Annons:
Etikettallmänt
Läst 1980 ggr
[Smulan_88]
1/15/17, 11:14 PM

Foster och hicka?

Ni som väntat barn av bägge kön eller ni som har haft ett barn som hickat mycket/lite… har det något samband eller är det bara individuellt. Jag har under mina graviditeter upplevt att det är väldigt olika!! Med första barnet så upplevde jag att HON hade hicka till som tätt. Barn nummer två var en pojke och hickade in princip aldrig. Och nu väntar jag barn nummer 3 detta är en flicka och hon hickat mer eller mindre varje dag (är i v.23+) idag. Har det något samband eller är det individuellt? Vad väntar/har ni väntat och hur har era foster/bebisar i magen varit mucket/lite hicka? *bara nyfiken :)

Annons:
SaraC
1/15/17, 11:19 PM
#1

Jag har en av varje och flickan hickade väldigt mycket medan pojken knappt något 🙂

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Smulan_88]
1/15/17, 11:24 PM
#2

Denna lilla skritt har hickat mer eller mindre sen kl 21. Så började fundera efter ett tag, för detta upplevde jag inte med sonen. Min äldsta är 5 så lite svårare att minnas, men vet att även hon hickade mycket.. så undrar om det finns något samband. Intressant att det stämde på dig med #1 :)

Lojs
1/15/17, 11:34 PM
#3

Jag har en son sedan innan och jag minns att han hickade jättemycket. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

RoxannaS
1/15/17, 11:35 PM
#4

Min son hickade väldigt sällan :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[GråHäxa]
1/15/17, 11:44 PM
#5

Spännande, jag har en flicka och hon hickade väldigt mycket i magen :-)

MinnaJosefin
1/16/17, 6:27 AM
#6

Pojken hickade alltid (!!) i princip:) nu är jag gravid i vecka kanske 27, vet inte vad det blir men ingen hicka än. Ska ni spännande.

Annons:
MinnaJosefin
1/16/17, 6:27 AM
#7

Ska bli* spännande

[Smulan_88]
1/16/17, 8:20 AM
#8

Intressant, då kanske det snarare är individuellt då än att det är "bundet till kön". :) men lite konstigt att det kan skilja så mucket som det ändå gör. Undrar varför?.?

Sparven88
1/16/17, 9:15 AM
#9

Lustigt. Jag har en son, och när jag väntade honom sa alla "åh det känns så konstigt när bebisen har hicka. Tycker inte du det?" Men, han hade nog typ aldrig hicka, någon gång kanske jag kände, men väldigt sällan!

soundtrack
1/16/17, 9:30 AM
#10

Har en dotter sen tidigare som hickade massor i magen (och även utanför). Är nu gravid med nr 2, som enligt RUL ska vara en tjej också, och det har börjat hickas mer och mer nu. Är i v 29 nu och jag minns att med dottern var det just på slutet som hon hickade mycket så vi får väl se om det tilltar nu med.

fluffis
1/16/17, 9:32 AM
#11

Mitt första barn, som är pojke hickade mycket både i magen och sen utanför.

hellomissduh
1/16/17, 12:18 PM
#12

Jag vet inte vad jag väntar, men den hickar massa :) magkänslan säger att det är pojke :p

Marvel-lous
1/16/17, 2:01 PM
#13

Har en son och en dotter och båda hickade som sjutton i magen - och även när de kom ut. ;)

Annons:
jackiejohn
1/16/17, 2:03 PM
#14

Har två döttrar, ingen av dom hickade nåt direkt i magen och inte utanför magen heller ;)

[Smulan_88]
1/16/17, 2:04 PM
#15

Är nog som sagt tydligen individuellt. Är nog bara ett sammanträffande att mina tjejer hickar men inte pojken. : )

Aristarcos
1/17/17, 3:37 AM
#16

Mina har hickat i magen, nu sista killen hickade både innanför och utanför magen ^^

hhejlollo
1/17/17, 6:59 AM
#17

Mina tvillingtjejer hickade hela dagarna i magen!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Surpan
1/17/17, 7:51 AM
#18

Hur känner ni skillnad på om det är hicka eller er egen puls? Ibland är jag säker på att det är min puls, och ibland på att det är hicka. Men många gånger har jag ingen aning. Jag har moderkakan i framvägg så kanske är därför.

/Surpan

hhejlollo
1/17/17, 8:35 AM
#19

Nu väntade ju jag två men ena tjejen (ettan) låg så långt ner att det hoppade i underlivet nästan, varje gång hon hickade! Och andra tjejen låg bredvid men lite högre upp men där kände man att det hoppade just där! Närmare slutet kände man hickan utanpå magen haha

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Smulan_88]
1/17/17, 9:22 AM
#20

#18 jag har också moderkakan i framväggen. Men tror att bebis ligger väldigt långt ner. När hon hickar så är det som sparkarna fast mer "tickande" känsla som håller i sig långa perioder. Jag har aldrig känt av någon puls där och så har jag två barn sedan tidigare så vet med säkerhet att det är just hicka. Kanske har du en bebis som inte hickar så mycket, då kan jag tänka mig att det är svårare att urskilja. Men i mitt fall känns det som det rycker i bebisens kropp, ungefär som när man hickar själv och det inte ger sig.

Annons:
Surpan
1/17/17, 9:28 AM
#21

Nu när bebisen hickar så känner jag det eftersom jag är så långt gången att jag vet vad där inne som är bebisens kropp. Men det hicka väldigt sällan. Kanske känt det två gånger som jag vart säker på att det är hicka. Men tidigare har jag känt min puls ibland tydligt i moderkakan. Tänkte om det gick att förväxla på något sätt. Pulsen är ju också minst sagt en rytmisk tickande rörelse. Spännande att du #20 inte känner din puls. Jag ser min ofta utanpå magen när jag ligger på rygg. :) Men det verkar helt enkelt som att mitt barn inte hickar så mycket. :)

/Surpan

soundtrack
1/17/17, 9:37 AM
#22

Om jag koncenterar mig riktigt noga kan jag nog ana min egen puls, men tydligare än så är den inte. Hickan däremot går inte att ta miste på, hos mig känns det som små sparkar men som är mer regelbundna och lokaliserat till precis samma punkt hela tiden.

Aristarcos
1/17/17, 8:08 PM
#23

Hickar är ju så regelbundna till skillnad från sparkar i magen..

Upp till toppen
Annons: