Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2177 ggr
[Nalaa]
2017-01-06 14:30

BF september 2017

Hej! Jag vet att det är väldigt tidigt än men jag är optimistisk och tänker att det vore kul att prata med fler som är ungefär lika långt gångna. Jag är i vecka 5 (4+2) och har (enligt appen) beräknad födsel 12/9-2017. Än så länge är det bara jag som vet om miraklet i magen, pojkvännen ska få reda på det på sin födelsedag nästa vecka:-)

Annons:
jouharo
2017-01-25 16:55
#1

Hej! jag fick precis reda på att jag är gravid, 4+5, så det är beräknat till oktiber enligt app! Ganska nära!

[Nalaa]
2017-01-26 07:04
#2

Vad roligt! Grattis:-) Hur mår du? Har ni försökt länge? Jag har mått ganska bra, förrutom en släng magsjuka och brist på sug efter mat. Idag mår jag lite illa men det är hanterbart:-) Detta blir vårt andra barn, det var egentligen inte planerat (eller jo, vi använde ju inte preventivmedel) men bebisen är så efterlängtad och välkommen:-) Vi har berättat för min mamma och min pojkväns mamma, ingen annan vet än. Vi ska försöka hålla det hemligt så länge det går, om vi kan hålla oss vill säga:-) Vill ni ta reda på könet? Vi ska inte göra det har vi tänkt. Vi gjorde det med dottern men nu tänkte vi låta det bli en överraskning:-)

[Nalaa]
2017-01-26 07:04
#3

Jag är i vecka 8 (7+1) idag förresten:-)

jouharo
2017-01-26 20:59
#4

Vad roligt! Nej, vi har "försökt" en månad, och med det menar jag att jag slutade ta mina piller, men vi har inte alls tänkt på ÄL osv, så jag trodde inte att det skulle gå så fort! Jag känner ingenting ännu, lite tröttare än vanligt och liiiite känslig för lukter. Är i vecka 5 imorgon.(5+0) 

Jag har inte berättat till någon, förutom min fästman. Vill försöka hålla mig så länge som möjligt eftersom det är väldigt tidigt än så länge, men svårt att hålla sig! :)

Har nog inte alls bestämt oss för det än, jag hade tyckt att det var roligare med en överraskning men jag är nog allt för nyfiken för att kunna hålla mig!

jouharo
2017-01-26 21:00
#5

eller blir det vecka 6 då? förstår nog inte riktigt räkningen!

[Nalaa]
2017-01-27 07:40
#6

5+0 innebär vecka 6:-) (det står för fem hela veckor och noll dagar, alltså noll dagar in på vecka 6)… Vi hade inte heller tänkt berätta men vi har berättat för mina föräldrar och pojkvännens. Nu tror jag att vi väntar med resten faktiskt, syskon och vänner får vänta så länge det inte syns:-)

Annons:
Thermonkey
2017-01-27 17:22
#7

Hoppar in här med beräknad 4/10 är i v 4+1 :)

Denna kommentar har tagits bort.
JonnaB
2017-01-28 09:29
#9

Beräknad 22/9 ;)

jouharo
2017-01-29 00:38
#10

Jag tror jag har tänkt fel! Är i vecka fem nu ändå! :) Jag kommer vänta med att berätta så länge jag kan i alla fall! Vill helst hålla mig till vecka 12 ungefär, men det blir säkert tidigare ändå!

Hur gamla är ni om man får fråga? Nyfiken :)

jouharo
2017-01-29 00:50
#11

Vad roligt thermonkey, jag är (enligt app) beräknad 6/10 så nästan samma!

Thermonkey
2017-01-29 01:53
#12

Jag är 20 år och väntar mitt andra barn :) kommer vara 21 när bebis kommer :)

Elsa
2017-01-29 09:11
#13

#11 då är du beräknad (än så länge iaf) på min födelsedag ;) hihi. Grattis till er allihopa! :D


Annons:
jouharo
2017-01-29 19:16
#14

Det är min fästmans födelsedag med! :) Okej! Jag är 22 och detta är första :)

[Nalaa]
2017-02-03 10:51
#15

Jag är 27 och det blir som sagt andra barnet:-) Vecka 9 nu, 8+2. Visst går tiden långsamt?:-) Jag hoppas inte att min mage börjar synas riktigt än, vi hoppas på att kunna hålla det hemligt en eller två månader till:-) Hur mår ni? Jag mår så illa! För det mesta är det hanterbart men någon gång om dagen kan jag bara inte hålla igen:-p

jouharo
2017-02-04 16:47
#16

När fick du första barnet? Gick in i vecka 6 idag.. Jag känner inte mycket än! Jag är trött, känner lukter en aning tydligare men inte så illamående. Har får mkt magsyra så lite illamående på grund av det.. 

Vi har berättar för bådas föräldrar nu, men ska vänta med resten! Har inbokat ultraljud den 6:e mars, så vill miiinst vänta tills efter det, så att man vet allt är bra och så! Då är jag i vecka 10! När har ni tänkt berätta för nära vänner osv?

[Nalaa]
2017-02-05 07:38
#17

Jag är 27 och detta blir andra barnet och tredje graviditeten. Vi har smygstartat och berättat för närmaste familjen. Så länge vi kan dölja det kommer vi nog hålla nyheten för oss själva, nu när vi kan prata med några om det känns det lite lättare:-) Häromdagen blev det lite rosa på pappret när jag var toa, blev så orolig. Har fått missfall innan och skräcken sitter i, trots att det var flera år sedan. Jag tänker ringa imorgon och fråga vad man kan göra. Jag har ont i magen men vet inte om det är av oro eller om det faktiskt gör ont av annan anledning…

jouharo
2017-02-05 19:42
#18

Jag har också ont magen, men tror det är normalt att man kan ha lite ont, det är ju trots allt något därinne! :)

Min mamma, moster, mormor och så vidare har alla haft många missfall så jag är också väldigt orolig, särskilt eftersom jag fick reda på att jag var gravid så tidigt, därför jag får göra ultraljudet redan i vecka 10.. Det bästa är att inte tänka på det, det är inget man kan förhindra på något sätt ändå. Men jag förstår att det är svårt att inte vara orolig, även här. 

Ring för säkerhets skull men det är säkert ingen fara!

[Nalaa]
2017-02-06 06:57
#19

Undra hur tidigt man kan höra hjärtljuden? Jag tänkte om de kunde lyssna på inskrivningen bara så jag kan andas ut lite. Hur mår ni annars då? Växer magarna? Syns det än? På mig syns det inte alls än, nästan lite besviken men får väl se det som positivt i och med att jag ska i en brudklänning om ett par månader:-)

jouharo
2017-02-06 17:26
#20

Vad de sa till mig så var det ingen ide innan vecka 10, för att det hände så mycket innan det. Men du kan ju alltid fråga! 

Så roligt! Grattis till giftemålet! :)

Annons:
[Nalaa]
2017-02-06 21:13
#21

Känns så jobbigt att inte veta, även om oron lagt sig lite! Tänk om bebisen inte mår bra liksom! Och så går man här och drömmer om framtiden och bebisen! Jättejobbigt:-( Tack, det och storasystern håller mig sysselsatt och tankarna positiva:-)

jouharo
2017-02-07 13:39
#22

Ja det är bara att vänta till ultraljudet..

Det är bra det! bara att kämpa på! :)

[Nalaa]
2017-02-07 15:14
#23

Nu lämnar jag negativa tankar bakom mig! Klart att det går bra! Är ju i alla fall i vecka 10 nu liksom, så snart är de mest riskabla veckorna förbi:-) Eller… Jag går in i vecka 10 imorgon:-) Tiden går fort, tänk att man snart ha vetat i en månads tid:-)

jouharo
2017-02-07 19:12
#24

Åh vad bra! Nu kan du ju göra ultraljud också? Jag tycker tiden går så långsamt, vill bara att det ska bli vecka tio för mig med! Eller vecka 12 så jag kan våga berätta för mina nära vänner, tycker det är så jobbigt att hålla hemligheter så jag nästan drar mig ifrån nu för att jag är rädd att råka berätta haha!

[Nalaa]
2017-02-07 20:07
#25

Jag håller på att försäga mig inför min moster hela tiden! Hon misstänker tydligen det för min mamma skvallrade att hon hade sagt att hon tror att jag är gravid:-p Det är svårt att hålla det hemligt men vi har berättat för närmaste familjen och det känns bra:-) Ska bli superkul att berätta för kompisar och resten av släkten sen, det får nog blir på min födelsedag om jag kan dölja det till dess:-)

jouharo
2017-02-08 11:51
#26

Haha ja jag känner igen mig! Men känner att om någon frågar mig rakt ut kommer jag nog säga sanningen, är en väldigt dålig lögnare haha! Vilken vecka kommer du vara i på din födelsedag? 

Det jobbiga för mig är att om jag råkar säga det till en av mina vänner blir det dumt att man inte säger till de andra. Men säger man till alla känns det så jobbigt om något skulle hända…. Samtidigt så skulle jag ändå berättat om något hände för att få stöd så det blir lite dumt egentligen. Vi får väl se hur det blir :) 

Det känns som att det blir så verkligt när alla vet! Nu har jag fortfarande knappt förstått det

[Nalaa]
2017-02-08 13:15
#27

Jag kommer att vara i vecka 16 då, tänk - då har nästan halva tiden gått och man har hållit det hemligt så länge:-) Vi har faktiskt berättat för närmaste. Vi häll det för oss själva ett bra tag men vi kände att vi var tvungna att berätta för min mamma varför jag betedde mig så konstigt med maten och att jag faktiskt inte var kräksjuk och skulle smitta ner alla på familjemiddagen:-p Vi berättade för våra närmaste vänner häromdagen med. Vår kompis har sagt jättemånga gånger att vi måste hyra en minibuss och göra en utflykt med kompisgänget och som det är nu får vi precis plats i en minibuss. Då sa min sambo "I så fall får vi göra den där utflykten innan september för sen får vinintresse plats!". Gissa om de blev förvånade:-) Jag går in i vecka 10 idag, så snart har ju de tre mest riskabla månaderna gått. Men när jag fick missfall var jag ändå glad att jag hade berättat för folk för vi behöver stödet!

Annons:
jouharo
2017-02-09 20:32
#28

Ja jag berättade faktiskt för min närmaste vän igår, umgicks hela dagen. Men nu får det vara nog haha! Ska inte säga det till någon mer på ett bra tag! 

Idag slog illamåendet mig med storm, har knappt mått illa alls innan och vaknade idag o direkt till toan! Så jobbigt att må så på jobbet, jobbar inom restaurang med chark och ostar och allt luktar sååå äckligt fick springa till toan flera gånger idag på jobbet.. Hur klarar man sig på jobbet? Har läst att det kan vara så här fram till vecka 12… Ska jag må så i 5 veckor till på jobbet? Hur klarar du dig?

hhejlollo
2017-02-10 22:01
#29

Förlåt för trådkap men åh, jag fick barn september -16 (beräknad oktober) och denna tråd väcker minnen! Njut så mycket ni bara kan! Snart har ni era små hos er😍

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Nalaa]
2017-02-11 09:57
#30

Det låter jobbigt:-( Tyvärr har jag inga tips, det är bara att gilla läget:-p Visdt finns det ju läkemedel mot illamående (Postafen) men jag gillar inte att proppa i mig en massa onödig skit så jag har bara kräkts på… Jäklar vad jag har spytt den här gången:-p Så intensivt att jag har tappat andan och svimmat! Och inte bara en gång… Phu! Jag är i vecka 10 nu (bm sa 9+5 men jag kör på 9+3 till ultraljudet som jag trott från början) och nu har mitt illamående lagt sig, inte helt men jag har inte kräkts på flera dagar! Det kanske går över fort för dig! Och se det som ett positivt tecken på att bebisen frodas och mår bra:-)

jouharo
2017-02-11 22:49
#31

Det har blivit bättre nu! (kanske tillfälligt) men mår endast halv-illa mer konstant än akut haha! Så det är skönt! Ja det är ju bra jag hade gärna mått illa och känt av en massa av bebis om jag kunde vara hemma haha! Bara jobbigt när man inte vill klaga/visa sig svag på jobbet! Och nu är jag glad att jag går in i vecka 7, så bara tre veckor kvar till ultraljud! Tiden går sååå snabbt och sååå långsamt samtidigt haha!!

Vad skönt att du mår bättre! Hoppas det håller i sig!

jouharo
2017-02-11 22:50
#32

#29 Vad roligt!!!! Jag ska njuta, särskilt så fort allt känns lite mer säkert! :) Var det ditt första barn? :)

[Nalaa]
2017-02-12 06:52
#33

Nej, detta blir andra barnet och tredje graviditeten (missfall). Igår kunde jag inte hålla mig utan kräktes som en tok i duschen, det gick bara inte och sen kunde jag inte sluta, det var jobbigt. Men sen efter det mådde jag faktiskt bra igen! När jag bra hos bm nu i veckan sa hon att det blir igångsättning i slutet av augusti om inte bebisen väljer att titta ut tidigare själv:-) Så nu har vi ett bf!

hhejlollo
2017-02-12 11:00
#34

#32 Tiden går så galet fort, trots en jobbig graviditet! Jag fick tvillingar men det är mina första barn, finns inget bättre än att ha dom hos sig men man saknar ändå graviditeten vad gäller sparkar, rörelser och hicka!❤️

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
[Nalaa]
2017-02-12 18:43
#35

Ja, galet vad tiden går fort. Trots extremt illamående och viktnedgång älskar jag att vara gravid och saknade det när dottern föddes:-)

Upp till toppen
Annons: