Annons:
Etikettallmänt
Läst 925 ggr
pärooon
2017-01-02 02:11

gravid?

Hej! Jag måste bara fråga, är detta tidiga tecken på graviditet eller är de bara mensen som är på spökar? Har under några dagar nu haft ont i mage så jag knappt kunnat göra mycket, eller rättaresagt i livmodern har de känts som, även huvudvärk till & från. Även känt mig lite gasig till och från. Min mage har svullnat upp (är ganska smal om så att säga), illa mående på morgen nästan varje dag och är fruktansvärt trött och slö. Orkar inte göra någonting & vill bara sova, har även enorma humörsvängningar och är känslig som bara den. Min mens bör komma nu den 4 januari, men brukar inte alls känna så här eller må så här dåligt innan mensen. Inte alls tänkt att de kan vara graviditet förrän en kompis nämnde de när vi prata om min besvär och skickade en länk med mina symptomer. Tror dock de är mensen som spöckar och leker lite men vet inte, men tänkte åka in till stan och kika på något g-test för att veta om de kan vara graviditet eller mens. Det är väll inte för tidigt att testa sig och se något, eller?? Men undrar om ni kanske har någon gissning vad de kan vara :)

Annons:
Alexzandra630
2017-01-02 05:05
#1

Finns det någon chans att du kan vara gravid då? Alltså hade du sex för typ 2 veckor sen. Vilket preventivmedel använder du? Svårt att veta om du är gravid eller om det beror på något annat.

Elsa
2017-01-02 09:18
#2

Det kan vara för tidigt att testa, men det kan inte vi veta förrän du gjort det :) jag testade dagen innan min mens skulle komma så det gick ju för mig även om det var svagt. 

Jag hade inga direkta symptom innan plusset, kände mig lite uppsvälld och hade inte haft någon pms (har annars problem med pms, typ 3-4 dagar innan mensen. men nu slapp jag det)


[Smulan_88]
2017-01-02 09:35
#3

Mellan ägglossning och mens så skulle jag säga att symptomen kan vara exakt lika för pms och graviditet. Så för att utesluta det ena så ta ett graviditetstest, på den dagen du har beräknat att din mens ska komma. Illamående kommer ibland innan v.4 men det är väldigt sällan, för innan din beräknade mens så är i regel (inte alltid) hcg nivån (om du är gravid) relativt låg. Gasig mage och huvudvärk kan man ju egentligen få när som helst, och är inga direkta graviditetstecken. Även om det förekommer att gravida upplever dem. Trött och slö kan ju i sig resultera i humörsvängningar och att man blir känsligare OM kroppen känner att den behöver mer sömn men inte får tillräckligt. Så egentligen behöver symptomen/analysen inte betyda någon ting, MEN det kan absolut vara graviditets symptom. Men inte nödvändigt.

pärooon
2017-01-02 13:37
#4

#1 ja jag skulle nog säga att jag haft sex för två veckor sen, har ju en partner och ci har sex lite då & då haha. Jag går på p-piller men skulle inte påstå att jag sköter tabletterna som jag borde… #3 nej precis det jag menar, att de inte måste vara en gravid utan att de kan vara något annat.

Alexzandra630
2017-01-02 14:05
#5

Jag skulle köpa hem ett test och testa inom ett par dagar. Behöver ju inte vara något men man vet ju aldrig. Kanske dags att testa ett annat preventivmedel om du inte vill bli gravid. Jag skötte aldrig tabletterna speciellt bra heller och när jag bytte till spiral var det en sånn lättnad att slippa vara orolig.

Upp till toppen
Annons: