Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 12543 ggr
Aynessa
12/11/16, 7:01 PM

Positivt test?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har BIM nu i helgen om jag räknat rätt. Brukar ha en cykel dag på 28 dagar, ibland som längst 32 dagar. Testat med testlagret stickor sedan måndags och fått negativt. Testade i fredags med ett av deras stavar och fick då ett tydligt streck, men det var väldigt snett. Dock låg den där testlinjen ska ligga. Vet inte om jag ska räkna de som positivt eller defekt. Dagen efter, i lördags, testade jag med ett clearblue early och fick då ett svagt, svagt blått streck som blev ännu tydligare sen när det torkat. Testade igen imorse med ett av testlagret stickor och det var helt blankt, inte ett spår av ett streck. Känner mig så förvirrad :( Bifogar bilder på de olika testen. Först ut är testet jag tog igår som visar svagt positivt.

Annons:
Aynessa
12/11/16, 7:02 PM
#1

Och här kommer bild på testet med det snea strecket. Strecket är rosa vilket inte syns på bilden.

Aynessa
12/11/16, 7:02 PM
#2

Och här kommer bild på testet med det snea strecket. Strecket är rosa vilket inte syns på bilden.

Aynessa
12/11/16, 7:04 PM
#3

Hmm bilden verkar inte vilja komma med. Testar med länk: http://i67.tinypic.com/2hovjlt.png

Aynessa
12/11/16, 7:05 PM
#4

Här kommer även en bild på testet jag tog imorse som ser väldigt negativt ut… http://i63.tinypic.com/2lcwbq0.png

Aleya
12/11/16, 7:05 PM
#5

Tycker testet är konstigt. Det ska väl vara ett streck i den stora rutan om än man inte är gravid. Så jag tror inte ditt test fungerar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aynessa
12/11/16, 7:07 PM
#6

Detta är clearblue nya early detection och ska bara ha ett streck i den stora rutan :)

Annons:
Aleya
12/11/16, 7:09 PM
#7

#6 ok. Då är det jag som aldrig sett dessa. Men jag ser ändå inte nått streck tyvärr.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aynessa
12/11/16, 7:26 PM
#8

Ok tack för svar :)

Cireea
12/11/16, 7:31 PM
#9

Jag ser ett svagt streck i inlägg #0 men inte på den i inlägg #4 (dock väldigt liten bild). Den med det sneda strecket vet jag inte om det räknas med tanke på att det är just snett.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Niini
12/11/16, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bilden i #3 är enda där jag ser ett streck och som du själv sa är det väldigt snett.. Så skulle nog säga det är nån defekt..? Bifogar ett av mina positiva test som är typ likadant som ditt, strecket är ju betydligt rakare.
Jag skulle föreslå att du skaffar ett till likadant som det defekta och testar. Borde ju vara positivt i såfall om du är gravid (chansen för två defekta är väl ändå rätt liten 😉)

JessicaJ93
12/11/16, 7:32 PM
#11

Jag ser ett streck! :)

Fien
12/11/16, 7:49 PM
#12

Jag ser streck i första och tror det är positivt. Det var ju också ett early detection så det borde ju ge utslag även om de andra fortfarande visar negativt… om ett par dagar bör du få positivt på dem också…

Aynessa
12/11/16, 8:08 PM
#13

Tack för alla svar! Har beställt nya test och ska testa så fort de kommer med posten :)

Annons:
[Nalaa]
12/11/16, 9:41 PM
#14

Jag ser absolut ett streck i första inlägget men tyvärr inget på sista bilden… Konstigt med snett streck, det har jag också varit med om men det var bara att slänga testet och köpa nytt!

LillaFrun81
12/11/16, 10:56 PM
#15

Ser ett svagt streck på cb men inte på de andra, men de andra är ju inte tidiga test :-)

RoxannaS
12/12/16, 2:17 PM
#16

Ja clearblue är positiv. Den andra skulle jag inte lita på. Sträcken ska ju inte bli snea så de är ju något fel på det testet


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aynessa
12/12/16, 7:47 PM
#17

Tack för svar!! Mailade testlagret ang det snea strecket och de sa att det troligtvis är reagensområdet som hamnat snett vid tillverkning. Ska få nytt test från dem så jag kan testa på nytt :) De trodde också att det var ganska sannolikt att jag är gravid då det även om strecket är snett inte är meningen att den ska reagera såvida jag inte har hcg i urinen. Men är ändå fundersam då testlagret stickorna fortfarande visar negativt :/ Och de ska vara lika känsliga som stavarna. Är så förvirrad och vet inte vad jag ska tro.

Fien
12/12/16, 8:57 PM
#18

Ett plus är ett plus. Det är ju ingen ide att hålla på att testa med en massa olika tester…. cb är ju ändå ett av de bättre och säkrare märkena och det har du ju fått plus på :). Har aldrig använt testlagrers stickor men tycker ofta man ser i många trådar att de inte är helt bra och att man ofta plussar sent med dem… Men vill du verkligen testa så låt det gå iaf 2 eller 3 dagar emellan så hinner halten hcg öka. Den fördubblas ungefär på den tiden…

Elsa
12/12/16, 9:56 PM
#19

Jag ser ett streck på det första du la ut! :)


Aynessa
12/14/16, 9:17 AM
#20

Fått negativt på samma tester jag fått svagt streck på innan. Så konstigt :( Ändå gått 4 dagar sen jag testa och då borde det ha varit någon stegring om de verkligen varit positivt. Så har väl blivit lurad igen.

Annons:
Anonym
Anonym
12/14/16, 9:41 AM
#21

Men åh så trist.. Ta foto på detta negativa testet så vi kan kolla lite då? Ibland behövs fler ögon för att se, kram på dig ❤️ /E

Upp till toppen
Annons: