Annons:
Etikettallmänt
Läst 959 ggr
Alexzandra630
12/21/16, 9:47 PM

Så trött på att ha ont

Jag är i v 18 nu och har haft foglossning sen v 8. Och jag är så fruktansvärt trött på att ha ont. Tycker jag gör allt enligt vad man ska men ändå haltar jag runt och kan knappt röra mig eller sova. Var helt sjukskriven v 12-16 på grund av illamående men det är mycket bättre. Nu är jag halvt sjukskriven på grund av foglossningen men känner att jag knappt klarar av att jobba det lilla jag gör. Finns det fler som jag har det? Ville egentligen mest gnälla av mig men söker även tips och råd för smärtlindring.

Annons:
Sarah
12/22/16, 9:27 AM
#1

Gå till en sjukgymnast som kan gravida kroppar. Många får en del hjälp av det. Foglossningsbälte hjälpte mig lite.

Alexzandra630
12/22/16, 10:16 AM
#2

Går till sjukgymnast som är duktig, gör min träning varje dag, går på vattengympa med ett speciellt träningsprogram för foglossning, använder bältet. Går sakta, tar ett steg i taget i trappor. Går bara på hårt och plant underlag. Korsar aldrig benen. Sover med kuddar som stöttar upp. Gör verkligen allt enligt konstens alla regler men ändå blir det bara värre och värre.

MinnaJosefin
12/22/16, 2:13 PM
#3

Har med foglossning från helvetet… fick nästan exakt samma tidpunkt som jag fick med sonen med. Blev sjuk skriven då i vecka 28, får se hur det går denna gången. Först kände jag att foglossnings bältet inte funkade alls bra.. sen ett tillfälle så spände jag det mycket hårdare runt mig, och då försvann plötslit smärtan när jag var uppe och gick! Så ett tips om du använder det eller ska börja, så ska det sitta rätt hårt, och rätt långt ner, det ska ju inte klämma bebisen :) ha en kudde mellan benen när du sover är ett tips. När du reser dig från att ha legat ner så sätt ihop benen och flytta dom samtidigt sidleds, så gör det heller inte lika ont.

Roxie
12/22/16, 2:51 PM
#4

Fick foglossning i vecka 9, blev sjukskriven 50% och anpassade arbetsuppgifter på jobbet vilket funkar helt okej. Har nu gått upp till 75% arbete och det känns okej. Fortfarande riktigt ont vissa dagar, typ idag :/ Bälte funkar inte alls på mig.

// Sofia

Roxie
12/22/16, 2:51 PM
#5

Kan tillägga att jag är i slutet på vecka 21 nu.

// Sofia

NinniH
12/22/16, 4:12 PM
#6

Min foglossning kom i ungefär vecka 12 och höll i sig till efter vecka 30, blev sjukskriven ett par veckor (pluggade och han föddes sen i aug). Gick till sjukgymnast som kunde gravida och vi provade både bälte samt akupunktur. Varken eller fungerade, så då fick jag låna hem en TENS. Den hjälpte faktiskt ta udden av det värsta. Nästa gång kommer jag definitivt be om en TENS redan från start!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Alexzandra630
12/22/16, 7:16 PM
#7

#3 Bältet funkar när jag har det men får ändå ont på natten. Kan ju inte ha bälte konstant ;-) #4 Lider med dig men skönt att du ändå klarat av jobbet. Jag jobbar de enklaste timmarna och max 4.5 h i stöten och ändå har jag fruktansvärt ont. #6 Har provat tens men tack för tpiset!

Ceciliaolucifer
12/23/16, 5:56 AM
#8

Jag hade också mkt foglossning och det var tungt! Men rätt som det var försvann den. Det behöver inte betyda att du har foglossning fram till förlossningen. Gick också till sjukgymnast, tränade i bassäng, tränade hemma, TENS.

Alexzandra630
12/23/16, 7:43 PM
#9

#8 Hoppas på att det händer samma sak för mig :-)

Alexzandra630
12/28/16, 1:16 PM
#10

Är sjukskriven 75% nu och kan ringa till läkaren när jag vill bli helt sjukskriven. Känns väldigt skönt att veta det. Hoppas bara att höfterna klarar det.

Upp till toppen
Annons: