Annons:
Etikettallmänt
Läst 882 ggr
Lizelda
1/26/17, 4:44 PM

Gravid trots spiral?

Jag har lite lätt blodiga flytningar, alltså inte mens, och förbannat ont i magen. Varit väldigt illamående på morgonen och ibland annars också. Kan det vara så att jag är gravid trots spiralen?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Florrpan
1/26/17, 4:51 PM
#1

Möjligt. Min sambo blev gravid trots spiral. Lika bra att du testar dig om du är orolig över detta.

Lizelda
1/26/17, 4:58 PM
#2

#1 Vet att man kan men vet inte riktigt hur det skulle kännas, tänkte att det onda var om spiralen påverkar eventuellt foster. Har ömma och svullna bröst och magen känns nästan lite uppsvälld.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fien
1/26/17, 5:32 PM
#3

Vilken spiral har du och hur länge har du haft den? Det är väldigt låg sannolikhet att bli gravid med en hormonspiral (1 på 10000 vilket likställs med sterilisering). Koppasspiralen är något högre risk tror jag. Jag hade nog ringt en barnmorska, spiralen kan ju hamnat snett eller flyttat sig vilket orsakar smärtan och blodet.

Lizelda
1/26/17, 5:34 PM
#4

#3 Hormonspiral, haft den i tre månader. Både min mamma och syster har blivit gravida trots preventivmedel så jag har ju oroat mig lite grann.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fien
1/26/17, 5:53 PM
#5

Rung din barnmorska och kolla upp det. De kan ju även hjälpa till med graviditetstest. Men tror mer på att den flyttat sig eftersom du har så ont i magen….

Alexzandra630
1/26/17, 6:44 PM
#6

Håller med #5 om du har så ont i magen så skulle jag definitivt ringa barnmorskan.

Annons:
RoxannaS
1/26/17, 6:52 PM
#7

Om den har flyttat på sig skyddar den inte heller på samma sätt längre. Så då är risken större att du blir gravid om ni kör oskyddat. Så kolla upp det omgående.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
klass_13
1/27/17, 10:51 PM
#8

Blev gravid på en Mirena efter 2,5år. Misstanken är att den hade åkt ner och därefter inte skydda så bra. Nu när ny ska sättas in så ska dom göra extra kontroller. Har du märkt om trådarna är längre ner? Ta ett test och ta kontakt med en barnmorska/gynekolog som kan ta en titt. :)

Lizelda
1/28/17, 12:11 AM
#9

#8 Hur märker jag om trådarna är längre ner?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fien
1/28/17, 6:59 AM
#10

Om du inte vet hur de kändes innan så är det ju svårt att veta om de ändrat sig. Barnmorskan klipper ju av trådarna när de sätter in den och det är nog lite olika hur långa ändar som lämnas kvar. Jag tycker fortfarande att du bör ringa din barnmorska och få den kollad, särskilt om du har ont.

Lizelda
1/28/17, 12:20 PM
#11

Hon lämnade två cm och jag har aldrig känt dem eller letat efter dem heller. Hade ingen möjlighet att ta mig in den här veckan men ska försöka få tid nästa vecka.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

klass_13
1/28/17, 12:39 PM
#12

Jag var in 2ggr och klippte trådarna till slut var dom mindre än 1cm, så om du inte känner dom så kanske den sitter på plats ändå. Men tycker att du ska be dom kolla upp så att allt står rätt till. Ta först ett gravtest så du kan ge all information dom behöver :)

Upp till toppen
Annons: