Annons:
Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
Kanja_
2016-12-16 00:21

Ska jag vänta månaden ut?

Jag undrar bara lite snabbt om någon har vart i ungefär samma sits. Jag och kille var ute och reste för ungefär 1 och halv månad sen. Jag har ALLTID regelbunden mens men när vi reste så blev den alldeles konstig och den kom den 4;e (en vecka förtidigt) på resan. Sen 2 veckor senare fick jag en liten mens igen. De är väldigt onormalt för mig så jag blev orolig. Jag vet inte när jag ska ha mens längre. Jag gissade att jag skulle få mens den 4:e men den kom inte. Jag vänta ett tag och sen prova jag ett gravtest och de visa negativt. Jag köpte de billiga om de gör nån sense. Jag är öm i äggstockarna. Ska jag invänta månaden ut på mensen innan jag gör ett nytt test? Om de skulle visa negativt igen vad ska man göra då? Kan man söka undersökning i såna fall för jag vet inte hur allt står till där nere.

Annons:
Surpan
2016-12-16 07:02
#1

Cirka 14 dagar efter det senaste oskyddade damlaget kan du testa dig. :) Kroppen är lurig ibland och hittar på konstiga saker. Att din mens krånglar behöver inte betyda att någonting är fel. Jag hade väntat ett par månader för att se om den kom igång igen innan jag gick på undersökning.

/Surpan

Emmaali
2016-12-16 08:50
#2

Det är helt normalt att få rubbningar när man är ute o reser. Vissa blöder konstant medan andra hoppar över mensen

Upp till toppen
Annons: