Annons:
Etikettallmänt
Läst 15403 ggr
missjune
2016-11-25 23:12

nidblödning, 3 dagar?

Hej 😊

Den fjärde eller femte (nov) fick jag en blödning som varade i tre dagar. Första blodet som kom var ganska ljust rosa, lite i mitten kan man kanske säga. tyckte nästan att det liknade jordgubbssylt ungefär, fast utan kärnorna. Det var ganska "transparant".
Sedan så blev det kraftigare, ganska ordentligt kraftigt. Fick även som en "mensvärk" som höll sig i två dagar. är det möjligt att detta var en nidblödning, ev äl-blödning? elr någon annan blödning?  mens brukar jag ha runt den 20e i vanliga fall.. (varit regelbunden sen jag fick den) när jag googlat verkar det som att nidisar oftast är mkt lätta.. Såg en youtuber som hade det i 3 dagar dock, vet ju självklart att de är olika för alla

Sen den slutade (den 7e) så har jag mått illa varenda dag (började då, minns inte riktigt men har för mig att det endast var ganska lätt då. värre nu). för ca en vecka sedan så fick jag ilningar i nedre tänderna (varit gravid förr, oplanerat & slutade i mf (troligen) och då fick jag också så), har ont i höger bröst och lite i vänster, samt bröstvårtor. för någon vecka/veckor sen hade jag väldigt mycket flytningar, kändes som att det rann vatten ur mig nästan, men de var väldigt vita och krämiga.
Jag ska ta ett test men är bara nyfiken på vad ni kan tro..

Annons:
[TanatosNyx]
2016-11-25 23:31
#1

Jag skulle kalla det mellanblödning.

Nidblödning har jag haft och det har varit jätteljust blod (rosa) och bara en liten fläck. Ägglossningsblödningar har jag ofta, det blir för mig mer som du beskriver men inte i dom mängderna, å andra sidan läcker mitt ut i buken och bildar blåmärken (har sett på ultraljud).

Fien
2016-11-26 08:55
#2

Det bästa är väl att göra ett test, det är ofta svårt att gissa varför kroppen beter sig som den gör…. lycka till!

Alexzandra630
2016-11-26 09:25
#3

Låter mer som en mellanblödning men enda sättet att veta säkert är ju att ta ett test.

missjune
2016-11-26 14:03
#4

Testade idag och fick ett mycket svagt positivt. Antingen det eller ett spökstreck, men tyckte mig se blått i det..! (använde clearblue) Ska nog vänta kanske en vecka (till den 1-2 dec) och ta ett nytt då.

#2 Tack 🌺

Fien
2016-11-26 18:50
#5

Grattis, då är du säkert gravid, med både symptom och svagt positivt test!

missjune
2016-11-26 21:35
#6

#5 Tack! 😊

Annons:
missjune
2016-12-02 18:45
#7

Alltså.. igår när jag vaknade hade jag lite ont i magen. Blev lite värre framåt kl 11-12, sen började det avta och kändes knappt. Men såfort jag ställde mig upp kände jag att det rann ut något, blod då. Satte mig på toan och det var väldigt slime-aktigt.. Minns inte ifall det var klumpigt just då. 
Jag ringde 1177 och hon sa att ifall det blir en kraftig blödning ohc jag får svåra smärtor ringer jag igen och åker in, annar skulle jag avvakta. 
På kvällen kom det 2 ganska små klumpar, men ändå stora,  kanske 1-2cm långa men mindre än en halv cm tjocka. Har fortfarande symtomer så som ont i brösten.. mår illa ibland.
Idag har det blödigt ungefär lika mycket. Bara små klumpar (väldigt små) idag vad jag sett. Lite molvärk ibland. Kan ju bero på så många olika saker, och eftersom jag inte var helt 100 på ifall jag var gravid eller inte så blir det mer funderingar.. känns jobbigt att inte veta.

Alexzandra630
2016-12-02 19:11
#8

Va sa hon på 1177 då? Tycker du kan ringa igen och säga att du mår dåligt av att inte veta.

missjune
2016-12-02 22:31
#9

#8 Skrev det i förra inlägget, minns inte riktigt men något att det behöver inte vara ett missfall, om du får svåra smärtor och kraftiga blödningar så ring genast hit igen. Har fortfarande inte ont (förutom jättelite ibland) men blöder än.

Alexzandra630
2016-12-02 23:28
#10

Tycker ändå att det är lite konstigt att du inte ska åka in. Vilken vecka är du i om du ni skulle vara gravid?

missjune
2016-12-02 23:59
#11

#10 Som tidigast 5+4 och som senast 6+6 (inte helt hundra när exakt jag skulle ha blivit befruktad)

oh-la
2016-12-03 03:31
#12

#10, anledningen till att man inte ombeds åka in om man inte blöder mycket eller har ont är för att skulle det vara ett missfall kan man inte göra någonting ändå. Att man vill veta är inte en tillräcklig orsak att åka in akut. I så fall är det att boka in sig till sin gynekolog i allmänvården för en kontroll, men så länge som man inte blöder mycket, eller har väldigt ont finns det ingenting akutvården kan göra. Att man vill veta är inte akut och missfall, om det skulle bara det, är naturligt och inget akut, sjukt, eller möjligt att göra något åt, tyvärr. Det bästa, om blödningen inte tilltar och man inte får ont, är att avvakta ett par veckor och göra ett nytt graviditetstest.

missjune
2016-12-05 10:07
#13

Tog ett test idag och fick ett starkare plus. Vid mitt förra MF hade jag superljusa plus också och innan jag ens började blöda var de borta (eller när jag fick bruna flytningar, är lite osäker) Ifall man får missfall fortsätter väl inte hormonerna stiga, de sjunker väl bara?

Annons:
Fien
2016-12-05 10:14
#14

De kan ligga stabilt ett tag för att sedan långsamt sjunka. Har hört om flera som plussat flera veckor efter ett missfall. Men om du inte direkt blödde mycket eller hade några smärtor så kan det bara ha varit en blödning, det är inte helt ovanligt under en graviditet. Du verkar ju även ha symptom kvar vilket är positivt. Så antingen får du ringa din bm och se om du kan få göra ett vul men det beror lite på vilken vecka du är i. Är det för tidigt kan man inte se något på vul ännu…. annars får du nog tyvärr bara vänta och se vad som händer inom de närmsta veckorna… håller tummarna för dig!

missjune
2016-12-05 11:12
#15

#14 Fick ju ett starkare streck idag än förra lördagen och igår. Och ja jag har fortfarande symtom, mår illa varje dag fortfarande och just nu när jag skriver detta haha. Blödde ju ganska mkt ungefär som en mens skulle jag säga, men som sagt inga smärtor förutom lite första dagen och ibland svag svag molvärk (som knappt kändes). Enligt en beräkning från när jag troligtvis hade ÄL så säger den att jag är nånstans mellan 6+0 till 7+2 ungefär, är ju svårt stt veta exakt.

Fien
2016-12-05 11:28
#16

Ja det är ju också positivt , liksom att du har symptom kvar, men det är supersvårt att veta vad som hänt. Det är ju inte ovanligt med blödningar tidigt i graviditeten och det behöver inte vara någon fara. Om jag var du så hade jag ringt min bm (speciellt eftersom du haft MF innan) och pratat med henne (antar att det är en hon…). Har du tur kan du komma in och göra ett vul och är du i v.7+0 borde man kunna se tycker jag (jag har gjort vul i 7+5 och sett hjärtat). Annars är det tyvärr bara att vänta och hoppas på det bästa. :)

missjune
2016-12-05 12:32
#17

#16 Mitt förra MF berodde på att jag blev gravid och satte sedan in en hormonspiral (utan att veta att jag var gravid, tog ju test innan den skulle sättas in men visade negativt), och en vecka senare fick jag ont i brösten.. Så de är troligast att insättningen av den rubbade något så att det blev missfall. Kan ringa och boka tid imorgon, får nog tid någongång nästa vecka då :)

RoxannaS
2016-12-05 12:33
#18

Ring in och be om ett ultraljud. Säg till att du går runt och oroar dig och mår dåligt över att inte veta när gravtestet blivit starkare trots blödningen. För är det så att man får ett MA (missed abortion) så vill man ju ändå ha ut fostret så fort som möjligt. (Säger inte att de behöver vara så nu då men ut i fall att).


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
2016-12-05 12:59
#19

Hoppas de kan vara lite snabbare om du säger att du haft MF innan (du måste ju inte redogöra för hela historien) och nu oroar dig då du blödde en del… håller verkligen tummarna för dig! Och ibland får man faktiskt vara lite "jobbig" och kräva saker också, speciellt om man är gravid :).

Alexzandra630
2016-12-05 14:33
#20

Jag hade kvar symptomen ganska länge efter mitt missfall, typ 1.5 månad. Och jag testade starkt positivt drygt 3 v efter missfallet. Och då visste jag att jag inte var gravid eftersom vi inte hade haft sex än. Så tyvärr är det ingen garanti att du fortfarande är gravid. Tycker att du borde kunna få en koll pga oro. Förstår att det är tufft att inte veta.

Annons:
missjune
2016-12-05 18:00
#21

#20 Men nu har jag ju haft ett missfall innan, runt samma tid som nu. Vet ju självklart att det är olika men då testade jag också väldigt svagt.. och de försvann på en gång innan ajg ens började blöda eller blödde svagt och brunt som sagt. Då gjorde det också fruktansvärt ont, fick som sammandragningar.

 Och ifall det var ett missfall borde det ju inte bli starkare test nu.. Testade lördags och då var det fortfarande svagt, och testade idag och det var starkare.

missjune
2016-12-07 10:48
#22

Alltså jag har märkt de senaste dagarna att när jag vaknar så blödde jag ingenting och brunt när jag väl gjorde det. Sen när jag börjat komma igång och anstränga kroppen lite så har blodet kommit.

Igår testade jag att nästna bara ligga stilla. Märkte att det inte kom lika mycket blod och redan på kvällen var det brunt blod, nu idag ska jag ta det lugnt också och just nu blöder jag knappt något.

Kan det vara så att det var något kärl som hade brast? Eftersom att när jag var uppe och rörde och ansträngde mig så började det komma färskt blod… Typ som att det som orsakade att "såret" gick upp igen.

Upp till toppen
Annons: