Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2524 ggr
Surpan
1/27/17, 11:57 AM

Kläder till efter förlossning

Vad planerar ni att ha för kläder hemma efter förlossningen?

Jag hade tänkt att köpa dessa amningsbhar från Lindex, men vad tusan ska man ha över? 🤔 En stor T-shirt bara? Funkar det att ha något slags amningslinne över eller blir det bara krångligt?

Jag vill ju vara bekväm men man vill inte se helt galen ut när det kommer folk över.

/Surpan

Annons:
Fien
1/27/17, 12:09 PM
#1

Jag gick med mjukisbyxor flera veckor efter förlossningen. Amnings bh är bra att ha men det är svårt att veta vilken stl innan… gjorde misstaget att köpa en i min normala stl som sedan var för liten… de där från lindex såg ju mjuka ut i alla fall. Så sådana kan du nog ha hemma innan. När mjölken rann till hade jag väldigt ont så var glad om jag slapp kläder upptill över huvud taget… Jag tycker amningslinnena från Boob är super! Lite dyrare men sjukt smidiga! På natten har jag sovit med linnen från hm med vanliga knäppen (brösten kan ju läcka på natten också…).

Surpan
1/27/17, 12:16 PM
#2

#1 Jag tänkte köpa just dom för att de kommer i S, M, L storlekar så man kan bara hoppa upp en storlek. Sen tänkte jag köpa "riktiga" amningsbhar när jag vet vad jag behöver. Ska kika på linnen från boob 👍

Mjukisbyxor är givet. 🙂

/Surpan

[Smulan_88]
1/27/17, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Älskar linnen av denna modell, i trikå. Dom är töjbara så bara att dra ner vid amning och följer magen både under och efter graviditeten. Finns att köpa typ överallt men SÅ myvket billigare än amningslinnen.

dragonstar
1/27/17, 1:07 PM
#4

Min spontana tanke är att du har ett linne eller någon annan topp som du lätt kan vika ner över ena axeln. Men har ju ännu inte barn så vet inte hur de fungerar i praktiken.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

oh-la
1/27/17, 1:57 PM
#5

jag kör amningslinne och bh från hm, utan byglar. köpte redan innan förlossningen, men mina bröst växte aldrig speciellt. känns som man tvättar de där amningskläderna jämt, så jag valde att köpa billiga. över det brukar jag ha ett linne som jag bara drar över axeln. i övrigt kan jag säga att det tog tid innan jag var sugen på annat än mysbyxor eller mina gamla gravidjeans. oj vad sköna dom var efter förlossningen! på bb hade jag inget annat än mysbyxor. ville inte ha annat heller :P

jackiejohn
1/27/17, 2:58 PM
#6

Har inte använt bh sen förlossningen typ och dottern är 1 månad..haha Nej jag kör uteslutande på amningslinne från hm och mina gravidbyxor, mina gamla jeans är för små och jag har inte orkat shoppa 😁

Annons:
hellomissduh
1/27/17, 3:37 PM
#7

Jag har köpt amningst-shirts och två andra amningstoppar att ha vid besök eller om man skulle ge sig ut nånstans.  Annars om jag är hemma har jag tänkt köra på amningslinne :) 

En vanlig stor t-shirt tror jag skulle duga oxå att slänga på sig, över linnet, ifall man får oväntat besök :)

Niini
1/27/17, 3:41 PM
#8

Mjukisbyxor och amningslinne is the shit 😃

Surpan
1/27/17, 4:33 PM
#9

Ni som köpt amningslinnen från H&M, är de dom bästa? Eller var dom bara mest tillgängliga? Hur gör man med storleken, vill man att de sitter åt lite eller att de är slappa?

/Surpan

jackiejohn
1/27/17, 4:39 PM
#10

9# Inte provat någon annan än hm's linne, men jag körde på samma stl på linnena som jag har i normala fall och det funkar, jag vill ha stödet i linnets inbyggda bh och då valde jag att ta så det sitter åt men absolut inte obehagligt. Jag har amningslinnena både hemma och ute bland folk, att ha amningsbh i linnena blir kaka på kaka tycker jag.

hellomissduh
1/27/17, 4:59 PM
#11

Vilken av linnena har ni köpt? de för 199.- eller 249.-?

Ceciliaolucifer
1/27/17, 5:05 PM
#12

Rekommenderar bh:ar från Boob. Sköna, mkt stöd utan att sitta åt. Kostar en del men ser ut som nya vid varje tvätt :)

Niini
1/27/17, 5:10 PM
#13

#9 Enda som jag inte drunknade i 😂 Skulle säga dom är rätt normala i storleken, använde S och hade S på vanliga t-shirts o linnen som jag kunde ha efter förlossningen.

Annons:
Madde
1/27/17, 10:58 PM
#14

Jag använder amningstoppar från hm. Dem tycker jag är bäst. Jag har även amningslinne från hm, men har du bara linnet på dig syns hela bröstet och det gillar inte jag. Sen använder jag fortfarande mina gravidbyxor, men det är pga att jag gjort kejsarsnitt och fortfarande har inte efter 3,5 månad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Lilolizeit
1/28/17, 11:10 AM
#15

Jag hade också amningsbehå från lindex, dock en annan modell. Annars bodde jag i leggings och ett vanligt trikålinne som var lätt att dra ner. Hade senare också t-shirtar från Boob. När de kom folk eller jag gick ut så slängde jag på mig en tröja eller t-shirt-klänning utanpå linnet bara. Efter som jag blev snittad så tyckte jag allt annat än leggings gjorde ont att ha mot magen och jag var öm väldigt länge.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Surpan
1/29/17, 12:05 PM
#16

Hm jag har inga gravidbyxor… Så får väl bli tights bara hemma sen. Ska kika på amningslinnen också. Man kanske bara kan slänga på sig en kofta eller poncho eller nått över linnet när det kommer folk.

/Surpan

oh-la
1/29/17, 2:33 PM
#17

#16, poncho som är öppen fram är underbart att amma i, om du planerar att amma. Man kan mysa in bebis och känner sig inte så naken. Jättebra plagg att bara kasta på sig om man får besök :)

Lojs
1/29/17, 9:57 PM
#18

För mig blir det nog mysbrallor och amningslinne (ett med inbyggt stöd så jag slipper ha bh under). Är det väldigt varmt (är beräknad månadsskiftet juli/aug) så blir det nog mycket tid i myskortbyxor och bh på hemmaplan, allt för bekvämligheten. ;) (använder inte tights, klarar inte av att inte ha fickor, plus att det är väldigt svårt att hitta i min storlek).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

PogoPedagog
2/2/17, 11:34 AM
#19

Ta med bra underkläder och byxor till BB ifall det slutar med snitt. Dvs sådana som INTE sitter över ytan där man brukar snitta. Jag gick t.ex i sambons kalsonger och haremsbyxor med superbred resår mkt första tiden för vanliga kläder gick inte att ha. Ta INTE med till BB överdelar med metallknappar eller kalla obekväma dragkedjor, dessa kommer blir obekväma för bebben att ligga mot när det ska ammar dygnet runt och bäras konstant.

Surpan
2/4/17, 9:09 AM
#20

Nu har jag köpt ett tvåpack amningslinnen i alla fall. Sen har jag två ponchos att bara slänga på mig + lite öppna koftor utan knappar/kedja. Mjukisbyxor. Tights. Funderar på att köpa någon amningsbh också och kanske någon amningsT-shirt.

/Surpan

Annons:
Upp till toppen
Annons: