Annons:
Etikettallmänt
Läst 804 ggr
Djurälskaren87
2017-02-19 13:29

RUL

Jag har 9 dagar kvar till RUL. Hur var eran upplevelse när ni var på RUL? Var de som ni trodde? Kunde de se könet?

Annons:
[Nalaa]
2017-02-19 13:36
#1

Vi fick reda på könet, det var helt underbart! Vi var stensäkra på att det var en pojke men det var en flicka! Vi började skratta så mycket att hon fick vänta med att fortsätta för magen guppade, har hört många som reagerar likadant så hon var väl lite trött på att bli avbruten på det sättet för hon blev lite tjurig, Det är en fantastisk upplevelse! Hon sa "Nu ska jag mäta lårbenet så här ser man könet, ser ni? Ni får fundera lite" så fortsatte hon och vi granskade hilden så noga vi kunde men vi såg ingen snopp:-p Vi visste ju dock inte vad vi letade efter egentligen, den kanske var så liten att den inte syntes? Vad visst vi liksom?:-p Gissa om det var en upplevelse för livet! Att få se mitt barn för första gången och se hur hon for omkring där inne och hade sig:-) (eller ja, vi hade ju gjort kub innan men då var bebisen så liten att det var svårare att se alla kroppsdelar liksom)!

Fien
2017-02-19 13:51
#2

Ja det är häftigt med RUL, jag har ju hunnit göra två stycken… de mäter en massa mått och man får se hjärtats delar, de kollar efter gomspalt, att ryggen växt ihop.. sen visar de alla organ osv men det tycker jag att det är svårt att hänga med på, det går rätt fort och jag ser verkligen inte alla delar och organ de pratar om (det var tydligen inte ovanligt…).. jag har nog fått väldigt erfarna bm båda gångerna… De garanterar ju aldrig könet men som vår sa nu "jag skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en kille". Vi såg ju också och det såg verkligen ut som en flicka…

Alexzandra630
2017-02-19 13:53
#3

Det var trevligt att vara på RUL och se bäbis men inget världsomvälvande. Då tyckte jag det första ultraljudet påverkade mig mer. Vid RUL kände jag bäbis sparka varje dag. BM sa inget om att kolla kön och vi frågade inte heller. Vi vill inte veta innan bäbis är född. Det enda som var lite bökigt var att kolla hjärtat för då hoppade bäbis runt lite annars gick det snabbt och smidigt.

Crunchy123
2017-02-19 15:16
#4

Jag ska göra RUL imorgon, är jätte nervös! Jag har inte gjort något kub eller så, detta blir alltså första gången vi får se bebis. Jag känder mig typ fortfarande osäker på om jag verkligen är gravid och att allt är okej. Tänk om det bara är en förstorad lever, förstoppning eller en stor tom livmoder? Lite så känns det haha. Så jag tror att jag kommer börja gråta när jag är där, oavsett vad RUL visar. Vi tänker ta reda på könet om det går, bland annat för att det ska kännas mer verkligt, att det verkligen är en människa där inne :)

PerhapsimAnna
2017-02-19 15:34
#5

15 dagar till vårat RUL, ser verkligen fram emot att få se den lilla busen igen!

Förra RUL var fantastiskt, jag grät en skvätt. Vi var helt inställda på en pojk men när det visade sig vara en flicka blev jag lite besviken (även fast det inte spelade någon roll men är man helt inställd på något är det så svårt att bara ändra tänket + hormonerna spelar ju sin roll haha) och kände mig förvirrad men det vända snabbt. Det blev lite mer på riktigt efter RUL och kändes jätteroligt att allt såg bra ut.

[Thiah]
2017-02-19 17:07
#6

#5 jag minns den där känslan av nån sorts besvikelse när könet inte stämde med det man trott. (Självklart går det över och man älskar sitt barn oavsett) Jag fick tyvärr inte med mig maken på RUL så fick uppleva allt själv. Ganska häftigt hur mycket de kan kolla redan där i magen.

Annons:
[Smulan_88]
2017-02-19 18:48
#7

Jag har alltid känt mig förväntansfull, men nu med sista (nr 3) så kändes det nervöst för att det kändes mer "realistiskt" än det gjort med tidigare två, just "att det kan visa att något är fel på bebis". Sen kan jag inte sticka under stolen med att jag dom gånger jag blivit gravid, haft en liten "förhoppning" om vilket kön på bebis jag helst hade velat haft. (Även om kag blivit glad oavsett vad, så hoppades jag lite mer på endera det ena eller det andra). Med första ställde jag in mig på att det skulle vara en pojke, den inre känslan sa det. (Men ville där och då helst ha en flicka) så va hel redo att dom skulle säga pojk, men det va en flicka. Nummer två ville jag helst ha en pojk, så vi skulle få en av varje. Graviditeterna i sig va dom dag och natt så anade att det va just en pojke, och mycket riktigt stämde det. Nu med sista så visste jag inte alls vad jag skulle tro, ställde in mig på pojk men hoppades på flicka… och mycket riktigt, en flicka sa dom på RUL. Dock känner jag mig inte helt säker på att sista stämmer, så ställer in mig på att det ändå KAN vara en pojk.

Elsa
2017-02-19 19:13
#8

Jag har RUL om fyra dagar! Längtar sååå mycket, bokade in det för längesedan och har längtar i många veckor nu, haha!


[Nalaa]
2017-02-19 21:17
#9

Längtar efter vårt första ultraljud (KUB) om en och en halv vecka!

Upp till toppen
Annons: