Annons:
Etiketthälsa
Läst 1430 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-18 15:11

Mens efter missfall

Hej!
jag fick ett missfall i början av oktober, var någonstans i vecka 3 och blödde från 18 september till 12 oktober. Sedan kom mensen igen 4 veckor efteråt, en helt vanlig blödning inga konstigheter förutom att jag hade en fruktansvärt mensvärk som jag aldrig känt förut, mensen höll i 6 dagar.
Men i torsdags när jag fick min andra mens sen missfallet har jag upptäckt mens klumpar, mindre i storlek om man jämför med missfallet men dem finns där, i början var det en blandning av mens och ägglossning nästan, blödde otroligt mycket i början när den kom så det nästan var skrämmande.
Jag pratade med mamma angående detta och hon sa att det kan vara rester ifrån mitt missfall sen oktober månad, och det kan mycket väl vara så, men jag tycker att borde inte det kommit på den blödningen som jag hade 4 veckor efter missfallet?
Förlåt för rörig text, men berätta gärna vad ni tror och tycker… 

Notera även att jag har tagit ett x antal graviditetstester innan denna mensen kom då jag hade funderingar på att jag var gravid, men alla visade negativt, så ett nytt missfall kan det väl inte ha varit som jag fick nu? Kram.

Annons:
Alexzandra630
2016-12-18 18:12
#1

Jag hade nog kontaktat gyn för att rådfråga i det läget. Klumpar kan det ju bli vid vanlig mens också ju. Eller om det är rester så behöver det ju komma ut för att du ska kunna bli gravid.

Anonym
Anonym
2016-12-18 19:02
#2

#1, jag blödde otroligt mycket första dagen, jag är inne på dag 4 med mensen och nu blöder jag inte alls i dem mängderna, som en helt normal mens typ, men något jag lagt märke till är ju klumparna… Jag är så osäker om det är "vanliga" mens klumpar eller om det är något från missfallet då dem inte är större än storleken på en halv alvedon ungefär! Sen blir jag nojjig och tänker…  "Tänk om detta är missfall nummer 2?" 
Det gör så ont i mitt hjärta att konstant hela tiden bli påmind av mitt mf, jag kan knappt sova om nätterna och ändå har det gått lite mer än 2 månader :(

Alexzandra630
2016-12-18 20:49
#3

Efter mitt missfall tog det ett bra tag innan mensen blev normal igen. Men som sagt jag skulle ringa gyn. De kan ju lugna dig om inte annat. Det tog ca 6 månader innan min kropp kändes normal efter missfallet. Så det kan ta tid.

Anonym
Anonym
2016-12-19 09:03
#4

#3, Men eftersom jag inte blöder lika mycket tror jag inte att det är någon fara, vet du ungefär hur lång tid det tar innan kroppen är återställd till graviditet nummer två? Förstår att det kan vara väldigt inviduellt, men igår kväll och idag har det inte varit några klumpar eller liknande. Förhoppningsvis är min kropp "rensad" så att säga nu. Sånt himla krångel ändå! Ha en bra dag Alexzandra och tack för din kommentar. =)

Upp till toppen
Annons: