Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 937 ggr
TezzD
2016-12-21 12:40

Förvirrad! Hjälp någon som haft liknande Tack

Jag blir helt förvirrad. Hade temphöjning idag från 36.4 till 36.7! Tänk om jag inte haft ÄL och det är dags för ÄL nu istället för mens?!?! Har bara tempat i en vecka så jag vet ju inte hur jag låg förut. Men har legat på 36.3 för ett tag sedan och även 37 är jag va på vc förra månaden. Men deras termometrar är ju såklart annorlunda. .. är helt förvirrad här. Har sån jäkla molvärk, stickningar, bubbel, buffar sen snart 1 vecka tillbaka!! Trodde därför jag haft ÄL och närmade mig mens. Hade mensvärk som fasen i söndags så jag va riktigt dålig i magen… och nu är det ju snart BIM. .. Min mens hoppade över November. WTF? Tappen är ju hård både före ÄL och efter ÄL vad jag läst. I går var min tapp mjuk utanpå och hård inuti. Men inget älsekret, mest vattnigt och vit. Finns det någon som ens haft det liknande? Hade ju tänkt testa mig för grav i helgen :-P Kanske ska vi passa på att mysa ikväll istället trots att lusten är noll för jag vet ju inte alls vad som händer haha.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Roxie
2016-12-21 12:45
#1

Japp, jag hade långa cykler där ägglossning inte skedde första gången utan gjorde ett nytt försök. Alltså att cykeln blir förskjuten eftersom kroppen gör ett nytt försök till att släppa ägg.

// Sofia

TezzD
2016-12-21 12:49
#2

Du menar att det kanske kan vara ÄL på g nu då? Men jag har ju inget älsekret :-/ Men det kanske man inte måste ha? Fasen ja måste känna på tappen idag igen! (Gillar inte det men den kan ju berätta lite iaf vad som eventuellt sker )

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Roxie
2016-12-21 15:29
#3

Det kan absolut vara ÄL på gång nu. Vilket betyder att du inte hade sist du trodde det. Kroppen testar igen liksom. Det där med ÄL-sekret är väldigt olika. Vissa har det och andra har det inte. Vissa har det dagarna innan (som jag) medan vissa har på ÄL dagen och andra som sagt inte alls. Enda sättet för mig att ta redan på om ÄL skett var genom att tempa. ÄL stickor bekräftar ju heller inte att set faktiskt skett utan det bekräftar bara ägglossningshormonet, att kroppen förbereder sig. Det betyder inte att ägglossning alltid sker. Dock sker i regel alltid en tempökning ca ett dygn efter ägglossning, men det gäller såklart att man har tempat ett tag och känner igen sin kurva.

// Sofia

TezzD
2016-12-21 17:51
#4

#3 Tack. Jag ligger alltid lågt. Ibland nere på 35.8 normalt. Så när jag närmar mig 37 så får jag frossa. :-P Menar du att älska redan skett eftersom jag fick stegring idag? Jag har hört att ÄL sker inom det närmsta dygnet efter temphöjning. Men det kan ju vara fel också.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Sarah
2016-12-21 21:41
#5

Vattniga flytningar är oxå tecken på ägglossning. Det behöver inte vara som äggvita. De två gångerna jag blivit gravid har det varit vattnigt, alla andra gånger vi försökte så var det oftast son äggvita.

Roxie
2016-12-21 21:52
#6

#4 Det är ju jättesvårt att säga med tanke på att du inte tempat särskilt länge. Det krävs oftast flera månader innan man ser ett mönster.

// Sofia

Annons:
TezzD
2016-12-21 21:59
#7

#5 & #6 Det får bli lite älskog ikväll då ;-) Då blir han nog glad för det var ändå i lördags senast haha Lika bra att passa på även om det är "bim" i helgen egentligen haha.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: