Annons:
Etikettallmänt
Läst 835 ggr
Xristina
2017-01-18 09:43

Är jag möjligen gravid?

Hej,

Jag är relativt "orolig" att jag är gravid. Eller, orolig är inte helt rätt ord, kan dock inte sätta fingret på känslan.

Min mens är 6 dagar sen, jag har i kanske 1.5 vecka kännt av mensvärk, men det kommer och går lite som det vill. Jag kan inte säga om mina bröst ömmar något speciellt, men de senaste 2 dagarna har det varit som att bröstvårtorna har "ömsat skinn", haha. Jag har extrema humörsvängningar vilka jag själv känner av, och det brukar jag inte göra när det är vanlig PMS, men tänker att allt det här kanske kan bero på stress? Har nyligen börjat på nytt jobb, och har inte helt kommit in i rollen än, men jag tror inte min mens nånsin varit så här sen tidigare.

Skulle jag vara gravid finns det inte någon tanke på abort. Det kommer lite olägligt, men är absolut inte oönskat.

Kan mensen ha blivit så här sen av att jag även hoppas lite att jag ska vara det?

Just det, jag har gjort 2 test, båda negativa, men båda även på kvällen. Senast igår när jag kom hem från jobbet.

Hur länge kan mensen förskjutas pga oro?

Annons:
Fridaaaa
2017-01-18 09:47
#1

Min var 2 veckor sen en gång, med samma "symtom" utan det med bröstvårtorna, men var itne gravid.

Det kan skjutas upp ett bra tag, även hoppa över

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexzandra630
2017-01-18 09:50
#2

Det är normalt att hoppa över en mens pga stress. Och dinatt andra symptom kan även de bero på stress. Dock så har du högsta hormon-nivån i urinen på morgonen när du inte kissat på flera timmar så jag skulle råda dig att ta ett gravtest på morgonen istället. Jag testade inte positivt förän 2 veckor efter att jag skulle haft mens. Så avvakta lite och ta testet på morgonen.

Upp till toppen
Annons: