Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 879 ggr
Lojs
1/23/17, 8:12 PM

Laid back breastfeeding

Fler som är nyfikna på laid back breastfeeding? (info finns lite överallt, bland annat på engelska här http://www.babycentre.co.uk/x25010335/what-is-laid-back-breastfeeding ) Jag trillade över begreppet på facebook för ett par år sedan och då var min son redan stor, men nu när jag väntar barn igen så letade jag upp begreppet och läste mer. 

Jag hade inga större problem med amningen med sonen, utom fasansfullt ömma bröstvårtor i början, men jag vet ju inte om det kommer gå lika bra igen.

Jag är väldigt sugen på att testa laid back breastfeeding från början, spännande att se om det funkar så bra som det står om i de texter man läser. 

Vet inte riktigt vad jag ville med inlägget, nog mest bara se om det var fler som tänkte testa, eller som redan har fött och testat. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[Smulan_88]
1/23/17, 8:19 PM
#1

Hoppar nog över här, låter krångligare än nödvändigt… men har då haft fungerande amning och kunnat sitta/ligga ner lite var som helst när som helst och det har funkat bra. Så vill inte krångla. Men det är säkert bra, som när de kom med "BLW" vad gäller när de börjar äta mat.

Lojs
1/23/17, 10:01 PM
#2

#1 För min del tänker jag att det nog kommer vara smidigt till att börja med, jag låg mycket och ammade på sidan och det känns som ett bra komplement som jag inte ens funderat över tidigare. Jag hade svårt att sitta upp rakt och amma i början när han var så himla pyttig. Sedan när bebis kan hålla uppe huvudet själv och sådär så har man ju lite mer frihet.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[GråHäxa]
1/23/17, 11:41 PM
#3

Sådär ammade vi ofta i början, jättemysigt ❤ Nu är det mest ligga på sidan som funkar 🙂

mollyt
1/25/17, 7:58 PM
#4

Jag testade men fick det aldrig att fungera bra, dottern tyckte det var jobbigt i hur hon skulle hålla upp huvudet så vi liggammar hellre på sidan.

Upp till toppen
Annons: