Annons:
Etikettallmänt
Läst 655 ggr
Djurälskaren87
12/24/16, 10:14 AM

Svullna och ömma bröst.

När jag var i vecka 5 till 7 så hade jag mer svullna bröst men när jag gick in i v 8 och 9 så tycker jag brösten inte alls är svullna samt större längre dock är de ömma när man tar på dom. Kollade hjärtat igår och de slog. Någon som vart med om samma angående brösten?

Annons:
soundtrack
12/24/16, 10:40 AM
#1

Jag är inne på min fjärde graviditet, har hittills inte varit med om att brösten svullnat/ökat i storlek. Bröstvårtorna har varit ömma första veckorna men det har gått över rätt fort.

oh-la
12/24/16, 10:41 AM
#2

Jupp! Symptom går lite upp och ner. Vissa symptom som man har försvinner och kommer tillbaks igen. Just brösten gick upp och ner för mig, ibland jätteömma och ibland ingenting.

Roxie
12/24/16, 10:48 AM
#3

Mina bröst svullnade upp i början också, sen blev de normala igen. Nu har de dubblerats i storlek. Är i vecka 22. De ömmar till och från.

// Sofia

Surpan
12/24/16, 11:30 AM
#4

Det är olika. Mina blev tre storlekar större fort i början, fick till och med en massa bristningar redan i första trimestern. Det svullnade och ömmade som tusan. Men sen la det sig. De är fortfarande större men de känns lite slappare och tommare nu. Inte svullna alls.

/Surpan

hellomissduh
12/24/16, 11:50 AM
#5

Mina bröst var såå svullna och ömma första månaderna, men det la sig sen. Dock är dom fortfarande större, men lite slappa. Plus massa bristningar.

[Smulan_88]
12/24/16, 12:16 PM
#6

Tycker att det går i perioder, även andra symptom kommer i vågor. Vissa dagar är väldigt hormonella och man kan typ gråta för minsta lilla, andra dagar hälsar jävulen på för att några dagar senare vara bortblåst igen.

Annons:
Pontiac57
12/24/16, 12:22 PM
#7

Förra grav svällde dom tidigt, gick upp 2 bh storlekar på ett par veckor och dom va så ömma att det knappt gick att röra på dom under hela grav. Denna gång har det däremot inte hänt något med dom :)

Alexzandra630
12/25/16, 1:41 AM
#8

Japp mina bröst var sjukt ömma till och från fram till v 14. Kunde knappt ens ha bh vissa dagar för det gjorde så ont. Andra dagar kände jag ingenting. Nu har det varit lugnt ett tag med ömheten.

Upp till toppen
Annons: