Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1044 ggr
zakkris
2/21/17, 8:00 AM

Belastningsregistret...

Nu när det bara är en vecka kvar till våran IVF resa startar så börjar jag nojja en massa. Min man har 4/5 anmärkningar i belastningsregistret, han har avtjänat sitt straff, men funderar på om hans historia kommer göra att soc vill ha mer övervakning över oss? Någon som vart med om liknande eller känner någon?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
VeronicaKahlbäck
2/21/17, 8:10 AM
#1

Jag känner en familj väldigt väl som genomgått IVF där pappan är dömd för bland annat en rad grova narkotikabrott och diverse annat. Dessa brott har pågått sedan övre tonåren tills idag så ~20 år. Påverkade inte IVF och är det inte en pågående livstil så ska det inte påverka erat föräldraskap sedan heller.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Smulan_88]
2/21/17, 8:33 AM
#2

#0 beroende på VAD han har i sitt belastningsregister.. skulle jag säga. Dem dom utgör ivf har jag svårt att tro att dom bryr sig. MEN BVC och soc kan ju hålla ett extra öga på er, beroende på vad han är dömd för. Men så länge man sköter sig, så lär de väll inte göra något. "Gjort är gjort" men framtiden kan man förändra till det bättre.

[Smulan_88]
2/21/17, 8:36 AM
#3

Förtydligande när barnet är fött så KAN BVC och soc ha extra koll beroende på vad det gäller. Oftast krävs en "orosanmälan" för att soc ska få upp ögonen. Så sålänge man sköter sig så borde det ju inte vara några problem

zakkris
2/21/17, 9:58 AM
#4

Okej, ja de är främst efter som jag funderar på hur det kan bli. Han är domd för misshandel, rattfylla samt olovlig körning 2/3ggr. Han fick samhällstjänst som han är klar med och får ta sitt körkort nu igen. Men jag vet inte hur de ska se på misshandeln, han har bytt umgänge helt sedan dess. På den tiden var han sambo med en som tog grova droger, men han lämnade henne för mig, och då jag är mot alkohol och droger blev det lätt föratt honom attoch bryta alla sina dåliga kontakter och har idag ingen kontakt med människor som håller på med något olagligt, visst han har många vänner som har brottsregister men alla är fria män så att säga.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Smulan_88]
2/21/17, 11:03 AM
#5

#4 tror inte det är något som kommer att belasta er senare. Inget utgör direkt fara mot erat kommande barn, utan hör till det förflutna. Så tror inte att ni behöver oroa er. Skulle de kolla upp er, så är det ju bara att visa att han har förändrats så borde det ju inte orsaka några framtida problem.

Upp till toppen
Annons: