Annons:
Etikettallmänt
Läst 7723 ggr
thetovas
2017-01-06 00:58

Svagt streck och mens?

Hej! Jag har under en tid, inte lång  tid men har känt mig väldigt konstig. Jag har haft ont i magen, huvudvärk, trött och varit otroligt irriterad  och känslig. Nu till saken dagen efter då mensen skulle kommit, fick jag sån otrolig mensvärk, men mensen kom inte fören 3-4  dagar  senare, det började med lite mens, som  sedan blev mer och mer. Så idag gjorde jag ett grav test  ändå, tycker att det visar ett väldigt svagt streck, mina vänner sa det också, men kan inte riktigt avgöra.. Ser ni något??

Annons:
RoxannaS
2017-01-06 02:13
#1

Kanske kan ana något. Troligtvis missfall då :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexzandra630
2017-01-06 05:44
#2

Jag ser inget streck men om det finns där så är det ju antagligen missfall.

Fien
2017-01-06 06:07
#3

Jag ser inget streck heller så kan ju bara vara kroppen som luras. Inte ovanligt att mensen hoppar ibland…

Anonym
Anonym
2017-01-06 11:13
#4

jag ser ett sträck.. Och som dem andra säger kan det vara missfall :( Hur ser mensen ut? Är det vanligt rinnigt blod eller blodklumpar? Styrkekramar!

thetovas
2017-01-07 20:58
#5

I början så var mensen väldigt ljus, lixom rosa/röd för att sedan  övergå till klumpar, dock är den slut idag. Den varade i 5 dagar, brukar annars ha mens i 7 -8 dagar, så kanske var missfall då.. Jag drack på nyår, dagen efter hade jag  så otroligt  ont i magen, det var den kraftigaste mensvärk jag någonsin känt, det gjorde fruktansvärt ont. Tänkte om  det kanske har något  med det här att göra? Dricka brukar jag, men inte brukar jag ha så ont i magen dagen efter. Men mensen kom inte fören 2 dagar senare, så det kanske var ett missfall då?

thetovas
2017-01-07 21:03
#6

Måste tilläga några saker. Jag fick även  en blödning som påminde mkt om nidblödning, precis den tiden som det skulle ha inträffat om det var en nidblödning fick jag en blödning. Jag brukar heller inte ha  dåligt humör vid mens, men mitt humör.. Det går inte över någon gång. Jag har ingen aning vad det beror på. Tänkte om  jag var gravid kanske det var svaret, men nepp, det har fortfarande inte gått över. Aldrig haft sånt här hemskt humör :(

Annons:
Fien
2017-01-07 21:04
#7

Att du drack innan du eventuellt plussat har ingenting med ett eventuellt missfall att göra. Om det nu var ett missfall så hade det hänt ändå. Om du verkligen vill veta om det var ett väldigt tidigt missfall så ta ett test till, ofta får man plus flera veckor efter ett missfall då man har hcg hormon kvar i kroppen. Annars släpp det och gå vidare, och fokusera på en eventuellt ny graviditet istället. :) Att mensen hoppar några dagar är helt normalt och inget som talar för ett missfall.

thetovas
2017-01-07 21:07
#8

Ja, jo, jag vet att mensen kan hoppa några dagar, men just denna  gången kändes det konstigt. Dels att jag känt mig konstigt innan mensen skulle komma, och så kom den sent, jag äter p-piller, men hade glömt piller denna månad. Alltid annars när jag slutar med p-piller får jag mensen nästan direkt, men inte denna gången.

Fien
2017-01-07 21:14
#9

Mensen kan ju hoppa ett par dagar ändå. Jag har också ätit p piller många år och vissa månader kunde den ändra dag, kan bero på stress eller att man kanske börjat träna mer eller liknande. Om du äter p piller förutsätter jag att du inte vill bli gravid så då var det ju bra att mensen kom. Men som sagt om du verkligen vill veta om du eventuellt haft ett tidigt missfall så ta ett gravtest till. Får du plus så var det ju ett missfall, får du negativt så har mensen hoppat. Det går liksom inte att gissa för oss om du vart gravid eller inte. :)

Upp till toppen
Annons: