Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1465 ggr
Haztparken
1/30/17, 4:59 PM

Doppresent

Min brorsdotter ska döpas och jag ska vara gudmor! Vill ge något personligt men kommer inte på något som känns helt hundra. Tänkte sån här där man tex köper en bit skog så står det i hennes namn, finns ju sådana grejer man kan köpa men jag har ingen aning om vad? Vart hittar man riktiga såna sidor? Och har ni något annat bra tips? Kanske fel sida men ni är så inne i den här barnvärlden så ni har nog koll på vad man vill ha tänkte jag.

Annons:
jackiejohn
1/30/17, 5:09 PM
#1

Jag slår ett slag för kristallshopen.se det är Orrefors glasprydnader, de har en separat kategori för dop. Vår äldsta dotter fick ett jättefin ljusstake av sin ena fadder därifrån, det handgraveras även med valfri text. Mycket fint, minnesvärt och prisvärt i mitt tycke :) Som fadder eller gudmor/gudfar vill man ju ge barnet ett minne och glaskonst/prydnader slår aldrig fel tycker jag.

[Smulan_88]
1/30/17, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kan tipsa om dessa namnfilta, väldigt mjuka och sköna av hög kvalitet och helt personliga då man kan fylla o alla uppgifter och en hälsning.

VildaVittra
1/30/17, 5:12 PM
#3

Filma en tidskapselvideo under dopet med meddelanden från alla tills när barnet fyller 18 år. Det kan ju vara många av de som är där som har dött och som barnet inte har några minnen av, då är det jätteskoj att se "gammelmormor" prata direkt till en.

Bjäfs och prylar kommer barnet ändå få av alla andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pontiac57
1/31/17, 1:12 AM
#4

Något som min son fick som jag tyckte va jätte häftig va en sagobok som handlade om honom, ingen egenskriven utan den va tryckt med hans namn och allt :)

Madde
1/31/17, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den här gav jag bort i doppresent för någon vecka sen. Den var väldigt uppskattad och ingen annan hade en sån med sig. =) 

http://stenbeatprints.tictail.com/

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Thiah]
1/31/17, 4:25 PM
#6

#4 Jag har läst om de där böckerna. Vore ganska häftigt.

#5 jättefin

Annons:
Carmarino
1/31/17, 5:39 PM
#7

#4 Kanske någon av dessa? Eller kanske dessa?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pontiac57
2/1/17, 1:16 AM
#8

#7 den är mer som dom i första länken :)

Upp till toppen
Annons: