Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1439 ggr
Anonym
Anonym
2017-03-24 23:21

Amning - Hjälp!!

Min son är 5 månader och har fått för sig att bara amma på höger bröst. Jag har tur om jag kan lura honom när han är riktigt trött. Ibland är det så illa att jag måste pumpa för att inte få mjölkstockning. Vill försöka hålla ut tills han är 6 månader. Han tar inte nappflaska, men vi har börjat introducera smaksensationer lite lätt. Jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att äta på båda brösten. Någon som har några tips eller idéer?

Annons:
Fien
2017-03-25 06:03
#1

Min dotter valde också höger sida… jag försökte med att börja med vänster när hon var riktigt hungrig… funkade ibland… var lättare att amma liggandes också….tror det är rätt vanligt att de har ett favoritbröst (mer mat, man själv håller dem bättre, de ligger bekvämare etc…) Efter mycket kämpande så gav jag upp och när jag minskade på amningen runt 6 månader så ammade jag i stort sett bara på höger. efter ett tag minskar ju mjölkproduktionen i det som inte ammas vilket gjorde att mina bröst var väldigt olika stora ett tag (delammade fram till ca 9 månader). De fick tillbaka till sin ursprungliga storlek efter att jag slutat amma.

[Smulan_88]
2017-03-25 08:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Testa att lägg bebisen som på bilden, jag skickar med. Ibland har de en favoritsida att ligga på. Sanarare än ett favorit bröst. Vet att jag fick i perioder köra denna amningsteknik med första barnet, då hon var kinkig och endast ville äta från ena sidan, i omgångar. Håller tummarna att det funkar även för din bebis ❤

Lilolizeit
2017-03-25 09:46
#3

Tänkte skriva det som #2 skriver, skönt att du hade en bild så jag slapp ge mig på en beskrivning av detta. :) Har fått höra att det även har med anatomin att göra, lättare att maten sjunker undan osv om man ligger på vänster sida.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Anonym
Anonym
2017-03-25 10:04
#4

#2:Får testa att amma på det viset. Är helt klart värt det försök. =) Sen står han sig på att bara äta på höger bröst.

Anonym
Anonym
2017-03-25 10:37
#5

#2: Det funkade, jag är så glad för tipset. Tusen tack. Vet inte om det var så bekvämt för mig men det är viktigast att det fungerar.

Lilolizeit
2017-03-25 10:39
#6

Va skönt att det funkade för dig! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
[Smulan_88]
2017-03-25 19:00
#7

#5 nej jag vet, känns nästan som om bebisen kan trilla ner vid armhålan. :*D Men det är som sagt skönt när det funkar!!! ❤

Upp till toppen
Annons: