. Vara magsjuk i vecka 22 är inget som jag skulle uppskatta sådär särskilt mycket alls..

Djurälskaren87
4/14/17, 9:59 PM
#191

#188 . Ja magen märker man mee och mer är i vägen haha. 189# Absolut ingen fara. Skönt att ha passerat vecka 30. Mer nedräkning då haha! 190# usch magsjuka fy! Nej det kan inte vara kul alls att få :(

Pontiac57
4/15/17, 1:33 PM
#192

Jag och sonen har åkt till släkten i norr, det blev lite jobbigt med foglossningen att köra nästan 70 mil men det gick :) Jag mår annars bra, mycke växtvärk men det här ju till :)

Djurälskaren87
4/17/17, 3:18 PM
#193

Har någon fått råmjölk i brösten? Jag har inte fått något.

SFalkbring
4/18/17, 9:06 AM
#194

Glad påsk i efterskott! Vi var nere i Skåne hos sambons familj.

Haha, ja nog är magen lite ivägen, sätta på sig skor börjar bli ganska intressant… 😃 Har lite mindre spänningar i ligamenten för tillfället, men det är ofta bra fart inne i magen, och det börjar kännas lite utanpå ibland!

#193 Hur märker man om man fått någon råmjölk?

Djurälskaren87
4/18/17, 9:17 AM
#195

Då går man in i en ny vecka. Får se vad den veckan har att erbjuda. Började känna molvärk i underlivet igår igen. Haft uppehåll med det i en vecka. 194# Vet inte riktigt men om man trycker på brösten ska de typ komma lite men inte alla som får det.

Annons:
Pontiac57
4/18/17, 10:08 AM
#196

Iaf för mig har jag märkt att bhn blivit lite blöt när råmjölken läckt :) Dock har jag som tur är bara läckt några droppar då och då sen början av graviditeten :)

PerhapsimAnna
4/18/17, 10:25 AM
#197

#193 Med min dotter fick jag inga läckage alls innan hon hade fötts, jag trodde inte jag hade någon mjölk alls men så fort hon var född rann mjölken till som attan och sen sprutade det alltid ur båda så fort hon grät haha!

soundtrack
4/18/17, 11:59 AM
#198

Och jag har inte läckt en droppe ens när mjölken runnit till, varken förra gången eller nu :) men mat finns så,det räcker. Så det är väldigt individuellt det där. Det är för övrigt (oftast) inte bara att klämma ut mjölk ur brösten hur som helst, man måste handmjölka på ett särskilt sätt för att få igång utdrivningen.

Marre_88
4/18/17, 10:26 PM
#199

Glad påsk till er alla i efterskott :) Jag har haft föräldrarna på besök i nästan en hel vecka, grät som en gris när de åkte hem idag och inser hur gärna jag skulle vilja flytta hem igen. Jag flyttade 38 mil uppåt i landet pga studier för 1,5 år sedan och träffade kärleken knappt 3 månader senare. Till sommaren har jag 1,5 år kvar på universitet och sambon har sin familj och jobb här. Men jag önskar verkligen att flytta hemåt om 2 år. Vi får se vad min sambo tycker om det, han har dock sagt att han flyttar om jag fixar jobb och ett fint hus ;) Men jag drömmer om att flytta hem och låta mina barn få växa upp som jag har fått göra, i ett litet och tryggt samhälle :) Idag går jag in i v.22 och igår fick min sambo äntligen känna bebisen sparka för första gången, fast jag har känt sparkar sen lite över 3 veckor tillbaka :) Jag mår bra till och från, men har fortfarande jobbigt med huvudvärken och har foglossning sen 3-4 veckor tillbaka. Spyr ordentligt en gång i veckan pga sån hemsk huvudvärk och har väldigt svårt att borsta tänderna utan att spy, de är en kamp varje dag.

SFalkbring
4/19/17, 9:17 AM
#200

#199 Hoppas det går över snart så du mår övervägande bra!

Nu har vi börjat shoppa :) väntar på två större paket i veckan med bl a vagn och diverse prylar! Och sen blir det dels en vända på barnloppis i helgen + kanske en tur till Ikea…

Djurälskaren87
4/19/17, 9:35 AM
#201

#200 kul med shopping! Vad blev de för vagn ?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
SFalkbring
4/19/17, 10:28 AM
#203

#201 det blev till slut en Britax smile 2 (sambons favorit, mitt andraval, men då får jag den fina skötväskan jag trånat efter 😉). Den känns som den kommer passa oss och fanns till bra paketpris på Syskonhuset.

Djurälskaren87
4/19/17, 12:18 PM
#204

#203. Vad kul! Verkar som alla köpt eller beställt vagn utan jag haha.

Djurälskaren87
4/19/17, 12:19 PM
#205

Hur ska ni göra med babyskydd ?

[Nalaa]
4/19/17, 1:10 PM
#206

Vi har ett babyskydd som passar vår vagn, en Brio Smile. Tyvärr vet jag inte om vårt babyskydd kommer att passa på dubbelvagnen sen (Britax B-agile):-p

SFalkbring
4/19/17, 2:24 PM
#207

Vi köpte ett komplett barnvagnspaket inkl bl a babyskydd och isofix-fäste. Kändes mest praktiskt och tror det blev billigast i slutändan :) Tycker det verkar väldigt smidigt att kunna sätta babyskyddet direkt i vagnen om det behövs.

Djurälskaren87
4/19/17, 2:34 PM
#208

Ok vad smart! Är de lång leveranstid på dessa sakerna? Jag är i v 26 och tänkte köpa i v 33 vagn.

soundtrack
4/19/17, 2:52 PM
#209

#208 vi köpte vagn hos babyproffsen och då var det 12 v leveranstid vill jag minnas.

Annons:
SFalkbring
4/19/17, 3:08 PM
#210

#208 Nej, det har gått superfort, vi beställde nu i helgen och ska hämta ut paketet i eftermiddag (ska bli superspännande att packa upp)! Men jag tror det kan variera rätt mkt mellan butiker och om de har sakerna inne i lager eller ej.

Och det är klart värt att kolla upp lite priserna mellan olika affärer för de kan variera rätt mkt och vara olika mycket tillbehör som följer med i paketen.

Har ni bestämt er för vilken vagn det blir?

MikaelaS_
4/19/17, 3:12 PM
#211

#208 Vi köpte vagn hos babyringen och det var 16 veckors leverans på den. Beror nog helt på om vad det är för vagn :)

Djurälskaren87
4/19/17, 3:34 PM
#212

210# Vi ska köpa begagnat och jag är inne på bugaboo Cameron, britax smile2 eller emmaljunga. Idag har jag både ryggvärk och växtvärk runt magen.

[Kijsen]
4/19/17, 10:33 PM
#213

Är det leveranstid på babyskydd också? Hade också 12v leverans på vagnen, köpte på babyproffsen. Välkomnar v.24 idag, tiden går snabbare nu och tanken på att jag ska föda ett barn om bara några månader är både skrämmande och spännande :) Hur känner ni andra er?

Pontiac57
4/20/17, 1:31 AM
#214

Hade ingen leveranstid på vagnen och babyskyddet köpte jag på nätet så det va väl ett par dagar :)

mikkan01
4/20/17, 7:26 AM
#215

Oj, vi har varken köpt vagn eller babyskydd. Vi har faktiskt inte ens varit inne i en riktig babybutik ännu. Känns så konstigt att det faktiskt börjar bli dags för sånt, kanske blir att åka och testa barnvagnar i helgen då :) Kikat mycket på emmaljungas vagnar, blir det en sån blir ett helt klart en begagnad. Undrar om britax har någon som är bra för lantiskörning? :)

~mikkan

Djurälskaren87
4/20/17, 9:12 AM
#216

213# Upplever med att tiden går snabbare. Igår fick jag besök av ryggvärk. Körde bil igår och hade en konstig sittställning och fick ont i ryggen efter de så en nerv har nog hamnat i kläm men gör ont. 215# Jag har int3 heller handlat varken vagn eller babyskydd :)

Annons:
[Nalaa]
4/20/17, 9:15 AM
#217

Jag har la tiden tänkt att vi ju har allting men vi måste ju också börja ta tag i vagnletandet! Tror att det blir en Britax B-agile med mjuklift i bebisens del:-)

Djurälskaren87
4/20/17, 9:22 AM
#218

217# har du varit på kub ännu föressten?

[Nalaa]
4/20/17, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Ja, KUB-testet var… det var ett tag sen:-) Vi fick jättebra resultat:-) Nästa vecka är det RUL, är i vecka 21 då:-)

Djurälskaren87
4/20/17, 9:48 AM
#220

219# ursäkta menade RUL ju haha. Magen växer

SFalkbring
4/20/17, 12:53 PM
#221

Håller helt med om att det känns som veckorna går mycket fortare nu! Vecka 25 igår, och enligt appen ska ens partner ev kunna höra hjärtslag. Så vi var tvugna att testa igår, och tog även tipset att man hör bättre med en toarulle… vilket inte gick så himla bra, ffa för att det såg så knasigt ut så jag kunde inte sluta skratta 😂 Resulterade i att sambon inte lyckades höra nåt alls och jag fick kramp i magmusklerna. Nytt försök ikväll! :)

Djurälskaren87
4/20/17, 1:00 PM
#222

#221 vi har inte ens testat det men kanske ska testa vi också. Känner av mycket ryggont denna veckan och magen växer som bara den. För första gången igåe fick jag ont av hans sparkar. Har ju den i framvägg

Djurälskaren87
4/20/17, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Den växer mer och mer.

Annons:
SFalkbring
4/20/17, 1:40 PM
#224

Jobbigt med ryggont :(

Och en stor fin mage!❤️

Ni får väl testa och se om det går bättre än för oss 🤪

Djurälskaren87
4/20/17, 2:04 PM
#225

224# Haha ja vi får se. Tack den har växt mycket nu! Ja de är jobbigt men läst de kan komma i vecka 26"^

Djurälskaren87
4/20/17, 3:31 PM
#226

Hade tur nu. Fick köpa en maxi cosi samt bas för 500 kr av en nära vän till mig.

Marre_88
4/20/17, 5:26 PM
#227

#223 vilken fin mage du har fått, så himla kul när de börjar hända saker :) Jag ser lite skillnad faktiskt om jag jämför bilder från v.17 och nu i v.22 men inte är det mycket. Men det är väl nu magen börjar växa ordentligt. Jag har köpt både barnvagn och babyskydd med Isofix bas. Ska jag vara ärlig så har vi inte så mycket mer att köpa då jag har passat på när jag hittat riktiga fynd ;) De är typ bara skötbädd, blöjhink, stativ till badbaljan, skötväska och adapter till barnvagnen, dra på lakan till spjälsängen och en mimos kudde, och babyvård som salvor, blöjor osv som saknas nu haha. Det är farligt kul att handla bebissaker :D

Djurälskaren87
4/20/17, 5:36 PM
#228

227# Är ju skönt att ha det avklarat med tycker jag :) Ja det började hända saker efter vecka 22 för mig. Då sa de poff! Jag har vagn kvar och den Badbalja samt apoteksvaror bara.

[Kijsen]
4/22/17, 10:01 PM
#229

Hur mår ni? Här mås det bra och jag har en livlig liten pojk i magen :) Vi har dessvärre kommit fram till att vårt hus inte kommer att bli inflyttningsklart i tid tills bebisens ankomst, men känner mig mest lättad över det. Så nu kan jag pula runt i lägenheten och göra mig mer redo för bebis, när jag ändå ska gå hemma 2 mån innan bf :)

Djurälskaren87
4/22/17, 10:11 PM
#230

229# Mår bra här med och imorgon är jag inne på tvåsiffrig nedräkning:) Skönt att inte flytta mitt i allt ändå och vara hemma och njuta innan ankomsten. Fortfarande avundsjuk att du går två månader innan hehe. Själv går jag på semester tre veckor innan.

Annons:
mikkan01
4/23/17, 9:20 AM
#231

Mått bra de senaste veckorna men igår var nog en av mina värsta graviddagar. Kom hem efter ett kalas och någon timme senare så kände jag mig jätteyr. Alltså typ som att man druckit alldeles för mycket alkohol och det bara snurrade när man la sig ner. Mådde inte illa men maten kom upp i alla fall. Idag känner jag mig fortfarande lite yr och frånvarande. Läst att det kan bero på järnbrist o nu i vecka 25 har jag tagit järntabletter i någon vecka bara så får hoppas att det blir bättre. :)

~mikkan

[Kijsen]
4/23/17, 10:49 AM
#232

#230 haha, det ska både bli skönt och antagligen långtråkigt :) ska försöka spara alla "att göra" grejer tills jag går hem, annars kommer jag nog klättra på väggarna! Men ja, absolut skönt att inte behöva flytta mitt i allt. Sån lättnad! #231 usch! Vad läskigt! Hoppas du blir bättre snart :) har också läst att man kan bli yr pga järnbrist.

Pontiac57
4/23/17, 1:51 PM
#233

Yrsel kan komma av att man har lågt blodtryck också, har du både det och järnbrist är det ännu vanligare med mycke yrsel har jag fått erfara :p Här sparkar lillsnorpan i magen förfullt och jag känner även tudligt när hon vrider och vänder på sig, så kul :)

Djurälskaren87
4/23/17, 2:03 PM
#234

Även om jag har moderkakan i framvägg känner jag honom mycket ändå. Verkar vara en livlig kille här inne med. På tisdag går jag in i vecka 27. Spännande.

Lojs
4/23/17, 2:13 PM
#235

Jag får ont under revbenen på vänster sida, typ mitt på revbenen, någon som känner igen det eller har en teori om vad det kan vara? Känslan är typ som den man får när man har "håll", men det kommer när jag sitter still i samma ställning. Jag har googlat lite, men de som har liknande verkar oftast ha det längre ner och på höger sida. 
Inte så att jag är orolig för det direkt eller så, mest nyfiken på vad det kan vara.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Djurälskaren87
4/23/17, 2:54 PM
#236

235#Jag är en av de som har håll på antingen höger eller vänster sida men lite längre ner än revbenen. Min teori är att barnet kansle ligger mer åt det hållet och organen då blir lite drabbade eller att de växer .

[Smulan_88]
4/23/17, 3:30 PM
#237

#235 om jag inte missminner mig, kan det vara gallan sån ger sig till känna på höger under revbenskanten. Väldigt vanligt under graviditeten..

Annons:
Lojs
4/23/17, 3:44 PM
#238

#236 Jag vet inte, det verkar för mig inte bero på hur bebis ligger.

#237 Fast jag har långt upp på vänster sida enbart (typ 5 cm under brösten fast på sidan), så det verkar inte stämma på mig.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Kijsen]
4/23/17, 8:37 PM
#239

Vad behöver man ha i vagnen egentligen? Ska man ha madrass i liggdelen? Eller hur gör man? känner mig riktigt lost ..

Pontiac57
4/23/17, 11:49 PM
#240

#238 jag har faktiskt haft så just idag på vänstersida och när jag känner där känns det typ som träningsvärk :p

Lojs
4/24/17, 7:44 AM
#241

#240 Undrar vad fasen det är, om det är någon växtvärk, eller ligament eller nåt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mikkan01
4/24/17, 9:02 AM
#242

#239 Känner mig också lite lost gällande det, man vill ju inte göra det obekvämt, för varmt eller kallt osv… http://www.barnvagnsblogg.com/badda-i-barnvagnen/ läst mycket på den sidan och man blir faktiskt lite klokare. Jag kommer nog köra på fårskinn, kudde och sen klä barnet efter behov + filtar/täcke. Blir det för kallt på vintern blir det nog en sån där åkpåseoverall också :)

~mikkan

SFalkbring
4/24/17, 9:30 AM
#243

Brukar era respektive följa med på alla/ några besök hos BM? Min sambo var med på inskrivningsmötet + RUL, och jag insåg att han (särskilt när man även gör ett UL) uppskattade det och nog känner sig mer delaktig.

Nu ska vi till BM imorgon, kommer precis ha gått in i v.26 då, så jag undrar lite vad man brukar göra det besöket? Dvs, ska jag släpa med mig honom eller kommer han bara sitta bredvid och känna sig överflödig?

Djurälskaren87
4/24/17, 9:38 AM
#244

239# Eftersom det blir sommarbarn kommer jag bara bädda med lakan i början och filt samt kudde. Hösten tänler jag på senare haha. 243# Min var med på RUL men inte de andra besöken därefter. De går så fort ändå de besöken. De mäter ditt sf mått samt lyssnar på hjärtat. Jag ska dock göra ett extra UL i vecka 30 så de följer han nog mee på.

Annons:
Lojs
4/24/17, 9:53 AM
#245

#243 Min make vill vara med på alla möten om han har möjlighet, han vill höra allt jag får höra och få samma info från förstahandskällan. Maken känner sig lite utanför i alltihop, allt händer ju i min kropp så genom att vara med på mötena känner han sig lite mer delaktig. Han funderar till och med på att gå föräldrakursen på egen hand (han är inte pappa till min son så jag har gått föräldrakursen innan, men inte han).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mikkan01
4/24/17, 10:06 AM
#246

#243 Min sambo har följt med på allt förutom när jag behövt åka in på extra tester. Jag lägger tiderna straxt efter lunch och då får han komma om han vill :) Han har nog aldrig känt sig överflödig då våra besök aldrig gått fort och han vill vara lika delaktig som jag i den största mån det går. Vad vill din sambo?

~mikkan

SFalkbring
4/24/17, 10:50 AM
#247

Tack för tankar!

Tror att han dels känner sig lite utanför ibland och har uppskattat att vara med på de möten han har varit med. Men samtidigt känner han kanske att om hon bara ska ta typ blodtryck och/eller blodprov och ställa lite frågor så kanske han bara känner sig överflödig. Men särskilt om det är någon info som är intressant för oss båda och om man får höra/se den lilla filuren där inne så är det ju skillnad. Och för mig är det ju lite svårt att veta innan om han kommer tycka det är intressant eller ej :) Så jag har sagt att han gärna får vara med men inte måste.

Sen är min BM ganska snackig så det tar ju lite tid bara pga det :) Mötet är direkt på morgonen, så det är inga problem att han hinner med det och kan komma i tid till jobbet.

[Thiah]
4/24/17, 12:52 PM
#248

Min make följde inte med förra gången förutom på kub. På RUL kunde han inte kom å på grund av jobbet. Denna gång blir det svårt att hinna med jobb + att lämna/hämta sonen så han kan inte komma​ med på de vanliga besöken.

MikaelaS_
4/24/17, 2:57 PM
#249

Maken har vart med på RUL båda gångerna men inget annat, många gånger har jag vart där max en kvart och det känns lite onödigt att han ska vara ledig från jobbet och allt för att se mig bli stucken i fingret.

Djurälskaren87
4/24/17, 4:24 PM
#250

Då ska jag kolla på en vagn på torsdag och känns allt bra köper jag den .

[Kijsen]
4/24/17, 9:21 PM
#251

#242 har också läst på den sidan! Och idag bestämde jag mig, ska också köra på fäll + kläder efter behov samt filt sommar/höst och sen har jag köpt en åkpåse till vintern. :) #243 Min sambo var med på inskrivningen och RUL. Dom andra besöken har bara bestått av blodtryck, urinprov och snabbt prata hur man mår osv. Max 30min. Har inte känts så lönt för honom att ta ledigt från jobbet för 30 min, men vill han så får han ju absolut följa med. #250 vad kul! Vilken ska du titta på?

Annons:
Djurälskaren87
4/24/17, 9:39 PM
#252

250# Bugaboo Buffalo all black

SFalkbring
4/25/17, 10:28 AM
#253

Sambon följde med idag iaf :) Tyckte nog att det kändes rätt ok ändå, och kul att få höra hjärtljuden!

#252 spännande! Håller tummarna för att den känns bra :)

[Kijsen]
4/25/17, 10:47 AM
#254

#252 åh, den är snygg! Hoppas du gillar den :)

[Kijsen]
4/25/17, 10:56 AM
#255

Babyshop.se har även barnvagnskampanj nu :) ett tips!

Djurälskaren87
4/25/17, 11:00 AM
#256

Tack för tipset😊

Lilolizeit
4/25/17, 3:43 PM
#257

Min sambo har varit med på båda kub men missat båda RUL av olika anledningar. Han var med på ett bm-besök för att lyssna på hjärtljuden med första och när bm frågade om han hade några frågor, så undrade han vad det var för ljud-utgång på dopplern.. ska tilläggas att han är ljudtekniker och musikproducent. Haha Jag har inte frågat om han vill med fler gånger.. :P

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Djurälskaren87
4/25/17, 4:31 PM
#258

257# haha det förstår jag då. Hur mår alla idag ?

Annons:
Marre_88
4/25/17, 4:33 PM
#259

Jag hade tänkt köra på fårskinnsfäll, overall och filt. Men jag hittade en åkpåse med fårskinn invändigt som går att öppna upp och vika bort kanterna. På så sätt får jag två-i-ett. När han tittar ut ligger han på fårskinnet med filt och när det blir kallare använder jag den som en vanlig åkpåse men han ligger ändå på fårskinn :) Min sambo har vart med på alla besök hittills, inskrivningssamtalet, första och andra RUL och sedan första besöket hos barnmorskan efter ultraljudet där vi fick lyssna på hjärtljudet. Jag vill gärna ha med honom då jag känner att jag vill ha honom så delaktig som bara går, eftersom han inte får uppleva det hela på samma sätt. Men självklart förstår jag om han inte kommer kunna följa med på alla besök, men jag tror han vill gå lika mycket som jag :)

Hills
4/25/17, 6:33 PM
#260

Idag köpte jag till slut de första kläderna till bebisen; ett begagnat sweatshirtställ i grått.. kände mig så himla tråkig 😂

Marre_88
4/26/17, 7:13 AM
#261

Igår jag jag in i v.23 (22+0). Jag studerar till förskollärare och påbörjade min praktik på en förskola i måndags, igår var andra dagen och jag slutade redan klockan tolv då min handledare skulle på någon utbildning och vi fick fortsätta dagen med egen planering hemma. Jag åkte hem, la mig på soffan då jag var så trött. Ungefär vid 16.30 går jag på toa för att kissa och när jag torkar mig möts jag lite av en chock när jag ska vika ihop papperet för att torka igen och ser blod. Ni vet precis som första dagen av mensen när man precis upptäcker att "jaha, och där kom mensen".. Inte jätte mycket blod men ändå mycket blod, jag försöker att inte drabbas av panik och hålla mig lugn. Skriver till min bästa kompis som bor 38 mil bort hemma där jag kommer ifrån, samtidigt som jag går in och läser på 1177 ""Blödning i andra halvan av graviditeten: Om du är gravid i vecka 22+0 ska du kontakta en förlossningsavdelning omgående, även om blödningen är liten." Försöker att inte drabbas av panik återigen, gråter, tänker att jag vet att det kan hända och det betyder inte att det är något fel eller farligt men ändå så blir man orolig.. jag menar, i v.23 ska man väl ändå inte blöda, normalt sett.. de hade ju vart skillnad i v.12-15 och däromkring. Jag lyckas samla mig och ringer förlossningen och förklarar läget, berättar också att jag haft en liten blödning i v.10 med lite klumpar i någon timme, rosa blod i flytningarna i två dagar för 2 veckor sen. Kan ha haft en sammandragning igår kväll då jag kände som senadrag fast i magen. Vi får åka in på en koll och se vår lilla kille, som mår bra, hjärtat slår och han hade fullt upp med ett karatepass. Skönt! Men då ville de veta varför jag blöder och vart jag blöder i från, så barnmorskan gjorde en gynundersökning och kunde se att jag hade slemmiga blodiga klumpar. Hon gjorde ett VUL och tittade på livmodertappen som såg lång ut, jag fick lämna urinprov och blodprov. Provsvaren kommer idag. Förmodligen har jag urinvägsinfektion så jag fick tabletter utskrivet mot det samt vaginala tabletter mot underlivsinfektion ifall att jag skulle ha det. Jag kan blöda för att jag har urinvägsinfektion för att de då irriterar men i och med att jag blöder så kan det få livmodertappen att dra ihop sig och bli kort, ge sammandragningar och att förlossningen startar. Barnmorskan ville att jag skulle sova på patienthotellet så att jag kunde komma in snabbt ifall att jag skulle få sammandragningar för då måste jag åka till Umeå som ligger 27 mil härifrån. Men eftersom att vi bara bor 20 mil bort med bil så fick jag åka hem och sova ändå. Men om jag skulle få sammandragningar så skulle jag måsta åka in på direkten. Och så ska jag tillbaka kl 8 idag. Jag har lyckligtvis fått sova i natt utan några sammandragningar så vi får se vad dom säger efter idag. Jag hoppas verkligen att han stannar kvar där inne för de är alldeles för tidigt att föda nu.. Nu på morgonen när jag var på toa var de inget mer rosa-rött blod, utan mer ljusbrunt i flytningarna.

Djurälskaren87
4/26/17, 8:11 AM
#262

26# Förstår din chock! Vilken tur att du fick hjälp så fort och att allt var bra med honom. Hört om folk som kan blöda till och från under hela graviditeten utan att det är något farligt.

SFalkbring
4/26/17, 8:58 AM
#263

#261 Känner verkligen med dig och har full förståelse för din panik! Håller tummarna för att det lugnar ner sig nu och inte kommer några mer sammandragningar ❤️

Lilolizeit
4/26/17, 9:13 AM
#264

#261 usch så hemskt! Hoppas att det gått bra för dig/er idag!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[ann.svenn]
4/26/17, 12:13 PM
#265

#261, Guu vad jobbigt. Det knöt sig i magen när jag läste men vilken lättnad att han "bara" övade karate. Hoppas att det lugnar ner sig och allt gått bra idag

Annons:
Marre_88
4/26/17, 6:36 PM
#266

Läkaren gjorde en ny gynundersökning och såg att jag hade slutat att blöda. Gjorde ett VUL för att mäta och kolla livmodertappen, ingen förändring där och den var lika lång som igår. Men jag hade lite högt snabbsänka igår (man ska ha under 10) så jag fick lämna blodprov idag igen för att se så att de inte gick åt fel håll men det var bättre idag. Vet inte vad jag hade igår, men idag hade jag 21. Sen sa hon att om jag börjar blöda igen så måste jag komma tillbaka, men för nu var de lugnt. Inga tecken på att förlossningen är på väg att starta så det känns ju otroligt skönt. Men jag har valt att stanna hemma från praktiken resten av veckan och då har jag 5 dagar för att vila och ta det lugnt.

Djurälskaren87
4/26/17, 6:42 PM
#267

266# Bra med positiva besked och du gör rätt i att vila dessa dagar!

SFalkbring
4/27/17, 8:21 AM
#268

#266 Åh så skönt att höra att det är lugnt nu! Se till att ta hand om dig och ta det ordentligt lugnt.

Djurälskaren87
4/27/17, 8:29 AM
#269

Någon som handlat något mer roligt?

mikkan01
4/27/17, 9:07 AM
#270

#266 Gud vad skönt att det inte var på g att starta, kan förstå oron. Ta hand om er och ta det lugnt!!

~mikkan

SFalkbring
4/27/17, 10:59 AM
#271

#269 Vi handlade spjälsäng (som vi nog ska måla om så den ser lite fin och fräsch ut) + madrasser och kudde + en massa lakan på barnloppis förra helgen, och en barnvagsnmobil :) Sen kunde jag inte låta bli två mjuksskallror på Ikea som var en grårandig och en orangerandig katt, eftersom det är det vi har hemma :) Känns som det är badbalja + apoteksprylar och skötbord är det stora sakerna som saknas nu. Och kläder, men det kommer vi få ärva en hel del.

Vi har även handlat lite som inte är direkt relaterat, men orsakat av att vi får barn. Eftersom vagnen behöver kunna komma in i groventren så behöver vi röja upp det som står där, vilket resulterat i inköp av förvaring till förråd och en ordentlig hylla till arbetsrummet… Inte så roligt kanske, men det kommer att bli väldigt bra :)

Djurälskaren87
4/27/17, 11:09 AM
#272

271# Härligt då har ni inte mycket kvar att handla då. Vad blev det för vagn? Är ni färdiga med babyskydd?

Annons:
Marre_88
4/27/17, 12:43 PM
#273

Det känns fruktansvärt skönt att veta att förlossningen inte är på väg att starta, att föda sitt barn i v.23 vill man definitivt inte göra och det var riktigt skrämmande att den risken fanns. Idag mår jag inte alls bra, känner mig inte kry och verkar som att en förkylning ligger och lurar. Äter medicin för underlivsinfektion och urinvägsinfektion så jag känner ju inte riktigt att jag orkar med att bli sjuk just nu :( Min sambo och jag har handlat de mesta som barnvagn, babyskydd, spjälsäng och allt som hör till förutom lakan och sänghimmel, babygunga, babygym, babynest, babysitter, gåstol, skötbord, badbalja med insats, babyvakt, matstol och kläder för hans första halvår ;) Det är farligt kul att handla bebis grejer haha. Det vi saknar är stativ till badbaljan, Sänghimmel och dra på lakan, Blöjhink, Skötbädd, adapter till barnvagnen för att kunna sätta babyskyddet på och babyvård som inityolsalva, blöjor, tvättlappar, babyolja, babyschampoo, febertermometer, nagelklippare och snorsug. Sen behöver vi parfymfritt tvätt och sköljmedel och nappar :) Sen behöver jag köpa lite amningslinnen, amningsbh:ar, amningsinlägg, stora bindor och salva och kompresser för såriga bröst. Men det tar vi till sommaren när de börjar närma sig att packa BB väskan.

Djurälskaren87
4/27/17, 12:47 PM
#274

273# kan inte ens föreställa mig känslan. Fruktansvärt men tur att de inte var något på gång. Jag själv är orolig att min vill kika ut nu också och hoppas han stannar tills han är helt klar för att komma ut. Men tankarna finns däribland. Vad skönt att få handlat så mycket. Visst är de kul att shoppa till de små :)

mikkan01
4/27/17, 3:15 PM
#275

Var hos barnmorskan idag och vi pratade lite om just det, att bebis inte alltid vill stanna därinne så länge och att risken finns att det kommer tidigare än man tror. Man tar ju lite för givet att man ska gå över tiden till och med. Man tänker ju inte att det kan dra igång när som helst utan man går mer och väntar på att veckorna ska gå. Hur som helst så gick det bra hos BM, allt såg fint ut :) Har nog inte träffat en enda barnmorska som inte nämnt att jag har världens livligaste bebis i magen haha.

~mikkan

Djurälskaren87
4/27/17, 3:43 PM
#276

275# Härligt allt såg bra ut! Hon har nog sett och hört det mesta kansle därför hon inte kommenterade din livliga son haha. Ja det är ju så att man tror att man nog går över tiden . Man har ju inte fått höra eller veta annat innan liksom. Jag ska på mitt andra besök nu den 9/5.

Djurälskaren87
4/27/17, 3:43 PM
#277

275# Härligt allt såg bra ut! Hon har nog sett och hört det mesta kansle därför hon inte kommenterade din livliga son haha. Ja det är ju så att man tror att man nog går över tiden . Man har ju inte fått höra eller veta annat innan liksom. Jag ska på mitt andra besök nu den 9/5.

Djurälskaren87
4/27/17, 4:08 PM
#278

Har ni ordnar med FSK eller något ännu? Jag skickade in mitt moderskapsintyg och fått papper från FSK om inkomstuppgifter som min arbetsgivare behöver skicka in till dom. Såg att de skickades igår och jag gick in och godkände årsinkomsten och väntar sedan på svar från FSK hur mycket min mammapenning blir. När ska man sedan börja ansöka om föräldrapenning? Tänker om man kan lägga in det i förhand? Jag har BF 31/7 och ska ha semester hela juli samt första veckan i augusti om jag då tex ansöker mammapenning slutet av augusti och tre månader fram redan nu?

mikkan01
4/27/17, 7:27 PM
#279

#278 Menade att alla kommenterar att han är livlig men kanske uttryckte mig dåligt :) Ja, det var skönt o veta att allt stod rätt till, det tyckte sambon att vi skulle fira med donuts o kanelbullar haha 😅 som att mina kilon jag lagt på mig inte redan räcker…

~mikkan

Annons:
[Nalaa]
4/27/17, 7:52 PM
#280

Idag har vi varit på ultraljud! Det var så roligt att se bebisen och den var så pigg och höll igång hela tiden. Bm fick kämpa för att få till bra bilder men hon var väldigt noggrann och nöjd med undersökningen. Vi frågade inte om könet men jag såg när hon mätte lårbenet:-) Blev helt plötsligt lite nervös och orolig:-p

Djurälskaren87
4/27/17, 8:10 PM
#281

279# Jaha då förstår jag😊😊 Haha ja men frossa på du hihi! 280# Jasså jag trodde ni skulle kolla kön? Men om du såg så tydligt själv kanske de blev en pojke?

Pontiac57
4/27/17, 8:51 PM
#282

#275 visst är det roligt när ens bebis sticker ut lite :p #280 såg det ut som en gosse? :p Vi ska till bm imorrn och lyssna, mäta och ta prover. Ska bli kul att sonen får följa med imorrn också och lyssna på lillasyster :)

[Kijsen]
4/27/17, 9:29 PM
#283

Amning.. Hur vill/ska ni göra samt hur har ni omföderskor gjort med amning? Vill alla amma? Ska alla försöka amma? Jag har funderat lite på det dom senaste dagarna och börjar mer o mer känna att jag inte vill..

Lojs
4/27/17, 9:33 PM
#284

#283 Jag kommer försöka, man vet ju aldrig om det kommer funka, men hoppas går ju. Funkade hyfsar för mig med sonen och för min del känns det som den bästa starten jag kan ge mitt barn. Men det är ju såklart upp till var och en, inte alla som trivs med det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Kijsen]
4/27/17, 9:40 PM
#285

#284 nej absolut, så är det ju. Min tanke är att försöka iallafall, men funkar det inte så kommer jag inte att försöka frenetiskt

Djurälskaren87
4/27/17, 10:13 PM
#286

Jag vill gärna amma och kommer typ ge fan på att de ska funka hehe, men min mamma kunde inte amma mig eller hon kunde men var för stressad för hon hade storasyster med osv och jag var hårdhänt.

Annons:
[Nalaa]
4/27/17, 10:26 PM
#287

Ja, jag tyckte ju det men sambon såg inget:-p Det jag inte kan låta bli att tänka på är att sambon vill döpa barnet efter sin pappa. Han är ingen bra förebild och jag gillar verkligen inte det. Men vi ska gifta oss och han kommer ta mitt namn, han sa att han vill ha kvar något från sin sida och det är ju svårt att argumentera för… Åh, det järn känns inte bra och det känns så fruktansvärt tråkigt att det ska dra ner bebislyckan!

SFalkbring
4/28/17, 8:38 AM
#288

#272 Det blev Britax smile 2, svart liggdel och rosa sittdel (vi vet inte vad det blir, men jag älskar  rosa, och det var den färgen det var bäst erbjudande på 😃). Köpte ett helt paket, så fick liggdel, sittdel, babyskydd, isofixbas till bilen, regnskydd till liggdel och footsack. Kändes smidigt att få allt på en gång, och så är vi säkra på att babyskyddet passar i vagnen + att det blev ett bra pris.

Ska över till storebror imorgon och kolla vilka saker vi kan ta över från dem.

#275 Härligt att det såg bra ut! Och jag tycker det låter bra med livlig bebis :) Och självklart är det värt att fira!

#278 Jag har inte gjort något åt ansökning till FK än. Funderar också på hur man ska göra med när man ska börja ta ut dagar, ska man göra det innan eller inte och isf hur tidigt. Men det beror kanske på hur man mår och kan jobba med. Ska ta tidiig semester i år och kommer inte att ta ut semesterdagar hela vägen till BF (8/8) så lurar en hel del på hur jag ska göra med dagarna. Men det löser sig väl :)

#287 Fast om sambon inte såg något så kan det ju mycket väl ha varit navelsträngen som lurades :) Det går inte att göra en kompromiss att ni kan ta pappans namn som andranamn? Jag förstår att du inte vill ha det alls, men då behöver man ju inte använda det varje dag iaf.

[Nalaa]
4/28/17, 1:51 PM
#289

Ja, det blir andranamn, annars hade jag skrikit rätt ut:-p

[ann.svenn]
4/28/17, 2:23 PM
#290

Åååh äntligen hände det!!! Jag kände av första sparkarna imorse är i v 25 nu..givetvis var jag tvungen att jävlas och buffade tillbaka *poff* fick en spark till, den lilla flickan lär ha samma lynne som mig och bjuda på fina utmaningar hahaha… samma som sparkade syrran i huvudet på RUL 😂

Var tvungen att skriva av mig för ingen i min närhet orkar höra mig babbla om det igen 😊

Djurälskaren87
4/28/17, 2:41 PM
#291

290# Åh vad underbart!! Bara att skriva av dig här!! Så kul!! Hur mår ni idag? Jag känner av ligamenten idag och ont i ryggen.

[ann.svenn]
4/28/17, 3:07 PM
#292

#291 Tack!!

Denna vecka har jag börjat känna ryggont och magont lågt ner på höger sida, magontet har släppt men ryggvärken är kvar och blir värre ju längre dagen går. Är det foglossning?

mikkan01
4/28/17, 8:41 PM
#293

#289 Jobbigt det där med namnet… ni skulle inte kunna göra något eget namn av hans namn då? typ Johnny blir John eller något sånt som en kompromiss? Hade aldrig velat att mitt barn skulle ha ett namn från någon jag inte tyckte var en bra person. #290 Men vad härligt! Snart känner du det konstant haha känns som att min plutt aldrig sover.. Någon som beställt några babyboxar? Är det något värt o ha i dem? :)

~mikkan

Annons:
[Nalaa]
4/29/17, 2:57 PM
#294

Jag hade rekommenderat babyboxar:-) Vi hämtade nog fyra eller fem gratisboxar, mycket strunt i dem men mycket användbart också! Vi gillade framför allt Apotek hjärtats:-) Ja, namnet känns verkligen inte bra. Jag förstår ju absolut att han vill ha något från sin sida men jag hade önskat att bebisen i så fall får sin pappas namn som andranamn, tillsammans med min pappas namn och sedan ett helt nytt eget förnamn. Det här ämnet är inte slutdiskuterat:-p Jag vill inte döpa vårt barn efter någon som har slagit sina barn som små, jag kan inte förstå att min sambo vill det heller. För mig känns det helt främmande och jag hade gärna sagt upp kontakten liksom! Men… Pojkvännen vill ha något från sin sida och det står jag ju helt bakom, men helst inte hans pappas namn! Om han inte har ändrat sig förrän förlossningen har jag en plan… Hehe. Under värkarna ska jag skrika att "Det är fan jag som trycker ut ungen, då ska jag fan bestämma namn också!"! Hehe, och så tänker jag säga min sambos morfars namn:-)

Lilolizeit
4/29/17, 3:07 PM
#295

#293 Min vän har hämtat ut en del boxar och Hon berättade lite om innehållet.. Apoteket hjärtats babybox och apoteksgruppens babybox var bra i år, innehållet varierar ju en del från år till år. i apoteksgruppens babybox fick man enligt henne ett helt paket blöjor! Kronans har jag hört ska vara bra, min sambo skulle hämta ut den men det är helt slut hos deras leverantör sa hon i kassan och dom visste inte när/om dom får in några igen..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Kijsen]
4/29/17, 4:18 PM
#296

#295 i min box från apoteksgruppen fick jag inte ett helt paket blöjor, det rymmer väl inte ens i den lilla lådan? Haha :D

Lilolizeit
4/29/17, 4:51 PM
#297

#297 nej hon hade fått ett paket utöver lådan, så klart det inte ryms i lådan. Haha :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Kijsen]
4/29/17, 8:05 PM
#298

#297 Ah! Nej det förklarar ju saken ;) kul att hon fick det! Det är ju jättebra :)

[ann.svenn]
4/30/17, 7:45 AM
#299

#294 Håller med dig och förstår, namnet är en oerhört viktig grej. Även om bebisen tar det i besittning och det blir bebisen som förknippas med namnet så ska det inte klinga dåligt och dessutom få i uppgift att "tvätta bort" det dåliga. Man ska ju välja sina strider och denna ska du nog stå på dig i, det skulle jag gjort. Annars låter det som en bra plan att skrika på förlossningen haha Babyboxarna från apotekeksgruppen, apoteket hjärtat, lloyds apotek och babyproffsen var helt ok. En del junk men uppskattade alla våtservetter, blöjor, nagellack, nappflaskor, nappar, skedar och viaplay.

Djurälskaren87
5/1/17, 1:46 PM
#300

Imorgon går jag in i vecka 28 och tycker tiden fakriskt går snabbt. Hur går de för alla andra?

Annons:
Pontiac57
5/1/17, 2:21 PM
#301

V 25 på tisdag och magen växer fort den här gången. Märker av lite krämpor tidigare denna gång men inte så farligt :)

Djurälskaren87
5/1/17, 6:40 PM
#302

Gått upp 15 kg nu. Börjar bli kämpigt.

[Kijsen]
5/1/17, 6:50 PM
#303

#300 vecka 26 på onsdag, tiden går snabbt! Börjar tänka mer på förlossningen och det är lite blandade känslor. Men är fortfarande lugn :) ska flyga till Stockholm på fredag, ska bli spännande haha

[Nalaa]
5/1/17, 7:32 PM
#304

Idag syntes till och med sparkarna på magen:-D Så himla mysigt:-)

Marre_88
5/2/17, 12:20 AM
#305

#302 förstår att det börjar bli kämpigt för dig, jag vägde mig senast för snart 2 veckor sen och då hade jag gått upp 3,5 kg sen inskrivningen. Nu är ju du bra mkt smalare än vad jag är, jag vägde över 80 vid inskrivningen så jag är glad att jag gått upp så lite. Jag höll på att tappa de kilon som jag gått upp efter jag träffade min sambo, men hann bara gå ner 6 kg innan jag upptäckte att jag var gravid. #304 Gud så mysigt! Jag går in i v.24 imorgon och jag såg första rörelserna och sparkarna på utsidan i lördags. Min sambo såg de igår eller idag! Så himla häftigt och sån underbar känsla. Men fortfarande så himla overkligt att om 4 månader så har vi en liten bebis i våra liv :) Vår kille är helt galet livlig och har typ rave party till och från hela dagarna, förstår inte hur han orkar haha. Idag när jag har rört över magen där han för tillfällena håller till så sparkar eller buffar han tillbaka, han har sen ett par dagar tillbaka ett favorit ställe att sparka och boxa på ;)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: