Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 842 ggr
[violaan]
1/11/17, 10:44 AM

overall till nyfödd

hej! jag undrar vilken sorts overall en nyfödd ska ha som är beräknad i slutet av april? tacksam för svar :)

Annons:
Fien
1/11/17, 10:53 AM
#1

En mjuk med möjlighet att täcka händer och fötter. I april kan det ju vara rätt varmt också så kanske en lite tunnare. Polarn och pyret har fina och praktiska fleeceovareller. Sen ligger de ju ofta nerbäddade i liggdelen så man kan ju variera antalet täcken/filtar…. vi hade en lammfäll i vår liggdel i botten och vår tjej frös inte…

[Smulan_88]
1/11/17, 11:45 AM
#2

Vi kommer att köra på en teddyoverall (bomull) är beräknad i maj, kalla dagar och varmare dagar tröja/tjocktröja över on möjligtvis om det behövs strumpbyxor+byxor. Händer och fötter har vi vantar/tossor till om det behövs, och så klart mössa., vi kommer även där köra på bomull. Fleece avråds man från att använda till nyfödda, detta för att nyfödda inte kan reglera värmen och fleece oftast tenderar att bli väldigt varmt.

Niini
1/11/17, 12:05 PM
#4

Kan också rekommendera Po.Ps windfleeceoverall :) Dom står emot vind o väta och andas tvärtemot en vanlig fleeceoverall.

[Smulan_88]
1/11/17, 12:22 PM
#5

#4 om det är fleece, hur andas materialet? Det är ju gjort av plast och PET-flaskor… bara en fundering. Fleece som fleece liksom.?.

Fien
1/11/17, 12:41 PM
#6

Nej fleece som fleece kan man inte säga. Det finns olika sätt att tillverka och vissa består av flera lager, vilket gör dem mer täta och mindre andningsbenägna. Pops fleece är tillverkad på ett sådant sätt att den andas. Det är även bomull närmast huden/kläderna. Jag tycker framförallt att de var väldigt praktiska. Vi hade både Teddy och en fleeceoverall så det var anledningen till att jag tipsade om dem. Sen är det alltid viktigt att stoppa ner handen och känna på barnet med jämna mellanrum! De kan som sagt inte reglera temperaturen i början så man får hjälpa dem.

Annons:
[violaan]
1/11/17, 2:04 PM
#7

Tack för svar! då antar jag att denna blir alldeles för varm? : http://www.hm.com/se/product/49983?article=49983-C

Fien
1/11/17, 4:41 PM
#8

Kan vara, det är supersvårt att veta nu… det kan ju vara varmt i april… sen beror det ju lite på hur man bäddar i vagnen också. Vi hade som sagt en lammfäll och den värmde bra. Första veckan/veckorna ligger de mest i vagnen men när de börjar bli lite större kan man ju ha dem i bärsele eller sjal, då är det bra med en overall, men då är det ju maj så då kan det ju vara varmare… sen växer de extremt fort första tre månaderna också! Tror vi hade stl 50 i en vecka och sedan 56 i två-tre veckor…62 i kanske en månad…. sen stannade det av lite i alla fall.

Fien
1/11/17, 6:29 PM
#9

Ett litet tillägg är att första veckorna går man inga långpromenader med en nyfödd heller…. vi tog oss runt kvarteret ett par gånger om dagen… :)

fluffis
1/11/17, 9:04 PM
#10

#0 I vilket syfte/sammanhang ska den användas? Vi kommer få barn senast i början av april och planerar inte att skaffa någon overall. Kommer förmodligen att använda bärsjal en del och då räcker ju ens egna kläder. Är bebisen i babyskyddet så lägger vi på en filt om det behövs. På nätterna blir det babynest, heldräkt, eventuellt föräldrarnas kroppsvärme och gallerfilt om det behövs. Jag har lärt mig att ta vissa saker som de kommer. Det går alltid att skaffa grejer om och när man behöver :)

Upp till toppen
Annons: