Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 3451 ggr
zakkris
2/3/17, 11:35 AM

IVF väntas

ÄNTLIGEN!

Efter två års resa så är det i månadsskiftet april/maj  äntligen dags för oss att börja våran IVF resa.

Jag ser fram mot det jätte mycket medan  min man inte vill ens hoppas. Barn har varit hans dröm sedan tonåren och det största felet ligger hos mig så på ett sätt förstår jag honom, men vill ändå att han skall se framåt och iaf vara lite glad över att tiden snart är här.

Jag håller nu mina tummar ´för att det inte kommer en massa par över 30 som går före i kön utan att vi ska kunna påbörja i maj iaf´.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
RoxannaS
2/3/17, 12:11 PM
#1

Åh vad spännande! Håller tummarna för att ni får hjälp och att det lyckas. Kram <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
2/3/17, 12:21 PM
#2

Va kul! Vi ska börja efter sommaren. Håller tummarna att de går bra för er!! 😊

hellomissduh
2/3/17, 12:30 PM
#3

Mina tummar hålls oxå, för er! :)

OlgaMaria
2/3/17, 1:00 PM
#4

Grattis! Kan förstå din man också att han inte vågar hoppas eller glädja sig ännu. Det är ju så jobbigt med besvikelse och jag antar att ni redan fått känna mycket besvikelse. Men lycka till med allt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

LaSadie
2/3/17, 5:37 PM
#5

Samma här :) vi ska på grupp infomöte i slutet av april och förhoppningsvis så sätts det igång direkt efter det.

Bunn
3/19/17, 11:01 AM
#6

Önskar er stort lycka till! Jag och min sambo är också "på IVF-resa" och gör vårt första äggplock imorgon!

Annons:
zakkris
3/21/17, 5:49 AM
#7

Vi kom in mycket tidigare än de sagt :) Vi har planerat äggplock v.18 så om allt går bra så får vi bebis i januari

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

zakkris
4/22/17, 7:04 AM
#8

Oj det var ett tag sedan jag skrev nu :)
Vi väntar nu på mensen skall komma efter en dos med Provera. Mensadag 2/3 skall jag starta sprutorna :D
Dessa skall jag ta i 7 dagar sedan blir det äggplock!
Så beroende på hur många ägg de får så blir det insättning efter 2 dagar eller 5 dagar. Sedan blir det gravtest efter 5 veckor, vilket kommer vara de svåraste att vänta!

Så allt ligger i planen äggutag slutet av v 18 eller början av v19 beroende på om mensen kommer som planerat eller inte :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Glow487
4/22/17, 7:16 AM
#9

Gratulerar till en spännande resa. Hoppas att äggplocket ska gå bra. :)

Djurälskaren87
4/22/17, 9:20 AM
#10

Lycka till! En bekant till mig gjorde ivf efter tre års väntan och är nu gravid i vecka 20.

SFalkbring
4/25/17, 3:58 PM
#11

Lycka till zakkris och andra som ska göra IVF! Vet precis hur det kan vara, vi har också gjort IVF, och efter vår beskärda del misslyckanden vågade vi knappt börja tro på att det faktiskt skulle kunna gå vägen förrän efter vi varit på KUB i v. 13 :)

För mig så var det som fungerade bäst att bara fokusera på nästa sak eller kontroll man skulle på. Men nu har jag gått in i v.26 och allt ser bra ut såhär långt, så jag håller tummarna att det går lika bra för er!

zakkris
5/9/17, 4:54 PM
#12

Uppdatering, det har inte riktigt gått som planerat, pga PCO har mina äggstockar inte riktigt svarat på sprutorna, vilket gjort att jag fått ta sprutorna i 13 dagar istället för 7. Men nu är vi klara för äggplock som sker på torsdag. Men jag är helt slut, kroppen är konstant trött, har konstant ont i äggstockarna och har humörsvängningar gånger miljoner. Men men allt blir bra för på lördag blir jag gravid på riktigt, så får vi hoppas att bebis stannar kvar där bara.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

EmiliaTorstensson92
5/9/17, 5:32 PM
#13

Lycka till :)! Vi skulle ha påbörjat ivf 11/4 men den 27/3 plussade vi. Som de sa, det krävdes bara att besöket blev bokat. Men så kan det ju inte vara, vi hade väl tur. Så himla bra det finns så man kan få hjälp.

Annons:
zakkris
5/9/17, 6:16 PM
#14

Ja absolut, har man PCO är chansen att bli gravid själv väldigt liten dock, men vi är glada att vi kommit dit vi är efter 3 års kämpande

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

EmiliaTorstensson92
5/9/17, 6:29 PM
#15

Jaha okej :/ men tur hjälp finns :D!

mollyt
5/9/17, 8:06 PM
#16

Åh vad härligt att läsa #12 även om kroppen inte verkar så glad just nu… men snart är det lördag! Jag håller tummarna och ser fram emot att få följa resan!

zakkris
5/10/17, 5:56 AM
#17

#16 jadå det är nära nu, och i morn ska jag vara hög på morfin så då är nog alla mina bekymmer borta en stund, frågan är bara hur länge mina äggstockar kommer göra ont efter uttaget, mannen tror i någon vecka och jag trodde en dag, är ju lite skrämmande om jag ska ha ont längre tid, fast de kanske gör att jag "glömmer" bort bebis och inte oroar mig så mycket. 

Är så rädd för missfall att jag inte vågar göra nått alls, bara att jobba kommer ju vara skrämmande. I normala fall vet man ju inte om att han är 2 dagar gravid liksom, man brukar ju veta om de efter i alla fall någon vecka.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

SFalkbring
5/10/17, 9:40 AM
#18

Härligt att det äntligen är dags! Håller tummarna!

Jag tyckte inte att äggplock var någon höjdare, men många märker knappt av det. Det tar iaf ingen lång stund och är oavsett lätt värt det, skulle inte tveka att göra om om jag behöver! Och man glömmer bort smärtan förvånansvärt fort, kroppen är fantastisk på det sättet :) Tror att det var ffa samma dag det kändes, jag var nog tillbaka på jobbet nästa dag.

Sen tyckte jag att det var jättehäftigt att man fick se ägget innan det sätts tillbaka, det är inte alla som får göra det! Och en liten  liten prick på ultraljudet när den var på plats ❤️

Har full förståelse för att du är rädd för missfall. Personligen var jag vettskrämd, men hanterade det med att bocka av varje dag man klarat av, och dagliga pepptalks med kroppen :) Och är det något som du inte känner dig bekväm med att göra, så låt helt enkelt bli!

Glow487
5/10/17, 11:59 AM
#19

Vilken spännande resa! Följer och håller tummarna för dig Zakkris! :) Har en fråga. Vad säger man egentligen på jobbet när man behöver ta ledigt pga. t.ex. äggplock/tester osv? Jag har en känsla av att jag kommer att IVF-behandlas inom en snar framtid. Jag vill inte avslöja för min chef eller någon annan på jobbet att vi försöker skaffa barn, särskilt inte då jag inte har en fast anställning. Det är ju inte så populärt att skylta med att man kommer behöva vara mammaledig / vabba osv. Då blir man ju en "besvärlig" anställd som dem gärna byter när tillfälle ges. :( Tänker typ om man av nån anledning till exempel gör många eller täta besök eller inom mycket kort varsel. Vad säger man egentligen? Man kan ju inte jämt låtsas vara sjuk eller "vara hos tandläkaren".

SFalkbring
5/10/17, 12:56 PM
#20

#19 Inget bra svar tyvärr, jag har förmånen att ha en väldigt bra chef, så hon har vetat om det från början och varit ett bra stöd i hela processen.

Annons:
Lojs
5/10/17, 2:37 PM
#21

#19 Vilken jobbig sits! Tandläkaren låter väl rimligt att "skylla på", har man besvärliga tänder så kan det bli ett gäng besök. Eller säga att man har läkartid, men inte vill prata om det, men det kanske är lika illa som att säga som det är?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Glow487
5/10/17, 4:20 PM
#22

Ja jag tänker också så Lojs. Att de e bättre att säga sanningen om man ska dra läkarbesökkortet. Tandläkare kan ju funka… Men jag funderar på om det kan va så att dem får lov att kräva nått intyg om att man varit "hos tandläkaren" om dem tkr det verkar skumt eller så att man e där ofta eller med kort varsel? Nån som vet om dem får kräva det? Och sen e ja en sån som e asdålig på att ljuga dessutom. Toppen…. :P

LaSadie
5/10/17, 5:55 PM
#23

Du har inte mer en chef? På mitt arbete har jag flera teamchefer och har valt ut en jag ska tala med angående äggplockledigheten. Men man ska kunna säga att man ska till läkaren och arbetsgivaren har inget rätt att veta vad du ska göra men vissa kan vilja se en kallelse.

Glow487
5/11/17, 9:03 AM
#24

Har bara en chef, sen e ja ny på jobbet också. Och har redan bett om 1 veckas frånvaro för att jag skadat mig och inte duger till att jobba för än på måndag igen. Så situationen känns ganska hopplös. Tror inte min chef skulle förstå om jag berättade, och jag tkr även att sådant är privat. Man ska inte behöva berätta för någon om det, om man känner sig obekväm med det.

zakkris
5/12/17, 6:38 AM
#25

Om du inte känner för att prata med din chef så får du ta ut semesterdagar eller tjänstledigt när du ska iväg. Jag hade problem med att min chef är kille och inte fattade vad IVF var, så jag fick gå genom lönekontoret för att se om jag hade rätt att få sjukhusvistelse-betalt. Vilket de sa att jag fick. Så jag skickar bara iväg ett mess att jag ska till Sahlgrenska och så skriver jag upp sjukhusvistelse på tidsrapporten.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Glow487
5/12/17, 12:20 PM
#26

Får inte lov att ta ut ledighet eller semester då jag har en timanställning tyvärr. Och ny på jobbet gör det inte bättre. Det ser aldrig bra ut att vilja vara ledig när man är ny. Får nog ljuga och hitta på lite olika orsaker till varför jag ska vara borta. Och helt enkelt sen söka andra jobb så ja har nånstans att ta vägen när dem tröttnar på mig. Det lät som en ganska kass plan, men kommer inte på nått böttre för tillfället. Såg att du startat en graviditetstråd zakkris. Vad kul! Följer dig som sagt. :)

Linala78
2/20/18, 12:16 PM
#27

Hur har det gått för er som skulle göra IVF? Jag har precis fått rekommendation av läkare att göra detta efter en fertilitetsutredning, då det visade att jag hade dålig äggreserv.

Annons:
LaSadie
2/20/18, 12:21 PM
#28

Jag gjorde IVF förra året. Första insättningen slutade i missfall, andra tog inte och tredje insätrningen gick bra (bf juli). Jag har dålig äggantal men främst manlig faktor för oss. Fick ta långa metoden med spray och sprutor. Gick bra men det är inte roligt precis

RoxannaS
2/20/18, 1:41 PM
#29

Fy vad jobbigt de låter. Men skönt att de gick vägen till slut. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
zakkris
2/25/18, 7:47 PM
#30

Kan ju uppdatera här :P Vi har gjort ett försök till och är nu gravida i v6 så vi hoppas på att det går fullt ut

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

RoxannaS
2/25/18, 9:31 PM
#31

Grattis! Håller tummarna att de går vägen <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LaSadie
2/25/18, 9:40 PM
#32

Grattis! Håller tummarna!

mollyt
2/26/18, 10:52 AM
#33

Håller tummarna!

[Thiah]
2/26/18, 11:47 AM
#34

#30 Grattis :D

Annons:
Förväntansfull
2/26/18, 2:03 PM
#35

Grattis! Hoppas de går vägen !! :)

Linala78
2/27/18, 11:13 AM
#36

Grattis till er! Vi hoppas på att få göra vårt första försök i maj, eftersom vi har långt till närmaste klinik krävs det lite planering. Känns otäckt, men samtidigt hoppfullt eftersom det känns som sista chansen.

zakkris
3/11/18, 5:57 PM
#37

Vi fick missfall i mitten av v6, har precis slutat blöda så det blir sista försöket

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

mollyt
3/11/18, 5:59 PM
#38

Usch fy vad tråkigt att höra! Beklagar!

mollyt
3/11/18, 5:59 PM
#39
Linala78
5/22/18, 8:23 AM
#40

Så tråkigt och ledsamt, beklagar 😢. Jag har börjar med sprutorna, imorgon har jag tid för ultraljud för att se om det blivit några ägg.

[Thiah]
5/22/18, 9:24 AM
#41

#37 å nej :/ beklagar verkligen

Annons:
Upp till toppen
Annons: