Annons:
Etikettallmänt
Läst 825 ggr
DenLin
2/2/17, 6:48 PM

Växtvärk-samma som mensvärk?

Som rubriken lyder, molvärken som blir när livmodern växer, känns den samma som mensvärk eller är det annorlunda? Hur?

Annons:
mikkan01
2/2/17, 7:05 PM
#1

Jag tycker att det känns som en väldigt dov och behaglig mensvärk. Inte alls som min mensvärk kunde vara.

~mikkan

Alexzandra630
2/2/17, 7:10 PM
#2

Håller med #1. Som mensvärk fast utan intensiteten och ryggvärken.

soundtrack
2/2/17, 7:15 PM
#3

För mig är den väldigt snarlik, brukar även kännas i ryggen. (Har dock ganska lindrig mensvärk).

[Thiah]
2/2/17, 7:44 PM
#4

Min satt i ryggen enbart (har mest mensvärk där). Kändes väldigt likadant faktiskt

Djurälskaren87
2/2/17, 7:56 PM
#5

Känns som vanlig mensvärk för mig. Både rygg å mage

Elsa
2/2/17, 8:28 PM
#6

Min växtvärk känns precis som att "nu kommer mensen!!" men endast i magen. Har inte jätteproblem med ryggen vid mens men känner absolut av det.


Annons:
Fien
2/2/17, 8:57 PM
#7

Tycker inte att det har varit samma… mer molande och lugnare när jag varit gravid…. även mer koncentrerat till enbart livmodern. utifrån svaren här så verkar det ju vara väldigt individuellt, det är ju även individuellt hur mycket mensvärk man har… så kanske inte så konstigt att det är och upplevs olika.

Elsa
2/2/17, 9:57 PM
#8

Ska tillägga också att det är inte såå ofta jag känt detta, är i v17 nu och har känt växtvärk/mensvärk kanske 4-5 ggr totalt :)


Surpan
2/3/17, 7:07 AM
#9

Jag hade stora problem i början med växtvärk. Kändes likt mensvärk men jag tyckte att man kände att livmodern var svullen samtidigt. Efter ett par veckor så blev det riktigt illa vid några tillfällen. Blev helt vimmelkantig av smärtan så jag inte kunde gå ibland och kunde vakna på nätterna. Men jag har ganska svår mensvärk också så jag kanske bara är klen. :)

/Surpan

Djurälskaren87
2/3/17, 7:54 AM
#10

Jag har känt molvärk varje dag men vissa dagar känner jag bara svagt och ibland kan det hugga. Även om man inte känner molvärk växer ju barnet ändå men jag tycker det är skönt när man känner för att få bekräftelsen :)

Upp till toppen
Annons: