Annons:
Etikettallmänt
Läst 1758 ggr
Djurälskaren87
12/7/16, 10:13 AM

Illamående.

Jaha då kom mitt illamående i 5+3. Känner mest på morgonen men sedan kan de komma lite då och då under dagen. Har även en spykänsla emellanåt. Känner mig mest sjuk inte gravid. Roligare sen när magen kommer. Hur länge mådde ni illa och kan ni delge lite tips som kan mildra illamåendet å man faktiskt måste jobba.

Annons:
hhejlollo
12/7/16, 10:17 AM
#1

Jag började må illa samma vecka som du med tvillingarna. Var inlagd tre månader för jag bara kräktes, och efter det började det successivt försvinna, men resterande 4.5 månader kunde jag kräkas utan förvarning, men då bara en gång och sen var det bra :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Roxie
12/7/16, 10:19 AM
#2

Vecka 9 gick mitt illamående över helt.

// Sofia

[Smulan_88]
12/7/16, 10:23 AM
#3

Mitt illamående kom i v.7+ någon ting och höll i sig som värst till v.15+ Men kan fortfarande ha dagar som är värre så jag måste spy… v.17+3 idag

Fien
12/7/16, 10:29 AM
#4

Förra graviditeten inget illamående… denna kom det nog i vecka 6 och försvann i vecka 10-11, så precis blivit av med. Rekommenderar verkligen åksjukearmband, man köper den på apotek och har dem på handlederna. Att äta något med ca 3 h mellanrum har fungerat bra för mig också :)

Velinga1984
12/7/16, 10:51 AM
#5

Äldsta barnet; började må illa vecka 3 och slutade kräkas runt 5e månaden

Mellanbarnet och även med minsta barnet; började må illa vecka 4, slutade extremkräkas runt 3-4e månaden tror jag.  Hade latent-illamående graviditeten ut så fick ändra kosten helt. Var sjukskriven hela graviditeterna.

Sparven88
12/7/16, 11:36 AM
#6

Jag började må dåligt några dagar efter jag plussat. Kräktes varje dag från v 4 till v 14 ungefär.. Jag provade att äta direkt när jag vaknade, men det funkade inte. Provade postafen, men det funkade inte heller.

Annons:
Alexzandra630
12/7/16, 12:27 PM
#7

15+1 och mår fortfarande illa. Har varit helt sjukskriven 4 v pga att jag har spytt så mycket. Börjar jobba halvtid idag, spyr ff men inte lika mycket. Har provat alla möjliga tabletter. Det som funkat har varit att ta dagarna i min egna takt.

Djurälskaren87
12/7/16, 9:13 PM
#8

Stackars er som spyr och måste vara sjukskrivna. Jag har legat hemma hela dagen jag. Känner mig mer sjuk än gravid typ pga spykänsla och illamåendet. Ska testa åksjukearmband

AmandaChristina
12/7/16, 9:46 PM
#9

Jag är vecka 25 och illamåendet är tillbaka sen 5 veckor tillbaka, mår i princip konstant illa och de är HEMSKT 😭

Djurälskaren87
12/8/16, 8:58 AM
#10

Idag när jag vaknade mådde jag inte illa på samma sätt som föregående dagar. Är de normalt att de kan variera?

Alexzandra630
12/8/16, 9:49 AM
#11

På mig varierar det kraftigt. Tror det är fullt normalt.

Ria74
12/8/16, 10:13 PM
#12

Jag började må illa i v.5-6 nånting och sen spydde jag varje dag fram till förlossningen. Vissa dagar spydde jag mer än en gång.

Åt lergigan comp för att kunna jobba.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emmaali
12/9/16, 12:10 PM
#13

Från v 7. Inlagd 3gg för att få stopp på kräkningar o uttorkning. Äter fortfarande lergigan comp o primperan. Är i v.20 o börjar må bättre. Klubbor säger vissa fungerar. För mig fungerade jokk tranbär o fanta exotisk stundtals. Lr det var vad jag fick i mig vissa stunder. Se till att du har ngt att tugga på vid sängen o i fickan som du kan ta till innan du börjar bli illamående

Annons:
Elsa
12/10/16, 8:04 AM
#14

Mitt illamående varierar mycket, är i 8+2 nu och plussade i 3+5. Började må illa i början av vecka 5 typ.. Sedan har det ibland varit så illa så jag nästan spytt, och ibland känner jag verkligen iiingenting. Men oftast är det ett litet "dovt" illamående som stadigt ligger där och bara finns, haha.


Djurälskaren87
12/10/16, 12:36 PM
#15

Nu är jag mer åksjuk än mår illa. Går in i vecka 7 idag så illamåendet finns där men känner inte av de på sammasätt som tidigare dagar.

jackiejohn
12/10/16, 1:38 PM
#16

Med dottern kom illamåendet runt vecka 6-7 och gav sig runt vecka 10 vill jag minnas.. räckte gott och väl att äta postafen, spydde en gång med henne. Med denna bebisen kom illamåendet i vecka 6 och hängde i till vecka 13 spydde varje dag åt postafen och kunde inte gå ur sängen utan att äta något (kex,frukt etc) det höll de såpass i schakt att jag kunde gå upp och klä mig och dottern ge henne frukost och sen jaa… Har fortfarande illamående om jag inte äter regelbundet och är nu i vecka 35 (34+4) äter jag frukost för sent till exempel så är det inte ovanligt att jag spyr pga det. Mitt råd för milt illamående är postafen och att äta något litet innan du går upp på morgonen.

becka89
12/14/16, 5:19 PM
#17

Började må illa i v 5+3 mådde illa och kräktes fram till v 23+5 sen var det uppehåll till vecka 30 sen var det igång till två dagar innan sonen föddes han är född i v41+6, åt lite i taget blev mycket smörgåsrån,vindruvor och vatten när jag vaknade men fick lergigan comp och lergigan i vecka 10 och dom hjälpte väldigt mycket

Upp till toppen
Annons: