Annons:
Etikettallmänt
Läst 1575 ggr
Strange
2017-02-08 20:55

Nyplussad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Plussade på bim-1 och har ganska nyligen bekantat mig med tanken på att det faktiskt är någon där inne :) är enligt mina beräkningar i vecka 5 (4+5) och har även fullt upp med en 1,5 åring här hemma! 

Jag undrar dock, ska jag vara så här förbaskat hungrig? Jag minns inte att jag var det förra gången men då plussade jag i vecka 7.  Har för övrigt en molande värk i brösten, är väldigt trött och springer på toaletten varje timme. 

Har ni varit väldigt hungriga? Alltså sådär så att man kollar på klockan och typ "Neeej har det bara gått två timmar sen vi åt?" så man vill äta något hela tiden? Går det över? Jag gick upp 35kg förra graviditeten och har nu på ett år gått ner 40kg med lchf och jag planerar inte att göra samma misstag igen… tack och lov så är mitt största sug just nu att äta körsbärstomat, babyspenat, paprika, champinjoner, ruccola och en hemmagjord sås… och feferoni! Har ätit en hel stor burk feferoni på tre dagar nu! 

Har ju bytt ut snuset mot nikotinfritt snus  och kaffet till koffeinfritt så jag antar att det har med saken å göra också…

Nu håller jag tummarna att bebisen får vara kvar där inne :) antar att det inte är mycket man kan göra för att öka chanserna men jag äter vitaminer och motionerar varje dag så visar det väl sig. Älskar att titta på "hur barn blir till" filmer och se vart man är just nu! Det börjar bli en liten räka där inne nu ;)

Annons:
RoxannaS
2017-02-08 21:27
#1

Alla graviditer är olika :) så jämför inte :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
AnnaFagerell
2017-02-08 21:43
#2

#2 jag har haft tre identiska graviditeter så man kan nog jämföra och lika kan de definitivt vara. Var lika hemska alla tre gångerna och varje gång sa barnmorskor och annat folk åt mig att det skulle bli olika. Dock inte!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Alexzandra630
2017-02-08 21:52
#3

Grattis! Tror dock mest dina symptom (förutom ömma bröst) beror på avsaknaden av nikotin och koffein. Jag var ett matgalet vandrande lik de första veckorna efter pluset. Från 7-9 koppar kaffe per dag och ca 6 cigaretter till 3 koppar kaffe och inga cigaretter på en dag.

Djurälskaren87
2017-02-08 21:53
#4

Grattis till ditt plus! Här har du en som.är hungrig hela tiden . Blir hungrig efter kanske 1.5 timme och hållt i sig tills vecka 16 iallafall ;)

Roxie
2017-02-08 22:11
#5

Här är en till som är konstant hungrig och har varit hela tiden. Vecka 28 nu.

// Sofia

Strange
2017-02-09 00:02
#6

Tack :) och tack för alla svar! Hmm… konstant hungrig till v.28?? Gudars, jag hoppas att min hunger går över snabbare än så iallafall… särskilt som jag älskar choklad och verkligen får hålla fingrarna i styr nu >_< Jag vet inte riktigt när man kontaktar barnmorskan för inskrivning, men det ska väl göras så småningom, då får jag väl rådfråga henne om diverse saker. Saknar dock snuset så jag blir tokig och den saken är ju bara att acceptera, men man får väl gnälla….

Annons:
AnnaFagerell
2017-02-09 08:30
#7

#6 här skrivs man in efter v 12

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Alexzandra630
2017-02-09 08:47
#8

#6 Jag ringde bara några dagar efter jag plussat. Fick tid för hälsosamtal. Jag tyckte det var väldigt bra men det är min första graviditet.

AnnaFagerell
2017-02-09 08:52
#9

#8 ja men det är inte samma sak som inskrivning. Tror det kommer senare. Har själv tre och med nr tre tror jag jag blev inskriven strax innan första ul. Hade inte så brott den gången 😊

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Alexzandra630
2017-02-09 09:15
#10

#9 På min mvc tyckte de att det var bra att jag ringde tidigt. De bokade hälsosamtal och inskrivning samtidigt. Det ena typ v 8 och det andra v 12.

Lojs
2017-02-09 09:18
#11

Jag gissar på att nikotinet är en stor bov, när abstinensen gett med sig så blir det nog bättre, särskilt om du fortsätter med lchf. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

OlgaMaria
2017-02-09 12:44
#12

Drick en pressad citron med vatten varje dag. Jag tycker det hjälper mot abstinens och sockersug.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

RoxannaS
2017-02-09 12:54
#13

#12 Jaså? Funkar det? 😮


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
OlgaMaria
2017-02-09 13:32
#14

#13 Jag tycker det

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

RoxannaS
2017-02-09 13:33
#15

#14 Måste testas! 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Crunchy123
2017-02-10 10:31
#16

Jag är i vecka 17 och har varit konstant hungrig sen dag 1 typ. Men har ändå bara gått upp 2 kilo och är inte så stor sen tidigare. Men jag kanske sväller upp i slutet haha. Tycker också det är häftigt att se hur fostret utvecklas! Kan du inte skriva några länkar här på filmer du sett? :)

[Smulan_88]
2017-02-10 16:00
#17

#9 väntar själv nummer 3, och trodde ALLTID oavsett antal graviditeter att inskrivningen va i v.10-12 just för att få en "inskrivning och att de skickar en remiss vidare till ultraljudsmottagningen.? Så har det varit för mig samtliga gånger iaf. Sen är de flitigare med besöken första graviditeter än kommande om inte div omständigheter gör att fler besök krävs. Jag hade bara hälsosamtal första graviditeten detta i v.6-7 och sedan inskrivning i v.11, med kommande två har det "bara" varit inskrivning. Är i v.27

AnnaFagerell
2017-02-10 17:14
#18

#17 beror kanske på när man ringer dit ☺ och med semestrar och annat. Ju fler barn man har desto mindre lägger man nog själv på en del saker 😱 Jag gick iof på rätt mkt kontroller då jag hade förvärkar redan i v 17 men ettan är ju helt klart den gången man själv finner allt så extra spännande. Med all rätt 😂😉

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Strange
2017-02-14 17:53
#19

Aaa nu är jag väl typ i vecka  6 men jag ringer nog BM efter vecka 8 någon gång. Känns som att v.6 är läskigast eftersom den får hjärtat nu och kanske ökar levnadschanserna lite! 

#16 Absolut! Vissa med bara musik och vissa med lite prat om vad som händer :) 

https://www.youtube.com/watch?v=mIP76wZ7nwg

https://www.youtube.com/watch?v=LcgXN5UAMOQ

https://www.youtube.com/watch?v=QtuLvuS_cLA

https://www.youtube.com/watch?v=Pgh7--1MVbo

Elsa
2017-02-16 07:12
#20

Grattis :D jag är i vecka 19 och är jääämt hungrig. Kan vakna på nätterna och vara hungrig, haha! Jag äter när jag blir hungrig, förutom på natten för då blir jag för pigg för att kunna somna om :p men har inte gått upp något alls, tvärtemot har jag gått ner :) visserligen bara 4 kg. Jag är väldigt överviktig så det gör mig bara glad att jag har gått ner!


Annons:
Upp till toppen
Annons: