Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 2432 ggr
Elsa
2017-01-02 10:16

Svårt att förstå

Jag har så hemskt svårt att förstå att jag ska bli mamma!

Vi har kört oskyddat i ungefär tre år, och jag har ibland kollat med äl-stickor under denna tiden. Men det var inte förrän efter vårat bröllop i somras som vi verkligen började pricka in det mer. Så efter två månader blev jag gravid. Skulle inte säga att vi har haft svårt att bli gravida men det har ju ändå tagit tid på ett sätt, vi har ändå längtat i typ tre år.

Tror det är det som gör det så svårt att förstå, har varit så avundsjuk på kompisar som fått barn. Så nu när jag är gravid vågar jag knappt tro det. Har ju ändå fått sett lillen två gånger vilket borde göra det hela lite verkligare, men nope.. känns som att det skulle ju kunna vara någon annans bilder jag ser på skärmen. Gissar också på att jag inte vågar förstå riktigt då jag är så rädd för missfall.

Någon som känt likadant? När började ni verkligen förstå att ni skulle bli förälder? Jag är ännu bara i v12 så känner ju inte av bebisen fysiskt.


Annons:
Surpan
2017-01-02 10:34
#1

Jag hade jättesvårt att förstå det, även om jag visste att jag var gravid så var det så svårt att förstå det. Jag flög verkligen inte på rosa moln heller, tyckte mest att allting var lite konstigt. För mig blev det mycket mer verkligt vid RUL. Vi valde att ta reda på könet då vilket hjälpte en del med att hänga med i svängarna. Efter det så började jag kunna se på det som "vår bebis" och inte bara "en bebis". Efter det så har det kommit lite allt eftersom, magen började komma någon gång där ett par veckor efter RUL vilket gjorde att man kom ytterliggare ett steg på vägen.

Nu är jag i vecka 31 imorgon och ja.. jag vaknar fortfarande vissa mornar och tänker "det här är ju helt sjukt, ska vi bli föräldrar?!", men jag skulle nog säga att nu förstår jag det så gott man kan i alla fall. 🙂

Kort svar - Det kommer, man behöver inte gå runt och vara lycklig jämt över bebisen. Inte ens när man haft svårare än andra att bli gravid.

/Surpan

[freeatlast]
2017-01-02 10:45
#2

Jag kan fortfarande känna vissa dagar att "herregud, jag ska snart bli mamma! Vi ska bli föräldrar!" och nu är det ändå dags om bara två och en halv vecka! :-P

klass_13
2017-01-03 00:44
#3

Jag har ibland fortfarande svårt att förstå och min blir 7v på onsdag! Det blir troligtvis lite mer verkligt vid rutinultraljudet och första rörelserna, beroende på vad som sker först. :) sen när bebisen lever rövare senare i graviditeten, är det svårt att skylla på en krass mage :P

Pontiac57
2017-01-03 01:06
#4

Jag kunde på riktigt inte förstå att jag skulle bli mamma förän vid förlossningen, kändes overkligt under hela grav och va väl inte jätte förberedd inför föräldrarollen :p

oh-la
2017-01-03 13:54
#5

Hade svårt att fatta tills hon var ute i princip. Tyckte hela grejen var fruktansvärt abstrakt och hade jättesvårt att föreställa mig att sprattlaren i magen var en bebis. Tog ett par dagar att verkligen förstå att det var vår bebis och att hon skulle med oss hem. Har fortfarande svårt att fatta att hon legat i min mage för tre månader sedan :P

Lojs
2017-01-03 14:08
#6

Jag är i v 10 och vågar inte riktigt tro på det än så länge, det känns som att så mycket kan gå fel. Hoppas jag känner mig tryggare när jag fått höra hjärtljud.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Alexzandra630
2017-01-03 17:20
#7

När jag var i v12 hade jag svårt att förstå att jag öht var gravid. Nu i vecka 20 så fattar man att ja det är något i magen. Inser att det är en bäbis som kommer komma ut och att det är min. Men att jag kommer bli mamma, det har jag inte fattat än. 😂

Lilolizeit
2017-01-03 17:35
#8

Fattade först flera dagar efter han var ute.. nästan direkt efter snittet så skickades han med helikopter till ett annat sjukhus å jag låg själv.. sen fick jag träffa honom efter 2 dagar å då Var de ännu svårt att fatta.. sen en dag låg han på min mage och sparkade/bökade runt lite å hans sparkar kändes PRECIS som när han hade sparkat när han låg i magen. Först då fick jag ihop det..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Elsa
2017-01-05 13:36
#9

Åh okej ;) tack för alla svar! Då får jag räkna med att inte förstå det ganska länge till då.. haha :p kanske börjar förstå lite smått när man känner av bebisen iaf, just nu känns det ju som vanligt så :)


[Thiah]
2017-01-05 16:10
#10

Tog mig en ganska lång stund att anknyta med vår filur. Känns fortfarande ganska galet och då är han snart 3 :p hahah

Upp till toppen
Annons: