Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1927 ggr
[langtan09]
3/22/17, 9:10 AM

Växtvärk i vecka 23?

Ni som är gravida runt min vecka- hur har ni det med växtvärk? Hela graviditeten har jag känt någon smärta till och från som känns typ likadant som svag mensvärk, men det har avtagit sedan några veckor tillbaka. Nu har jag noterat att det kommit tillbaks igen. Ingen jättesmärta, men ändå lite mer än vad jag tidigare har känt. Är inte ihållande utan kommer lite då och då. 

Sammandragningar? Eller vanlig växtvärk bara? 🙂 Jag känner mig lite förvirrad. Har kontaktat min BM, men hon har inte hört av sig tillbaka än så tänkte höra ifall det finns någon annan som också upplever liknande. :)

Annons:
Alexzandra630
3/22/17, 10:03 AM
#1

Magen växer ju hela graviditeten. Jag har haft växtvärk till och från hela graviditeten. Sammandragningar känner du när de kommer.

Djurälskaren87
3/22/17, 10:13 AM
#2

Har också haft växtvärk från och till. Vissa dagar undrar jag om jag ens är gravid förutom att magen växt och andra dagar känner man värk både här och där

[langtan09]
3/23/17, 10:12 AM
#3

Tack för svar. 🙂 #1 Jo det har du ju rätt i. Jag blev bara fundersam eftersom jag tyckte att det hade ökat lite i intensitet men växtvärk o sånt kanske kan förändras det med i smärtgrad oså. Ah, jag vet inte. 🙂

#2 Sådär är det för mig också. Fast jag har så svårt att se att min mage växer haha. Kan se det om det gått ett par veckor, men från vecka till vecka har jag svårt att se när jag fotat magen oså. 🙂Dock ser min omgivning skillnad så jag är nog bara blind inför min egen kropp. 🤪

Har i alla fall fått svar från min barnmorska och hon sa att så länge det inte är en intensiv smärta som håller i sig i många timmar eller återkommer mycket och är kraftig hela tiden så är det som det ska vara. 🙂

Djurälskaren87
3/23/17, 10:23 AM
#4

Man känner efter mer också när man är gravid. Stämmer detta? Ska det vara såhär osv :) Jag har tex från och till molvärk i underlivet och det känns minst sagt speciellt.

[langtan09]
3/23/17, 10:27 AM
#5

#4 Det är sant. Det har du rätt i. :) Känns som jag är alert på minsta symtom och speciellt om det dyker upp nya också :P Molvärk i underlivet upplever jag också ibland. Och att det ilar! Håller med om att det känns lite konstigt. Nån dag sparkade bebisen för fullt på blåsan och det var väldigt annorlunda haha. 😂

Upp till toppen
Annons: