Annons:
Etikettallmänt
Läst 1053 ggr
[freeatlast]
11/25/16, 9:24 AM

vad var det?

Lite pinsamt detta.. Men igår kväll hände nåt skumt.. När vi skulle lägga oss så tog jag av mig och märkte då att mina leggings var blöta.. Inte så att de hela var dyblöta men på en ganska stor fläck. Och jag fattar inte vad det kom ifrån?! Jag hade absolut inte känt te x att jag skulle kissat ner mig. Svårt att säga vad det kan ha varit, men försökte lukta på det och nåt luktade det ju men jag vet inte vad.. Flytningar var det iaf inte. Nån som har en idé vad det kan ha varit/berott på? Eller är det vanligt att kissa ner sig under graviditeten utan att man märker det? Hmm..

Annons:
Josefineutank
11/25/16, 9:40 AM
#1

Vattenavgång..? :-)

[freeatlast]
11/25/16, 9:45 AM
#2

Det var det vi funderade på också.. Men det kom inte direkt så mycket som jag uppfattat att det kan göra om allt kommer på en gång. Och efter det så har det inte kommit mer. Men jag har ju inte varit gravid förut så är inte säker på hur det "ska" vara. Kan det komma bara halvmycket vatten och sen slutar det?

Fien
11/25/16, 9:49 AM
#3

Vilken vecka är du i? Är du nära bf hade jag ringt förlossningen….

Josefineutank
11/25/16, 9:56 AM
#4

#2 mitt vatten sipprade bara då och då! Jag märkte det som en väldigt blöt flytning och dagen efter hade jag en liten fläck i sängen. Inte stor alls men ändå så jag reagerade! Åkte in och jovisst var det fostervatten :-)

[freeatlast]
11/25/16, 10:34 AM
#5

Jag är i vecka 31+4 Jaså, det kan bli så alltså?! :-O Jag funderade på om det kunde komma i mindre omgångar och avstanna emellan men trodde nästan inte det. Men då kan det alltså göra så :-O

Fien
11/25/16, 10:46 AM
#6

Ring i alla fall din bm eller förlossningen och prata med dem. Om vattnet gått så bör du kollas upp.

Annons:
[freeatlast]
11/25/16, 10:59 AM
#7

Bm ringer upp mig om typ 45 minuter så då ska jag fråga om detta. Det som också gjorde mig fundersam igår var att jag fick några riktigt rejäla förvärkar under kvällen. Men nu har jag inte haft det än så länge idag. Bara lite molande men det har jag haft i drygt en vecka nu. Dock har jag blivit dålig i magen.. Usch :-/

Fien
11/25/16, 11:03 AM
#8

Ojoj, det kan vara på g… min fl startades också med vattenavgång, det var dock ingen tvekan i det fallet, därefter blev jag direkt dålig i magen och sen kom värkarna….efter 2,5 h var hon ute, så gick extremt fort alltihop för mig. då var två dagar efter bf så var ju rätt väntat… men låter som att det kan vara något på gång…

[freeatlast]
11/25/16, 11:14 AM
#9

Gahh… Nu blir jag orolig.. Min sambo är på jobbet och har inte på mobilen, då de har mobilförbud på skolan han jobbar på :-S Hoppas inte det går så fort för mig isåfall som det gjorde för dig.. Detta är ju inte direkt nåt tecken men två nätter i rad (tis-ons och ons-tors) så drömde jag saker som syftar på förlossningen. Första natten drömde jag att förlossningen drog igång och att jag fick värkar. Andra natten drömde jag att jag fick en sån där teckningsblödning. Skumt..

Fien
11/25/16, 11:21 AM
#10

Nej det kommer det nog inte göra, tror det är ovanligt att det går så fort! Värkarna har ju inte ens kommit igång för dig… men om det är vattenavgång så gissar jag att de vill titta på dig ganska snart…. hopppas din bm ringer snart :)

[TanatosNyx]
11/25/16, 1:23 PM
#11

Jo du bör in till förlossningen och undersökas. Däremot KAN det ha varit flytningar, man kan få rena vattenflytningar som gravid, kroppen beteer sig inte som vanligt. Jag blev dyngsur ett par ggr, men det var inte vattnet. Jag blev igångsatt genom att vattnet togs till slut, och de fick ta en skalpelektrod för att få hål på hinnorna, de var så sega så BM fick halvt panik haha :)

MinnaJosefin
11/25/16, 3:56 PM
#12

Min förlossning startade så, jag vaknade på natten, drömde att jag kissade på mig, och märkte att det var blött i trosorna men inte så jätteblött. Men jo, det var fostervatten! Jag sipprade bara fostervatten tills sonen var ute:)

MinnaJosefin
11/25/16, 3:59 PM
#13

Blev även rejält risig i magen efter vattenavgång men bara en gång. Kroppen förberrede sig:)

Annons:
hhejlollo
11/25/16, 8:17 PM
#14

Mitt vatten började sippra på tvilling 1 34+3, blev inlagd med antibiotika 34+6 då det började läcka rejält och det var som att kissa på sig en gång i halvtimmen, blev igångsatt 35+2 och flickorna kom 35+3 :) Åk in och be om att dom gör fostervattensprov, jag borde egentligen inte fått gå så länge som jag gjorde med läckande vatten..

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

mollyt
11/25/16, 9:31 PM
#15

Jag läckte också lite natten innan - kanske någon deciliter? Jag var inne på kontroll men allt såg bra ut så vi fick åka hem (hade då regelbundna men inte kraftiga värkar) men sedan drog förlossningen igång och dottern föddes lite mer än ett dygn efter vattenläckaget. Men då var jag strax efter v40. Dottern är född i 40+2.

I vilket fall; bra att de kollar! Inget farligt om det sipprar lite vatten för det fylls på. Men om man har vattenavgång så finns det en infektionsrisk som de ska ha koll på.

Fien
11/26/16, 8:48 AM
#16

Hur har det gått för dig ts?

densomundrar
11/28/16, 1:43 PM
#17

Det undrar jag med, hoppas allt är bra med er @):-

[freeatlast]
11/28/16, 8:36 PM
#18

Det har gått bra, jag ringde om händelsen och frågade på förlossningen, men hon trodde inte det var nån fara. Min kropp var nog bara inne i nån knasig fas och spelade mig lite fula spratt.. De senaste två dagarna har jag inte känt något konstigt så vi får väl tro att allt är lugnt :-) Tack för er omtanke! Kram

Fien
11/28/16, 8:48 PM
#19

Å vad skönt! Hoppas den lilla stannar några veckor till i magen! Du fick kanske en liten försmak av vad som komma skall framöver! :)

[freeatlast]
11/28/16, 10:27 PM
#20

Haha, ja kanske det :-) Ja det får vi hoppas :-)

Annons:
densomundrar
11/29/16, 8:06 AM
#21

Vilken lättnad:-)

Upp till toppen
Annons: