Annons:
Etikettallmänt
Läst 1231 ggr
elliaslund
3/16/17, 8:51 AM

När ska jag ta testet?

Hej allihopa!
Jag har en liten fråga.. Hoppas det inte blir för svårt att förstå!

Jag hade mens den 10-14 februari, alltså slutade min förra mens för 30 dagarsen idag. Jag var beräknad mens den 13:onde denna månaden (enligt min app på mobilen som stämmer för det mesta), men den har inte kommit ännu, alltså är jag på 4:e dagen försenad mens.
Jag vet inte om jag har haft eller har graviditetssymtom eller om det är för att mensen kommer snart, har haft ömma bröst, illamående, lukt känslig och dålig aptit och ibland jätte mycket aptit. Men dem "symtomerna" kan jag få innan mens också.

Jag har köpt hem två clear blue test, men blir lite osäker på när jag bör testa mig? Min mens har aldrig varit såhär sen som 4 dagar, men man vet ju aldrig! 
När bör jag ta mitt test? Känns dumt att ta det för "tidigt" sen så får jag kanske mensen ändå… Då blir man ju så himla besviken :/

Massor av kramar i vårvädret!

Annons:
Sarah
3/16/17, 8:55 AM
#1
Lilolizeit
3/16/17, 8:57 AM
#2

Är du förbi tiden för beräknad mens så kan du gott och väl ta testet nu. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

elliaslund
3/16/17, 9:00 AM
#3

Åh nu blir jag ju nervös hahaha!!
Ska nog ta det imorgon till morgon urinet (om jag vågar) hahaha!
Tusen tack för eran kommentarer :)

soundtrack
3/16/17, 9:26 AM
#4

Eftersom du redan passerat BIM skulle jag inte ens vänta tills imorgon, de allra flesta plussar tydligt oavsett tid på dygnet när mensen är försenad :)

MinnaJosefin
3/16/17, 9:28 AM
#5

Denna graviditeten plussade jag bim-4, så det kan visa rätt fort:) med sonen plussade jag dock inte försen bim+9, så kan ta tid också innan kroppen visar. Lycka till:)

elliaslund
3/16/17, 9:55 AM
#6

Tusen miljoner TACK för eran kommentarer! Känns så skönt att få svar från er, vi får se när jag ens vågar att ta testet hahahaha! Men jag uppdaterar er såklart :)
Massor av kramar! <3

Annons:
elliaslund
3/17/17, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej alla fina!
Idag hände det… Klockan 08.00 tog jag testet…!
Jag vet inte vad jag ska skriva, jag är i chock och vågar knappt tro att det är sant!!

Fien
3/17/17, 8:27 AM
#8

Grattis! Nu börjar en spännande resa :)

elliaslund
3/17/17, 8:30 AM
#9

Jag är såååå otroligt nervös…. Sist jag var gravid fick jag ett missfall när jag var i samma vecka som jag är nu..!! Vågar knappt tro att det är sant haha

Fien
3/17/17, 8:44 AM
#10

Det hör nog till ett graviditetsbesked… glädje blandat med oro. Håller tummarna för att denna stannar i magen :).

[ann.svenn]
3/17/17, 9:01 AM
#11

Grattis grattis grattis!!! Så otroligt roligt och är super-glad för er🥳

EjNot
3/17/17, 9:08 AM
#12

Stort grattis!!! 🎉

elliaslund
3/17/17, 9:13 AM
#13

Tusen tack allihopa!! Massor av kärlek till er ❤️❤️

Annons:
Djurälskaren87
3/17/17, 9:48 AM
#14

Stort stort grattis!

Lilolizeit
3/17/17, 10:18 AM
#15

Grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MinnaJosefin
3/17/17, 11:14 AM
#16

Grattis!:)

elliaslund
3/17/17, 11:38 AM
#17

Tusen tack allihopa!! Trevlig helg på er vänner ❤️❤️

[Nalaa]
3/17/17, 1:09 PM
#18

Grattis:-D Vad roligt! Jag håller verkligen tummarna att det går bra:-D När jag blev gravid första gången kände jag liksom på mig att det inte skulle gå bra, jag var extremt orolig och kände på något sätt att jag inte kunde njuta av glädjen fullt ut. Den här gången har jag inte känt så:-) Hoppas det går bra för dig med!!! Oro ingår ju liksom i livet som blivande mamma och förälder;-)

Djurälskaren87
3/17/17, 2:00 PM
#19

Först oroar man sig för MF och sen är de sparkar osv så finns alltid saker

[Nalaa]
3/17/17, 6:57 PM
#20

Och sen oroar man sig för att de ska slå sig, sluta andas i sömnen eller sätta något i halsen:-p Oron är här för att stanna:-p

Annons:
[Smulan_88]
3/17/17, 8:04 PM
#21

Precis som Nalaa säger är det, det gemensamma namnet för oron=Mamma. Tror det handlar om modersinstinkten ;) Grattis och lycka till med lilla bönan på bakning #17!!!

elliaslund
3/19/17, 6:31 AM
#22

Ja det är väl så.. Är väl bara att gilla läget att jag kommer vara orolig konstant hela tiden hahaha! Men det är lite som jag och killen pratade om också… Trots vårt missfall förra året så behöver det ju inte betyda att denna gången med ska leda till missfall! Och OM det skulle göra det, så njuter jag dag för dag sålänge fostret/embryot väljer att stanna :) Tusen tack allihopa för kommentarerna, det gör mig super glad att läsa! Kram på er :)

[Nalaa]
3/19/17, 10:18 AM
#23

Vi började vårt äventyr med missfall men nästa bebis (dottern) var väl värd att vänta på<3 Hade vi inte fått missfall första gången hade det ju inte varit vår underbara lilla tjej som var med oss nu!

elliaslund
3/19/17, 12:09 PM
#24

nej precis och det är exakt så jag också försöker tänka Naala! :) 

Enligt min gravidapp "Preglife" är jag i vecka 6 (5+2) nu, på måndag ska jag ringa till MVC och boka tid för inskrivning, så himla spännande!
Men jag tänkte fråga er en sak… Min mage känns så himla uppsvälld, lite smärta i svanken när jag sitter för länge i en bil och jag mår illa nästan hela tiden, dricker jag för lite vatten mår jag illa, dricker jag en kopp kaffe mer än jag brukar så spyr jag, är det normalt att ha dem symtomen NU? Känns som illamående kommer lite längre fram i graviditeten och inte såhär tidigt? Jag måste ha en vattenflaska med mig ÖVERALLT, helst kolsyrat annars riskerar jag att kräkas för jag blir så illamående haha.

Fien
3/19/17, 12:14 PM
#25

Ja det är normalt tidigt i graviditeten. Ofta avtar sådana symptom runt vecka 12…. jag mådde illa mellan vecka 8-11 den här gången, var tvungen att äta något var tredje timme strikt! Förra gången kunde jag knappt äta något alls från att jag blev gravid fram till vecka 12… så helt normalt! Undvik kaffet om du kan, inte roligt att behöva kräkas.

[Nalaa]
3/19/17, 1:00 PM
#26

Helt normalt:-) Har haft samma alla gånger;-)

elliaslund
3/19/17, 6:40 PM
#27

Åh okej tack då vet jag att det är normalt haha!! :)

Annons:
MinnaJosefin
3/19/17, 7:37 PM
#28

Denna graviditeten började jag må illa i vecka 4! Samma vecka jag plussade, så det kan komma tidigt :)

Upp till toppen
Annons: