Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 4122 ggr
[Nalaa]
1/7/17, 1:07 PM

Clearblue: Hur länge sitter plusset kvar?

Jag tänkte ge min pojkvän testet inslaget i ett paket på hans födelsedag men hur länge syns plusset egentligen? Måste jag göra testet precis innan eller kan jag göra det på morgonen och ge presenten på kvällen?

Annons:
AmandaChristina
1/7/17, 2:44 PM
#1

Jag gjorde ett digitalt (som visar plus inte gravid/ej gravid), detta gjorde jag i Juli och de är fortfarande ett plus 😃

[Nalaa]
1/7/17, 3:11 PM
#2

Jag beställde vanliga clearblue nu, det var kanske dumt men det var de jag har använt innan…

Elsa
1/8/17, 3:00 PM
#3

Tror mitt vanliga CB blev fult efter typ några dagar, så du kan nog göra det på morgonen & ge på kvällen :) det var två månader sen jag plussade och plusset syns ju, men det är inte så fint längre :p gul bakgrund och sådär..


[Nalaa]
1/8/17, 5:53 PM
#4

Jag har ju två stycken och sen har jag beställt några enklare stickor med, kan testa med stickorna så det syns tydligt och sen har jag ju två test så jag kan göra ett nytt på kvällen om det första blivit fult som jag gör på morgonen… Om han nu inte ska få presenten på morgonen… Får ställa klockan tidigt:-D

Elsa
1/8/17, 6:45 PM
#5

Om jag skulle varit du skulle jag gett det på morgonen! :D då är du ju ändå helt säker på att det är fint. Inte säkert att det syns på kvällen om det är tidigt i graviditeten, syntes inte på mig förrän typ 2,5 vecka efter BIM när jag provad epå kvällen (haha, testgalning här!)


[Nalaa]
1/8/17, 8:01 PM
#6

Ojdå, ja, det gör jag nog då! Man vill ju att det ska vara tydligt:-) Förresten visar det sig att våra kompisar kommer med sina barn och ska överraska mannen på kvällen så det får nog bli present på morgonen så vi hinner prata om det lite:-D Som jag har tänkt ska vi inte berätta förrän min födelsedag i mitten av mars, då är jag i vecka 16 - det kommer säkert synas för väl för att dölja det fram till dess men vi får se:-)

Annons:
Elsa
1/10/17, 8:37 PM
#7

Jaa precis! :) ååh men vad roligt! Det kommer bli jättebra :) och grattis till plusset förresten!

Jaa precis, går nog att dölja bra ändå :) min svägerska väntade till v 26 att berätta för oss, och hon är smal och det syntes ingenting alls! Men det är såklart olika för alla, jag har en del fett på magen och det har inte blivit mindre direkt, höhö.. vecka 13 nu (12+5)


[Devya]
1/11/17, 8:29 AM
#8

Jag rekommenderar ett digital test. Det håller i sig plus att det står tydligt där gravid och i vilken vecka. :) På något vis finner jag dem mycket trevligare än de vanliga stickorna. :)

[Nalaa]
1/11/17, 9:52 AM
#9

Jag kunde inte hålla mig! Jag gav presenten igår kväll:-) Det var så himla kul!

oh-la
1/11/17, 11:14 AM
#10

#8, tror resultatet bara står under begränsad tid på de digitala testerna, typ ett dygn. Kan ju vara bra att veta om man förbereder presenten innan :)

Elsa
1/11/17, 8:43 PM
#11

Ja på Clearblue digital försvinner texten efter 24 timmar :)


AmandaChristina
1/11/17, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Detta clearblue håller sig dock fint! Jag tog testet 21/7 och de är fortfarande ett plus :)

[Nalaa]
1/12/17, 9:15 AM
#13

Fint:-)

Annons:
Elsa
1/12/17, 2:35 PM
#14

Jag tror #8 menar det digitala med text som visar "Gravid, 1-2" osv.. inte med plusset :)


Upp till toppen
Annons: