Annons:
Etikettallmänt
Läst 736 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-10 11:17

Graviditets test?

Hejsan!
Jag har en liten fundering.. 
Jag köpte ett storpack med graviditetstest för kanske.. 4 månadersen, det var 20 st i och nu är det 10 kvar. (haha) 
Jag förvarar dem i en mindre låda som jag har i mitt badrum på golvet under en pall, vårt badrum är inte alls stort och kom och tänka på…. Oj, ju mindre badrum ju mer fukt.. Eller?
Så, tror ni att ett graviditetstest kan sluta fungera pga fukten som kommer efter man har duschat? Lådan har ett lock också, men har faktiskt ingen aning om man kanske bör slänga testerna och köpa nya eller om dem fortfarande fungerar bra? Har inte plussat på någon utav dem (som jag kommer ihåg).
Enklaste är ju självklart att köpa hem nya och testa sig med dem också, och det hade jag gjort men jag har inga pengar att lägga på det just nu då min älskade far fick en väldigt hög oväntad räkning som jag stöttade upp och hjälpte honom med.

Annons:
Aleya
2016-12-10 11:31
#1

Om alla är i en bruk så ska det finnas en lite påse i botten som sugen upp fukten. Så borde inte vara någon fara tycker jag. Men det kanske är bättre att sätta dom i badrumsskåpet än att låta dom stå på en pall.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-12-10 11:36
#2

#1, ja fasen vad dum jag känner mig.. Det är en sån liten påse i varje paket med testerna! Ska försöka göra plats för testerna i skåpet nu direkt! Tack för din snabba kommentar! :)

Anonym
Anonym
2016-12-10 11:41
#3

Allihopa fick plats i en liten ask som det varit iprem i haha, så nu är dem både i skåpet och lite gömt.. :)

Aleya
2016-12-10 11:48
#4

#2 du behöver inte känna dig dum. Det är inte lätt att tänka på allt alla gånger. ☺ men dom är knappast fuktskadade om dom är i en påse varje test. Så du kan lugnt använda dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-12-10 12:06
#5

#4, haha tack så mycket för din kommentar, då kan jag vara lugn då :) Kram!!

[Smulan_88]
2016-12-10 16:00
#6

Brukar inte graviditetstester ligga i skyddsplast? Tänker att fukten inte birda komma inom om inte förpackningen är bruten..

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: