Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 757 ggr
JonnaB
3/12/17, 10:50 AM

Bil åkande

Har ni användt besafe gravidbälte i bilen? När började ni använda det och vad tycker ni? Är i v 13 och funderar på att inskaffa mig ett.

Annons:
Alexzandra630
3/12/17, 10:55 AM
#1

Jag har inte skaffat det. Hade gärna haft ett. Men har inte åkt så mycket bil så det har inte blivit av. Var nära att krocka i början av graviditeten men då satt jag på en buss utan bälten…

Roxie
3/12/17, 1:31 PM
#2

Är det ens krocktestat?

// Sofia

Elsa
3/12/17, 2:36 PM
#3

#2 Klart det är, annars får dom inte sälja dom.  

javascript:nicTemp();

Vet inte om länken funkar, men annars kan du se här : https://www.youtube.com/watch?v=aaEPJdOGFpo

Till #0, jag började använda mitt i v.15 då jag började få lite mage och bältet hamnade tokigt! Sååå värt det, köpte på lekmer.se (billigare där än i fysisk butik)


soundtrack
3/12/17, 3:08 PM
#4

Använde inte förra gången och inte nu heller. Ser ingen som helst vits med det, bältet håller sig på plats utan problem ändå. Aldrig upplevt att det hamnar konstigt pga magen.

Niini
3/12/17, 5:37 PM
#5

Pendlade ca 50 km i jobbet och aldrig känt att bältet skulle hamna konstigt. Tycker du ska vänta o se om det faktiskt blir ett behov.

Lojs
3/12/17, 6:05 PM
#6

Det är ju bara för komfort så känner man att det behövs så varför inte, men jag har inte känt något behov av det. Så här skriver NTF om gravidbälte http://ntf.se/fragor-och-svar/bilar/bilbalte/hur-skyddas-gravida-bast-i-bil/

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[Smulan_88]
3/12/17, 6:15 PM
#7

Har kört med vanliga bältet alla tre graviditeter. Har inte känt något behov av gravidbälte.

MinnaJosefin
3/13/17, 6:37 AM
#8

Heller aldrig använt/använder gravid bälte.

Sarah
3/13/17, 7:21 AM
#9

Är väl inte alls bara för komfort, det håller även bort bältet från magen om du krockar. Jag använde tredje trimestern.

Lojs
3/13/17, 8:07 AM
#10

#9 I länken jag postade står så här: "VTI (Statens Väg- och Transportforskningsinstitut) har tittat på mammabälten och konstaterat att de inte påverkar bältet vid en kollision. De är effektlösa, vilket i detta fall är bra, de förstör inte det ordinarie bältets funktion."

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: