Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1355 ggr
Anonym
Anonym
12/3/16, 12:21 PM

Gravid?

Hej alla fina där ute!

Jag måste få skriva av mig lite känner jag, och tar emot eran tips och kommentarer med glädje om ni har några!!

Jag och sambon har kämpat som ett par (rent ut sagt) idioter med att försöka bli gravida, vi hade sex den 30:onde november senast, och hade ägglossning 29:onde november.. Så idag är det alltså bara 3 dagarsen!

Jag vet inte om det är mitt huvud som spelar ett spratt eller om det kanske fastnade denna gången… Men igårkväll började mina bröst ömma, likt förra gången jag var gravid, och det är inte speciellt vanligt för mig att mina bröst ömmar normalt. Kan man känna graviditetssyntom på en sån här kort tid? Eller kan det bara vara en inbillning?

Jag tog ett graviditetstest senast 30:onde november, alltså den dagen vi hade samlag fast på morgonen (mest i hopp om att det kanske kunde vara positivt av våran samlag som var under november månad) men visade negativt. Och detta är första gången sen jag fick mitt missfall på förra graviditeten som jag känt ömma bröst, men somsagt… Jag vet inte om det är inbillning eller inte, då ISÅFALL det bara är typ 3 dagar gammalt.

Snälla hjälp mig… Ni som orkade läsa denna texten, förlåt om det är lite snurrig, hoppas ni förstår.. Tänkte ta ett gravtest på onsdag (7 december) för då är det en veckasedan vi hade det samlaget… Men är så nyfiken, jag tror jag börjar bli galen haha..

Kramar /E
Annons:
Sarah
12/3/16, 12:39 PM
#1

Det tar drygt en vecka för ägget att fästa, så innan det är det bara inbillning. Sen är det större chans att det blir ngt om man har sex innan ägglossning. Men du kan ju snart testa.

Anonym
Anonym
12/3/16, 12:44 PM
#2

**#1, Sarah,
**Åh.. Okej jag förstår! Så detta med ömma bröst är bara en inbillning? Ska ändå testa när det varit en vecka fråns då vi hade samlag, för att vara lite mer säker som du säger! Tycker också att det känns konstigt om jag REDAN får symtom för graviditet på bara 3 dagar haha, därför jag frågade :) Hoppas hoppas hoppas att det är något denna gången!! Tack för din kommentar! ❤️ /E

Alexzandra630
12/3/16, 1:01 PM
#3

Skulle också säga att det är önsketänkande tyvärr. Förstår att du väldigt gärna vill bli gravid men testa innan mens är i princip ett lotteri.

Glow487
12/3/16, 1:25 PM
#4

Tror absolut att du ändå kan ha ömma bröst. Det behöver inte vara en inbillning. Du kan ju ha ömma bröst av en annan helt okänd orsak också. Hänger du med på vad jag menar? :) Håller inte med #3 om att det är som ett lotteri att testa för graviditet innan beräknad mens. Det finns många som testar positivt innan BIM, och är man otålig/ivrig/orolig och mår bättre av att testa innan BIM (oavsett resultat) så tycker jag absolut att man ska göra det! :)

fluffis
12/3/16, 1:33 PM
#5

Det är så olika det där och jättesvårt att veta.

Om jag ska prata om mina egna erfarenheter så kände jag av ömma bröst i princip redan vid ägglossningen. Helt galet. Det har alltid varit jättetydligt för mig när jag varit gravid. Har aldrig tagit ett graviditetstest som varit negativt utan jag har alltid vetat. Alltid och alltid… låter som om jag är varit gravid jämt och ständigt hehe, men det har jag inte. Jag har blivit gravid tre gånger varav ett slutade i tidigt missfall.

Anonym
Anonym
12/3/16, 1:37 PM
#6

#3, Alexzandra630,
Okej, det är så himla svårt ibland bara att veta om det är inbillning eller om det faktiskt är något på g denna gången!! Tack för din kommentar :) ❤️ /E

#4, Glow487,
Japp jag förstår precis vad du menar, men håller tummarna någon stans ändå att det är pga graviditet och inget annat haha :) Förra gången jag var gravid testade jag och plussade innan beräknad mens, dock är min mens väldigt oregelbunden så det kanske inte var så konstigt heller! Jag ska göra ett test tidigast onsdag, och hålla tummarna :) Tack för din kommentar!!❤️ /E

Annons:
Anonym
Anonym
12/3/16, 1:43 PM
#7

#5, Fluffis,

Ja precis jag förstår exakt vad du menar!! Jag har bara varit gravid en gång innan och fick missfall när jag var i mitten av vecka 3, och jag märkte ganska tidigt att… Men oj, en helt ny känsla typ, ömmande bröst och var precis som mitt undermedvetna bara satte igång varningsflaggor utan att jag ens hade tankar om barn . :) Det är därför jag blir så "nojjig" nu, jag vill sååååå jätte gärna bli gravid igen, men det känns som att man går in i väggen snart av att känna gravid symtom, men sen är det ingenting där.. Men detta är som sagt första gången sen min förra graviditet som jag får ömma bröst, men jag vet inte.. Som jag skrev i mitt inlägg, det känns som att jag håller på att bli galen haha! Tack för din kommentar! Kramis!❤️ /E

Alexzandra630
12/3/16, 4:16 PM
#8

#4 Risken för missfall är ju väldigt hög fram till v 12. Har man fått missfall lagom till mens kanske det är bättre att inte veta om det eftersom det oftast är en genetisk defekt som orsakat det. Så ser jag på det och förstår inte riktigt hetsen över att ha koll från befruktelsedatumet. Men alla är vi olika.

Glow487
12/3/16, 5:02 PM
#9

Ja vi alla är olika!

Upp till toppen
Annons: