Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 3199 ggr
Anonym
Anonym
12/9/16, 10:14 AM

Nidblödning?

Hej alla glada!

Idag, samt 2 dagar tillbaka när jag kissat (helst på morgonen) har jag sett en liten liten rosa liknande fläck på pappret, trodde första gången att nu kommer mensen kanske igång.. Men den kommer aldrig.

Denna "blödning" är som sagt ljusrosa och inte större än en lillfinger nagel, alltså absolut inte i större mängd. Jag har googlat och det enda jag kommer fram till är att det kan varit en nidblödning, och som jag fattat det som får man endast det om man är gravid. (Vilket jag så gärna vill vara också!)

I min förra graviditet fick jag missfall när jag var lite över 3 veckor, så jag är så rädd att det kommer hända igen.. 

Sist jag och sambon hade sex var den 30:onde november då jag även hade ägglossning så antar att det är ifrån den gången så att säga.

Jag tog ett gravtest i måndags (5 dec) men visade negativt, men vid det tillfället hade jag ingen nidblödning heller.

Men vad tror ni? Vad kan det vara och/eller om det inte är en nidblödning och när kan man (typ) ta ett gravtest för att se resultatet? För er som varit med om samma?

Kramar i mängder! /E  ❤️

Annons:
Roxie
12/9/16, 4:04 PM
#1

Svårt att säga då det är väldigt individuellt. Ta ett test kring när du beräknar få din mens :)

// Sofia

[ann.svenn]
12/9/16, 4:47 PM
#2

Det hände mig igårkväll! Var helt hundra på att mensen skulle komma som en syndaflod idag och att detta försök till bebis vore misslyckat. Men det har inte kommit mer, tänker göra gravtest i helgen för då är mensen beräknad. Hade ÄL 26/11. När borde du ha mens? Tänker att innan dess är risken stor att gravtest visar felaktigt negativt..

Anonym
Anonym
12/9/16, 6:58 PM
#3

#1, jag är beräknad att få mens på tisdag! Tycker du att jag ska vänta ett par dagar extra om den inte kommer och testa som te.x. på fredag då? :) Tack för ditt svar! Ha en underbar helg :)

#2, Som jag skrev till Roxie så är jag beräknad mens på tisdag, jag vet att man kan vara gravid och fortfarande få mens så att OM jag får min mens behöver det inte betyda att det inte är något… Men är det så att mensen inte kommer så gör jag nog ett test på fredag/lördag och kollar då tänkte jag!  Lite komiskt att detta hände oss båda två samtidigt typ haha! :) Ha en underbar helg! Kramar! :) Håller tummar och tår att ditt visar positivt ❤️

Elsa
12/10/16, 7:58 AM
#4

Kolla på tisdag du :) men är det negativt så kan du ju kolla längre fram också, alla plussar inte på BIM men många gör det. Jag plussade på dagen innan BIM, svagt men det var ett plus! Håller tummarna att det ska vara positivt :)

Månaden innan jag blev gravid så fick jag typ en mellanblödning, suuperduper lite. Alltså så lite som du beskriver, och jag var så säker på att det var en nidblödning. Men det var nog en mellanblödning eller att något blodkärl spruckit, för sedan kom mensen någon vecka senare.


Anonym
Anonym
12/10/16, 10:50 AM
#5

#4, Ja det är såå jäkla klurigt det där med mens/nidblödning/påbörjan av mens… Man har ju ingen aning!! Mest av allt önskade jag att man kunde åka in och göra ett ultraljud NUUUU hahahaha, bara så man vet om det är något, eller inte! 
Idag började mina bröst ömma sig också, så jag är så spänd till nästa vecka! Dock har det hänt mig innan att när jag trodde jag va gravid, så började brösten ömma och illamåendet öka, sen tog jag ett test som blev negativt, och då försvann alla "symtom" lika fort.. Så mitt huvud spelar mig ett spratt då och då.. Så jag hoppashoppashoppas att det är en liten goding på g inne i magen denna gången, för denna "nidblödning" hade jag endast i min förra graviditet också :)
Kramar till dig och ha en underbar dag! :) ❤️ /E

Fien
12/10/16, 1:15 PM
#6

Försök verkligen att ta det lugnt och inte övertolka alla symptom. Vet att det är svårt när man verkligen vill bli gravid men man kan tyvärr inte göra mer än att vänta de där två veckorna mellan ägglossning och bim…. om man tänker på att man ska vara gravid i 40 veckor så är ju två veckor en relativt kort tid att vänta… sysselsätt dig med annat och lugna dig med att om ett par dagar så vet du :). Ett par dgar går fort om man hittar på lite roliga saker :).

Annons:
Anonym
Anonym
12/10/16, 1:40 PM
#7

#6, Tack fina du! Ja jag vet och förstår exakt det du skriver, men som du också skriver så är det så svårt… Försöker att tänka "Vi får se vad testet säger nästa vecka, och är det inget då får vi försöka igen" men sen nästa sekund så funderar jag istället "åhh men tänk oooom jag är det" haha, min hjärna går i högvarv och lär säkert göra det fram tills nästa vecka också.. Tack för din kommentar vännen och ha en underbar dag :) Kram!

[ann.svenn]
12/11/16, 9:28 AM
#8

Hej E! Ville bara berätta för dig att jag plussade för 20 min sedan :) Hoppas det går vägen för dig, håller tummar och tår (för det hjälpte när du gjorde det) ;) Kram!

Anonym
Anonym
12/11/16, 10:17 AM
#9

#8 Hej Ann.Svenn :)
Åhhh FAN vad glad jag blir för din skull! Grattis fina du!! Hur länge väntade du med att göra ett graviditetstest? Var du beräknad mens idag? :) Kramar! /E

[ann.svenn]
12/11/16, 12:19 PM
#10

Tack så mycket E!! Beräknad imorgon enligt appen, idag enligt mina beräkningar. Jag drömde inatt om positiva tester och tänkte att nu testar jag innan jag blir tokig. I värsta fall får jag köpa fler tester. Men lägger jag ihop 1+1 så borde jag ha fattat tidigare att det gick vägen. Immunförsvaret försämras ju så det befruktade ägget ska kunna fästa. I tisdags blev jag jätte sjuk och det visade sig vara halsfluss och på fredagen kom nidationsblödningen. Jag är aldrig sjuk så nåt "knas" var det ju :) Du blev du också sjuk? Jag är så nyfiken på hur det går för dig och hoppas att du också plussar!! När tänker du ta testet? Kram

Anonym
Anonym
12/11/16, 2:45 PM
#11

#10, Ann.Svenn!
Men vaa?! Man kan tro du och jag är tvillingar fyfan vad läskigt! Jag fick halsfluss för drygt 5 dagarsen, feber som kommer då och då och har en himla huvudvärk, hosta och lite snorig… Jag är beräknad mens på tisdag också, men oj detta ger mig SÅ mycket mer förhoppningar, vi har ju haft exakt samma du och jag! Hoppashoppashoppas att jag också plussar!!
Jag tänkte att eftersom jag är beräknad mens på tisdag, så kanske jag tar testet helst på fredagen (om jag lyckas hålla mig fram tills dess) haha, men tidigast torsdag om mensen aldrig kommer iallafall eller när hade du tagit testet om du vore jag? Är så rädd att det är negativt och jag nästan ger upp hoppet för att bli gravid..
Massor av kramar till dig! Så himla glad för din skull, och åter igen.. Hur sjukt är det inte att båda två fick halsfluss, nidblödning ungefär samtidigt och beräknad mens nästan samma dag hahaha!! Kram på dig! /E

Niini
12/11/16, 2:47 PM
#12

Låter lite likt till vad jag hade innan jag plussade med lillebror. Har för mig att det var knappt en vecka före beräknad mens som det kom. Håller tummarna! 🙂

Anonym
Anonym
12/11/16, 2:52 PM
#13

#12, Niini!
Tack fina du!! Åhh kan knappt vänta…❤️ Jag är beräknad mens på tisdag, när hade du tagit ett test? Kramar!! /E

Annons:
[ann.svenn]
12/11/16, 3:38 PM
#14

#11, E Jag hade nog tagit testet på tisdag men ha i åtanke att ett till test kanske behövs och det skulle jag nog ta lördag eller söndag. Det kostar att vara otålig 😉 Sedan glor man ju på testet tills man ska läsa av, tyckte det tog låååång tid innan plus-strecket kom så jag var redan deppig. Så fort plusset var där så sprang jag och väckte gubben och viftade testet i ansiktet på honom. 😂 Heeeelt sjukt att det händer lika saker och samma tider. Skicka pm, funkar inte att skicka till dig…kram!

Anonym
Anonym
12/11/16, 3:57 PM
#15

#11, Ann.Svenn!
Åh du har nog rätt!! Ska göra som du säger, ett test på tisdag (bara för att det är jobbigt att vänta haha) och är det negativt så tar jag ett på lördag/söndag igen :) 
Såå glad för din skull!! Ska se om jag vet hur man skickar PM haha :) Kram på dig! ❤️ /E

Elsa
12/11/16, 6:03 PM
#16

Håller verkligen tummarna att det ska vara positivt på tisdag! Det förtjänar du ❤️


Anonym
Anonym
12/11/16, 6:09 PM
#17

#16, Elsa!
Tack så hemskt mycket vad gullig du är!! Hoppas verkligen också det är något denna gången!! Tusen tack fina du! Kram ❤️ /E

Elsa
12/11/16, 6:14 PM
#18

Har du olika test du kan testa med? mina första test var jääättesvaga, var tvungen att ta ett digitalt för o vara säker på det! ❤️


Anonym
Anonym
12/11/16, 6:27 PM
#19

#18, Elsa!
Nej tyvärr har jag bara såna små "stickor" du vet, men ser jag att det är något minsta lilla positivt resultat så köper jag gärna clearblue med glädje! Det hade jag förra gången jag va gravid, då köpte jag digitalt clearblue och det är ju skit smidigt, dock en dyrare variant som inte jag iallafall har råd att köpa hela tiden haha :) Tänkte att eftersom det är så pass många som kommenterar och stöttar vill jag gärna "ha med er" i resultatet också.. Så jag kommer fota testet sen får ni säga vad ni tror, ibland kan man ju stirra sig blind känns det som!  Kram på dig ❤️ /E

Niini
12/11/16, 7:23 PM
#20

#13 Säkrast är väl att nog att vänta till tisdag, även om det kan vara vääldigt svårt 😃 Jag plussade med första typ 2 dagar efter beräknad och med lillebror var det väl 3-4 dagar före beräknad men då väldigt väldigt svagt. Så det beror ju helt på.. Men säkert kan det synas redan imrn med morgonurin om du har de känsligare testerna 😉

Annons:
Anonym
Anonym
12/11/16, 7:36 PM
#21

#20, Niini!
Åhåhå nästan så man vill ta tester varje dag fram tills helgen hahahaha, kram på dig! :)

RoxannaS
12/12/16, 2:20 PM
#22

Vad spännande. Har kikat in i tråden så fort jag sett att någon kommenterat i den. Håller tummarna för dig. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
12/12/16, 3:03 PM
#23

#22, RoxannaS!
Hahaha ja visst är det spännande, blir så glad att det är så många som kommenterat och engagerat sig i min lilla historia haha :) Tog test idag, visade negativt, tyckte jag såg ett liiiitet positivt sträck men vågar knappt tro… Tror det var ett spöksträck men är osäker, så ska testa ta ett i helgen igen.. Beräknad mens imorgon :) Kram på dig! /E

Fien
12/12/16, 3:12 PM
#24

Lägg upp bilden på testet från imorse? Så kan vi hjälpa dig att tolka…

Elsa
12/12/16, 3:21 PM
#25

Ja visa bilden så kan fler kika och se! :) vi brukar ha bra ögon här, hihi :D om du har kvar det.


Anonym
Anonym
12/12/16, 4:33 PM
#26

#24, #25!
Ja jag ska rota fram testet efter jag varit i tvättstugan! :) /E

Anonym
Anonym
12/12/16, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här är testet jag tog i morse… Jag har redigerat lite i bilden för att försöka få fram "det positiva" sträcket enligt mitt huvud och mina ögon…. Alltså, jag vet inte om jag ser ett suuuuuuper duper svagt stäck eller om jag ser i syne.. Vad tycker ni andra? Kramis, /E

Annons:
Anonym
Anonym
12/12/16, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här är samma bild fast utan att jag ringat in mitt "positiva" sträck om det skulle hjälpa er att se bättre.. Kram! /E

Anonym
Anonym
12/12/16, 6:07 PM
#29

Berätta gärna vad ni tror och tycker! Kram på er..! /E

Elsa
12/12/16, 8:05 PM
#30

Jag tror inte att jag ser något ännu! Men har väldigt trötta ögon ikväll.. ❤️


Fien
12/12/16, 8:53 PM
#31

Nej jag ser nog tyvärr inte heller… men fortsätter hålla tummarna!

[Smulan_88]
12/12/16, 9:16 PM
#32

Är bilden "original" eller har den kontraständrats? För kan antyda något MEN en annan bakgrund typ ljusare kan göra att det är lättare att se. Alternativt vänta några dagar så borde det bli starkare. Håller tummarna!!! Kram kram

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
Anonym
12/12/16, 10:13 PM
#34

#32, har ändrat kontrasten ganska mycket i bilden för jag försökte "förstärka" sträcket som jag såg, men det verkar bara varit ett spöksträck.. :( Jag testar igen om några dagar.. Kram på er /E

Annons:
[Smulan_88]
12/12/16, 10:18 PM
#35

Håller tummarna!!

Anonym
Anonym
12/12/16, 11:55 PM
#36

#35, Tack så mycket Smulan_88!! Vad glad jag blir… Hoppas det är något denna gången! <3 /E

RoxannaS
12/13/16, 2:25 PM
#37

Jag tycker mig se en antydan till ett sträck på bilden utan svart markering på


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Roxie
12/13/16, 2:50 PM
#38

Ser inget tyvärr!

// Sofia

Upp till toppen
Annons: