Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2264 ggr
Djurälskaren87
3/7/17, 9:51 PM

Ullared

Jag tänkte åka dit i vår och handla lite. Är det värt det? Hittade ni något när ni var där? Rekommendation?visa gärna bilder på de ni handlat

Annons:
Lojs
3/7/17, 10:06 PM
#1

Jag bor nära och är där i alla fall varannan månad. Vet knappt hur vi skulle haft råd med allt till sonen utan att ha Gekås så nära (hade inga släktingar vi kunde ärva kläder av eller så).
Där finns typ allt till småbarn, kläder, grejer till skötbordet, leksaker osv. 
Vi kommer troligtvis köpa allt där utom bilstol. Priserna är mycket billigare än alla barnaffärer vi har i närheten, det är typ bara tradera som är billigare av vad jag hittat. 
Utbudet ändras precis hela tiden så det är svårt att säga exakt vad som finns, men typ alla grundsaker finns ju alltid, men exakt vilka märken och vilka kläder varierar. Vi var där häromveckan och just nu var det väldigt litet utbud på kortärmade bodys vilket jag kommer vilja köpa många av, men det kommer in mer såna när vädret blir varmare. 

Det lättaste för att veta vad som finns för tillfället är nog att gå med i gruppen Ullared-snackis på facebook, dels kan man fråga där om vissa saker finns inne, dels brukar många lägga upp bilder på aktuellt utbud och pris.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alexzandra630
3/8/17, 8:04 AM
#2

Jag åkte ner för en månad sen ungefär. Hade med mig en lista med allt jag behövde till bäbis och kunde checka av en hel del. Allt är inte mycket billigare men för mig lönande det sig, framför allt är det skönt för själen att kunna checka av så mycket småsaker. Det som är mycket billigare än på många andra ställen: Tvättlappar Kläder (köpte plagg för 20-60 kr st) Salvor Plastad frotté Amningsinlägg Badbalja Amningskudde Skötväska (betalade 350 och liknande kostar typ 800 kr i babyaffärer) Det jag sparade lite på: Badhanddukar Feberremometer Filtar Gosedjur/speldosor Dregglisar Täcken (fanns massa olika modeller) Lakan och bäddset Pandakudde Nappar och nappflaskor var något billigare men köpte mest för att ha något hemma om det behövs. Har säkert glömt massor men jag sparade helt klart på att åka dit. Jag blev chockad i kassan när det inte kostade mer, allt det jag köpt. Vänta inte för långt in i graviditeten innan du åker dit.

Djurälskaren87
3/8/17, 9:49 AM
#3

2# Skönt att bocka av iallfall❤ Ska dit i mitten av april:)

[Nalaa]
3/8/17, 8:31 PM
#4

Många säger att tvättlappar är billigare där men jag förstår inte vad de jämför med då. Vi köper på City Gross eller Maxi för 20 kr (250 st) och i Ullared kostar de ju dryga tjugolappen… Vi köpte skötbädd, den är kanon och den rekommenderar jag verkligen. Liksom badbaljan:-) Hoppgunga, gåstol (inte lära gå-vagn alltså), bilspegel, likadana snuttefiltar (många så man kan tvätta dem utan gråt), lakan, täcke, kudde, ramar att framkalla fina bilder till (samt fina bakgrunder inne på Panduro bredvid Gekås), lådor till leksaker, kritor och grejer (jättesöta i tre olika storlekar), handdukar, skötbordsunderlägg (engångs), amningsinlägg (mååånga), plastad frotté (har vi klippt sönder och använder på skötbordet - ett tips: Klipp ganska stora delar så man kan vika under kanten på skötbädden, annars snurrar det lätt ihop sig när barnet blir äldre och börjar rulla och inte vill ligga still:-)). Tänk på att gärna ha några extra lakan och påslakan till er säng, det kommer lätt bajs eller kräk i sängen och om det inträffar på natten hinner man ju inte tvätta och torktumla innan man vill lägga sig igen:-p Vi hade bara tre uppsättningar eftersom vi lämnar tre uppsättningar i sommarstugan (kan säga att flera nätter sov vi med filtar och utan lakan, huannamig när naglarna fastnar i madrassen!).

Upp till toppen
Annons: