Annons:
Etikettallmänt
Läst 880 ggr
[Smulan_88]
2017-01-18 10:54

Skulle detta "test" verkligen kunna stämma Pojke/flicka?

Läste alldeles i "detta ögonblick" om en studie vad gäller om man som kvinna får en pojke eller flicka. ---> http://www.thebump.com/news/blood-pressure-determines-sex-of-babies-study/?utm_source=thebump.com&utm_medium=email&utm_term=pregnancy-newsletter&utm_campaign=pregnancy-newsletter Och är skeptisk, men nyfiken om det stämmer på er? Högt blodtryck hos mamman ska tydligen göra att hon lättare får en son, och lågt blodtryck ska tydligen underlätta att få en flicka. Jag har själv en av varje men väntar nu ytterligare en flicka och har lågt blodtryck. Så då talar det väll för att det stämmer, men samtidigt har jag ju en pojk, så det gör mig skeptisk. Så vad gäller er? Högt/lågt blodtryck innan graviditet och kön på bebis/foster?

Annons:
[Nalaa]
2017-01-18 10:57
#1

Jag har lågt blodtryck och fick en dotter första gången:-) Är gravid nu igen och ska bli spännande att se om det blir flicka eller pojke den här gången!

Fien
2017-01-18 11:05
#2

Jag tror inte på det. Det är spermien som avgör om det blir en pojk eller flicka. Ägget är alltid en x-kromosom medan sperimen kan vara antingen x (flicka) eller y (pojke). Förstår inte hur mammans blodtryck skulle kunna påverka det fundamentala i biologin. Skillnaden mellan 103 och 106 mmHg skulle jag inte heller kalla signifikant utan kan bero på när man tar blodtrycket…. om man är lite uppe i varv/nervös/använder en manuell eller automatisk blodtrycksmätare.

[Smulan_88]
2017-01-18 11:13
#3

#2 Ne jag vet håller helt med, men kanske man får olika pH beroende på blodtryck?!? Vilket då kanske skulle underlätta x- resp y- simmarna? Det är inte jag som hittat på detta, utan någon som gjort en studie så bara nyfiken*

Surpan
2017-01-18 11:15
#4

Det stämmer inte för mig i alla fall. :)

/Surpan

Upp till toppen
Annons: