Annons:
Etikettpappor
Läst 4161 ggr
b.a.lindberg
12/13/16, 9:50 PM

Räcker några få droppar sperma?

Jag har bara en enkel fråga…räcker det med några få droppar sperma för att en kvinna ska kunna bli gravid genom en själv insimenation?

Annons:
Tjeja
12/13/16, 9:52 PM
#1

behövs ju bara en spermie för att befrukta ett ägg..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

b.a.lindberg
12/13/16, 9:59 PM
#2

Jag ar blivit sexutnyttjad av  kvinna, vi var anonyma för varandra… och jag har alltid misstänkt att jag har barn från den händelsen…Och nu kommer det mer o mer tecken på att så ä r fallet. Långt senare. men jag slapp underhållsbetalning, då vi var helt anonyma för varandra…..Jag har även börjat ana vem som ev. skulle vara mitt barn, men jag vågar inte börja prata med denna person om detta, då jag inte vet helt säkert. Det känns bara dumt…

Tjeja
12/13/16, 10:48 PM
#3

Tja… Inte lär du få veta mer av att bara fundera heller.. 😕 Har tyvärr inga göda råd att ge dig heller. Men nog tycker jag att i alla fall barnet har rätt att veta vem hens biologiska föräldrar är.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

b.a.lindberg
12/13/16, 11:15 PM
#4

Ja, självklart har hon rätt att få veta det. Det håller jag med om. Den som de tär mest synd om i detta fallet är ju barnet, som aldrig har fått träffa sin egen far. Den jag anar att det är, är en person som gärna vill stå i centrum, hatar att bli lämnad ensam…vart än hon befinner sig…känner sig otrygg om hon måste vara ensam osv…Jag förstår hon fullständigt varför on är som hon är ibland. Men allting är ju inte mitt fel, för det var inte jag som bara stack o sket i allting. Det var jag som blev utnyttjad och sedan valde modern att hemlighåll allting för mig. Vad jag inte förstår, är vad som var syftet att göra på detta sätt, att skaffa barn meden total främling? Don flesta människor skulle inte ens tänka tanken att göra så- Jag klarar bara inte att fråga heNne…, är du min dotter..Det känns så dumt om du fattar Jag har ju aldrig ens vetat tidigare att jag skulle ha barn, menjag ha rbörjat forska lite i saken på egen hand, för jag vill gärna veta. Allt jag forskat i stämmer med alla namnen som bör ha kännedom om detta,  men JAG fick aldrig ens veta något,och vad var syftet med det? D et r jumest synd om dottern här, om det nu är en kvinna…

b.a.lindberg
12/14/16, 4:15 AM
#5

Då det inte är jag som har gjort något fel här, utandet är jag som har blivit sexutnyttjad, då anser jag at det är moderns skyldighet att berättta för mig omjag har barn eller inte, det är inte min sak att börja påstå för andra att jag kanske ha r barb, även om jag anar vem det kan vara. Jag har ingen skldighet att berätta att den kvinnan har barn med mig, eftersom det är jag som har blivit så grovt utnyttjad.  Vill dottern ha mig som far…då får hon berätta för mig att honär min dotter och sedan täller jag mer än gärn aupp på ettt DNA test. Före det tänker inte jag påstå saker till någon om at jag ev. skulle ha barn, tyvärr.

Aristarcos
12/14/16, 7:13 AM
#6

Går alltid kräva dna test om man misstänker man är förälder till ett barn! Mamman kan ju knappast neka det…hur gammalt är dottern isåfall nu? Är hon mkt lik dig eller någon annan av dina släktingar?

Annons:
Surpan
12/14/16, 9:06 AM
#7

Såg du henne inseminera sig själv TS?

Jag skulle säga att det inte är så troligt att man lyckas bli gravid genom en självinsemination på bara några droppar. Det skulle ha behövt att ske relativt direkt efter att spermierna lämnat kroppen, de dör snabbare än man tror i friska luften. Plus då att allt annat ska klaffa, ägglossning till exempel.

Det är svårt i Sverige att få igenom "fader okänd" på sina barn som kvinna, så det  är antagligen så att det redan finns en far till detta barn, antingen på papper eller till och med i hennes liv. Om du misstänker att du istället är fadern så behöver du övertyga någon av dessa föräldrar att få göra ett DNA-prov på barnet (förutsatt att hon är ett barn då och inte vuxen). Jag tror inte att du kan få igenom ett DNA prov om bägge (lagliga) föräldrar säger nej.

/Surpan

b.a.lindberg
12/14/16, 10:37 AM
#8

Den tjejen  som jag misstänker så starkt är så otroligt lik mig i ögonen så att det är skrämmande faktiskt, hon har samma ansiktsform som jag har. När jag ser mig själv i min spegel, då ser jag hennes ansikte och ögon framför mig., så fruktansvärt lik är mig. Ålder och efternamn stämmer på modern som ogift. Modern har nu börjat söka lite kontakt med mig o gjort små antydningar,  men det är nog allra jobbigast för modern eftersom det var hon som gjorde allting fel o inte jag. Jag tänker inte tvinga någon att bli min dotter eller så, jag vill bara veta, det är allt.  Skulle det nu visa sig att jag faktiskt skulle ha en dotter, då har jag absolut inget emot det, jag ställer gärna upp som hennes biologiska far, förutsatt att hon själv vill detta.

b.a.lindberg
12/14/16, 10:41 AM
#9

det blev lite fel där…ålder stämmer exakt på tjejen, menjag vill inte uppge åldern här.

[Devya]
12/14/16, 4:58 PM
#10

#8 Vadå för sorts antydningar?

Det är nog inte bra att försöka röra upp något så jag tror det är isåfall bäst att du talar med modern och berätta om dina misstankar. För tänk om du har helt fel?

Det här med självinsemination och dylikt låter också väldigt suspekt. Jag skulle inte vara så säker på att den här flickan är din dotter. Jag skulle starkt tvivlat på saken även om du kanske hittar likheter mellan er två.

Alexzandra630
12/14/16, 5:45 PM
#11

Tycker det hela är väldigt suspekt att ni var anonyma men ändå vet du vem kvinnan är och hur hennes barn ser ut. Om du nu misstänker något så fråga henne.

b.a.lindberg
12/14/16, 7:38 PM
#12

ja ghar funderat så mycket på det aoch kommit fram till hur det ligger till genom egna forskningar via folkbokföringen…allting stämmer…slla kombinationer stämmer och alla om´nblandade som borde känna till om dett aär från denna  lilla ort  somjag träffade denhär tjejen på. Allt stämmer. Fråga inte mig hur jag har kommit fram  till det….men allt stämmer via olik a personsökningar under ett speciellt efternamn så stämmer alla personkopplingar via folkbokgöringen,,,,mer villjag inte förklara …Jag och modern håller påatt närma ossvarandra och sådant här frågar man bara inte direkt rakt ut, det får ta den tid det tar.

[Smulan_88]
12/14/16, 7:50 PM
#13

En liten tanke bara… om ni hade sex.? Vilket jag antar då flera inlägg handlar om sperma. Det krävs inte mer än 1 spermie för att befrukta ett ägg. Och du pratar om droppar med sperma, vilket kan vara flera miljoner spermier. Om nu några droppar "rymde" hur vet du att inte 1 spermie rymde under själva sexet? Det jag menar är att hon kanske inte inseminerat sig själv, utan hon kanske råkade bli gravid. Många människor tar "lätt" en abort, men det finns de som aldrig skulle göra det oavsett omständigheterna. Tänker att modern i fråga kanske råkade bli gravid och kände (IOM att det var en tillfällig/engångs grej) att du förmodligen inte ville ha något med det att göra. Och drog själv slutsatsen att behålla barnet och hålla allt för sig själv.? Sen kan man ju inte veta säkert angående något av sakerna utan att fråga just modern, och vem vet kanske är det så att inte ens hon vet säkert om vem som är far till barnet. *bara en tanke

Annons:
b.a.lindberg
12/14/16, 8:29 PM
#14

Jag och modern håller på  att som sagt,närma oss varandra, och detta frågar man då bara inte rakt ut, har jag barn med dig, eller hur? Det  känns ju lite dumt. 

fFörmodligemn så kände hon just då,  att jag inte ville ha med detta att göra, för det var en en  gångsgrej.

Men eftersom de var JAG som blev utnyttjad och INTE HON, så har jA g ändå rätt att få veta om det är något. JAG BLEV UTNYTTJAD HELA VÄGEN. 

Somjag sagt tidigare, jag kräver inte at ffå någon som ev. skull ekunna vara min dotter, jag vill bara veta, och under alla  omständigheter, så har ju hon rätt att få träffa sin bioligska far om  honnu vill det.

Eftersom det var jag som blev utnyttjad, så är det inte min skyldighet att börja  fråga runt och börja förklara mig. Det är moderns sak att göra det…

[Smulan_88]
12/14/16, 8:43 PM
#15

Absolut, men det finns ju en chans/risk som du kanske behöver vara beredd på. Och det är att du aldrig får reda på hur det ligger till annat än dina antaganden. Den bollen ligger ju som du själv skriver på modern och barnet i fråga. Förstår att det är jobbigt och det är ju fruktansvärt att bli utnyttjad på sådant sätt. Men alla fakta ligger ju inte på bordet, så om du inte gör (dvs pratar och har kontakt med modern i fråga) så är det ju bara antaganden.

Tjeja
12/14/16, 9:03 PM
#16

OM ni håller på att närma er varandra och lära känna varandra lite granna du och modern så är ni ju redan "på väg" så att säga. Låt bara tiden gå och var positivt och vänligt inställd emot modern. För om det nu visar sig vara som du misstänker så är hon ju ändå mor till din dotter i så fall, och det hade hon nu varit oavsett hur det gick till så att säga.

Samt att vill du finnas där för din dotter  i så fall så är ju en god relation till mamman en viktig och stor fördel.

Att du vill bolla dina misstankar och funderingar med andra som här nu "anonymt" är fullt förståeligt. Det är jobbigt att bära och gå igenom något som du gör nu helt ensam. Samtidigt är det liksom inget man pratar runt om med vem som helst i sin omgivning heller innan man vet säkert hur det verkligen förhåller sig.

Fortsätt att lära känna mamman och visa att du är villig att bli hennes vän och lära känna henne och dottern. Blir ni vänner och flickan är din dotter så kommer du med tiden få alla möjligheter att fråga så småningom, ifall hon inte rent ut berättar det för dig av sig själv till sist t o m.

Jag menar, blir ni vänner blir det ju liksom naturligt att fråga om det finns någon pappa med i bilden i dotterns liv och hur det ser ut rent praktiskt idag osv..  

Så låt tiden gå, närma dig försiktigt och ödmjukt med positiv inställing. För är du pappa och mamman har "lurat" dig är det ju inte heller någon lätt sak att erkänna för dig. Hon måste ju bära på ett dåligt samvete också och behöver kanske veta att du inte skulle bli arg om du fick veta att flickan är din dotter utan att du istället skulle uppskatta att få bli en del av deras liv från och med nu ifall de önskar det, men utan något krav.

Det är nog den bästa utgången du kan ge henne för att hon skall våga öppna upp kan jag tänka mig.

Lycka till! Så enormt mycket! Är du Pappa förtjänar både du och flickan att få veta och lära känna varandra om ni vill det ju! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

b.a.lindberg
12/14/16, 9:46 PM
#17

Jag tänker precis som du skriver här, att jag och modern måste bli goda vänner först. Varför jag vill detta, det är ju inte för att jag skulle var arg på något sätt, absolut inte. Jag är inte arg på dem, tvärtom, jag  vill verkligen vara en del av deras liv, hel t utan krav. Jag har inga krav gentemot dem. Jag skulle verkligen uppskatta att ha en dotter om det nu visar sig att det skulle vara min.Saken är den, att helt anonyma var vi ju inte, vi visste vad varandra hette, men eftersommodern aldrig hörde av sig senare, så glömde jag bort hennes namn och lyckades förtänga denna händelse under många år som jag inte ens tänkte på den. Men under senare tid så har denna händselse ofta dykt upp i mina tankar, kanske det är något därifrån i alla fall, trots allt. Det enda jag mindes var ju hennes efternamn…och alla personkopplingar under det namnet stämmer juvi a min a sökningar…Jag vill verkligen vara vän med dem och jag skulle verkligen uppskatta at få en dotter, och ja g är så vänlig jagkan mot modern och visar på mitt sätt att jag uppskattar att hon vill få kontaktmedmig…D et är det värt. Jag vill vara en del i deras liv helt utan krav.

Tjeja
12/14/16, 9:59 PM
#18

Så lycka till b.a.lindberg! 🙂

Var försiktig och rädd om både dig själv, modern och framför allt flickan! Så du inte sårar någon på vägen bara! Och var beredd på att flickan kanske faktiskt har en pappa redan och då kan det vara svårt att släppa in någon "ny" oavsett om han är biologisk eller inte.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

b.a.lindberg
12/14/16, 10:02 PM
#19

Jag gör så gott jag kan ochja gstressar ingen av dem, detta för ta den tid det tar. Allt kommer att bli så bra till sist. Jag vet att det ka  finnas alla möjliga omständigheter runt detta, men somsagt, så börjar jag med modern och jag trivs så väldigt bra ihennes sällskap ochjag har visat att jag uppskattar att ha henne som min vän.

b.a.lindberg
12/15/16, 2:49 AM
#20

Jag ser redan nu tydliga tecken på dåligt samvete…modern bjuder mig ofta på mat och på fika, samt ger mig saker. Hon vill helt enkelt få mig att må bättre. Menjag har kommit över att jag blev utnyttjad. Eller så gör  hon så får att lätta  på sitt eget samvete. Som vuxen kanske hon tycker att det var dumt gjort det hon gjorde då. Men jag vill poängtera att jag är absolut inte arg på modern, det har jag aldrig heller varit. Menjag förstår mycket väl att hon ar dåligt samvete nu, jag ser tydliga tecken opå det.

Annons:
Anonym
Anonym
12/15/16, 3:46 AM
#21

#20: Tänk om det bara är du som inbillar dig att du är pappa till hennes dotter. Det kanske är så är du övertolkar hennes inbjudan med fika och mat. Det är väl bara att du frågar henne vem som är pappa till hennes dotter så för du ju svar på det förhoppningsvis.

b.a.lindberg
12/15/16, 6:52 AM
#22

Jag anar vem du kan vara anonym, och enligt dig så vore det ju en omöjlighet att just jag av alla skulle vara en far. D u vill helt enkelt inte att det skulle vara så…Nu är det ju så, att detta är en så pass stor sak, att  det frågar man bara inte rakt ut.  Hon har gjort vissa antydningar…..hon är ursprungligen från samma lilla by som jag var till den tjejen som jag hälsade på…hon har samma efternamn som ogift, en rad andra omständigheter stämmer enligt folkbokföringen som jag har varit i kontakt med för att forska på egen hand. Allting stämmer.  Hur stor är chansen att det då skulle vara någon annan när det var en mycket liten by, då alla kringdetaljer stämmer? Tänk på den du…..

Surpan
12/15/16, 7:11 AM
#23

Men alltså.. Även om detta är rätt kvinna så är det väl inte säkert att du är far till hennes barn? Jag tycker faktiskt att det är bättre att fråga rakt ut. Att skapa en relation med en person endast för en baktanke känns lite konstigt. Allt i denna situation känns konstig… Du har blivit sexuellt utnyttjad av en kvinna du inte vet vem det är, som har samlat upp ett par droppar av sin sperma och inseminerat sig själv. Nu har du träffat en kvinna som du tror är samma kvinna, vilket gör att du sätter igång en stor undersökning av hennes bakrund och kommer fram till att det "troligen är hon". Kvinnan är snäll mot dig vilket du tar som ånger. Du märker då också att hon har en dotter, du lägger ihop ett och ett och antar att dottern är din. Stämmer det? Det är svårt att hänga med här. Hur kan du inte känna igen kvinnans ansikte? Är du helt hundra på att barnets födelsedatum stämmer överens med tidsramen? Varför vill du umgås med en kvinna som utnyttjat dig?

/Surpan

b.a.lindberg
12/15/16, 7:29 AM
#24

Nu är du bara avundsjuk på hur det faktsikt skul e kunna vara, och nej, jag tänker inte fråga rakt ut , det gör manbara inte ab renrespekt, Vi håller på att bygg aupp en vänskapsrelation, och eftersom hon antagligen dras med dåligt samvete, så ska vi bli vänner först innan vi överhuvudtaget pratar omdetta.  Jag ar rätt att forsa i saker omjag vill och tycker att det är viktigt. Det är bara du som tycker det är konstigt, för du vill helt enkelt inte att det skulle vara sant. Hon och jag ska bli goda vönner först innan vi pratar om ev. barn. Man frågar bara inte någonrakt att: Hej, harja g barnmed dig, det är ju totalt respektlöst. Det gör man bara inte. Du vill helt enkelt inte att dett a skulle kunna vara sant. Nu är det ju så, at tjag struntar totalt i vad du har eller inte har, vilken läggning du än må ha, mendu vill inte att detta skulle vara sant.  Varför skulle det kunna vara så omöjlig t att just jag av alla skulle ev råka ha en okänd dotter? Det finnsinte ens i din takevärld. Och eftersom ddet ärjag somjar blivit totalt sexutnyttjad så har jag rätt att på egenhand forska i saker hur det ligger till, och jag är absolut inte ute efter hämnd av något slag,nej, jag villb ara vara vännermed democh inget annat. Jag förstår  hur kvinnor kännersig somhar blivit våldtagna, detta ärnästan samma sak som att bli våldtagen, då man inte ens frågar vadjag vill, utan bara kör på,,,Det är somatt allting var planerat, för jag fick juinte  heller komma på någon annan dag änjust dendagenjag var på….Allt detta var planerat av henne från början, då hon kommenderade mig att ta av byxorna innan vi ens hade pratat något  närjag kom dit. Allt var heltenkelt planerat av henne..

Alexzandra630
12/15/16, 7:51 AM
#25

Du blev inte sexuellt utnyttjad. Du såg inte till att skydda dig vid sex. Det är inte bara kvinnans sak. Tycker ditt beteende är obehagligt när du stalkat kvinnan och nu framstår som du inte har några intentioner.

Surpan
12/15/16, 7:55 AM
#26

Okej.. Emh… Jag är inte avundsjuk och jag förstår inte varför min sexuella läggning tas upp? Det handlar inte om att jag vill eller inte vill att detta ska vara sant, men du kommer hit för att fråga oss om råd och då måste man väl få svara? Jag tror inte alls att det är omöjligt att du har en dotter du inte vet om. Men av den information du har givit oss här så tycker jag att det låter som att det inte är så troligt. Du måste väl kunna se att möjligheten finns att du har fel? Jag förstår inte alls vad det spelar för roll om det är respektlöst att fråga, har hon utnyttjat dig så förtjänar hon knappast din respekt.

/Surpan

b.a.lindberg
12/15/16, 8:19 AM
#27

Jag vet att jag visst kan ha fel om detta, menj ag vill inte fråga någon som jag inte känner ännu  hur det ligger till.  Detta går ju mycket lättare att prata om när vi känner varandra bättre och är goda vänner.  Skulle det visa sig att jag har fel om detta, då blir jag inte besviken eeller ledsen om det är så, jag kommer ändå att fortsättta vara vän med denhärkvinnan som sökerkontaktm ed mig. Harjag fel i detta så gör det mig inget, men i nuläget så tänker inte jag fråga, även fast det ärjag som bliivit fel behandlad, jag anser at vi måste bli vänner på riiktigt först, då är det lättare att prata om detta.

Annons:
Anonym
Anonym
12/15/16, 8:42 AM
#28

#22: Du tar ju helt klart fel på person.

Ria74
12/15/16, 10:03 AM
#29

Det är svårt för oss att gissa om du är pappa till flickan eller inte.

Det finns ju såklart en möjlighet att du är det med tanke på att ni har varit intima men det kan ju också vara så att någon helt annan är pappan.

Jag har full förståelse för att du vill veta och det enda sättet är att fråga mamman. Att hon är trevlig och snäll mot dig nu tyder inte på nånting mer än att hon är omtänksam. Jag själv är trevlig mot många utan att jag har någon baktanke eller känner skuld mot någon utan helt enkelt för att jag tycker om att göra andra glada.

Sen kan man aldrig gissa sig till om man är förälder till någon genom att den liknar en själv i sättet eller utseende, vill man se likheter kan man göra det med i princip alla människor och jag får känslan att du verkligen vill att detta ska vara din dotter och då ser du ju naturligtvis likheterna.

Lycka till i alla fall och ta det försiktigt så inte du, flickan eller mamman blir sårade på vägen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gronstedt
12/15/16, 1:22 PM
#30

#24: Att någon bjuder in dig på en viss dag, säger åt dig att ta av dig byxorna eller inte frågar vad du vill är inte det samma som att du blivit sexuellt utnyttjad, om du inte befann dig i hjälplöst tillstånd, till exempel till följd av droger, eller var utsatt för hot, upplevt hot eller utpressning som gjorde att du inte vågade/förmådde protestera, eller var fasthållen eller fastbunden så att du inte kunde protestera, lämna platsen eller värja dig.

Och även om det var fråga om sexuellt utnyttjande den gången, har den eventuella modern knappast någon skyldighet att informera dig om eventuella följder av umgänget?

b.a.lindberg
12/15/16, 1:34 PM
#31

Hade det varit en man somhade gjort detta, ja då hade han blivit polisanmäld och kastad i fängelse för länge sedan, men tydligenkankvinnor göra precis hur fan de vill. Män som råkar ut för detta tror ingen på, men följden blir att de somändå råkar ut för dett blir att man aldrig mer kan litapå andra…Nåjam det är väl ingen störreförlust för någon överhuvudtaget om jag baraskiteri allt och gå r och hänger direkt då, för det är ju uppenbarligen ingen jävelsom ens bryrsig. Hade det varit enkvinna så hade hon polisanölt mannen för våödtäck, men männen skiter alla i, jag litar aldrig mer på någon oc går och hänger mig då. F. ö kan  ingen veta vemjagmena r då jag inte nämner npågra nman. Jag skiteri allt o hatar denna skitvärld. Fy fan,.

Alexzandra630
12/15/16, 1:38 PM
#32

Varför vill du ha kontakt med någon som våldtagit dig? Dessutom skriver du ju att du inte hyser agg mot människan?

Fien
12/15/16, 1:46 PM
#33

Har följt denna tråd och har lite svårt att hänga med i svängarna… förstår inte riktigt hur du kan dra slutsatsen att du blivit utnyttjad, du vet ju inte ens om du är far till barnet. I annat fall var det ju bara sex… såvida du inte blev tvingad till något, där gäller samma för kvinnor som för män… blir man tvingad när man sagt nej så är det att betrakta som våldtäkt… När det kommer till att ta reda på om det är din dotter så finns det ju många olika sätt att ställa en fråga… om ni träffas regelbundet är det väl inte konstigt att fråga var/vem flickans pappa är? Om det inte är någon man med när ni ses, eller om kvinnan inte säger något om en pappa/man i hennes liv… då kan man ju anta att det är pappan och kanske ligga lite lågt med att ta upp frågan tills där finns en etablerad relation och förtroende mellan er.

[Smulan_88]
12/15/16, 2:12 PM
#34

Det kanske låter fruktansvär det jag skriver, men ingen av oss som kommenterat inläggen får ju en riktig bild av hur saker och ting ligger till. Vi kan ju bara läsa och tyda det b.a.lindberg skriver. Och jag vill bara uppmana dig att läsa dina egna inlägg, det jag kan läsa gör att jag ser många varningsklockor. Du skriver i första meddelandet att ni va anonyma för varandra vid erat "möte". är det så att ni möttes på krogen och hade sex? Och du var med frivilligt? Hade du kondom? Och det är därför du misstänker självinsemimation? Eller hur kom dina spermier på villovägar? Den biten fattar jag inte riktigt. Sen så får man väll lov att inse att det finns kvinnor som går på krogen (många gånger ensamma) i hopp om att bli gravida genom en tillfällig natt, bara för att de ser detta som sista utvägen att få barn. om nu så är fallet? Och om det är så det ligger till och du nu faktiskt börjat få reda på att så är fallet så Ja, synd för dig. Men du hade sex och var då kanske under stundens hetta med på det, och hon såg dig som en generös "donation"… vem vet, jag tror inte att du kommer att få reda på det. Det som är lite skrämmande är att du faktiskt har salkat kvinnan, det framgår tydligt i dina meddelanden. Detta är olagligt och framförallt obehagligt! Jag har väldigt svårt att tro att varesig hon eller dottern vill bygga vänskap med någon som springer runt och tar reda på massa privat fakta om dem. Din fixering tycker iaf jag kan vara på en farlig nivå både vad gäller ditt och kvinnan men även "barnets" liv. Du skriver att du hittat hennes efternamn som ogift, vad säger att den gifta/föredettia gifta mannen inte är pappa till barnet? Oftast har man ju "en smak" och denne mannen kanske är lik dig så det är hans och inte din likhet du ser i barnet. Du verkar hur som helst inte vara nöjd med situationen och jag tror i ditt fall att du behöver vända dig till en psykolog inte en "kvinna" du kanske haft sex med eller ett öppet forum på nätet. Det kommer inte att gynna dig någon stans.. Men glöm inte när du dömer, VI vet inte hela historien utan bara det du nämnt.

Annons:
[Smulan_88]
12/15/16, 2:14 PM
#35

Salkat *Stalkat

b.a.lindberg
12/15/16, 2:18 PM
#36

Bra inlägg Fien.

Närjag träffatt denn a kvinna privathar det aldrig varitnågonmanmed. Den här tjejen har aldrig någonsin pratat om sin pappa, bara om sin mamma, mamman ha rgjort det ena eller det andra, men honhar ju aldri gens nämnt ett endaste ord sin pappa.  Det där sista som d skrev varbra…Jag ligger nu väldigt lågtmed att ta uppfrågan, jag tycker att vi vbåda bör känna varandra bättre och vi är på god väg att göra det. Vi håller på att skapa ett förstoend för varandra. Men bara det att dottern aldrig nåfonsin har nämnt ett ord om sin pappa, bara mamma får mig att börja fundera.

b.a.lindberg
12/15/16, 2:18 PM
#37

Bra inlägg Fien.

Närjag träffatt denn a kvinna privathar det aldrig varitnågonmanmed. Den här tjejen har aldrig någonsin pratat om sin pappa, bara om sin mamma, mamman ha rgjort det ena eller det andra, men honhar ju aldri gens nämnt ett endaste ord sin pappa.  Det där sista som d skrev varbra…Jag ligger nu väldigt lågtmed att ta uppfrågan, jag tycker att vi vbåda bör känna varandra bättre och vi är på god väg att göra det. Vi håller på att skapa ett förstoend för varandra. Men bara det att dottern aldrig nåfonsin har nämnt ett ord om sin pappa, bara mamma får mig att börja fundera.

b.a.lindberg
12/15/16, 2:33 PM
#38

Om hon skaffar barn med andra utan dears vetskap, ja då är det at utnyttja andra.

[Smulan_88]
12/15/16, 2:39 PM
#39

Man får nästan hoppas att du är pappan, för är du inte det och du söker kontakt med hans/någon annan mans dotter. Då tror jag att situationen kan bli ganska farlig… bara så du vet

Alexzandra630
12/15/16, 2:46 PM
#40

Nej det är inte att utnyttja någon eller att kalla det våldtäkt om kvinnan blivit gravid vid ett anonymt sexmöte. DU har lika stor skyldighet att se till att dina spermier inte resulterar i ett barn. Det är inte bara kvinnans sak även om män i allmänhet tycks tro det. Det kan finnas massa olika orsaker att dottern inte pratar om sin pappa. Det betyder inte att det är ditt barn.

b.a.lindberg
12/15/16, 2:46 PM
#41

Det är såhär att,jag söker inte kontakt med den som ev. kan vara dottern, glöm den tanken. Det ä rmodern som började söka privat kontakt med mig, sedan så har den ev. dottern börjat med att hälsa på mig varje gång vi möttes och sedan har hon börjat att småprata lite om rent allmänna saker. JAG söker inte  kontakt med någon av dem, det är dom som har börjat att söka kontakt med mig från början. Bara det gör mig ocksp lite fundersam…

Annons:
b.a.lindberg
12/15/16, 2:47 PM
#42

Jag orkar inte hålla på att förklara mer hur alting gick till, def år vara nu.

Gronstedt
12/15/16, 2:48 PM
#43

#31: Ingen polisanmälan, från man eller kvinna, hade gått till åtal och det misstänkta brottet hade inte rubricerats som våldtäkt, sexuellt övergrepp eller sexuellt utnyttjande utifrån det du beskriver. Det är löjligt att påstå att en man skulle kastas i fängelse för att han bett en kvinna ta av sig byxorna. Att du skriver något sådant tyder på en ganska störd syn på manligt och kvinnligt och på ditt eget ansvar för var och när du ejakulerar. Jag säger inte att du inte utsatts för sexuellt utnyttjande, bara att inget av det du skrivit hittills har tytt på det.

#38: Kanske det. Men det är inte detsamma som "sexuellt utnyttjande". 

Enligt myten brukar ju dessa onda kvinnor, som hänger på krogen för att locka till sig män att tilltvinga sig sex med, sedan tilltvinga sig underhåll för barnet. I det avseendet har du haft tur, den här kvinnan har ju faktiskt INTE utnyttjat dig på så sätt. OM hon nu skulle ha tilltvingat sig din sperma mot din tydligt uttalade vilja eller med övervåld eller hot.

b.a.lindberg
12/15/16, 2:52 PM
#44

JAG kommer aldrig mer att lita på någon och jag skiter i allt vad sex heter. Ingentror på en mansomhar varit utsatt, det är bar at tinse fakta.Jag skiter i att skaffa familj osv,det stårjag över, det är ändå skönast tt vara själv, jag litar aldrig mer  på någon,.

Gronstedt
12/15/16, 2:57 PM
#45

#44: Du har rätt i att det är svårt att bli förstådd  om man inte  förklarar vad man menar. 

Men jag föreslår att du polisanmäler övergreppet så att du får det rättsligt prövat. Räkna dock med att få närgångna frågor om varför du besökte kvinnan, varför ni var ensamma tillsammans, vad du hade för kläder och underkläder, vad du sade när hon bad dig ta av byxorna och så vidare. Betydligt mer närgångna frågor än vad som ställts här, alltså.

b.a.lindberg
12/15/16, 3:39 PM
#46

Jag förstår,men jag är inte ute efter att polisanmäla någon, inte alls. Det enda jag vill, är att få veta om jag har någon ifrån den händelsen eller inte, det är allt. Skulle det vara så att jag faktiskt har någon, då vill jag gärna ha fortsatt kontakt med både modern och dottern på ett vänskapligt plan helt  utan krav och stress och allting på deras villkor. Så snäll är jag.

Alexzandra630
12/15/16, 4:08 PM
#47

Eftersom modern inte har valt att berätta för dig så är inte hon intresserad av en sån kontakt. Det kvittar hur snäll du är. Att hon bjuder dig på mat och pratar med dig betyder inte att hon burit ditt barn. Kan ju helt enkelt vara så att hon tycker du är trevlig. Och att du inte ens vet hennes civiltillstånd tyder ju på att ni inte har så djup kontakt som du verkar tro.

b.a.lindberg
12/15/16, 4:17 PM
#48

Jag ha rju märkt att det ärmest kvinnor här somtycker att jag inte har rätt att få veta hur det ligger till faktiskt. Menjag känner mi gkränkt occh utnyttjad. men det skiter uppenbarligen kvinnor i,.

Annons:
Alexzandra630
12/15/16, 4:23 PM
#49

Du har visst rätt att få veta. Men sättet du gör det på är väldigt suspekt. Frågar du modern får du ju ett svar. Förstår inte varför du ska skapa en relation för att vara snäll när du inte ens vet om ungen är din.

Gronstedt
12/15/16, 4:43 PM
#50

#46: Det verkar mer som ett försök att skaffa "instant family" utan ansvaret. Fråga om du vill veta i stället för att bygga upp en vänskap på baktankar. Vänskap bygger man på ömsesidig sympati. Tänker du dumpa vänskapen du lockat dem in i om det visar sig att dina könsceller inte varit inblandade? Är det speciellt "snällt"? 

#48: Hur har du "märkt" det? Eller utgår du bara från att alla som inte håller med dig måste vara kvinnor? 

Ingen har väl uttalat att du inte har rätt att känna dig kränkt och utnyttjad? Det är din subjektiva upplevelse och inget som någon annan kan ändra på. Men inget du har skrivit tyder på att du utsatts för det specifika brottet sexuellt utnyttjande. Att ha tillfälligt sex är inte att bli sexuellt utnyttjad. 

Om någon blir med barn vid tillfälligt sex kan man fundera över vem som blivit mest utnyttjad och vem som uppträtt mest rakryggat. Är det säkert att det är den part som gick därifrån och inte kollade om det uppstått följder? Eller är det kanske den part som valde att bära hela ansvaret för följderna själv?

[Devya]
12/15/16, 5:00 PM
#51

Jag tycker det är väldigt fult av dig att först försöka bli vän  med de här människorna och sen släppa bomben om att du tror att du är fadern till dottern. I princip så lurar du dem och tänk om du inte ens är fadern? Då är det nog du som hamnar i en väldigt dålig situation.

Jag tycker det är alltjämt bäst att vara rak på sak med sina avsikter och inte hålla på och smussla på som du gör.

Om du har blivit sexuellt utnyttjad så är det ju hemskt och jag förstår inte då varför du ens vill vara vän med den här kvinnan som har gjort något så fruktansvärt.

b.a.lindberg
12/15/16, 6:05 PM
#52

Så nu är det fult av mig? Först är det jag som har blivit utnyttjad och nu är det fult av mig bara för att jag vill veta hur det ligger till? Ni kan eNbart dra åt heLvete alla här, jag orkar inte fortsätta denna diskution, nu lägger jag ner, för inGen fattar ändå. Förs utnyttjad och sen är det som att allt är mitt eget fel, och sen är det fult av mig att försöka ta reda på hur all ligger til. Ja, jag kommer då aldrig mer att lita på någon och jag kommer aldrig mer att ha 6 med någon, jag skiter i sex överhuvudtaget, jag vill inte ha med någon att göra alls. Det få r vara för min del. Jag orkarinte den hr världen längre, hadejag bara haft modet så hade jag hängtm ig förlänge sen, denna värld är enbart skit.

Fien
12/15/16, 6:22 PM
#53

Förstår inte alls den ganska härska stämning som råder i denna tråd med anklagelser om än det ena, än det andra (från alla möjliga håll så ingen nämnd ingen glömd). Finns det ett barn som riskerar att hamna i kläm så borde allt fokus ligga på att göra det så bra som möjligt för det barnet, oavsett om det var önskat, oplanerat, eller hur det än var…. Mycket handlar också in inställning och som jag förstår det så hade du gärna varit pappa till den här flickan. Om du då blivit utnyttjad en gång för flera år sedan, vad spelar det för roll idag? Det som spelar någon roll idag är att det finns ett barn som du kan vara pappa till. Det innebär ett stort ansvar som du ändå verkar beredd att ta på dig om det nu är så. Så som jag skev tidigare det finns många sätt att ställa en fråga till en person. Och vill du inte ställa frågan rakt ut, vilket jag tolkar det som att du inte vill, så försök att ta reda på om där finns en pappa eller om det faktiskt kan vara du. Ni verkar ju ändå träffas en del alla tre så något tillfälle borde ju dyka upp :)

b.a.lindberg
12/15/16, 7:26 PM
#54

Fien är den som kommermed de allra vettigaste svaren i min tråd.  Jag har ju sagt det från början,  attom det nu är så att det är jag somskulle vara pappan till tjejejn, då vill jag gärna vara det, jag har inget emot det. Vad somhände för länge sedans eplar ju ingen tollidag, omjag blev utnytjad, vilket jag känner att jag blev. Men dock, det finns ett oslyldigt barn ned i bilden, som säkert hr mått ganska dåligt av att aldrig ha fått vara med sina biologiska föräldrar. Jag har aldrig med säkerhet påstått att det skulle vara jag, en om det ärjag, så villjag vara hennes pappa, det har jag absolut inget emot. Det harjag ju förklarat här hela tiden.  Men sedan kommer de knäppa inlägg som att det är helt fel person och att det aldrig skulle kunna var a jag osv. Och va d har andra egentligenmed att göra omdet nu skulle råka vara jag? Jag behövde bara lätta på mina tankar omdetta somjag varit med om, menav kvinnor kankan tydligeninte räkna med att få förståelse överhuvudtaget. Det finns ett oskyldigt barn här som saknar mamman och pappan och ni bara hackar på mig som omjag vore ett ufo som gjort allting fel, medans det var moderns som gjorde allting fel frånbörjan, punkt slut. Jag vill tacka F ien för de allra vettigaste svaren här, dom svaren ochtjejas svar ska jag ta till mig  men de andra bara struntar jag i.

[TanatosNyx]
12/15/16, 7:47 PM
#55

För att svara på grundfrågan så ja, det räcker. 

Vidare spekulationer tror jag inte att vi kan hjälpa dig med, då vi inte har hela historien och bara får ena sidan av vad som hänt. Jag tror tyvärr inte det tjänar något till att diskutera vidare, utan det riskerar bara att bli massa missförstånd.

Jag föreslår att tråden avslutas, eftersom en diskussion inte kommer kunna leda någon vart.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: