Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 961 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-14 20:53

Hur går man vidare?

Hur går man vidare efter en abort? Går hos en psykolog en gång i veckan men känner att jag inte får den hjälpen jag behöver vilket jag även nämnt. Dessutom blir det svårare och svårare när alla runt omkring en skaffar barn. 

Tyvärr var abort enda alternativet då pappan missbrukar och jag är långtidssjukskriven . Men jag tycker det är så svårt när jag ångrar mig varenda eviga dag och ännu mer nu den sista tiden. Känns som om jag aldrig kommer komma över att jag gjorde fel val.

Annons:
Alexzandra630
2016-12-14 21:33
#1

Nu ångrade aldrig jag min abort men det var fruktansvärt iallafall. Det blir lättare med tiden, eller det var så för mig. Du måste tillåta dig att sörja för att sen kunna gå vidare. Kramar om

Fien
2016-12-15 12:11
#2

Du säger att du inte får den hjälp du behöver. Vad kan det bero på? Vad är det du tror att du behöver för att gå vidare? Kan det vara ett alternativ att kolla upp möjligheten att prata med en annan psykolog. Ibland funkar man inte riktigt ihop… Håller med #1 om att du måste tillåta dig att sörja, och acceptera för att kunna gå vidare. Skickar också en stor kram till dig och önskar dig verkligen lycka till! Det kommer bli bättre!

Upp till toppen
Annons: