Annons:
Etikettallmänt
Läst 1525 ggr
[freeatlast]
1/23/17, 1:53 PM

fråga om babyns klädsel

Vår lilltjej's overall är alldeles för stor :-/ så imorgon ska vi skaffa en ny. Men tänkte ändå slänga in den här frågan; om vi bäddat barnvagnen med en barnvagnsanpassad madrass och lammskinnsfäll, samt en ullfilt som ska ligga över henne… Hur ska man då klä henne för övrigt?

Annons:
Fien
1/23/17, 2:14 PM
#1

Inte för varmt skulle jag säga. Vi hade lammfäll i vår liggdel och jag tyckte den värmde bra. Om det inte var väldigt kallt ute (vilket det sällan är i Skåne) så hade vi body, byxa, strumpor och en tunn overall eller kofta och extra byxa och så kunde jag reglera med filt. Mössa och vantar såklart. Men känn på babyn, gärna på rygg och bröst så ser du om hon känns varm/kall. Lättare att ha en extra filt med sig än att börja klä av en overall som är för varm… ska man dock bära i bärselesjal så hade jag föredragit en overall :).

Dexterr
1/23/17, 2:15 PM
#2

Vi har någon tjockare tröja + byxor samt mössa o vantar i vagnen o då ligger hon i åkpåse. Pratade med dom på hemsjukvården vi går till o dom sa att har man åkpåse så behövs inte overall då de kan bli för varmt. Vår overall är oxå för stor o har inte hittat någon i strl 44(som än är för stort på vår dotter :p). Så då får de bli som jag skrev ovan :) Antar att lammskinnsfällen är rätt varm va? Testa er fram, ta typ en kortare promenad o känn då o då i nacken :)

mollyt
1/25/17, 8:03 PM
#3

Vi har en åkpåse i lammskinn och jag har oftast bara "inomhuskläder" i ull på dottern under. Alltså ett lager tunnare ullkläder. Sedan ullstrumpor och fårskinntofflor, ullmössa och en polokragehalstuk i ull. Haha, ser ni temat? 😃 Ull är bäst, det håller värmen utan att bli för varmt - och det kan suga upp fukt motsvarande 8 gånger sin egen vikt utan att bli blöt. Så barnet blir aldrig fuktig och kall,

lkmf
2/12/17, 10:29 PM
#4

Klä inte på för mycket bättre att ha en extra filt är mycket lättare att ta bort om det blir för varmt..:)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: