Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 1572 ggr
TezzD
2017-01-02 10:10

Oregelbunden mens- nu helt förvirrad

Min mens hoppade över November…. På nyårsafton FM så kom det rosa flytning. Sen blev det jätte vattniga blodblandade flytningar med bruna/rosa inslag. Jag trodde att jag blödde rejält men när jag gick på toa så var det bara vattnigt! Igår var de likadant. Men väldigt lite. Har kunnat ha samma binda hela dagen båda dagar. Idag är det borta verkar det som. Helt torrt hittills. Vad tusan var detta? Tog ett negativt digitalt test idag. Antingen hade jag en rejäl ägglossning, eller så var det en nidis eller en mkt dålig mens :-P Molvärken är kvar!!! Och brösten är fortfarande ömma. Jättekonstigt detta. Är det någon som haft det likadant eller liknande någon gång? Det verkar ju inte ha varit mens eftersom molvärken och ömma bröst är kvar? Det ska väl försvinna efter mens? Hoppas det visar om några dagar… beställt hem några test från TL :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2017-01-02 10:16
#1

Tillägg: vi har haft sex regelbundet ungefär varannan var tredje dag ibland 2 dagar i streck under hela december. Även på nyårsafton och nyårsdagen när jag hade dessa vattniga färgade flytningarna. Utifall att det var ÄL. ..

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2017-01-02 21:28
#2

Ingen som varit med om liknande? Molvärken är kvar… även ömma bröst.. men inga färgade flytningar det rinner till men är genomskinligt i bindan…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

RoxannaS
2017-01-03 13:08
#3

Kan vara mellanblödning. Pga stress och press om att bli gravid. De bästa du kan göra av egen erfarenhet är att ha sex när ni känner för det. Vara inställd på att de kan ta tid att bli gravid (speciellt som nu när du har oregelbunden mens) och tänka att blir de så blir de och då är de meningen. Sen finns de lite tips som jag fick och körde med (har ingen aning om de verkligen hjälper men fick för mig de) De är att efter man haft sex ligga med rumpan upphöjd en stund. Drygt 15 min eller så. Inte gå på toa direkt efter. Då hjälper man spermierna åt rätt håll. Sen köra ställningar som liksom riktar allt åt rätt håll. Tex doggy med rumpan högt. :) De var så jag blev gravid. Fick även lära mig se när jag hade ÄL med hjälp av flytningarna Dem blir som gelé/slajm vid ÄL. Tjocka. Om du tar de på fingret går de att dra ut de som en tråd mellan två fingrar. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TezzD
2017-01-03 19:59
#4

Tack för svaret :-) Ja men det är just så som vi tänker. Vi känner ingen press att bli gravida och vi har bara se när vi känner för det. Men det är ganska ofta ändå. Hihi Nu ikväll efter en hektisk dag så fick jag, efter att jag var tvungen att rusa in på toa för nr 2, en pytteliten orangefärgad spotting. .. har aldrig varit med om det här förut. .. och det känns som att jag antingen har en väldigt annorlunda mens eller precis blivit gravid faktiskt :-) Det märker vi med tiden :-) Har aldrig mellanblödningar och har aldrig haft. Men man vet ju aldrig. Är 31 nu och har gått på preventivmedel sen jag var 27 så kroppen har ju garanterat ändrat på sig. Men det sticker och drar i livmodern… kan vara det ena eller det andra Håll en tumme för mig :-) Tusen tusen tack för svaret! <3

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2017-01-03 20:00
#5

Har två barn sen innan. Dom är 6 och 4 nu :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

RoxannaS
2017-01-04 12:36
#6

Låter som att du skulle kunna vara gravid. Kanske bara lågt hormon denna gången. Eller så har du haft ÄL senare än vad du räknat på och därför inte fått positiv än. Kroppen är bra knepig ibland. Har du testat något mer?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
TezzD
2017-01-04 13:25
#7

#6 Är så glad att du svarar. Ja. Antingen så hade jag ÄL runt den 20 dec som alla uträkningar säger. Eller så var dessa flytningar med blod en rejäl ÄL. Jag sitter på jobbet nu på rasten och jag har en hejdundrans molvärk Kände även igår när jag skulle sova att det stack lite o så i ligamenten. Idag har brösten börjar ömma lite mer igen. Mest på sidorna när jag rör armarna. Brukar inte ha så här. Inte sett någon mer flytning idag men det känns hela tiden som att mensen är på gång men det kommer inget. Testade igår EM. Neg då. Ska vänta tills imorgon minst igen innan jag testar. Om blödningen/flytningen var ÄL så är det isf +4 idag och då är det ju för tidigt.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

RoxannaS
2017-01-04 14:02
#8

Har dock aldrig hört att man fått blödningar vid ÄL. Så jag tvivlar tyvärr på att de är ÄL. Tror nog snarare på typ nidis eller bristningar i underlivet då. Fick du negativt igår lär du troligtvis inte få positivt imorgon. Skulle råda dig att vänta iaf en vecka innan du testar nästa gång. ÄL kan ju flytta på sig också. Så den kan ha inträffat senare. Och ägget kan ha dröjt innan de fäst så avvakta i alla fall en vecka till innan du testar. Tror de är för tidigt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TezzD
2017-01-04 22:48
#9

Okej tack :) Då inväntar jag helgen minst :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: