Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2743 ggr
MinnaJosefin
2017-01-03 22:14

Bröstpump

Hej! Är lite kluven till vilken bröstpump man ska välja att införskaffa, med sonen körde jag på meddela elektriska, väldigt nöjd! Nu har jag möjlighet att få köpa beemoo care elektrisk rätt billigt, men har ingen erfarenhet av det märket. Någon som har? :)

Annons:
[Smulan_88]
2017-01-03 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har haft två olika, elektriska bröspumpar. Den jag har varit mest nöjd med var en av märket "Lansinoh", det är en pump som man kan välja om man vill ha som enkelpump eller dubbelpump (går att pumpa ur bägge bröst samtidigt). Denna upplevde jag var bäst och har kvar och kommer att använda även denna gång. Fördelen när det egentligen är en dubbelpump är att man alltid har en ren, om det utav någon konstig anledning skulle "bli akut att pumpa". Kanske det iof sällan blir men jag upplevde att det va skönt då den första jag hade va en enkelpump. Den första va en Medela och efter ett tag kunde den börja "baksuga" (det åkte in mjölk i röret mot maskinen) så fick för mig att de delarna till den fortare blev slitna. Sen va det fler reservdelar och krångligare/tog längre tid att montera ihop mellan rengöringarna. Är nog en smaksak.. men kan varmt rekommendera "Lansinoh". Vet inte om modellen finns kvar men kan skicka med bild.

densomundrar
2017-01-04 04:20
#2

Har hört att beemoo är en ganska bra pump men används den frekvent är den inte så hållbar i längden, dvs blir sliten fort om den används varje dag :-) Har en handpump och pumpar lite då och då för att frysa in timmar framtiden och tänkte köpa en elektronisk men kom på att det inte lönar sig då jag förmodligen inte kommer att lämna ifrån mig Gossen så ofta och kan därmed handpump lite då och då istället :-)

MinnaJosefin
2017-01-04 09:29
#3

#2 planen är ju att helamma men kanske ta till pumpen då och då när det kommer behövas. Så då kanske en beemo skulle räcka.. Tack så hemskt mycket för era svar! :)

densomundrar
2017-01-04 22:41
#4

Det tror jag absolut. Har ju inte använt den själv så lämnar inga garantier men har hört gott om den, de som uttalat dig om den.

MinnaJosefin
2017-01-05 08:20
#5

#4 jag körde på beemoo, fick den väldigt billigt så ville inte gå miste. Den verkar hur bra som helst, fler delar och moment än meddela, men förutom det så toppen! :)

densomundrar
2017-01-05 10:38
#6

Har du hunnit prova den? :-)

Annons:
Roxie
2017-01-05 11:11
#7

Måste man ha en pump?

// Sofia

jackiejohn
2017-01-05 11:56
#8

Nu har du redan skaffat pump men jag heltidspumpade i 1,5månad med medelas elektriska pump och var jättenöjd. Köpte sedan när äldsta dottern orkade amma en medela handpump för att kunna tömma/pumpa ur vid behov. Har mycket mjölk även denna gången men eftersom jag helammar och inte ser det som ett måste att ha massa mjölk i frysen så räcker en handpump gott nog tycker jag. Minsta dottern är lite drygt en vecka och helammas samtidigt som jag blivit "tvungen" att pumpa och frysa in ett par deciliter.. 7# Nej man behöver inte köpa en pump i förväg. Känner man eget bebis är ute att man vill kunna pumpa av någon orsak tex att bebis inte orkar tömma bröstet/brösten så kan man köpa en pump då och det finna massa att välja på..men jag personligen rekommenderar en handpump om man bara tänker sig att pumpa nån gång då och då, men det är en smaksak!

Fien
2017-01-05 11:56
#9

#7 nej man måste inte ha pump. Jag skaffade en först när vår tjej var ett par månader då jag kände att jag ville kunna träna och komma iväg någon gång då och då. För mig blev det en manuell (meddela harmoni). Den funkade helt ok för det jag behövde den för. Det blev mest om jag kände att det var mjölkstockning på g och tjejen somnat… Men jag tyckte det var rätt kämpigt att hålla på att pumpa, så på det sättet hade kanske en elektrisk varit bättre men jag kommer inte skaffa det den här gången heller utan nöjer mig med att amma och min medela vid kris… :)

MinnaJosefin
2017-01-05 12:39
#10

#6 nej, bebis kommer inte försen i april, är ute i god tid haha. #7 nej, man måste inte ha pump. Sonen föddes med tungbandet ändå ute vid tungspetsen så han kunde inte röra tungan alls. Han kunde inte greppa bröstet. När detta väl upptäcktes och åtgärdades så kunde han ändå inte få till det, så det blev en massa pumpande så han kunder få på flaska. Jag la han ändå vid tutten flera gånger och försökte, så han "ammade" ändå, men det var mest för närhet och att han fick ligga och "dutta" ändå:) nu med andra barnet så behöver det ju inte alls bli likadant, men jag vill ändå vara förberedd på att eventuella saker kan hända, att bebis inte kan greppa ordentligt, eller att kunna pumpa ut ibland så sambon kan mata om jag måste iväg på något. Jag hade otroligt mycket mjölk med sonen, så jag vet inte hur jag hade gjort om jag inte haft min meddela bröstpump med honom. Hela kylen och frysen fylldes med mjölk haha. #8 jag var verkligen jättenöjd med meddela och hade velat ha en denna gången med, men nu kom jag över en som ny kostat 2000 för 400, och den var dessutom inte använd mer än 2 ggr. Så jag chansar på den denna gången:)

Upp till toppen
Annons: